Whererabbit Публикувано 19 октомври 2012 Сподели Публикувано 19 октомври 2012 Не бях в БГ известно време и бащата ме зарадва, че акумулатора ми си е заминал тотално. Въпросът ми е - Някой има ли представа какъв трябва да е акумулатора според техническото описание на колата (просто нямам такова под ръка)? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Whererabbit Публикувано 19 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 19 октомври 2012 Благодаря, аз и без това мислех да вземам около 100, защото предишния ми беше 75 и идваше малко слабичък, особено зимата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lyubo123 Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Благодаря, аз и без това мислех да вземам около 100, защото предишния ми беше 75 и идваше малко слабичък, особено зимата...Абе хора звънях по сервизи, проверявам по каталози и т.н., за Галант 2000 тди 90к.с. дава 60Ah и 510 пусков ток, а аз досега бях с 74Аh/680A. И сега дилемата е голяма. Май ще избера Берга 72/680. Ето линк да видите какво излиза от каталога на Берга: http://www.berga-batterien.de/batteriesuche_type.php Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Грешат в каталозите, в програмата на Mitsubishi е 95 Ah. За фабрично вграждане е ползван Panasonic - номер 95D31L. А на бензиновите мотори 2.0 какви са слагани оригинално ? :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 (редакция) А за 2.5 :icon_blush: ?Сега е 62Ач, но понеже засега пали докато му покажеш ключа, не е имало проблеми. Няма логика за 2.0 да е 75ач, а за 2.5 под 75.Banner e, 2004-та юли месец. :icon_doh: Редактирано 21 ноември 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 (редакция) И какво значение има колко ампер часа е? Гледай си стартовия ток има го обсъждано в предишни теми многократно. Точно за това по каталог са 60ah, а за желираните сигурно и 20ah ще кара 2.5л Редактирано 21 ноември 2012 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 В момента съм с някакъв много стар никъде не пише колко Ah е но стартовия му ток е 390 ампера и по тва съдя, че е 45 или 50 Ah смяяяятай :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 А за 2.5 :icon_blush: ?. 150 ампер-часа, че е с по голям мотор, пък и в Кнежа зимата е най студено .. ..:lol:Ако гледаш програмата на Мицубиши, трябва само за колата да работиш ..Слагай каквото е имало до сега и си свиркай ..Аз моя дизел 6-та година го карам с БОШ 60 амперчаса и спи на тротоара, и никога не се е замислял дали да запали .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 150 ампер-часа, че е с по голям мотор, пък и в Кнежа зимата е най студено .. ..:lol:Ако гледаш програмата на Мицубиши, трябва само за колата да работиш ..Слагай каквото е имало до сега и си свиркай ..Аз моя дизел 6-та година го карам с БОШ 60 амперчаса и спи на тротоара, и никога не се е замислял дали да запали .. Бе той твоя дизел е уникален.Още кат му свирнеш и си пали без бой :tooth: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Благодаря за информацията, Миро! Преди много години карахме москвича (модел 2138, 1977 г.) с акумулатор ~180ач в багажника. Теорията казва да не се монтира по-голям акумулатор от предисания от производителя заради невъзможността на алтернатора да го зареди напълно с всички неблагоприятно последици от това. "Динамата" и регулаторите на напрежението при колите всъщност поддържат едни 80-85% заряд на акумулаторната батерия. 100% се постигат само с хубаво зарядно. Батерията живее по-дълго при 100% заряд и акумулатори искра карали по 8-9 години. Това го четох докато си търсех подходящо за моите потребности зарядно. Та, може би заради монтираното динамо от трактор (700 вата мисля че беше) това не се случи. Палили сме МВ 300Д атмосферен (с по-голяма копресия са май от 300ТД) с акумулатор 44ач, но той не би се справил ако има проблем и особено зимата. Така че наистина най-добре е да се придържаме към препоръките на производителя, без да изпадаме в крайности, в смисъл на абсолютно и безпрекословно спазване на тези 75ач. Тоест ако е 70 да кажем не, слаб е, а ако е 80 - о, не, твърде е голям. Ето, аз съм с 62ач и вече повече от 8 години (от които 4 г. и 3 месеца при мен) той работи. Необслужваем е и изобщо не знам колко му остава и какво се случва. Хайде, другите ги проверявам за електролит, доливам, меря гъстоти и т.