Премини към съдържание

Монтаж на допълнителен бутон на борд. компютър на SPACE STAR


Препоръчано мнение

Монтаж на допълнителен бутон на борд. компютър на SPACE STAR , или симулиране на бутона DISP от оригиналната аудио система.

 

Темата е обобщаваща, благодарение на вдъхнатия ентусиазъм от колегата StanislavSt и колегите от украинския форум на Mitsubishi – източника наинформация.

Не твърдя че съм откривателя, просто синтезирам информацията и темата като отделна и по-важна.

 

Поради факта, че закупуваме колите си (или поне някои) без фабричната аудио система, не можем адекватно да командваме борд. компютъра . А самите касетофони трудно се намират на вторичния пазар или са на необосновано висока цена (визирам някои автопазари), или ако не желаете да сте с 2 аудио плеара – оригиналния и ново CDс Mp3 или друго ;)

 

Да поясня – на касетофоните или CD Player-итеMitsubishi, има бутон DISP с който можем да сменяме показателите на дисплея – между температурата и часовника –

 

1) Среден разход от зануляването до настоящиямомент;

 

2) Средна скорост

 

3) Оставащи километри пробег с наличното гориво

При някои модели е налична и четвърта опция (в зависимост модела на бордкомп-а)

 

4) Моментен разход

 

Необходими материали на обща сума по-малко от 1 лев :

 

  1. · -резистор 6.8 KOM, 0.25 W,
  2. · -бутон нормално отворен. (използвал съм като този от снимката, но без шайбата и гайката)http://picbg.net/u/14026/49122/606622.jpghttp://picbg.net/u/14026/49122/606623.jpg

 

Препоръчвам да си вземете няколко близки по стойности резистори – примерно от 6.4 КОМ, 6.9 КОМ до 8.2 КОМ, за да са ви под ръка при изпробването (по 0,05 лв е бройката).

Или ако разполагате с друг вариант за установяване съпротивлението.

 

Като за начало е необходимо да свалим от таблото именно това устройство

http://picbg.net/u/14026/49122/606624.jpg

Първо се демонтира задната частна оградения елемент – половината от към челното стъкло, посредством отвертка с

мек парцал или подобен инструмент – с цел да не одраскаме таблото. Повдига се откъм челното съкло, закрепено е с 2 метални пластини къмкорпуса. А страната от към Вас просто е подпъхтата под другата половина.

 

Следва развиване на 4 винта (които са по 2 от двете странина дисплея) и вниматено издърпване – има 2 прикрепящи елемента под ъгъл 45 ° над двата въздухопровода.

 

След като го свалим ни остават още 4 болта иосвобождаваме борд. комп-а.

 

http://picbg.net/u/14026/49122/606625.jpg

 

 

 

 

 

Отварянето на самия комп. става като освободим с лекоповдигане черните „ушички" на пластмасовия корпус – по 2 от горе и от долу и по1 от ляво и дясно.

 

След отделянето на пластмасовия от металния корпус на гърба на дисплея виждаме ето тази платка. Или по-точно при вас ще липсват 3-те допълнителни проводници –червен, жълт и зелен

 

http://picbg.net/u/14026/49122/606626.jpg

 

Снимката е заимствана от УКРАИНСКИЯ ФЕН КЛУБ. Жълт и зелен предполагам е за алтернативна подсветка.

Интересува ни червеният проводник.

Към него запояваме резистор 6.8 ком , или 8.2 ком .

Към резистора свързваме и бутон. Другият край на бутона е свързан към маса.

 

Необходими са проби при кой вариант на съпровивление при вас ще работи бутона за желаните функции. Пробата може да се направи само като свържем на мястото си двата кабела от таблото в комп-а и забъртим ключа на контакт – ако стойностите на дисплея се сменят значисме в играта

 

В зависимост какъв вариант на монтаж ще предпочетете си избирате и бутона като големина. Можете да изведете бутона някъдепо таблото без да дупчите „фасадата" на дисплея. Аз използвах малък, понеже го вградих в комп-а. Там пространството е доста малко и има специфика на монтажа заради закрепянето на другите бутони и дебелината на дисплея – трябва внимателно да прецените всичко преди да пробиете корпуса за извеждане на бутона. После дупката трудно се скрива.

 

Това е резултата на моята аматьорска доработка по колата.Успех!

