rafaelo Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Здравейте колеги, Мицу е по принцип с ниско окачване, лятото го казам със 17-ки джанти 205/50 но зимата му слагам други 15-ки 195/55 мисля че бяха...Проблема обаче при 15-ките е че колата става ужасно ниска, и тъй като в София улиците се почистват "идеално" и навсякъде има улеи, и общо взето след всяка зима си пребоядисвам и правя на ново предната броня... да не говорим колко damage става под колата и колкопрекрасни звуци се чуват като мина нещо по височко... та... въпроса ми е какви гуми биха вдигнали колата възможно най-високо + джанти. 16-ки, 15-ки и съответно идеята на 15-ките беше дае по-меко возенето зимата... та да се запази и това. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 На 15-те може да опиташ със 195/65, това е размера който аз ползвам за летните гуми и Галанта ги понася. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 На 15-те може да опиташ със 195/65, това е размера който аз ползвам за летните гуми и Галанта ги понася.И разликата с височина 55 е 1 см. Може да е малко, може и да е достатъчно, но със сигурност ще продължиш да опираш заради ниското окачване. 195-65-15 е от най-масовите размери на най-добра цена, така че това е добър избор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Да, това е най-разпространения и евтин размер. Друг вариант ти е 205/65. Чувствително по-скъп е обаче. Аз съм с такива, но летни. Случвало се е да опре. Все пак колата си е ниска, а и с тези "навеси", особено отпред, няма начин при тези прекрасни пътища да не тръкне тук-там.Твоите са си ниски гуми. Махай ги. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 октомври 2012 Admin Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Здравейте колеги, Мицу е по принцип с ниско окачване, лятото го казам със 17-ки джанти 205/50 но зимата му слагам други 15-ки 195/55 мисля че бяха...Проблема обаче при 15-ките е че колата става ужасно ниска, и тъй като в София улиците се почистват "идеално" и навсякъде има улеи, и общо взето след всяка зима си пребоядисвам и правя на ново предната броня... да не говорим колко damage става под колата и колкопрекрасни звуци се чуват като мина нещо по височко... та... въпроса ми е какви гуми биха вдигнали колата възможно най-високо + джанти. 16-ки, 15-ки и съответно идеята на 15-ките беше дае по-меко возенето зимата... та да се запази и това. Благодаря предварително. Моето мнение се препокрива с това на колегите. Използвам зимни Toyo които са с по-висок грайфер и размер 195/65/15 и колата се чувства чудесно. 205 са широки за зимата. Ако е тежка, като миналата година ще има много сняг. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Аз зимата карам дори с 14-ки 185/70, те идват малко по ниско от 15-те 195/65 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 октомври 2012 Admin Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Аз зимата карам дори с 14-ки 185/70, те идват малко по ниско от 15-те 195/65 И аз бях с ниско окачване и бях на 14-ки. Въпроса е колко е понижението на окачването на колегата, за да не опират. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Виждал съм Субару Аутбек/Легаси с 15 цолови на 70. Не помня ширината. Не изглеждаше никак зле. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Не , не става въпрос дали ще опре по калниците. Няма начин с този размер. Той иска да повдигне колата зимата, защото му опира пода при коловози. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CRS Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Аз съм със 185/70-14" зимата и съм доволен от поведението на колата, почти не опира отдолу. Карал съм и със 195/65-15", но гумата е малко по-широка и по-висока. При теб проблема идва повече от ниското окачване, така че слагай 195/65-15". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 (редакция) Затова му казах да вземе 205/65 щом няма да сменя пружините с оригинални или други заместители със същата височина, твърдост и пр. Този размер надхвърля неговите 195/55 с 52 мм. Пък ако има 195/70 - супер. Това е неговият размер. 59 мм ще е отгоре. Зимата трябва да са по-теснички и ще са по-добрия вариант. Хмм, има 195/70, ама са много скъпи :icon_doh: - от 240 лева парчето и нагоре. Изключение намерих само Maxtrek trek M7 - 168 лв. Редактирано 9 октомври 2012 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Аз съм със 185/70-14" зимата и съм доволен от поведението на колата, почти не опира отдолу. Карал съм и със 195/65-15", но гумата е малко по-широка и по-висока. При теб проблема идва повече от ниското окачване, така че слагай 195/65-15".На неговата кола не стават 14 цолови джанти изобщо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 Защо? "Mitusibhis Galant 2.0" 98-ма да не е с 276 мм дискове? Ако беше Mitsubishi Galant 2.0 щяха ли да станат :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 На неговата кола не стават 14 цолови джанти изобщо.