VenciTT Публикувано 27 декември 2011 Сподели Публикувано 27 декември 2011 (редакция) Монтаж на допълнителен бутон на борд. компютър на SPACE STAR , или симулиране на бутона DISP от оригиналната аудио система. Темата е обобщаваща, благодарение на вдъхнатия ентусиазъм от колегата StanislavSt и колегите от украинския форум на Mitsubishi – източника наинформация.Не твърдя че съм откривателя, просто синтезирам информацията и темата като отделна и по-важна. Поради факта, че закупуваме колите си (или поне някои) без фабричната аудио система, не можем адекватно да командваме борд. компютъра . А самите касетофони трудно се намират на вторичния пазар или са на необосновано висока цена (визирам някои автопазари), или ако не желаете да сте с 2 аудио плеара – оригиналния и ново CDс Mp3 или друго ;) Да поясня – на касетофоните или CD Player-итеMitsubishi, има бутон DISP с който можем да сменяме показателите на дисплея – между температурата и часовника – 1) Среден разход от зануляването до настоящиямомент; 2) Средна скорост 3) Оставащи километри пробег с наличното горивоПри някои модели е налична и четвърта опция (в зависимост модела на бордкомп-а) 4) Моментен разход Необходими материали на обща сума по-малко от 1 лев : · -резистор 6.8 KOM, 0.25 W,· -бутон нормално отворен. (използвал съм като този от снимката, но без шайбата и гайката)http://picbg.net/u/14026/49122/606622.jpghttp://picbg.net/u/14026/49122/606623.jpg Препоръчвам да си вземете няколко близки по стойности резистори – примерно от 6.4 КОМ, 6.9 КОМ до 8.2 КОМ, за да са ви под ръка при изпробването (по 0,05 лв е бройката).Или ако разполагате с друг вариант за установяване съпротивлението. Като за начало е необходимо да свалим от таблото именно това устройство http://picbg.net/u/14026/49122/606624.jpg Първо се демонтира задната частна оградения елемент – половината от към челното стъкло, посредством отвертка смек парцал или подобен инструмент – с цел да не одраскаме таблото. Повдига се откъм челното съкло, закрепено е с 2 метални пластини къмкорпуса. А страната от към Вас просто е подпъхтата под другата половина. Следва развиване на 4 винта (които са по 2 от двете странина дисплея) и вниматено издърпване – има 2 прикрепящи елемента под ъгъл 45 ° над двата въздухопровода. След като го свалим ни остават още 4 болта иосвобождаваме борд. комп-а. http://picbg.net/u/14026/49122/606625.jpg Отварянето на самия комп. става като освободим с лекоповдигане черните „ушички" на пластмасовия корпус – по 2 от горе и от долу и по1 от ляво и дясно. След отделянето на пластмасовия от металния корпус на гърба на дисплея виждаме ето тази платка. Или по-точно при вас ще липсват 3-те допълнителни проводници –червен, жълт и зелен http://picbg.net/u/14026/49122/606626.jpg Снимката е заимствана от УКРАИНСКИЯ ФЕН КЛУБ. Жълт и зелен предполагам е за алтернативна подсветка. Интересува ни червеният проводник.Към него запояваме резистор 6.8 ком , или 8.2 ком . Към резистора свързваме и бутон. Другият край на бутона е свързан към маса. Необходими са проби при кой вариант на съпровивление при вас ще работи бутона за желаните функции. Пробата може да се направи само като свържем на мястото си двата кабела от таблото в комп-а и забъртим ключа на контакт – ако стойностите на дисплея се сменят значисме в играта В зависимост какъв вариант на монтаж ще предпочетете си избирате и бутона като големина. Можете да изведете бутона някъдепо таблото без да дупчите „фасадата" на дисплея. Аз използвах малък, понеже го вградих в комп-а. Там пространството е доста малко и има специфика на монтажа заради закрепянето на другите бутони и дебелината на дисплея – трябва внимателно да прецените всичко преди да пробиете корпуса за извеждане на бутона. После дупката трудно се скрива. Това е резултата на моята аматьорска доработка по колата.Успех! И ако не ви се отдават деиности свързани с поялник ипроводници – по- добре покажете начина на свързване и крайниат резултат нанякой компетентен, за да нямате ядове. Едва труда ще е голям за професионалист. Не съм сигурен за цената на борд комп.ако си прецакате Вашия и трябва да си вземате нов. Вероятно е възможна реализация и при други модели на Mitsubishi с такъв бордови компютър http://picbg.net/u/14026/49122/606627.jpg http://picbg.net/u/14026/49122/606628.jpg При разглобването може да използвате момента и запрезапояване на дисплея, както са споменали и колеги. Аз го направих,подобрение има значително - цифрите сестабилизираха и не се появяват странни символи. Само понякога леко избледняватили си сменят формата, но като се постопли колата се оправят.До колкото ми казаха – спойките са наред, вече самия дисплей нещо му куца, ноза сега ми е добре. Успех на всички! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gif Редактирано 27 декември 2011 от VenciTT 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavSt Публикувано 27 декември 2011 Сподели Публикувано 27 декември 2011 Браво колега,чудесно си описал придобития опит.Темата ще е полезна на много любители на звездичката. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 28 декември 2011 Admin Сподели Публикувано 28 декември 2011 Темата се закача, като "Важна".