Премини към съдържание

Части за галантинио


Препоръчано мнение

 

След не много време ще се възползвам от рециклирането в Казанлък. Ще ви питам за координати. Много ще се зарадвам на ЛС с адреса :-)

 

 

 

И аз :icon_blush:

Имам един прав и /ще имам/ един крив за рециклиране. И двата имат още живот ма...тва не е Мак Ферсон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така и така сме на темата за окачването, може ли някой запознат да каже на кои носачи може да се сменят тампоните и шарнирите с оригинални такива, а не да се купува нов носач? Кои части може да ги намериш оригинални и кои само афтермаркет (пак имам предвид тампони и шарнири)? Целта ми е да не купувам цели носачи, а само с смяната на тяхните неметални елементи да се смени окачването. :icon_hmm:

 

При смяна на амортисьор кое друго е добре да се подмени превантивно? Става въпрос за ЕА серията. :good:

........за съжаление нямате много голям избор, тъй като само U-образния носач по предницата на ЕА сериите се сменя само шарнира, друготоо си е отливка........

При амортисьорите се сменят и прахоуловителите, и може би тампончетата отгоре им, възможно е да се наложи и металните подложки да се сменят, тъй като те понякога гният......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...

Здравейте колеги! Имам малко неясноти относно водачите на спирачните апарати по предницата на галанта. Понеже гледам на картинката от ТУК (Вина е:JMBLNEA5WXZ000340 и съм със 2-бутални апарати) - нещо не мога да се ориентирам къде са (и въобще дали ги има) гумичките в които се "пързалят" водачите. Тези които са "набити" във това желязо - 51054L/R. Принципно ми трябва парт номера. Много се раздрънкаха тия апарати и трябва да се направи нещо по въпроса. Когато свалях всичко за да сменя лагер-главината на лявото колело и забелязах, че някога е имало нещо там (гумени водачи ли са, какво са, не е ясно) сега има само някакви парченца и всичко клапчи яко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумичка има само на единия от водачите. Те са различни, т.е. два по два в комплекта са еднакви и само на два има гумичка. По спомен на горния, но не помня как беше точно. По-важното е, че аз съм карал години без гумичка (от март 2010 г видях че ги няма и преди месеци се разклопаха) и не тракаше нищо. Сега съм с гумички, с нови болт-водачи и си тракат. Така че гумичката няма да те "спаси".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумичка има само на единия от водачите. Те са различни, т.е. два по два в комплекта са еднакви и само на два има гумичка. По спомен на горния, но не помня как беше точно. По-важното е, че аз съм карал години без гумичка (от март 2010 г видях че ги няма и преди месеци се разклопаха) и не тракаше нищо. Сега съм с гумички, с нови болт-водачи и си тракат. Така че гумичката няма да те "спаси".

Как така няма да ме спаси ....тогава направо при стругаря да ми настърже по две втулки и да се решава проблема :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами за водачите ...ще го направя както е на колите (като на старата ми) :icon_dance: щом като е такава работата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха, май ползваш мои лаф - като при колите :icon_dance:

Хайде да видим нагледно за какво става дума.

http://prikachi.com/images/302/7764302F.jpg

Това (ако се е показала снимка) е супорт на еднобутален от 2.0i модификация. При тази дебелина на стената къде ще разстържеш, къде ще набиеш втулка и колко дебела ще е тази втулка :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам още....така на снимка изглежда наистина тъничко ....мисля, че може да се разстърже колкото да стане правилна окръжност (да се оберат ръжди и др. гадости ....и после може да се пусне една стружка на водачите. Да се направи тефлонова втулка която да се задържи от зегерка в канала който има там ....така обаче си говоря по спомен - не съм зяпал за такива модификации, понеже имам намерение да си сложа каквото си е било по-принцип там. Ама по твоите думи - щом тракат с новите неща - явно ще има "тунинг" :icon_blush:

п.с. той лафа си има и доза истина :)

 

 

А сега като загледах малко снимката, да питам тия маншончета които се виждат - те продължават ли навътре във това жЕлезо ...или вътре са отделни гумички (питам защото незнам как е оригиналното - моите са се разпаднали)

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако са много зле т.е. жестоко кородирали и разбити(със сериозен луфт на водачите) скобите на спирачните апарати то те се подменят с нови, всичко друго включващо стъргане и втулки е компромис със сигурността. Въпросните маншончета предпазващи водачите от замърсяване се продават като част от ремотните комплекти за самия апарат или ремонтен комплект за водачите. Тези маншончета се закрепват в улей на спирачната скоба. Съвета ми е да се ползват оригинални ремонтни комплекти - каучука е доста по качествен, но са сравнително по-скъпи ... това сравнено с autofren и frenkit. С това не казвам че последните не стават - просто са бюджетни и е на късмет донякъде.