 

И ако не ви се отдават деиности свързани с поялник ипроводници – по- добре покажете начина на свързване и крайниат резултат нанякой компетентен, за да нямате ядове. Едва труда ще е голям за професионалист. Не съм сигурен за цената на борд комп.ако си прецакате Вашия и трябва да си вземате нов.

 

Вероятно е възможна реализация и при други модели на Mitsubishi с такъв бордови компютър

 

http://picbg.net/u/14026/49122/606627.jpg

 

 

http://picbg.net/u/14026/49122/606628.jpg

 

 

При разглобването може да използвате момента и запрезапояване на дисплея, както са споменали и колеги. Аз го направих,подобрение има значително - цифрите сестабилизираха и не се появяват странни символи. Само понякога леко избледняватили си сменят формата, но като се постопли колата се оправят.

До колкото ми казаха – спойките са наред, вече самия дисплей нещо му куца, ноза сега ми е добре.

 

Успех на всички! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Редактирано от VenciTT
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,чудесно си описал придобития опит.Темата ще е полезна на много любители на звездичката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата сега съм я оставил в сервиз за смяна на масло и ремъци и помолих момчетата да погледнат борд комп. като им пратих темата очаквам днес или утре да си я взема и ще пиша какъв е резултата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Току що я взех от сервиза и сега наистина се сменят данните на дисплея обаче ми отчита някакъв убиствен разход на гориво 10.6л-15.5л и даже и на място показва 10.3л.Километрите ги брои през 300-400м показва километър че сам минал а като спра даже отчита назад.Когато натисна да ми покаже колко километра мога да мина с наличното гориво седи на 0.Ако някои може да помогне приемам всякакви идеи. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега!

Мисля, че трябва да напълниш до горе резервоара, зануляваш и след като покараш малко, тогава би трябвало да ти показва по-реални стойности...

http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Бързам да се похваля, че снощи си свързах дисплея с резистор 6,8 КОМ и всичко си е на ред. Никакви странни стойности и нищо необичайно. Показателите се сменят както трябва. Лошото е, че моят автомобил няма опция за моментен разход, но четох че при някои е така. Мисля, че на колегата автомобила е работил дълго време на място и за това му показва голям разход. Исках да споделя че схемата е вярна и всичко е наред. Сега остава само :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да сега всичко е наред напълних резервоара догоре,нулирах и всичко тръгна както трябва единствено не ми показва колко километра ми остават с наличния бензин.Продължава да седи на 0.А за разхода на гориво аз си мислех че показва моментния а то било средния разход.Грешката е моя. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Темата е много добра.

Аз не ме дразни това, че не мога да сменям показанията , а това ,че се мъти дисплея и понякога нищо не се вижда. Кои спойки точко се презапояват? Или да карам наред всичките?

Хубаво би било в тази тема да имаше и подробно развито и със снимки за презапояването , така или иначе си разпилял дисплейчето да си го обслужиш нацяло. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бих ги снимал спойките, но момента с презапояването бях оставил на колега работещ в сервиз за компютри и не присъствах. Не ми се рискуваше понеже не ми се отдава толкова работата с поялника, а и нямах излишен борд комп. за след това http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много добра.

Аз не ме дразни това, че не мога да сменям показанията , а това ,че се мъти дисплея и понякога нищо не се вижда. Кои спойки точко се презапояват? Или да карам наред всичките?

Хубаво би било в тази тема да имаше и подробно развито и със снимки за презапояването , така или иначе си разпилял дисплейчето да си го обслужиш нацяло. :icon_thumbup:

 

Привет Колега! Като махнеш силикона, който покрива спойките на дисплея ще прегледаш кои са спукани или кои са матово сиви (не са гладки и лъскави) и ги презапояваш. Мой съвет е после пак да ги изолираш със някакъв силикон по добре топъл защото се маха после лесно ако стане пак нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Ами ако не се лъжа пропуска сигнала при натискане, т. е. прави контакт. В нормално положение веригата е прекъсната.

