Премини към съдържание

Акумулатор за Галант 2.0 тди


Whererabbit

Препоръчано мнение

Не бях в БГ известно време и бащата ме зарадва, че акумулатора ми си е заминал тотално. Въпросът ми е - Някой има ли представа какъв трябва да е акумулатора според техническото описание на колата (просто нямам такова под ръка)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, аз и без това мислех да вземам около 100, защото предишния ми беше 75 и идваше малко слабичък, особено зимата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Благодаря, аз и без това мислех да вземам около 100, защото предишния ми беше 75 и идваше малко слабичък, особено зимата...

Абе хора звънях по сервизи, проверявам по каталози и т.н., за Галант 2000 тди 90к.с. дава 60Ah и 510 пусков ток, а аз досега бях с 74Аh/680A. И сега дилемата е голяма. Май ще избера Берга 72/680. Ето линк да видите какво излиза от каталога на Берга: http://www.berga-batterien.de/batteriesuche_type.php

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грешат в каталозите, в програмата на Mitsubishi е 95 Ah.

За фабрично вграждане е ползван Panasonic - номер 95D31L.

 

 

 

А на бензиновите мотори 2.0 какви са слагани оригинално ? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за 2.5 :icon_blush: ?

Сега е 62Ач, но понеже засега пали докато му покажеш ключа, не е имало проблеми. Няма логика за 2.0 да е 75ач, а за 2.5 под 75.

Banner e, 2004-та юли месец. :icon_doh:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво значение има колко ампер часа е? Гледай си стартовия ток :) има го обсъждано в предишни теми многократно. Точно за това по каталог са 60ah, а за желираните сигурно и 20ah ще кара 2.5л :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с някакъв много стар никъде не пише колко Ah е но стартовия му ток е 390 ампера и по тва съдя, че е 45 или 50 Ah смяяяятай :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А за 2.5 :icon_blush: ?

.

150 ампер-часа, че е с по голям мотор, пък и в Кнежа зимата е най студено .. ..:lol:

Ако гледаш програмата на Мицубиши, трябва само за колата да работиш ..:)

Слагай каквото е имало до сега и си свиркай ..

Аз моя дизел 6-та година го карам с БОШ 60 амперчаса и спи на тротоара, и никога не се е замислял дали да запали ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

150 ампер-часа, че е с по голям мотор, пък и в Кнежа зимата е най студено .. ..:lol:

Ако гледаш програмата на Мицубиши, трябва само за колата да работиш ..:)

Слагай каквото е имало до сега и си свиркай ..

Аз моя дизел 6-та година го карам с БОШ 60 амперчаса и спи на тротоара, и никога не се е замислял дали да запали ..

 

 

 

 

Бе той твоя дизел е уникален.Още кат му свирнеш и си пали без бой :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията, Миро!

 

Преди много години карахме москвича (модел 2138, 1977 г.) с акумулатор ~180ач в багажника. Теорията казва да не се монтира по-голям акумулатор от предисания от производителя заради невъзможността на алтернатора да го зареди напълно с всички неблагоприятно последици от това. "Динамата" и регулаторите на напрежението при колите всъщност поддържат едни 80-85% заряд на акумулаторната батерия. 100% се постигат само с хубаво зарядно. Батерията живее по-дълго при 100% заряд и акумулатори искра карали по 8-9 години. Това го четох докато си търсех подходящо за моите потребности зарядно. Та, може би заради монтираното динамо от трактор (700 вата мисля че беше) това не се случи. Палили сме МВ 300Д атмосферен (с по-голяма копресия са май от 300ТД) с акумулатор 44ач, но той не би се справил ако има проблем и особено зимата. Така че наистина най-добре е да се придържаме към препоръките на производителя, без да изпадаме в крайности, в смисъл на абсолютно и безпрекословно спазване на тези 75ач. Тоест ако е 70 да кажем не, слаб е, а ако е 80 - о, не, твърде е голям.