Наскоро профилактирах водачите и подмених два от тях понеже имаха солидно количество язви по тях, въпросните маншончета за водачите - оригинални, подменени преди 2 години - след почистване изглеждаха като нови. За смазка на самите водачи ползвах MC1600 въпреки протеворечивите мнения за нея. Лично я тествах до колко градуса се държи добре(по индиански начин - с поялна станция и мултицет с термодвойка) ~ 200°С бих казал че е ок ... което на ежедневен автомобил мисля е предостатъчно. Тази паста е с нисък вискозитет и мисля че за разбити легла и водачи може да окаже положителен ефект. Засега я тествам от около 100ина километра и тресенето при спиране се позагуби. Засега шофирам градско предимно и не съм пробвал с повече от 120 до 60, но определено има подобрение в поведението.

Съветвам на всеки няколко месеца да се проверява и освежава смазката на прословутите водачи ... а не да се чака проблем или да затресат спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами незнам още....така на снимка изглежда наистина тъничко ....мисля, че може да се разстърже колкото да стане правилна окръжност (да се оберат ръжди и др. гадости ....и после може да се пусне една стружка на водачите. Да се направи тефлонова втулка която да се задържи от зегерка в канала който има там ....така обаче си говоря по спомен - не съм зяпал за такива модификации, понеже имам намерение да си сложа каквото си е било по-принцип там. Ама по твоите думи - щом тракат с новите неща - явно ще има "тунинг" :icon_blush:

п.с. той лафа си има и доза истина :)

 

 

А сега като загледах малко снимката, да питам тия маншончета които се виждат - те продължават ли навътре във това жЕлезо ...или вътре са отделни гумички (питам защото незнам как е оригиналното - моите са се разпаднали)

.....прави се по следния начин:супорта се разпробива,но малко, ако е 10мм отвора, то се взима 10.5 ( има такава бургия ) или 11мм,след това се правят нови водачи на струг, като дебелината им да съвпадне с отвора на супорта....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така да. Само че на мен няма кой да ми го направи.

Мислех и аз за втулки, за престъргване на водачите, но става опасно. Опасно! Нарочно го повтарям.

Болтовете мисля че бяха 10,3 мм. Мислех да разстържа супорта до 12 мм и да изстъня водачите до 8. Така щях да набия втулка със стена от ~2мм. Исках да си направя резервни втулки да чакат ред като се изядат сложените (правени). Обаче още в процес на замисъл се отказах. Плюс това послушах mmotors в мнението му спирачките в друга тема. Счупи ли се "леглото" за болт-водача на самия супорт или строши ли се болт-водача на две, тоя апарат ще се завърти с диска, ще откъсне маркуча, течността ще изтече за в миг и спирането с помощта на спирачната система става невъзможно. С внимателно спиране може да стане, но едно рязко 120 до 100 или до 80 може в крайна с/ка спирането да стане в задницата на МПС-то отпед. Или в дървото, или изправяне на завоя и отсичане на мантинела с последващо падане в пропаст като във филмите. Така че спирачната с-ма не бива да се отхлабва. Може да се направи по-добра, но не и да се отхлабва по подобен начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Водачите на двубуталните апарати са с диаметър 10.75mm с резба 14x1.5, на еднобуталните следфейслифтови 10.00mm.

Редактирано от frantic_
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Счупи ли се "леглото" за болт-водача на самия супорт или строши ли се болт-водача на две, тоя апарат ще се завърти с диска,....

Дааа то не е като на колите :icon_blush: и работата с правия носач е също така опасна ....и други неща има ....взех да се замислям - май така става когато се прави нещо от икономист, а не от инженер (без да се обиждат икономистите ама си е така).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Счупи ли се "леглото" за болт-водача на самия супорт или строши ли се болт-водача на две, тоя апарат ще се завърти с диска, ще откъсне маркуча, течността ще изтече за в миг и спирането с помощта на спирачната система става невъзможно.

Това е малко като научна фантастика :) и няма как да се случи .

За да се завърти апарата заедно с диска, трябва да са се скъсали и двата болта които захващат супорта към шенкела, но и това е слабо вероятно, защото при други производители тези болтове понякога са с 10 мм. дебелина и издържат, а при Галанта са по сериозни .;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е малко като научна фантастика :) и няма как да се случи .

За да се завърти апарата заедно с диска, трябва да са се скъсали и двата болта които захващат супорта към шенкела, но и това е слабо вероятно, защото при други производители тези болтове понякога са с 10 мм. дебелина и издържат, а при Галанта са по сериозни .;)

Съгласен съм. Единствено има опасност ако някой пишман-майстор е забравил да стегне болтовете или ги е стегнал до скъсване - тогава ...ства "яко: :) или да се изтъни скобата и да се счупи ...докато на старата ми кола бяха го измислили - тая скоба която е при галанта е едно цяло със супорта - няма как да се случи такава случка - дори да изпаднат водачите няма никаква опасност защото буталните апарати не могат да излязат (опират в джантата), а за завъртане е изключен филма - за да превъртят накладките - трябва да се счупят ушите от супорта (а те са доста дебели).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казах при отхлабване. От една страна при разширяване "ушите" на супорта, стената намалява и вероятността да се отчупи нараства значително. От друга страна престърганите стари водачи на 8 мм вече не притежават тази здравина като на 10 и там колкото е. Моите са 10.3 и явно затова чукат :icon_rock: . `Фана си купа други на 10,75 мм, а. Аз се чудя защо с 10.3 клопат и питах колко им е диаметъра на новите, ама глас в пустиня.

