Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Знам, че има Outlander-и само с предно, но тези които са 4 по 4 с постоянно включено такова ли са? Само предни/задни и съединител към другия мост при превъртане? Има ли междинен диференциал? Заключване на някой диференциал? Бавни?

 

Автоматиците имат ли нещо по-различно в 4x4-то спрямо ръчните?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Знам, че има Outlander-и само с предно, но тези които са 4 по 4 с постоянно включено такова ли са? Само предни/задни и съединител към другия мост при превъртане? Има ли междинен диференциал? Заключване на някой диференциал? Бавни?

 

Автоматиците имат ли нещо по-различно в 4x4-то спрямо ръчните?

 

Постоянно включен преден мост.

Възможност за включване и на задния мост - може в покой, и в движение. Няма ограничение за максималната скорост при включени двата моста.

Има и система LOCK - заключен деференциал. Осъществява се и в покой, и в движение. Ограничение на максималната скорост до 100 км./час. Не се препоръчва за продължително шофиране.

Няма бавни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за модела от 2008 до сега, а за предишния модел 2003-2008 е постоянно 4х4 без разлика м/у ръчни и автоматични скорости. Няма бавни, блокировки или нещо подобно, просто 4 задвижващи колела като lancer evo.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е като Ево или, а просто нямаш опцията да караш само на предно. Работи при нужда , а не перманентно.

 

 

Здрасти колега , специално за Аутлендер 1 2004-2008 е базиран на Ево от същите години и използват една и съща платформа а именно на Лансер, и задвижването е същото, това го пише в английско издание за коли, няма да споря с никой но аз имам и Лансер Спорт- Предно предаване и Аутлендер Спорт 4х4 и като ги погледна отдолу са абсолютно еднакви коли само дето на лансера му липсват кардана и задния дифф. Нека някой с повече инфо да каже как е точно Аутлендер 1 че доколкото знам аз си е постоянно 4х4 , даже и в книжката на колата си пише че е така 50/50 преден заден мост задвижването и много да се внимава когато се тегли в никой случай на колесар и да са повдигнати само предните гуми а задните да са на земята че ще скочи от колесара ;) пък и имайки в предвид високият разход как да не е постоянно 4х4?!!

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега , специално за Аутлендер 1 2004-2008 е базиран на Ево от същите години и използват една и съща платформа а именно на Лансер, и задвижването е същото, това го пише в английско издание за коли, няма да споря с никой но аз имам и Лансер Спорт- Предно предаване и Аутлендер Спорт 4х4 и като ги погледна отдолу са абсолютно еднакви коли само дето на лансера му липсват кардана и задния дифф. Нека някой с повече инфо да каже как е точно Аутлендер 1 че доколкото знам аз си е постоянно 4х4 , даже и в книжката на колата си пише че е така 50/50 преден заден мост задвижването и много да се внимава когато се тегли в никой случай на колесар и да са повдигнати само предните гуми а задните да са на земята че ще скочи от колесара ;) пък и имайки в предвид високият разход как да не е постоянно 4х4?!!

:good: :good: То е Full time 4х4.........

Виждал съм обаче и с виско муфа,предназначено за Канада.......т.е. работи само задноъто, а предното се вкл. когато забуксува .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега , специално за Аутлендер 1 2004-2008 е базиран на Ево от същите години и използват една и съща платформа а именно на Лансер, и задвижването е същото, това го пише в английско издание за коли, няма да споря с никой но аз имам и Лансер Спорт- Предно предаване и Аутлендер Спорт 4х4 и като ги погледна отдолу са абсолютно еднакви коли само дето на лансера му липсват кардана и задния дифф.

За окачването ли говорим или за начина на работа на 4Х4 системата ? За кое от двете си сигурен , че е еднакво ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, сигурен съм само че е 4х4 full time, за задвижването съм го прочел в едно английско списание че е същото като при ево, а за окачването със сигурност ще има някаква разлика имайки предвид че говорим за коли с различни предназначения. но това са подробности темата е съвсем друга.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
Виж мнениетоtonino_g3 написа на 16 January 2012 - 18:21 :

Здрасти колега , специално за Аутлендер 1 2004-2008 е базиран на Ево от същите години и използват една и съща платформа а именно на Лансер, и задвижването е същото, това го пише в английско издание за коли, няма да споря с никой но аз имам и Лансер Спорт- Предно предаване и Аутлендер Спорт 4х4 и като ги погледна отдолу са абсолютно еднакви коли само дето на лансера му липсват кардана и задния дифф. Нека някой с повече инфо да каже как е точно Аутлендер 1 че доколкото знам аз си е постоянно 4х4 , даже и в книжката на колата си пише че е така 50/50 преден заден мост задвижването и много да се внимава когато се тегли в никой случай на колесар и да са повдигнати само предните гуми а задните да са на земята че ще скочи от колесара ;) пък и имайки в предвид високият разход как да не е постоянно 4х4?!!