Ето, аз съм с 62ач и вече повече от 8 години (от които 4 г. и 3 месеца при мен) той работи. Необслужваем е и изобщо не знам колко му остава и какво се случва. Хайде, другите ги проверявам за електролит, доливам, меря гъстоти и т.н., а тук нищо. Дано да издържи още малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Panasonic - 75Ah - 75D23L

Интересно защо в потребителското ръководство (оригиналната книжка на колата) ги дават за 2000 и 2500 кубиковите бензинови мотори - 52Аh - 75D26L...

http://media.snimka.bg/s1/1412/029067127.jpg?r=0

За дизеловите мотори, на тази снимка не се вижда, но пише 64 Ah - 95D31L

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бе той твоя дизел е уникален.Още кат му свирнеш и си пали без бой :tooth:

Ти пък кога си го палил моя дизел, та знаеш? ..:D

 

 

Има дизели с подобен обем на двигателя с 45 и 50АН, масово европейските дизели до 2000куб.см са с 60АН.

Иначе наистина стартовия ток е най-важено, но все пак е добре и да се погледно какво са препоръчали производителите на автомобила,

А не допускаш ли грешка в програмата ви ? ..:) Не може на цял свят дизелите с подобна кубатура и всички Японски дизели със същата горивна система да са с 70Ah по предписание, само Мицубиши да са с 95 ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

И защо дизелите по цял свят да са с по-малки акумулатори, има достатъчно примери и при бензинови с по 100АН акумулатори - BMW, Mercedes, Audi, това си е решение на производителя, те си знаят какво са имали в предвид.

 

 

Трябва ли точно теб да те подсещам, колко много електрически екстри имат тези коли дето си посочил ? ..:)

Направо си е пресилено изискването на Мицубиши, за акумулатора на дизеловия ЕА .. 70- 75 ампера акумулатор си му е напълно достатъчен ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли точно теб да те подсещам, колко много електрически екстри имат тези коли дето си посочил ? ..:)

Направо си е пресилено изискването на Мицубиши, за акумулатора на дизеловия ЕА .. 70- 75 ампера акумулатор си му е напълно достатъчен ..:)

Ами той всъщност Мирослав точно това каза :) по каталог (който е преди 15 год) е с 90ah и ако купуваш акумулатор произведен от ония години (ако намериш) ще трябва да вземеш такъв хаха ;)

Съвременните акумулатори примерно на Варта са - за синята серия 60Ah с 540A стартов ток (който го дават за дизеловия галант EA6A). Или пък се презапасяваш и си взимаш сребърната серия 61Ah с 600А стартов ток че да си смел и зимата :). Предполагам и по другите марки данните са подобни...

 

Лично мое мнение е, че ако примерно имаш Ситроен дето си самонапомпва хидравликата на няколко часа или дена за да стои повдигната ще е добре да помислиш за повече ампре часове, за да изкара по-дълго време ако не работи колата. Ама при нашите коли консумацията докато не работи колата е минимална затова най-важното е стартовия ток когато палиш.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С една дума за 15 години технологиите са напреднали и трябва да се уточни японците колко стартов ток препоръчват , другото вече сам си решава колко амперачаса да е естествено да не е много голям,има го момента и алтернатора да не успява да го зареди :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не се вживявайте толкова, предвиди си акумулатор (за дизела) от 70 до 90 AH ...

 

 

е да ама моя е бензин :icon_hmm: :first: не че се вживяваме ама аз обичам да се вслушвам в думите на производителя (тъй като и аз работя в сферата на производството на машини) Та при японците няма лабаво щом са казали нещо не са били празни приказки . Та колко ампера стартов ток го дават ако не ти е проблем да провериш :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Тогава какъв е бил стартовия ток не знам, но в момента на този номер Panasonic - 75D23L - отговаря акумулатор 65АН с пусков ток 580А.

Размерите на акумулатора трябва да са 232*175*227mm.

В Европа с тези рамери най-масово са акумулатори 70АН стандарт JIS, пусковия ток е в рамките на 540 до 600А.

Никъде не пише за типа клеми.. европейският тип дебели ли идват за Галантите? Т.е. задължително търсим японски тип?

И ако 3 акумулатора по 60 Ah имат пусков ток 480, 540 и 600, по-добре ли е да изберем този с 600 EN?

