Премини към съдържание

Проблем при първоначално стартиране на двигателя на Галанта!


SNS

Препоръчано мнение

Проблема с паленето от втория път е клапана ,който държи налягането на бензина в рейката и бензинопровода.........той се намира на изхода на помпата и представлява едно гумено триъгълниче........когато мотора работи, то всичко е ок, но когато го изгасите, тогава в рейката си оставя едно 2-3 бара налягане,кодето се държи от това клапанче,ако то изпуска ,то лека полека налягането пада и в един момент рейката и бензинопровода оставят празни.........какво се получава от там нататък - когато на следващия ден примерно речете да запалите, няма да запали от раз, тъй като помпата сработва по команда на ЕКУ-то само при положение на въртене на стартера,а не при подаване на контакт, по този начин греда - докато помпата подкачи и вдигне налягането поне до 1.5 бара иска време, в което мотора не пали а вие въртите стартера няколко секунди....именно през това време помпата продължава да върти и за това второто въртене на стартер пали от раз мотора......помпата продължава да върти около 3-5 сек. дори и след като сте въртяли на стартер, мотора не е запалил и колата е на контакт......по този начин след 3-5 сек, в рейката има 3-3.5 атм. налягане ........к0лапана не се ремонтира, той се сменя заедно с помпата ,което е скъпо удоволствие, тъй като една помпа струва м/у 100 и 320 лв.........

 

Колеги имам подобен проблем,но не точно.Когато е топло тоест над 20 градуса,агрегата пали от първия старт. Падне ли под 10 градуса,колата пали но все едно работи на 3 цилиндри,мъчи се и изгасва.След повторно стартиране на агрегата няма проблем освен :) ако температурата не падне около 0 градуса,тогава стартира от третия път.Свещи може би и какви!като вземете в предвид че колата е със ГИ.Или промивка на дюзите.Или и двете....Това което съм описал е само сутрин,на студен агрегат.След това няма проблем,колата е 98 година благодаря.

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Колеги имам подобен проблем,но не точно.Когато е топло тоест над 20 градуса,агрегата пали от първия старт. Падне ли под 10 градуса,колата пали но все едно работи на 3 цилиндри,мъчи се и изгасва.След повторно стартиране на агрегата няма проблем освен :) ако температурата не падне около 0 градуса,тогава стартира от третия път.Свещи може би и какви!като вземете в предвид че колата е със ГИ.Или промивка на дюзите.Или и двете....Това което съм описал е само сутрин,на студен агрегат.След това няма проблем,колата е 98 година благодаря.

 

Колега, проблемът който описваш е точно както и при мен. :icon_hmm: Повечето колеги ми казаха, че е от дюзите.

Аз да попитам има ли сигурен начин да се разбере дали наистина е това? С диагностика може ли да се хване нещо? Аз както писах по-горе съм сменял само свещи преди около 15000км. друго по запалителната система не съм пипал, така че има много варианти и ще е хубаво да не тръгвам по схемата проба-грешка, а да установя причинителя. :D

Колко излиза профилактиката на дюзите с ултразвук и ефективан ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми и аз го забелязах това трудно палене точно като е била на студено колата (не в гаража) на 2-3 пъти. Ще пробвам първо с каране на бензин,ама 100 октанов от Еко-то и ако пак ми го направи това сутрешно палене на 2-3 цилиндъра,свалям свещите и в ултразвуковата вана.Проблема се появи след като сложих газовата,така че няма от какво друго да е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми и аз го забелязах това трудно палене точно като е била на студено колата (не в гаража) на 2-3 пъти. Ще пробвам първо с каране на бензин,ама 100 октанов от Еко-то и ако пак ми го направи това сутрешно палене на 2-3 цилиндъра,свалям свещите и в ултразвуковата вана.Проблема се появи след като сложих газовата,така че няма от какво друго да е.

Колега,надявам се за дюзите пишеш а не за свещите ;) ще почакам по-компетентните и те да се включат.И да ми кажат какви свещи са ми нужни и цената им.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,надявам се за дюзите пишеш а не за свещите ;) ще почакам по-компетентните и те да се включат.И да ми кажат какви свещи са ми нужни и цената им.