Браво! :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steis Публикувано 4 януари 2012 Сподели Публикувано 4 януари 2012 Колата сега съм я оставил в сервиз за смяна на масло и ремъци и помолих момчетата да погледнат борд комп. като им пратих темата очаквам днес или утре да си я взема и ще пиша какъв е резултата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steis Публикувано 4 януари 2012 Сподели Публикувано 4 януари 2012 Току що я взех от сервиза и сега наистина се сменят данните на дисплея обаче ми отчита някакъв убиствен разход на гориво 10.6л-15.5л и даже и на място показва 10.3л.Километрите ги брои през 300-400м показва километър че сам минал а като спра даже отчита назад.Когато натисна да ми покаже колко километра мога да мина с наличното гориво седи на 0.Ако някои може да помогне приемам всякакви идеи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VenciTT Публикувано 4 януари 2012 Автор Сподели Публикувано 4 януари 2012 Привет, колега!Мисля, че трябва да напълниш до горе резервоара, зануляваш и след като покараш малко, тогава би трябвало да ти показва по-реални стойности...http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steis Публикувано 4 януари 2012 Сподели Публикувано 4 януари 2012 Благодаря ще пробвам но на заплата и след това ще пиша дали е станало. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DimitarD Публикувано 11 януари 2012 Сподели Публикувано 11 януари 2012 Здравейте! Бързам да се похваля, че снощи си свързах дисплея с резистор 6,8 КОМ и всичко си е на ред. Никакви странни стойности и нищо необичайно. Показателите се сменят както трябва. Лошото е, че моят автомобил няма опция за моментен разход, но четох че при някои е така. Мисля, че на колегата автомобила е работил дълго време на място и за това му показва голям разход. Исках да споделя че схемата е вярна и всичко е наред. Сега остава само Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steis Публикувано 11 януари 2012 Сподели Публикувано 11 януари 2012 Да сега всичко е наред напълних резервоара догоре,нулирах и всичко тръгна както трябва единствено не ми показва колко километра ми остават с наличния бензин.Продължава да седи на 0.А за разхода на гориво аз си мислех че показва моментния а то било средния разход.Грешката е моя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autogad Публикувано 18 февруари 2012 Сподели Публикувано 18 февруари 2012 Темата е много добра.Аз не ме дразни това, че не мога да сменям показанията , а това ,че се мъти дисплея и понякога нищо не се вижда. Кои спойки точко се презапояват? Или да карам наред всичките?Хубаво би било в тази тема да имаше и подробно развито и със снимки за презапояването , така или иначе си разпилял дисплейчето да си го обслужиш нацяло. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VenciTT Публикувано 18 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 18 февруари 2012 Бих ги снимал спойките, но момента с презапояването бях оставил на колега работещ в сервиз за компютри и не присъствах. Не ми се рискуваше понеже не ми се отдава толкова работата с поялника, а и нямах излишен борд комп. за след това http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif.Успех! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vekos Публикувано 18 февруари 2012 Сподели Публикувано 18 февруари 2012 Темата е много добра.Аз не ме дразни това, че не мога да сменям показанията , а това ,че се мъти дисплея и понякога нищо не се вижда. Кои спойки точко се презапояват? Или да карам наред всичките?Хубаво би било в тази тема да имаше и подробно развито и със снимки за презапояването , така или иначе си разпилял дисплейчето да си го обслужиш нацяло. :icon_thumbup: Привет Колега! Като махнеш силикона, който покрива спойките на дисплея ще прегледаш кои са спукани или кои са матово сиви (не са гладки и лъскави) и ги презапояваш. Мой съвет е после пак да ги изолираш със някакъв силикон по добре топъл защото се маха после лесно ако стане пак нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pafkata70 Публикувано 28 февруари 2012 Сподели Публикувано 28 февруари 2012 Какво значи Бутон нормално отворен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VenciTT Публикувано 28 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 28 февруари 2012 Ами ако не се лъжа пропуска сигнала при натискане, т. е. прави контакт. В нормално положение веригата е прекъсната. Или да го обясни някой по-грамотен от мен технически... тоците са ми слабо място http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif Като си вземаш елементите от магазина - там ще са запознати какво да ти дадат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DALGIQ_0 Публикувано 29 февруари 2012 Сподели Публикувано 29 февруари 2012 Здравейте!Благодаря на "VenciTT" за полезното инфо :icon_thumbup: Веднага се заемам с демонтирането на борд компютъра :icon_dance: обаче си мисля вместо да слагам допълнителен бутон да използвам бутона в ляво ( безименния бутон ) така и така него ползвам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VenciTT Публикувано 29 февруари 2012 Автор Сподели Публикувано 29 февруари 2012 Колега, и аз го мислех този вариант. Но този бутон ти служи за зануляване на разход... мислил съм да изолирам сегашната му функция, но като зареждам няма да мога занулявам данните.