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с най-обикновения Gygawatt 60Ah вече четвърта година. Освен че скобата има нужда от втулки за да го натисне, други грижи няма.. клемите са си ок.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не пише за типа клеми.. европейският тип дебели ли идват за Галантите? Т.е. задължително търсим японски тип?

И ако 3 акумулатора по 60 Ah имат пусков ток 480, 540 и 600, по-добре ли е да изберем този с 600 EN?

 

Ако си с Дизел ДА определено си вземи с по-големия стартерен ток че зимата при по-ниски температури си е предимство, а иначе за бензиновите мисля че и с 480А ще си без проблем. А колкото до клемите за азиатските изпълнения самите полючи доколкото ги гледах са просто издадени над акумулатора вероятно ако е с обратен плюс колата за да може да се разменят по-лесно. Иначе като размер са същите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- Европейски тип: диаметъра на плюсовата клема е 19,5мм, на минусовата 17,9мм.

- Японски тип: диаметър на плюсовата клема е 14,7мм, на минусовата 13,01мм.

Това прочетох в една статия, а и гледам в сайт за акумулатори са подредени на "европейски" и "японски дебели"... Затова се замислих и реших да попитам. А дали разликата от 4-5 мм в диаметър е малка и биха паснали и 2та типа?

Въпросът ми беше, ако предположим, че останалите характеристики на 2 акумулатора са еднакви, винаги ли е по-добре да изберем с по-голям стартов ток? Ясно, че при Ah не винаги повече е по-добре, но дали това важи и за пусковия ток?

Редактирано от Afonya
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, има два типа азиатски стандарт - едните се водят тънки клеми. При Галант клемите не са от тях - нямат разлика като размер с европейския стандарт или поне стават без проблеми клемите на Галанта на европейски акумулатор :yes3:

 

 

Относно пусковия ток, той означава повече мощност в стартера, което е от значение предимно при отрицателни температури, когато маслото е по-гъсто. За дизелите заради компресията е от по-голямо значение от колкото за бензиновите, освен ако няма някакъв проблем.

 

Друг въпрос: Аз съм сложил акумулатор с десен плюс, а сега видях снимки на един друг галант, който е с акумулатор с ляв плюс, т.е. явно стават и двата типа (със завъртане), прав ли съм? За протокола, ляв или десен плюс е акумулатора по каталог (извинявам се ако вече го пише в темата, не я четох цялата)?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Друг въпрос: Аз съм сложил акумулатор с десен плюс, а сега видях снимки на един друг галант, който е с акумулатор с ляв плюс, т.е. явно стават и двата типа (със завъртане), прав ли съм? За протокола, ляв или десен плюс е акумулатора по каталог (извинявам се ако вече го пише в темата, не я четох цялата)?

По каталог се водим с десен плюс. А с ляв плюс би паснал, ако кабелите достигат "далечната" страна на акумулатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, има два типа азиатски стандарт - едните се водят тънки клеми. При Галант клемите не са от тях - нямат разлика като размер с европейския стандарт или поне стават без проблеми клемите на Галанта на европейски акумулатор :yes3:

 

 

Относно пусковия ток, той означава повече мощност в стартера, което е от значение предимно при отрицателни температури, когато маслото е по-гъсто. За дизелите заради компресията е от по-голямо значение от колкото за бензиновите, освен ако няма някакъв проблем.

 

Друг въпрос: Аз съм сложил акумулатор с десен плюс, а сега видях снимки на един друг галант, който е с акумулатор с ляв плюс, т.е. явно стават и двата типа (със завъртане), прав ли съм? За протокола, ляв или десен плюс е акумулатора по каталог (извинявам се ако вече го пише в темата, не я четох цялата)?

 

Моя акумулатор е нормален, просто е обърнат на обратно :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С десен,с десен. Поръчвам акумулатора,казвам на продавачите,за японска кола,казвам марка,модел,уточняваме се,уж всичко наред-пак ми докарват с ляв плюс-мъка отвсякъде. Да по-добре е да с по-големия стартов ток,само че гледай височината на акумулатора,аз избрах 60 амперовия,защото след това, височината става по-голяма и мисля,че ще допре до предния капак. За широчина има достатъчно оставено място.

Редактирано от stevensgr
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...