Премини към съдържание

Съвети за джанти и гуми при ниска кола


rafaelo

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

Мицу е по принцип с ниско окачване, лятото го казам със 17-ки джанти 205/50 но зимата му слагам други 15-ки 195/55 мисля че бяха...

Проблема обаче при 15-ките е че колата става ужасно ниска, и тъй като в София улиците се почистват "идеално" и навсякъде има улеи,

и общо взето след всяка зима си пребоядисвам и правя на ново предната броня... да не говорим колко damage става под колата и колко

прекрасни звуци се чуват като мина нещо по височко...

 

та... въпроса ми е какви гуми биха вдигнали колата възможно най-високо + джанти. 16-ки, 15-ки и съответно идеята на 15-ките беше да

е по-меко возенето зимата... та да се запази и това.

 

Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 15-те може да опиташ със 195/65, това е размера който аз ползвам за летните гуми и Галанта ги понася.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 15-те може да опиташ със 195/65, това е размера който аз ползвам за летните гуми и Галанта ги понася.

И разликата с височина 55 е 1 см. Може да е малко, може и да е достатъчно, но със сигурност ще продължиш да опираш заради ниското окачване. 195-65-15 е от най-масовите размери на най-добра цена, така че това е добър избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е най-разпространения и евтин размер. Друг вариант ти е 205/65. Чувствително по-скъп е обаче. Аз съм с такива, но летни. Случвало се е да опре. Все пак колата си е ниска, а и с тези "навеси", особено отпред, няма начин при тези прекрасни пътища да не тръкне тук-там.

Твоите са си ниски гуми. Махай ги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравейте колеги,

 

Мицу е по принцип с ниско окачване, лятото го казам със 17-ки джанти 205/50 но зимата му слагам други 15-ки 195/55 мисля че бяха...

Проблема обаче при 15-ките е че колата става ужасно ниска, и тъй като в София улиците се почистват "идеално" и навсякъде има улеи,

и общо взето след всяка зима си пребоядисвам и правя на ново предната броня... да не говорим колко damage става под колата и колко

прекрасни звуци се чуват като мина нещо по височко...

 

та... въпроса ми е какви гуми биха вдигнали колата възможно най-високо + джанти. 16-ки, 15-ки и съответно идеята на 15-ките беше да

е по-меко возенето зимата... та да се запази и това.

 

Благодаря предварително.

 

Моето мнение се препокрива с това на колегите. Използвам зимни Toyo които са с по-висок грайфер и размер 195/65/15 и колата се чувства чудесно.

205 са широки за зимата. Ако е тежка, като миналата година ще има много сняг. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Аз зимата карам дори с 14-ки 185/70, те идват малко по ниско от 15-те 195/65

 

И аз бях с ниско окачване и бях на 14-ки. Въпроса е колко е понижението на окачването на колегата, за да не опират.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не :-), не става въпрос дали ще опре по калниците. Няма начин с този размер. Той иска да повдигне колата зимата, защото му опира пода при коловози.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със 185/70-14" зимата и съм доволен от поведението на колата, почти не опира отдолу. Карал съм и със 195/65-15", но гумата е малко по-широка и по-висока. При теб проблема идва повече от ниското окачване, така че слагай 195/65-15".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Затова му казах да вземе 205/65 щом няма да сменя пружините с оригинални или други заместители със същата височина, твърдост и пр. Този размер надхвърля неговите 195/55 с 52 мм. Пък ако има 195/70 - супер. Това е неговият размер. 59 мм ще е отгоре. Зимата трябва да са по-теснички и ще са по-добрия вариант.

 

Хмм, има 195/70, ама са много скъпи :icon_doh: - от 240 лева парчето и нагоре. Изключение намерих само Maxtrek trek M7 - 168 лв.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със 185/70-14" зимата и съм доволен от поведението на колата, почти не опира отдолу. Карал съм и със 195/65-15", но гумата е малко по-широка и по-висока. При теб проблема идва повече от ниското окачване, така че слагай 195/65-15".

На неговата кола не стават 14 цолови джанти изобщо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо? "Mitusibhis Galant 2.0" 98-ма да не е с 276 мм дискове? Ако беше Mitsubishi Galant 2.0 щяха ли да станат :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На неговата кола не стават 14 цолови джанти изобщо.