 

Свещите са ти за мотор 6А13:

Denso K20PR-U11

 

CHAMPION RC9YCC4

 

NGK PFR6G-11+31

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги имам подобен проблем,но не точно.Когато е топло тоест над 20 градуса,агрегата пали от първия старт. Падне ли под 10 градуса,колата пали но все едно работи на 3 цилиндри,мъчи се и изгасва.След повторно стартиране на агрегата няма проблем освен :) ако температурата не падне около 0 градуса,тогава стартира от третия път.Свещи може би и какви!като вземете в предвид че колата е със ГИ.Или промивка на дюзите.Или и двете....Това което съм описал е само сутрин,на студен агрегат.След това няма проблем,колата е 98 година благодаря.

Това е пак проблем с помпата, просто при по висока температура,клапанчето в помпата държи............но може да е и от запушени дюзи, просто трябва да се види.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е пак проблем с помпата, просто при по висока температура,клапанчето в помпата държи............но може да е и от запушени дюзи, просто трябва да се види.....

Е дай идея как да разберем, ако бях от София щях да дойда да погледнеш, но от Варна няма как да стане. :icon_hmm:

Помпата не е ли капсулована? Ако може да се смени само това клапанче, предполагам няма да е голяма цифра и е добре от него да се почне. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-нагоре Диджея е писал, че помпата и този клапан не се ремонтират. Сменят се с нови или стари, работещи - от 100 до 320 лева.

Питах наскоро за услугата чистене дюзи на ултразвук и ми казаха 40 лева. Не знам дали има значение дали цилиндрите са 4, 5, 6... сигурно има и не знам човека за колко цилиндиръра ми каза. Не съм му вдигал капака, просто попитах профилактично ако се наложи.

Моят съвет при проблем с паленето и по-точно при прекъсване/нестабилна работа на двигателя в първите секунди да се започне от почистване на дюзите. Преди две години имах няколко поредни затруднени старта. Те се изразяваха в следното: давам контакт, изключвам от скорост, натискам съединителя (през това време само SRS все още не е изгаснала) и включвам стартера; двигателят не пали с характерното изфорсирване до над 2000 оборота за кратко, а заработва неуверено на ниски обороти, малко претриса и вдига до 1450 някъде. Натам всичко нормално. Не знам от какво е било, но явно се е оправило от самосебе си.

На диагностика въпросният клапан, който държи налягане в рейката до опр. ниво, както и състоянието на дюзите няма как да излязат като проблем. По-скоро нещо по напрежение и съпротивление до тях може да се яви ... евентуално - не съм гледал кодовете за грешки при нашите коли. В таблицата е дадено какво може да покаже диагностиката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко по-нагоре Диджея е писал, че помпата и този клапан не се ремонтират. Сменят се с нови или стари, работещи - от 100 до 320 лева.

Питах наскоро за услугата чистене дюзи на ултразвук и ми казаха 40 лева. Не знам дали има значение дали цилиндрите са 4, 5, 6... сигурно има и не знам човека за колко цилиндиръра ми каза. Не съм му вдигал капака, просто попитах профилактично ако се наложи.

Моят съвет при проблем с паленето и по-точно при прекъсване/нестабилна работа на двигателя в първите секунди да се започне от почистване на дюзите. Преди две години имах няколко поредни затруднени старта. Те се изразяваха в следното: давам контакт, изключвам от скорост, натискам съединителя (през това време само SRS все още не е изгаснала) и включвам стартера; двигателят не пали с характерното изфорсирване до над 2000 оборота за кратко, а заработва неуверено на ниски обороти, малко претриса и вдига до 1450 някъде. Натам всичко нормално. Не знам от какво е било, но явно се е оправило от самосебе си.

На диагностика въпросният клапан, който държи налягане в рейката до опр. ниво, както и състоянието на дюзите няма как да излязат като проблем. По-скоро нещо по напрежение и съпротивление до тях може да се яви ... евентуално - не съм гледал кодовете за грешки при нашите коли. В таблицата е дадено какво може да покаже диагностиката.