Ако е с малките дискове ще станат Росене Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 9 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 9 октомври 2012 С малките дискове съм да... не съм правил промени там. Окачването не мога да кажа колко е ниско но сега ходих до мазата да видя какъв размер са ми и сеоказаха 195/60. Та ще си заслужава ли смяната на от 60 на 65 ? Реално това ще ми вдигне ли малко повече колата? Иначе правилно сте ме разбрали искам да я вдигна максимално колата зимата, без да сменям пружини . Значи казвате че 15-ки са по добре от 16-ки за зимата. Аз все си мислех че колкото по голям цолаж толкова по висока става колата. :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 С малките дискове съм да... не съм правил промени там. Окачването не мога да кажа колко е ниско но сега ходих до мазата да видя какъв размер са ми и сеоказаха 195/60. Та ще си заслужава ли смяната на от 60 на 65 ? Реално това ще ми вдигне ли малко повече колата? Иначе правилно сте ме разбрали искам да я вдигна максимално колата зимата, без да сменям пружини . Значи казвате че 15-ки са по добре от 16-ки за зимата. Аз все си мислех че колкото по голям цолаж толкова по висока става колата. :icon_doh: От 60 на 65 няма да усетиш разликата, ще е твърде малка. Иначе за зимата, по-тясната гума е по-добре. Аз предпочетох да карам с по-малка джанта и по висока гума, заради хубавите пътища по които караме. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 9 октомври 2012 Сподели Публикувано 9 октомври 2012 От 60 на 65 няма да усетиш разликата, ще е твърде малка. Иначе за зимата, по-тясната гума е по-добре. Аз предпочетох да карам с по-малка джанта и по висока гума, заради хубавите пътища по които караме.Коя от 60 и 65 е по-тясна? Чудя се как излизат от преспите тия с 245 широки гуми За зимата по новата гума е по-добре, не по-тясната. Инак очевидно за 1 см. разлика не си струва набутване, резултат надали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CRS Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 (редакция) "На неговата кола не стават 14 цолови джанти изобщо." Така ли? Е, на моя пък стават. Редактирано 10 октомври 2012 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
стивън-69 Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 rafaelo,гуми с профил 70 и нагоре са за бусове.Има и предложения от 120-120лв.Марки от рода на DEBICA да речем.Не споменаваш нищо за бюджет.Аз лично бих потърсил втора употреба.Карал съм размер 195/70/15 /стари/на МВ126 никакъв проблем.Стоят малко неестествено.Ама ти си знаеш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Коя от 60 и 65 е по-тясна? Чудя се как излизат от преспите тия с 245 широки гуми За зимата по новата гума е по-добре, не по-тясната. Инак очевидно за 1 см. разлика не си струва набутване, резултат надали. В поста който цитирах и на който отговорих колегата е посочил ширина 195 и коментирахме каква ще е разликата във височината между 195/60 и 195/65. Относно изказването ми за по-тесните гуми през зимата, не само аз споделям това мнение. Все пак по-нови гуми има и по-тесни и по-широки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rafaelo Публикувано 10 октомври 2012 Автор Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Нямам абсолютно нищо против втора употреба, честно казано до сега всички гуми които съм купувал са били втора употреба и съм оставал много доволен... Ще пробвам да потърся 70 да видим как ще стоят, ще е интересно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Така ли? Е, на моя пък стават. Да, на коли след 98 г. с диаметър на дисковете 276 мм джанти под 15 цола не стават. Полезно е да го знаеш:icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CRS Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Да, на коли след 98 г. с диаметър на дисковете 276 мм джанти под 15 цола не стават. Полезно е да го знаеш:icon_thumbup: Мерси за инфото! На Рафаело е 1998 г. Ставаше въпрос за неговото :mitsu-smiley: по принцип. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Мерси за инфото! На Рафаело е 1998 г. Ставаше въпрос за неговото :mitsu-smiley: по принцип.Аха, и на доста шестцилиндрови произведени през 98 също имат 276 мм. дискове, респ. не стават джанти под 15 цола. На ВР4 модификацията с 292 мм. предни дискове пък не стават джанти под 16 цола. На ВР4 или на еволюшън 3 до 9 с Брембо спирачни системи пък не стават джанти под 17 цола, под 7,5 J и над 35 ЕТ.Пък на твойта и 14-ки може. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 10 октомври 2012 Сподели Публикувано 10 октомври 2012 Би трябвало да зависи от дизайна на самата джанта. При мен 15-ките минават на 1-1,5 милиметра от сп. апарат. Дебелината на борда на джантата е различен при еднакъв цолаж или не знам как да го обясня. Не ми се вярва при всички с 276 мм дискове 15" джантите да им минават на косъм. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.