 

:good: :good: То е Full time 4х4.........

Виждал съм обаче и с виско муфа,предназначено за Канада.......т.е. работи само задноъто, а предното се вкл. когато забуксува .........

\

 

За това твърдо 50/50 ми е съмнително малко :icon_blush: .

Full time 4х4 да не е с виско-муфа в централния диф. която блокира при разминаване на скоростите на двата моста в упоменатото съотношение.А в повечето време се предава усилие на задните колела 5/95.(нямаш никъде ръчки за мостове и блокажи)

Това на практика ти осигурява две задвижващи колела винаги или 3(ако задния диф. е шпер/LSD )(Ако не ми вярваш вдигаш джипа с крик и или каквото имаш цялата лява или дясна страна и двете гуми трябва да са в въздуха палиш и се маеш, че само колелата в във въздуха се въртят и джипа няма да мръдне или падне от крика)

А това за тегленето да те питам като минаваш на Годишни технически прегледи (ГТП) как ти тестват спирачките?

В "книжката на колата" е дадено задния мост да се повдигне във въздуха не мисля че дори в Англия го правят и аз имам Full time 4х4 :mitsu-smiley: и не съм усетил като валяците въртя едните колела а другите са в покой да има наченки на каквито и да било подскачания.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На валяците колата е на свободна или неутрална, пък и нали има среден дифф, той е за това да отделя и свързва преден и заден мост ,така ли е?,,, веднъж бях вдигнал колата предно ляво колело другите 3 на земята и се опитах да го завъртя и колелото спря и колата се разлюля, останалите 3 се опитваха да се завъртят също, непомня на каква предавка беше лоста но мисля че беше на P или N.

Невиждам причина да не е постоянно 4х4 , пък и сега в снега доста се позабавлявах и ти казвам и 4 те гуми си напъват и колата си върви без проблем, жалко че при нас снега се стопи инак бих направил малко клипове , нали си виждал как рали кола тръгва на старт с превъртане на 4 те колела, по същият начин тръгва и аутлендъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На валяците колата е на свободна или неутрална, пък и нали има среден дифф, той е за това да отделя и свързва преден и заден мост ,така ли е?,,, веднъж бях вдигнал колата предно ляво колело другите 3 на земята и се опитах да го завъртя и колелото спря и колата се разлюля, останалите 3 се опитваха да се завъртят също, непомня на каква предавка беше лоста но мисля че беше на P или N.

Невиждам причина да не е постоянно 4х4 , пък и сега в снега доста се позабавлявах и ти казвам и 4 те гуми си напъват и колата си върви без проблем, жалко че при нас снега се стопи инак бих направил малко клипове , нали си виждал как рали кола тръгва на старт с превъртане на 4 те колела, по същият начин тръгва и аутлендъра.

Точно от тук идва и противоречието "среден диф." ако е 50/50 lock постоянно, а не с виско която блокира при нужда.

след справка из нета (за "Аутлендър Системата 4 по 4 е с висок съединител и централен диференциал"-това означва че не е постоянно 50/50 )

 

На валяците колата е на свободна или неутрална
А при евентуален теглене "на колесар"?

 

 

веднъж бях вдигнал колата предно ляво колело другите 3 на земята и се опитах да го завъртя и колелото спря и колата се разлюля, останалите 3 се опитваха да се завъртят също

Това и при мен се е случвало! Но ако вдигнеш двете колела от ляво или от дясно дори може да запалиш и включиш на D и ще види, че при форсмажорни обстоятелства или никакво сцепление на 1 колело от ос то ще получи въртяния момент а другото не.

Това се получава защото и предния и задния диф. за отворени а принципа на отворения диф. е да прехвърля там където му е по-лесно на колелото с най-малко сцепление.

 

 

Не казвам че не е с постоянно 4х4.Но при най-лошото стечение на обстоятелства двигателните кола остават само 2.

Това за старта с превъртане на 4-те колела го практикувах предни време :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз взех та се консултирах с гугъл и открих това:

If you're wondering whether the AWD system is a legit 'full-time' 4WD setup, then wonder no more, because the Outlander is indeed a full-time 4WD, unlike Honda's CR-V, which reverts to FWD until the wheels slip.

