gruio Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 Здравейте, Това ми е първото мнение тук за съжаление не по особено приятен повод. В четвъртък си взех Space Star 1.3 2000г. Много готина количка, но тук ще почна с проблема. След като я регистрирах отидох за смяна на ангренажен ремък, ролка, масла и филтри. Същата вечер и навъртях 20-на километра и реших, че всичко е наред и трънах на път - качих се на магистралата от Пловдив към София, но на 102 километър лампата на маслото ми присветна, след което си светна за постоянно и спрях, изчаках 20-на минути и запалих отново, работи малко на място и лампата не светеше, и след около километър пак светна, пак изчаках запалих я - отново не светеше, но след няколко минути пак светна при ниските обороти, а при лека газ гаснеше, и повече не съм я палил. Не съм гледал дали качва добре масло понеже не ми се правеха повече експерименти, и ме прибраха в Пловдив. До колкото помня от този форум тези двигатели събират около 3.5 литра масло, на мен ми е останало в тубата около половин литър(от 4 литра), а на щеката нивото беше доста над максимума, което ми се струва странно. Проблема се получи при загряла кола след като бях минал около 100-на километра, знам, че във форум няма как да се разбере какво и има, но все пак се надявам на някъв съвет/мнение. Взех номерата на Милен и Мартин от форума и мисля по-късно през деня да им звънна. Другия проблем който незнам дали е проблем - забелязах леко биене на ролката на коляновия вал където са вързани ремъка на климатика и маслената помпа, а незнам това дали е нормално - все пак не разбирам особено много от коли така, че ме извинете ме ако не съм назовал нещо с правилнито му име. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) До колкото помня от този форум тези двигатели събират около 3.5 литра масло, на мен ми е останало в тубата около половин литър(от 4 литра), а на щеката нивото беше доста над максимума, което ми се струва странно. Здравей колега. По каталог цялата мазителна уредба е 3,3L (3L двигател + 0,3L филтър). При мен след 3L налети, нивото на щеката е 1мм под максимума, така че силно ме съмнява да може да побере още 0,3L. Явно в моя случай, не всичко може да се източи навярно. А при тебе са ти сложили 3,5L, което си е направо вредно. Ненапразно производителя е направил означения min и max.Поздрави Редактирано 2 юни 2012 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_1 Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 За да светне лапата за маслото вариантите са:1.Неподходящо масло или не достатъчно количество 2.Датчик 3.Маслена помпа 4.И най лошия вариант основни и биелни лагери. Ако колата е внос от Италия (и там като обичат често да сменят маслото ) може автоджамбазите да са сложили по гъсто масло или някаква добавка в маслото и затова да не ти е светела като си я взел, а като си сменил маслото е светнала. Не я карай така докато не констатирате от къде е проблема, че може да стане по голяма беля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Purko11077 Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) Колега съжелявам но по мое скромно мнение са те прекарали яко. Най вероятно си за основен ремонт. Симптомите които си описал са като на предната ми кола когато загре е маслото става по тънко и започва да го хвърля от хлабините маслото загрява по бавно от водната система за 20-30 минути загрява.Лесно можеш да провериш това което ти казвам сваля се масленият датчик завива се на негово място един монометър и само гледаш как налягането на маслото ще започне да пада с загряването му. Някой майстор може и да ти каже че не ти е наред маслената помпа но не вярвай на това. За да си още по сигурен в това което съм ти написал при работещ двигател махни капачката за маслото да погледнеш как се оливат валовете по принцип трябва да се оливат равномерно без да пръска масло. А при теб най вероятно ще хвърля масло във всички посоки и ще се оливат неравномерно. Дано да не съм прав късмет. Редактирано 2 юни 2012 от Purko11077 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) А не може ли да е от прекалено високото ниво маслото то да да смесва с определено количество въздух при високи обороти (да се разпенва) и за това да пада налягането? Ако е прецакана няма ли да свети постоянно в ниските обороти? Редактирано 2 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 2 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) Мерси много за вниманието, проблема е, че като загрее и лампата почва да свети в ниските обороти, като дам леко газ изгасва, но след това пак почва да свети и при по-високи. Има ли някаква теоритична вероятност да е ремъка на помпата? Иначе двигателя звучи и работи съвсем нормално. Колата е от Италия, но съм я купил от приятел и съм 100% сигурен, че той не се е гаврил с колата, но незнам от кой и как е взета в Италия. Да ви питам последно ако някои има представа - какъв е най-лошия вариант в цифри(приблизително), и за читав сервиз в Пловдив? Редактирано 2 юни 2012 от gruio Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) Първо източи излишното масло. Ако продължи така една добавка за промиване и го смени с друго (има лек шанс да е менте). После ако продължи мерите налягането и т.