Казали са ти цена за 1 дюза, но нормално е по 25 лв, колкото е при мен............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали поставянето на допълнителен клапан на изхода на помпата, не е решение на проблемите с паленето? Изработването му не е кой знае колко трудно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам същия проблем и при мен. Има го от края на лятото. Проявява се по 2 начина - първо въртене на ключ - позакашля се като тютюнджия и изгасне на фона на стандартното бучене на бенз. помпа, второ въртене - пали веднага, или пък - като завърти се позаколебава малко и тогава вдига 2000 об. Първото скоро не се е случвало, сега само пали със секундното колебание. След като забелязах проблема реших че със смяната на свещите ще се оправи, (наивно технически) но явно други неща следва да се имат в предвид. Не съм карал скоро с по-сериозен бензин да не говорим пък продължително, но ще налея малко такъв, може + някаква добавка и ще видим. Връзвах я на диагностика при Слави във Варна, човека каза че двигателя работи без грешка. Понеже съм отвеян обаче не му споменах за тоя чалъм, по други проблеми ходих.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам същия проблем и при мен. Има го от края на лятото. Проявява се по 2 начина - първо въртене на ключ - позакашля се като тютюнджия и изгасне на фона на стандартното бучене на бенз. помпа, второ въртене - пали веднага, или пък - като завърти се позаколебава малко и тогава вдига 2000 об. Първото скоро не се е случвало, сега само пали със секундното колебание. След като забелязах проблема реших че със смяната на свещите ще се оправи, (наивно технически) но явно други неща следва да се имат в предвид. Не съм карал скоро с по-сериозен бензин да не говорим пък продължително, но ще налея малко такъв, може + някаква добавка и ще видим. Връзвах я на диагностика при Слави във Варна, човека каза че двигателя работи без грешка. Понеже съм отвеян обаче не му споменах за тоя чалъм, по други проблеми ходих.

По принцип имаше същия проблем още аз като я взимах, но след почистване на стъпковия мотор всичко си дойде на място.

Сега не зная дали това би помогнало, поне при моята не помага. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да направя експеримент, не бях карал колата няколко дена и отидох да проверя дали ще запали от първият път. Беше сравнително топло 11 градуса. врътнах стартера, запали от първият път, но много трудно. Задържа няколко секунди оборотите около 1000 дори по-ниски , през това време работеше много нестабилно и тъкмо помислих че ще изгасне и качи изведнъж оборотите на около 1500 и всичко си дойде на място.

Днес, рано сутринта при 1 градус запали много по-лесно, почти без никакво замисляне.

По разсъжденията ми май наистина ще се окаже, че този клапан, който държи налягането е заминал. :icon_hmm:

Да разбирам ли, че трябва да сменя бензиновата помпа и всичко ще си дойде на място. :)

Ще върши ли работа ако се приспособи външен клапан, както е споменал колегата по-напред в темата. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да направя експеримент, не бях карал колата няколко дена и отидох да проверя дали ще запали от първият път. Беше сравнително топло 11 градуса. врътнах стартера, запали от първият път, но много трудно. Задържа няколко секунди оборотите около 1000 дори по-ниски , през това време работеше много нестабилно и тъкмо помислих че ще изгасне и качи изведнъж оборотите на около 1500 и всичко си дойде на място.

Днес, рано сутринта при 1 градус запали много по-лесно, почти без никакво замисляне.

По разсъжденията ми май наистина ще се окаже, че този клапан, който държи налягането е заминал. :icon_hmm:

Да разбирам ли, че трябва да сменя бензиновата помпа и всичко ще си дойде на място. :)

Ще върши ли работа ако се приспособи външен клапан, както е споменал колегата по-напред в темата. :icon_hmm:

Колега, само си губиш времето ,това съм го изпробвал стотици пъти.........клапана не държи и за това така става,нищо чудно да има и други проблеми, като затлачване, тиня на цедкаата и т.н. .......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само си губиш времето ,това съм го изпробвал стотици пъти.........клапана не държи и за това така става,нищо чудно да има и други проблеми, като затлачване, тиня на цедкаата и т.н. .......