 

The outlander features a centre differential (developed from Mitsubishi’s rally experience with the highly successful Lancer Evolution series) that regulates the torque split between the front and rear wheels, and when cruising or under normal driving conditions it will equalise the torque split 50:50 front to rear.

 

На английски е за да му запазя автентичността, но пък е лесно всеки да си го преведе.

Задълбахме много нещата и ще вземем объркаме колегите повече вместо да ги улесним при избора си на SUV. Аутлендър 1 си е постоянно задвижване на 4 те колела, няма бавни, блокировки, или подобни екстри. Става за софтроуд и газене в сняг но не по-висок от клиренса и трябва и 4 гуми да са на земята инак до там. Съгласен съм за виското и за диффовете че са отворен тип.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

И в крайна сметка при технически преглед трябва ли да се вдигат другите колела или не?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, сигурен съм само че е 4х4 full time, за задвижването съм го прочел в едно английско списание че е същото като при ево, а за окачването със сигурност ще има някаква разлика имайки предвид че говорим за коли с различни предназначения. но това са подробности темата е съвсем друга.

Поздрави.

Това в списанието е подвеждащо!

 

От wikipedia

 

Първото поколение Outlander

Задвижване на четирите колела версия използва отворени диференциали за предните и задните оси , с вискозен съединител единица за централния диференциал.

Второ поколение

Mitsubishi AWC система, която включва електронно контролиран четири задвижващи колела и контрол на стабилността и с нов фейслифт модела 2010 година,

Mitsubishi S-AWC AWD система.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_AWC

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_S-AWC

 

Outlander

AWC философия за второто поколение на Outlander на Mitsubishi въведе през 2005 г., съчетава електронно контролирано задвижване на четирите колела с активно Skid и контрол на сцеплението (ASTC) система. Mitsubishi използва алуминиева покрив, за понижаване на центъра на тежестта за по-добра обработка на отговорите. Outlander е също с стандарт предно задвижване оформление, което включва също ASTC система. Предишният Outlander, заети една 50:50 на пълно работно време с четири задвижващи колела система, използваща вискозен съединител разлика център. Mitsubishi решили да използват AWC система на новия Outlander, която предлага три режима за задвижване на превозни средства и активно намалява вероятността от приплъзване на колелото

 

Mitsubishi's AWC philosophy for the second generation Outlander introduced in 2005 combines an electronically controlled four-wheel drive with an Active Skid and Traction Control (ASTC) system. Mitsubishi used an aluminum roof to lower the center of gravity for better handling response. The Outlander is also available with standard front-wheel drive layout that also included the ASTC system. The previous Outlander employed a 50:50 full-time four-wheel drive system using a viscous coupling center differential. Mitsubishi decided to use the AWC system on the new Outlander that offers three vehicle drive modes and proactively reduces the likelihood of wheel slippage. [ 20 ]

 

 

Превод by google

 

 

 

 

ACD Computer (Active Control Differential)

http://eng.kaps-transmissions.com/news-kaps/acd_computer_for_mitsubishi_lancer-934.html

Това ACD идва от евото(част от AWC и S-AWC) и го няма в Outlander 1.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Прегледа си минаваш както със всяка друга кола :icon_thumbup: Браво на колегата Lancer 4x4 за ACD клипа, много ми хареса :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка при технически преглед трябва ли да се вдигат другите колела или не?

 

Не е необходимо, но не навсякъде могат да мерят спирачки на 4х4.

Във Варна в автокомплекс Косара могат. Тази година ми го демонстрираха. Измериха ми спирачките колело по колело, а не преден- заден мост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Това в списанието е подвеждащо!

 

От wikipedia

 

Първото поколение Outlander

Задвижване на четирите колела версия използва отворени диференциали за предните и задните оси , с вискозен съединител единица за централния диференциал.