н., а тук нищо. Дано да издържи още малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 (редакция) Panasonic - 75Ah - 75D23LИнтересно защо в потребителското ръководство (оригиналната книжка на колата) ги дават за 2000 и 2500 кубиковите бензинови мотори - 52Аh - 75D26L...http://media.snimka.bg/s1/1412/029067127.jpg?r=0За дизеловите мотори, на тази снимка не се вижда, но пише 64 Ah - 95D31L Редактирано 21 ноември 2012 от bluffer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 ноември 2012 Сподели Публикувано 21 ноември 2012 Бе той твоя дизел е уникален.Още кат му свирнеш и си пали без бой :tooth:Ти пък кога си го палил моя дизел, та знаеш? ..:D Има дизели с подобен обем на двигателя с 45 и 50АН, масово европейските дизели до 2000куб.см са с 60АН.Иначе наистина стартовия ток е най-важено, но все пак е добре и да се погледно какво са препоръчали производителите на автомобила, А не допускаш ли грешка в програмата ви ? .. Не може на цял свят дизелите с подобна кубатура и всички Японски дизели със същата горивна система да са с 70Ah по предписание, само Мицубиши да са с 95 .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 И защо дизелите по цял свят да са с по-малки акумулатори, има достатъчно примери и при бензинови с по 100АН акумулатори - BMW, Mercedes, Audi, това си е решение на производителя, те си знаят какво са имали в предвид. Трябва ли точно теб да те подсещам, колко много електрически екстри имат тези коли дето си посочил ? ..Направо си е пресилено изискването на Мицубиши, за акумулатора на дизеловия ЕА .. 70- 75 ампера акумулатор си му е напълно достатъчен .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zexer Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 (редакция) Трябва ли точно теб да те подсещам, колко много електрически екстри имат тези коли дето си посочил ? ..Направо си е пресилено изискването на Мицубиши, за акумулатора на дизеловия ЕА .. 70- 75 ампера акумулатор си му е напълно достатъчен ..Ами той всъщност Мирослав точно това каза по каталог (който е преди 15 год) е с 90ah и ако купуваш акумулатор произведен от ония години (ако намериш) ще трябва да вземеш такъв хаха ;)Съвременните акумулатори примерно на Варта са - за синята серия 60Ah с 540A стартов ток (който го дават за дизеловия галант EA6A). Или пък се презапасяваш и си взимаш сребърната серия 61Ah с 600А стартов ток че да си смел и зимата . Предполагам и по другите марки данните са подобни... Лично мое мнение е, че ако примерно имаш Ситроен дето си самонапомпва хидравликата на няколко часа или дена за да стои повдигната ще е добре да помислиш за повече ампре часове, за да изкара по-дълго време ако не работи колата. Ама при нашите коли консумацията докато не работи колата е минимална затова най-важното е стартовия ток когато палиш. Редактирано 22 ноември 2012 от zexer Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 С една дума за 15 години технологиите са напреднали и трябва да се уточни японците колко стартов ток препоръчват , другото вече сам си решава колко амперачаса да е естествено да не е много голям,има го момента и алтернатора да не успява да го зареди :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hondata Публикувано 22 ноември 2012 Сподели Публикувано 22 ноември 2012 Не се вживявайте толкова, предвиди си акумулатор (за дизела) от 70 до 90 AH ... е да ама моя е бензин :icon_hmm: :first: не че се вживяваме ама аз обичам да се вслушвам в думите на производителя (тъй като и аз работя в сферата на производството на машини) Та при японците няма лабаво щом са казали нещо не са били празни приказки . Та колко ампера стартов ток го дават ако не ти е проблем да провериш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 17 февруари 2013 Сподели Публикувано 17 февруари 2013 (редакция) Тогава какъв е бил стартовия ток не знам, но в момента на този номер Panasonic - 75D23L - отговаря акумулатор 65АН с пусков ток 580А. Размерите на акумулатора трябва да са 232*175*227mm. В Европа с тези рамери най-масово са акумулатори 70АН стандарт JIS, пусковия ток е в рамките на 540 до 600А.Никъде не пише за типа клеми.. европейският тип дебели ли идват за Галантите? Т.е. задължително търсим японски тип? И ако 3 акумулатора по 60 Ah имат пусков ток 480, 540 и 600, по-добре ли е да изберем този с 600 EN? Редактирано 17 февруари 2013 от Afonya Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 февруари 2013 Сподели Публикувано 17 февруари 2013 (редакция) Аз съм с най-обикновения Gygawatt 60Ah вече четвърта година. Освен че скобата има нужда от втулки за да го натисне, други грижи няма.. клемите са си ок. Редактирано 17 февруари 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todor V. Публикувано 17 февруари 2013 Сподели Публикувано 17 февруари 2013 Никъде не пише за типа клеми.. европейският тип дебели ли идват за Галантите? Т.