Или да го обясни някой по-грамотен от мен технически... тоците са ми слабо място http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif

 

 

Като си вземаш елементите от магазина - там ще са запознати какво да ти дадат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Благодаря на "VenciTT" за полезното инфо :icon_thumbup:

Веднага се заемам с демонтирането на борд компютъра :icon_dance: обаче си мисля вместо да слагам допълнителен бутон да използвам бутона в ляво ( безименния бутон ) така и така него ползвам :callgsm:

1330537971513-hires.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз го мислех този вариант. Но този бутон ти служи за зануляване на разход...

мислил съм да изолирам сегашната му функция, но като зареждам няма да мога занулявам данните.

Друг вариант съм си мислел да съчетая двете функции - със задържане да занулява, и с еднократно натискане да сменя показанията...

не знам дали няма да претоваря някой елемент....

но някак си не ми се рискуваше, някой ако му се експериментира :)

ако си намеря допълнителен борд.комп може да го пробвам този вариант.

иначе защо нямаше да са го направили инженерите от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Някой по-запознат моля да даде мнение.

 

Ще се радвам да споделиш резултата, дано да е успешен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз го мислех този вариант. Но този бутон ти служи за зануляване на разход...

мислил съм да изолирам сегашната му функция, но като зареждам няма да мога занулявам данните.

Друг вариант съм си мислел да съчетая двете функции - със задържане да занулява, и с еднократно натискане да сменя показанията...

не знам дали няма да претоваря някой елемент....

но някак си не ми се рискуваше, някой ако му се експериментира :)

ако си намеря допълнителен борд.комп може да го пробвам този вариант.

иначе защо нямаше да са го направили инженерите от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif

Някой по-запознат моля да даде мнение.

 

Ще се радвам да споделиш резултата, дано да е успешен!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Ето и аз как си направих бутона за смяна на показанията. Използвах резистор SMD 6.8к

My link

Разпробих с 1мм. бургия малък отвор и след това с 3.5мм за да стане по точно. Използвах микро ключе като на снимката

My link

Пасва идеално отзад в канала на самата пластмаса след коeто го залях със силикон.

My link

My link

Редактирано от mitaka_1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

За всички колеги,които нямат оригинално радио с бутон DISP,да знаят,че не е жизнено необходимо да го имат.Поставя се показанието,,СРЕДЕН РАЗХОД" ,това,според моя скромен опит е достатъчно.Аз си направих бутон и сменям показанията,затова мисля,че не е толкова необходим.Ето защо: когато сложих газ,се оказа,че показанието ОСТАВАЩИ КИЛОМЕТРИ ДО ЗАРЕЖДАНЕ не е реално,защото компа отчита изминатите километри,а не литри в резервоара. СРЕДНА СКОРОСТ е едно ненужно(за мен)измерване,а и не винаги точно. Така,че който се колебае, моят съвет е: 1)монтирайте си прилично CD,а не оригиналното.2)По-добре монтирайте бутон,както е обяснено тук и в украинския сайт. 3) Трето,но не последно------поставете положение на дисплея СРЕДЕН РАЗХОД (и това тук е обяснено подробно) .........И СИ КАРАЙТЕ КОЛАТА БЕЗГРИЖНО!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Някой с Space Star 1,8 GDI , правил ли си е такъв бутон, защото на мен ми дава само 3 неща за смяна без моментен разход.

Разбрах , че не на всички го дава , но каква е разликата в софтуера , година на производство или...?

Иначе тия стойности 3-те се сменят и без бутон.

Редактирано от Dido_P
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това,което се сменя без бутон,го прави бутона(просто е по-лесно).Разликите са в самия номер на модула(може би друг чип)и съответно още някоя величина за показване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Показанията на моя бордови компютър излизат малко "насечено", тоест не се визуализират всичките чертички образуващи цифрите. Питах един приятел и ми каза, че може да е някакъв лентов кабел. Някакви други идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това си е редовен проблем.Трябва да се почисти лака на спойките на самия дисплей,и да се презапои наново .Обикновенно в повечето случаи това е достатъчно.

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, кажете колко средно газ ви гори уредбата. Мята газова, е инжекцион с полска електроника и италианско обурудване. Преди 3-4 дни я сложих и като засека ми дава един път 11/100, един път 7/100 и един път 10/100. Става въпрос за подобни маршрути. Нормално ли е? Автомобила ми е 1.3 бензин, 86 коня 1998 г. Другия ми въпросе е климатика колко литра газ харчи, защото не съм на 100% сигурен дали всеки път съм бил с климатик включен на макс.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...