 

Къде се намира това проблемно клапанче DJ Tymbi.Какво друго може да се сменя около него, задължително ли е.Цена на клапанчето и ремонта приблизително.Смятам да сменям свещи,да почистя дюзи,някое друго шарнирче. Миене на двигателя,което ще стане деня преди да я закарам във сервиза.Разбира се на тази последна стъпка ме докараха колегите от FUGO.Половин година им звъня за едно уплътнение на капачката на маслото на двигателя и всеки път само да проверим във склада,ще ви се обадим но уви .Накрая от Ratola за 5 лв и 7 доставка,вчера го смених.Питането ми е за клапанчето и ремонта да няма изненада от към цена.Идват празници и трябва да се купуват подаръци.Което ме навежда и за децата от дом „Българка”.

 

Поздрави.

Редактирано от Fosil
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само си губиш времето ,това съм го изпробвал стотици пъти.........клапана не държи и за това така става,нищо чудно да има и други проблеми, като затлачване, тиня на цедкаата и т.н. .......

Значи, ако правилно съм те разбрал си взимам нова бензинова помпа :icon_hmm: нали този клапан се намира вътре в нея?

Другият вариант е да намеря от някъде втора употреба, ама няма как да бъда сигурен, че няма да има също проблем с този клапан.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи, ако правилно съм те разбрал си взимам нова бензинова помпа :icon_hmm: нали този клапан се намира вътре в нея?

Другият вариант е да намеря от някъде втора употреба, ама няма как да бъда сигурен, че няма да има също проблем с този клапан.

Да, клапана е в самата помпа, а тя е капсулована......

За всеки случай ,тъй като става дума за добра цифра, по добре отиди на диагностика, но не електронна..........просто м/у помпата и мотора се слага един манометър за замерване на налягането чрез тройник, и тъй като манометъра е вързан така, то той ще мери работното налягане на помпата.....Когато запалиш колата, то той трябва да показва 3-3.5 атм......като угасиш мотора, то той трябва да показва пак същото ,около 3-3.5 атм и така да остане до следващия ден, без да се променя....ако сустирна видиш че няма налягане или пък е под 1 атм. значи имаш проблем ........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, клапана е в самата помпа, а тя е капсулована......

За всеки случай ,тъй като става дума за добра цифра, по добре отиди на диагностика, но не електронна..........просто м/у помпата и мотора се слага един манометър за замерване на налягането чрез тройник, и тъй като манометъра е вързан така, то той ще мери работното налягане на помпата.....Когато запалиш колата, то той трябва да показва 3-3.5 атм......като угасиш мотора, то той трябва да показва пак същото ,около 3-3.5 атм и така да остане до следващия ден, без да се променя....ако сустирна видиш че няма налягане или пък е под 1 атм. значи имаш проблем ........

 

Благодаря за инфото. :yes3:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте, изчетох темата, но не намерих отговор на моя проблем: Когато е много влажно, Галанта не пали. Чува се въртене на стартера и при след като отпусна ключа и стартера не се върти вече се усещат два три тласъка на колата. Когато е суха пали веднага без никакви запъвания, като че е сега взета от магазина :). Случи ми се на няколко пъти при преминаване през по-голяма локва да се закащля и угасне. След около 5 - 10 минути по-късно отново запали. По време на работа и на гас и на бензин никакви проблеми не се забелязват. Двигателят е 2.5 V6

Редактирано от dalex
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменял ли си капачката и палеца на делкото?

това ще правя, но по време на движение няма никакви проблеми

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да ви кажа и аз какъв проблем имах с паленето: слагам ключа в патрона, завъртам, запалва ... една, две секунди и светва "Чек Енджин" и изгасва. След 3/4 акумулатор (6-7 паления) и колата тръгва. Случвало се е и в движение да светне Чек-а. Ако се изплашех и спрях.... следва описаната по-горе процедура с Чек енджин...

 

Проблемът при мен беше датчика на Хол,на разпределителния вал (2000сс, бенз, 1999г).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...