 

Изобщо не обсъждаме конструктивно слаби болтове при галантите що се отнася до спирачките. Знаете че галантите спират яко с тавИ над 300 мм и 3-бутални апарати с накладки по-големи от плесница. Нищо не се къса и или чупи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Казах при отхлабване. От една страна при разширяване "ушите" на супорта, стената намалява и вероятността да се отчупи нараства значително. От друга страна престърганите стари водачи на 8 мм вече не притежават тази здравина

И аз ти казах, това няма как да се случи ..:) Дори да приемем теорията ти със счупването, единстено парчето с шината на външната накладка може да се размести . Спирачния апарат е хванат от другата страна на супорта и единствения начин да излезе е след като се свали джантата, докато са си здрави болтовете на супорта и го държат за шенкела, нЕма вадене на апарата по друг начин .;)

Стига си писал теории на вероятностите, :P дай нещо друго сега, да се разнообрази напълно темата .:D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния водач е с повърхностна цементация, как така ще го струговате?! Място за втулка в супорта няма!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де това със "тунинга" да го оставим на мен....аз ще си го измисля как да стане, като се оправи времето, сега няма да пипам нищо. Питах защото искам да си поръчам чарковете предварително. Защото време за колата има само неделя - когато нищо не работи и нищо не мога да поръчам. А тя трябва - със малко дете е така.

Оригиналното как е направено? Водачите във какво лагеруват....от картинката ми стана ясно това което видях и докато сменях лагера - че водачите са различни. Във скобата какво има (там където влиза и лагерува водача) - гума или друго?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремонтен комплект водачи за предфейслифт апарати (едно и двубутални):

http://www.brakeparts.co.uk/images/Catalogue/BCF/BCF1424.jpg

 

Ремонтен комплект водачи за следфейслифт апарати:

http://www.brakeparts.co.uk/images/Catalogue/BCF/BCF1393.jpg

 

Две снимки показват повече от 1000 думи.

 

Водача с гумичка в края е "заключващ" (LOCK PIN), другият водач е "водещ" (GUIDE PIN).

За предфейслифтовите апарати LOCK PIN-а е отгоре на апарата, а GUIDE PIN-а отдолу (на главата на водача пише L или G - на апарата мисля също е означено), за следфейса не съм сигурен.

 

В комплекта има грес за водачите, но за всеки случай - линк със ОЕМ смазки.

 

Надявам се да не се приеме за комерсиален линк - но ето водачи за предфейслифт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия чаркове от снимката си ги имам :) Питането ми беше - дали е имало някакви гумички набити в самите отвори на скобите, които държат накладките. Или просто съм се заблудил, когато съм свалял накладките и тая "глеч" отвътре да ми се е сторила като парченца гума + боклуци. По пътя на логиката, щом това е ремонтния комплект, значи в отворите където водача лагерува няма нищо освен грес. А другия има някаква гумичка на самия водач (при мен си я има, но е износена).

Е, като не се сетих да обяснявам с картинки ....станаха 1000 думи :)

 

п.с. полезна снимка :good:

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми беше - дали е имало някакви гумички набити в самите отвори на скобите, които държат накладките. Или просто съм се заблудил, когато съм свалял накладките и тая "глеч" отвътре да ми се е сторила като парченца гума + боклуци. По пътя на логиката, щом това е ремонтния комплект, значи в отворите където водача лагерува няма нищо освен грес. А другия има някаква гумичка на самия водач (при мен си я има, но е износена).

 

Износена или скъсана е при теб ? .. Ако е скъсана, парченцата гума са били от нея .;)

Ако не е скъсана, не трябва да има вътре никакви парчета, освен грес в тези отвори нищо друго не се слага, но това не пречи при теб да е имало парчета гума от някоя предишна втулка ..:) Случвало ми се е да вадя и по 2 такива гумени втулки от отвор, :D също и от долния отвор където не трябва да има гумена втулка, ми се е случвало да извадя такава ..

Просто някой специалист е забравил да провери при ваденето на старите водачи дали не е останало нещо в супорта и после е шибнал новите водачи . Може и при теб да се е получило така .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....Просто някой специалист е забравил да провери при ваденето на старите водачи дали не е останало нещо в супорта и после е шибнал новите водачи . Може и при теб да се е получило така .

Най-вероятно това се е случило, защото прахозащитните маншончета са здрави, видимо и водачите са здрави и втулката си я има - мисля, че е поизносена, но си е цяла. Вероятно нещо е пипано и недоизпипано преди мен.

Благодаря, изясни ми се картинката :good:

За жалост се износват супортите повече от водачите...

Явно и при мен е така :icon_hmm:

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...