н. и ако трябва ремонт или пък един 1,6 - 1,8 двигател - което излиза по-евтино. Редактирано 2 юни 2012 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 2 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 2 юни 2012 Като се замисля най-добре направо един нов(на старо) двигател и да не се занимавам с глупости, че като тръгна по майстори може и колкото два да ми излезне и пак нищо да не оправят. Проблема е само, че няма как да разбера дали евентуално другия двигател е читав. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 А дали няма гориво в маслото :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) Колега, какво масло ти сложиха (дай детайлна информация, или по-добре снимка на гърба на бутилката - каза че имаш)? Ако си от Пловдив мога да ти направя анализ на маслото, за да видим последното има ли примеси на стружки, разреждане с антифриз или гориво. По този начин на първи етап ще се изключи фактора масло.Поздрави Редактирано 2 юни 2012 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 Калпав маслен филтър..?? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TASSO Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) Колега, проблема може да ти е дребен - някой датчик или нещо по сериозно. Най-добре се свържи с Милен или Марин, за да видят колата и да ти намерят проблема, без да влизаш в излишни филми. Дано не е нещо сериозно и скъпо, успех! Редактирано 2 юни 2012 от TASSO Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Purko11077 Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 Като се замисля най-добре направо един нов(на старо) двигател и да не се занимавам с глупости, че като тръгна по майстори може и колкото два да ми излезне и пак нищо да не оправят. Проблема е само, че няма как да разбера дали евентуално другия двигател е читав.Ако наистина е за основен ремонт вземай един двигател на старо това е най ефтиния вариант. И стискай палци да е читав. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 Здравейте, Това ми е първото мнение тук за съжаление не по особено приятен повод. В четвъртък си взех Space Star 1.3 2000г. Много готина количка, но тук ще почна с проблема. След като я регистрирах отидох за смяна на ангренажен ремък, ролка, масла и филтри. Същата вечер и навъртях 20-на километра и реших, че всичко е наред и трънах на път - качих се на магистралата от Пловдив към София, но на 102 километър лампата на маслото ми присветна, след което си светна за постоянно и спрях, изчаках 20-на минути и запалих отново, работи малко на място и лампата не светеше, и след около километър пак светна, пак изчаках запалих я - отново не светеше, но след няколко минути пак светна при ниските обороти, а при лека газ гаснеше, и повече не съм я палил. Не съм гледал дали качва добре масло понеже не ми се правеха повече експерименти, и ме прибраха в Пловдив. До колкото помня от този форум тези двигатели събират около 3.5 литра масло, на мен ми е останало в тубата около половин литър(от 4 литра), а на щеката нивото беше доста над максимума, което ми се струва странно. Проблема се получи при загряла кола след като бях минал около 100-на километра, знам, че във форум няма как да се разбере какво и има, но все пак се надявам на някъв съвет/мнение. Взех номерата на Милен и Мартин от форума и мисля по-късно през деня да им звънна. Другия проблем който незнам дали е проблем - забелязах леко биене на ролката на коляновия вал където са вързани ремъка на климатика и маслената помпа, а незнам това дали е нормално - все пак не разбирам особено много от коли така, че ме извинете ме ако не съм назовал нещо с правилнито му име.Май мирише на датчик за налагането на маслото........по принцип, така описания проблем е от чуствителността му, и тъй като в маслената система има пулсации за това лампата ти приммигва........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Purko11077 Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 (редакция) Май мирише на датчик за налагането на маслото........по принцип, така описания проблем е от чуствителността му, и тъй като в маслената система има пулсации за това лампата ти приммигва........Хаха не се засягай но това ми звучи направо смешно. На предната ми кола първо смених датчика,после смених маслото,после смених биелни лагери пак маслото и така. Датчика за маслото мери само налягане и когато наягането падне под 0,55 бара започва да свети поне така беше на старата ми кола а премигването е защото налягането се променя постояно. Забравих да кажа че двигатела накрая беше на боклука. Редактирано 2 юни 2012 от Purko11077 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 2 юни 2012 Сподели Публикувано 2 юни 2012 Хаха не се засягай но това ми звучи направо смешно. На предната ми кола първо смених датчика,после смених маслото,после смених биелни лагери пак маслото и така. Датчика за маслото мери само налягане и когато наягането падне под 0,55 бара започва да свети поне така беше на старата ми кола а премигването е защото налягането се променя постояно. Забравих да кажа че двигатела накрая беше на боклука.