е. задължително търсим японски тип? И ако 3 акумулатора по 60 Ah имат пусков ток 480, 540 и 600, по-добре ли е да изберем този с 600 EN? Ако си с Дизел ДА определено си вземи с по-големия стартерен ток че зимата при по-ниски температури си е предимство, а иначе за бензиновите мисля че и с 480А ще си без проблем. А колкото до клемите за азиатските изпълнения самите полючи доколкото ги гледах са просто издадени над акумулатора вероятно ако е с обратен плюс колата за да може да се разменят по-лесно. Иначе като размер са същите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 17 февруари 2013 Сподели Публикувано 17 февруари 2013 (редакция) - Европейски тип: диаметъра на плюсовата клема е 19,5мм, на минусовата 17,9мм. - Японски тип: диаметър на плюсовата клема е 14,7мм, на минусовата 13,01мм.Това прочетох в една статия, а и гледам в сайт за акумулатори са подредени на "европейски" и "японски дебели"... Затова се замислих и реших да попитам. А дали разликата от 4-5 мм в диаметър е малка и биха паснали и 2та типа?Въпросът ми беше, ако предположим, че останалите характеристики на 2 акумулатора са еднакви, винаги ли е по-добре да изберем с по-голям стартов ток? Ясно, че при Ah не винаги повече е по-добре, но дали това важи и за пусковия ток? Редактирано 17 февруари 2013 от Afonya Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 17 февруари 2013 Сподели Публикувано 17 февруари 2013 (редакция) Точно така, има два типа азиатски стандарт - едните се водят тънки клеми. При Галант клемите не са от тях - нямат разлика като размер с европейския стандарт или поне стават без проблеми клемите на Галанта на европейски акумулатор Относно пусковия ток, той означава повече мощност в стартера, което е от значение предимно при отрицателни температури, когато маслото е по-гъсто. За дизелите заради компресията е от по-голямо значение от колкото за бензиновите, освен ако няма някакъв проблем. Друг въпрос: Аз съм сложил акумулатор с десен плюс, а сега видях снимки на един друг галант, който е с акумулатор с ляв плюс, т.е. явно стават и двата типа (със завъртане), прав ли съм? За протокола, ляв или десен плюс е акумулатора по каталог (извинявам се ако вече го пише в темата, не я четох цялата)? Редактирано 17 февруари 2013 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Afonya Публикувано 17 февруари 2013 Сподели Публикувано 17 февруари 2013 Друг въпрос: Аз съм сложил акумулатор с десен плюс, а сега видях снимки на един друг галант, който е с акумулатор с ляв плюс, т.е. явно стават и двата типа (със завъртане), прав ли съм? За протокола, ляв или десен плюс е акумулатора по каталог (извинявам се ако вече го пише в темата, не я четох цялата)?По каталог се водим с десен плюс. А с ляв плюс би паснал, ако кабелите достигат "далечната" страна на акумулатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 18 февруари 2013 Сподели Публикувано 18 февруари 2013 Точно така, има два типа азиатски стандарт - едните се водят тънки клеми. При Галант клемите не са от тях - нямат разлика като размер с европейския стандарт или поне стават без проблеми клемите на Галанта на европейски акумулатор Относно пусковия ток, той означава повече мощност в стартера, което е от значение предимно при отрицателни температури, когато маслото е по-гъсто. За дизелите заради компресията е от по-голямо значение от колкото за бензиновите, освен ако няма някакъв проблем. Друг въпрос: Аз съм сложил акумулатор с десен плюс, а сега видях снимки на един друг галант, който е с акумулатор с ляв плюс, т.е. явно стават и двата типа (със завъртане), прав ли съм? За протокола, ляв или десен плюс е акумулатора по каталог (извинявам се ако вече го пише в темата, не я четох цялата)? Моя акумулатор е нормален, просто е обърнат на обратно :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 18 февруари 2013 Сподели Публикувано 18 февруари 2013 (редакция) С десен,с десен. Поръчвам акумулатора,казвам на продавачите,за японска кола,казвам марка,модел,уточняваме се,уж всичко наред-пак ми докарват с ляв плюс-мъка отвсякъде. Да по-добре е да с по-големия стартов ток,само че гледай височината на акумулатора,аз избрах 60 амперовия,защото след това, височината става по-голяма и мисля,че ще допре до предния капак. За широчина има достатъчно оставено място. Редактирано 18 февруари 2013 от stevensgr Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hammyv Публикувано 18 февруари 2013 Сподели Публикувано 18 февруари 2013 Аз съм с "Hugel" 12V 72Ah и 640А пусков ток с десен плюс. Върти екстра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.