Ако е с малките дискове ще станат Росене :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С малките дискове съм да... не съм правил промени там. Окачването не мога да кажа колко е ниско но сега ходих до мазата да видя какъв размер са ми и се

оказаха 195/60. Та ще си заслужава ли смяната на от 60 на 65 ? Реално това ще ми вдигне ли малко повече колата? Иначе правилно сте ме разбрали искам да

я вдигна максимално колата зимата, без да сменям пружини :). Значи казвате че 15-ки са по добре от 16-ки за зимата. Аз все си мислех че колкото по голям

цолаж толкова по висока става колата. :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С малките дискове съм да... не съм правил промени там. Окачването не мога да кажа колко е ниско но сега ходих до мазата да видя какъв размер са ми и се

оказаха 195/60. Та ще си заслужава ли смяната на от 60 на 65 ? Реално това ще ми вдигне ли малко повече колата? Иначе правилно сте ме разбрали искам да

я вдигна максимално колата зимата, без да сменям пружини :). Значи казвате че 15-ки са по добре от 16-ки за зимата. Аз все си мислех че колкото по голям

цолаж толкова по висока става колата. :icon_doh:

 

От 60 на 65 няма да усетиш разликата, ще е твърде малка. Иначе за зимата, по-тясната гума е по-добре.

Аз предпочетох да карам с по-малка джанта и по висока гума, заради хубавите пътища по които караме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От 60 на 65 няма да усетиш разликата, ще е твърде малка. Иначе за зимата, по-тясната гума е по-добре.

Аз предпочетох да карам с по-малка джанта и по висока гума, заради хубавите пътища по които караме.

Коя от 60 и 65 е по-тясна? Чудя се как излизат от преспите тия с 245 широки гуми:-) За зимата по новата гума е по-добре, не по-тясната. Инак очевидно за 1 см. разлика не си струва набутване, резултат надали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"На неговата кола не стават 14 цолови джанти изобщо."

 

Така ли? Е, на моя пък стават.

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

rafaelo,гуми с профил 70 и нагоре са за бусове.Има и предложения от 120-120лв.Марки от рода на DEBICA да речем.Не споменаваш нищо за бюджет.Аз лично бих потърсил втора употреба.Карал съм размер 195/70/15 /стари/на МВ126 никакъв проблем.Стоят малко неестествено.Ама ти си знаеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Коя от 60 и 65 е по-тясна? Чудя се как излизат от преспите тия с 245 широки гуми:-) За зимата по новата гума е по-добре, не по-тясната. Инак очевидно за 1 см. разлика не си струва набутване, резултат надали.

 

В поста който цитирах и на който отговорих колегата е посочил ширина 195 и коментирахме каква ще е разликата във височината между 195/60 и 195/65.

Относно изказването ми за по-тесните гуми през зимата, не само аз споделям това мнение. Все пак по-нови гуми има и по-тесни и по-широки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам абсолютно нищо против втора употреба, честно казано до сега всички гуми които съм купувал са били втора

употреба и съм оставал много доволен... Ще пробвам да потърся 70 да видим как ще стоят, ще е интересно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така ли? Е, на моя пък стават.

 

Да, на коли след 98 г. с диаметър на дисковете 276 мм джанти под 15 цола не стават. Полезно е да го знаеш:icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, на коли след 98 г. с диаметър на дисковете 276 мм джанти под 15 цола не стават. Полезно е да го знаеш:icon_thumbup:

 

Мерси за инфото! На Рафаело е 1998 г. Ставаше въпрос за неговото :mitsu-smiley: по принцип.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото! На Рафаело е 1998 г. Ставаше въпрос за неговото :mitsu-smiley: по принцип.

Аха, и на доста шестцилиндрови произведени през 98 също имат 276 мм. дискове, респ. не стават джанти под 15 цола. На ВР4 модификацията с 292 мм. предни дискове пък не стават джанти под 16 цола. На ВР4 или на еволюшън 3 до 9 с Брембо спирачни системи пък не стават джанти под 17 цола, под 7,5 J и над 35 ЕТ.

Пък на твойта и 14-ки може. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да зависи от дизайна на самата джанта. При мен 15-ките минават на 1-1,5 милиметра от сп. апарат. Дебелината на борда на джантата е различен при еднакъв цолаж или не знам как да го обясня. Не ми се вярва при всички с 276 мм дискове 15" джантите да им минават на косъм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...