Друг вариант съм си мислел да съчетая двете функции - със задържане да занулява, и с еднократно натискане да сменя показанията...не знам дали няма да претоваря някой елемент....но някак си не ми се рискуваше, някой ако му се експериментира ако си намеря допълнителен борд.комп може да го пробвам този вариант.иначе защо нямаше да са го направили инженерите от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gifНякой по-запознат моля да даде мнение. Ще се радвам да споделиш резултата, дано да е успешен! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pafkata70 Публикувано 2 март 2012 Сподели Публикувано 2 март 2012 Колега, и аз го мислех този вариант. Но този бутон ти служи за зануляване на разход... мислил съм да изолирам сегашната му функция, но като зареждам няма да мога занулявам данните.Друг вариант съм си мислел да съчетая двете функции - със задържане да занулява, и с еднократно натискане да сменя показанията...не знам дали няма да претоваря някой елемент....но някак си не ми се рискуваше, някой ако му се експериментира ако си намеря допълнителен борд.комп може да го пробвам този вариант.иначе защо нямаше да са го направили инженерите от http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/mitsu-smiley.gifНякой по-запознат моля да даде мнение. Ще се радвам да споделиш резултата, дано да е успешен! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pafkata70 Публикувано 2 март 2012 Сподели Публикувано 2 март 2012 Какви стоиности се променят с монтажа на този бутон.Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka_1 Публикувано 21 март 2012 Сподели Публикувано 21 март 2012 (редакция) Ето и аз как си направих бутона за смяна на показанията. Използвах резистор SMD 6.8к My linkРазпробих с 1мм. бургия малък отвор и след това с 3.5мм за да стане по точно. Използвах микро ключе като на снимката My linkПасва идеално отзад в канала на самата пластмаса след коeто го залях със силикон. My linkMy link Редактирано 21 март 2012 от mitaka_1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Топалигов Публикувано 15 Май 2012 Сподели Публикувано 15 Май 2012 За всички колеги,които нямат оригинално радио с бутон DISP,да знаят,че не е жизнено необходимо да го имат.Поставя се показанието,,СРЕДЕН РАЗХОД" ,това,според моя скромен опит е достатъчно.Аз си направих бутон и сменям показанията,затова мисля,че не е толкова необходим.Ето защо: когато сложих газ,се оказа,че показанието ОСТАВАЩИ КИЛОМЕТРИ ДО ЗАРЕЖДАНЕ не е реално,защото компа отчита изминатите километри,а не литри в резервоара. СРЕДНА СКОРОСТ е едно ненужно(за мен)измерване,а и не винаги точно. Така,че който се колебае, моят съвет е: 1)монтирайте си прилично CD,а не оригиналното.2)По-добре монтирайте бутон,както е обяснено тук и в украинския сайт. 3) Трето,но не последно------поставете положение на дисплея СРЕДЕН РАЗХОД (и това тук е обяснено подробно) .........И СИ КАРАЙТЕ КОЛАТА БЕЗГРИЖНО!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dido_P Публикувано 2 юли 2012 Сподели Публикувано 2 юли 2012 (редакция) Някой с Space Star 1,8 GDI , правил ли си е такъв бутон, защото на мен ми дава само 3 неща за смяна без моментен разход.Разбрах , че не на всички го дава , но каква е разликата в софтуера , година на производство или...?Иначе тия стойности 3-те се сменят и без бутон. Редактирано 2 юли 2012 от Dido_P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavSt Публикувано 2 юли 2012 Сподели Публикувано 2 юли 2012 Това,което се сменя без бутон,го прави бутона(просто е по-лесно).Разликите са в самия номер на модула(може би друг чип)и съответно още някоя величина за показване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ДимДим Публикувано 2 август 2012 Сподели Публикувано 2 август 2012 Показанията на моя бордови компютър излизат малко "насечено", тоест не се визуализират всичките чертички образуващи цифрите. Питах един приятел и ми каза, че може да е някакъв лентов кабел. Някакви други идеи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StanislavSt Публикувано 2 август 2012 Сподели Публикувано 2 август 2012 (редакция) Това си е редовен проблем.Трябва да се почисти лака на спойките на самия дисплей,и да се презапои наново .Обикновенно в повечето случаи това е достатъчно. Редактирано 2 август 2012 от StanislavSt Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ДимДим Публикувано 5 август 2012 Сподели Публикувано 5 август 2012 Колеги, кажете колко средно газ ви гори уредбата. Мята газова, е инжекцион с полска електроника и италианско обурудване. Преди 3-4 дни я сложих и като засека ми дава един път 11/100, един път 7/100 и един път 10/100. Става въпрос за подобни маршрути. Нормално ли е? Автомобила ми е 1.3 бензин, 86 коня 1998 г. Другия ми въпросе е климатика колко литра газ харчи, защото не съм на 100% сигурен дали всеки път съм бил с климатик включен на макс. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.