Второ поколение

Mitsubishi AWC система, която включва електронно контролиран четири задвижващи колела и контрол на стабилността и с нов фейслифт модела 2010 година,

Mitsubishi S-AWC AWD система.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_AWC

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_S-AWC

 

Outlander

AWC философия за второто поколение на Outlander на Mitsubishi въведе през 2005 г., съчетава електронно контролирано задвижване на четирите колела с активно Skid и контрол на сцеплението (ASTC) система. Mitsubishi използва алуминиева покрив, за понижаване на центъра на тежестта за по-добра обработка на отговорите. Outlander е също с стандарт предно задвижване оформление, което включва също ASTC система. Предишният Outlander, заети една 50:50 на пълно работно време с четири задвижващи колела система, използваща вискозен съединител разлика център. Mitsubishi решили да използват AWC система на новия Outlander, която предлага три режима за задвижване на превозни средства и активно намалява вероятността от приплъзване на колелото

 

Mitsubishi's AWC philosophy for the second generation Outlander introduced in 2005 combines an electronically controlled four-wheel drive with an Active Skid and Traction Control (ASTC) system. Mitsubishi used an aluminum roof to lower the center of gravity for better handling response. The Outlander is also available with standard front-wheel drive layout that also included the ASTC system. The previous Outlander employed a 50:50 full-time four-wheel drive system using a viscous coupling center differential. Mitsubishi decided to use the AWC system on the new Outlander that offers three vehicle drive modes and proactively reduces the likelihood of wheel slippage. [ 20 ]

 

 

Превод by google

 

 

 

 

ACD Computer (Active Control Differential)

http://eng.kaps-transmissions.com/news-kaps/acd_computer_for_mitsubishi_lancer-934.html

Това ACD идва от евото(част от AWC и S-AWC) и го няма в Outlander 1.

 

Къде се намира този вискозен съединител?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вискозният съединител би трябвало да бъде в раздатъчната кутия, това не го знам,но има друг човек дето може да ни светне надявам се. Аутлендър 1 няма ACD ( Active control differential), а има само CD (Central Differential), и то по-точно разликата е, че шофьора неможе да си избира режими на работа по електронен път (компютър)с копче на таблото както е при Ево, а режимът е вече избран един и той е 50:50 преден и заден мост , което се доближава до режим Snow при Евото. Останалатa част от задвижването е същото като при Ево7,8 и Airtrek. За това тази кола е много 'fun to drive', но и харчи здраво. По между другото да дам още малко инфо за прегледите на този тип коли, тука при мен като минах последният път теста за спирачките го направиха като покриха валяците с метални плочи, майстора взе едно у-ство като ПДА мобилен телефон с някакви параметри зададени след което се качи в колата и я засили леко и мина през покритите валяци и натисна силно спирачките , после повтори пак и гледаше стойностите на това у-ство след което каза всичко е точно, аз го попитах защо не я пусна на валяците а той ми отговори, че на тази кола така се правело.??!!! :icon_hmm:

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вискозният съединител би трябвало да бъде в раздатъчната кутия,(или преди нея), това не го знам,има друг човек дето ще ни светне надявам се. Аутлендър 1 няма ACD ( Active control differential), а има само CD (Central Differential), и то по-точно разликата е, че шофьора неможе да си избира режими на работа по електронен път (компютър)с копче на таблото както е при Ево, а режимът е вече избран един и той е 50:50 преден и заден мост , което се доближава до режим Snow при Евото. Останалатa част от задвижването е същото като при Ево7,8 и Airtrek. За това тази кола е много 'fun to drive', но и харчи здраво. По между другото да дам още малко инфо за прегледите на този тип коли, тука при мен като минах последният път теста за спирачките го направиха като покриха валяците с метални плочи, майстора взе едно у-ство като ПДА мобилен телефон с някакви параметри зададени след което се качи в колата и я засили леко и мина през покритите валяци и натисна силно спирачките , после повтори пак и гледаше стойностите на това у-ство след което каза всичко е точно, аз го попитах защо не я пусна на валяците а той ми отговори, че на тази кола така се правело.??!!! :icon_hmm:

Това "би трябвало" не ми върши работа.Ако някъде има схема е добре да се покаже.

Иначе и аз в КАТ им говорих че не искам да я качвам на валяците поотделно предна и задна ос,но от там ми се развикаха че не може аз да казвам какво искам и какво не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо ти е да знаеш къде е? Имаш проблем ли, ако нещо те притеснява може да споделиш, има хора дето ще са убедени , но ще е хубаво ако може малко по подробно да кажеш за какво по-точно искаш да знаеш къде се намира. Виж тук има схеми ако могат да ти пояснят малко повече нещата:

 

 

 

http://japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php?s&area=M60&cat=B606R507A&mdl=CU5W&clf=XRHYZL6

 

 

 

 

http://japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php?s&area=M60&cat=B606R507A&mdl=CU5W&clf=XNMYZL6&mg=22&bg=120

 

Успех! :mitsu-smiley:

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...