На теб може да ти звучи смешно,но нека колегата първо смени датчика ( освен, ако оборотите на пр. ход не са му много ниски ) и тогава да мисли за друго.........имал съм такива случаи - не случайно го казах....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 3 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 3 юни 2012 Благодаря на всички, колата е пред сервиз и утре ще се търси проблема, като се разбере какво е ще пиша. Има и съмнения за запушена цедка/филтър на маслената помпа, ама за сега всичко е гадаене. Нали знаете колкото хора толкова и различни предположения. Надявам се само да е дреболия, че на кой му се влиза в разходи и губене на време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Purko11077 Публикувано 8 юни 2012 Сподели Публикувано 8 юни 2012 Благодаря на всички, колата е пред сервиз и утре ще се търси проблема, като се разбере какво е ще пиша. Има и съмнения за запушена цедка/филтър на маслената помпа, ама за сега всичко е гадаене. Нали знаете колкото хора толкова и различни предположения. Надявам се само да е дреболия, че на кой му се влиза в разходи и губене на време. Колега какво стана? Нещо дребно ли излезе. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 11 юни 2012 Автор Сподели Публикувано 11 юни 2012 Всичко е наред вече. Явно в Италия мразят да сменят масло и картера, и маслената помпа са билиза затлачени от боклуци, за това колата в колата е имало повече масло, количестовото е било нормално, но боклуците много са вдигнали нивото. В сервиза казаха, че няма поражения по двигателя, на като мина няколко хиляди ще си проличи, за сега имам около 400км. без проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 12 април 2013 Автор Сподели Публикувано 12 април 2013 Здравейте отново, Количката си върви, за съжаление не съм я карал достатъчно - няма и 10 000, скоро ще сменям пак маслото :icon_clap:. Това което сложиха последния път беше някакво AGIP 10w40 в квадратна триъгълна туба от 4л. След като я изкарах от сервиза не е барнала грам масло за тези километри. Въпроса ми е какво масло бихте ми препоръчали за този двигател, понеже с това зимата на няколко пъти чух причукване от клапаните (предполагам е възможно и от много ниските температури тук). Това което повече ме притеснява в момента е скоростната кутия(1-ва и 2-ра са малко влизат малко по-трудно) и смяната на масло, от къде мога да си намеря маслото което препоръчва производителя -ELF Tranself TRX 75W-80W и колко би ми излезнало това удоволствие. Знам, че най-вероятно има заместители и/или по-добри масла, но не ми се взлиа в тази дълбока тема и преподчитам да ползвам това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kentavar Публикувано 12 април 2013 Сподели Публикувано 12 април 2013 Здравейте отново, Количката си върви, за съжаление не съм я карал достатъчно - няма и 10 000, скоро ще сменям пак маслото :icon_clap:. Това което сложиха последния път беше някакво AGIP 10w40 в квадратна триъгълна туба от 4л. След като я изкарах от сервиза не е барнала грам масло за тези километри. Въпроса ми е какво масло бихте ми препоръчали за този двигател, понеже с това зимата на няколко пъти чух причукване от клапаните (предполагам е възможно и от много ниските температури тук). Това което повече ме притеснява в момента е скоростната кутия(1-ва и 2-ра са малко влизат малко по-трудно) и смяната на масло, от къде мога да си намеря маслото което препоръчва производителя -ELF Tranself TRX 75W-80W и колко би ми излезнало това удоволствие. Знам, че най-вероятно има заместители и/или по-добри масла, но не ми се взлиа в тази дълбока тема и преподчитам да ползвам това.Колега, относно маслото ELF Tranself TRX 75W-80W e спряно от производство и няма да можеш да го намериш. Но ако държиш на марката ELF може да си вземеш негов заместител. Примерно ELF TRJ 75W-80W. Иначе има и други марки. Удоволствието излиза в порядъка от 60 - 100 лв., като се отчита цената на маслото, извършване на смяната в сервиз или лично. Определено обаче инвестирането в това удоволствието си заслужава и е необходимо да се извършва на определения в сервизната книжка пробег.По отношение на двигателното масло, не си споменал нищо за това какъв е твоя двигател. Но там имаш много по голям избор и си зависи само от собственика на автомобила. Немога да препоръчам конкретна марка двигателно масло. По важно е спазването на интервала за смяна му. Успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gruio Публикувано 13 април 2013 Автор Сподели Публикувано 13 април 2013 Мерси много. Двигателя е 1.3, днес взех някаква полу-синтетично ла Лики-Моли 10w40. А пък маслото на скоростите мисля другия месец при първа възможност да го сменя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.