Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано

Таратанци пази :)

Както ти казах идеята е да обира пиковоте на тока породени примерно "когато баса удари" и да няма изкривявания на звука породени от спада на напрежението. Това обаче има смисъл при сериозни мощности обаче...

Публикувано

Ясно :) мерси

 

Някъде слагат и по 4 фарада :icon_thumbup: само че трябва да има нужда. Кондензаторите са една от най-разпространените заблуди и една от най-безсмислените покупки за дървени аматьорски кар аудио системи. Не си харчи парите, с 3 думи.

Публикувано

Някъде слагат и по 4 фарада :icon_thumbup: само че трябва да има нужда. Кондензаторите са една от най-разпространените заблуди и една от най-безсмислените покупки за дървени аматьорски кар аудио системи. Не си харчи парите, с 3 думи.

Ако са реални фаради ...а не като мощностите например надписани по китайските касетофончета от битака имат смисъл ...още повече при кондензатори с малко Ro (вътрешно съпротивление). С мои приятели едно време правихме опити със/без кондензатори на музиката в старата ми кола: По спомени - със кондензатор - 720...730W при 50Hz на 2ohm срещу 450-460W без. Кондензатора се слага за да се намали вътрешното съпротивление на захранващия източник особено в динамичен режим (не само на акумулатора, който е с достатъчно ниско Ro, а и на кабелите до усилвателя - за това кондензатора се слага максимално близо до усилвателя) защото при големи мощности нали се сещате, че на 12V токът какъв ще е, а загубите зависят именно от тока ;)

п.с. по горе написах в "динамичен режим" - дори и да не "удря баса", усилвателя ...или по-точно инвертора му работи именно в такъв режим. Може да се поровите в google за повече инфо ....захранвания/инвертори с шим или pwm на енглийски :)

Ако има интерес мога да споделя още ... все пак съм правил едно-две по-мощнички захранвания и ако мога да помогна на някого да се обажда :)

Публикувано

Това значи, че ми пази акумулатора нали така ?

На акумулатора му е все тая ...слушаш ли музика с над 200...300W гаранция му скъсяваш живота, независимо със или без кондензатор си.

Публикувано

Втори акумулатор отзад при музиката, според мен, е по-добър вариант за инвестиция, отколкото кондензатор... :)

Така се увеличава и капацитета, което е важно при големи мощности....

Публикувано

Втори акумулатор отзад при музиката, според мен, е по-добър вариант за инвестиция, отколкото кондензатор... :)

Така се увеличава и капацитета, което е важно при големи мощности....

...или 1, но с по-голям капацитет и още един алтенатор ;) както беше при мен на маздето....ейй... много ме е яд, че на тоя галант нямам място за нито едно от двете :icon_refuse:

Публикувано

Ама за какви мощности говорим? Повечето кар аудио системи, съставени от тъндъри не са критерии за необходимостта от обиране на падовете на напрежение... Този разговор има смисъл, ако разграничим системите на някакви и никакви. Понеже аз съм SQ ориентиран, мощността не е първият ми приоритет и за себе си съм си отговорил какво очаквам от инсталацията. Сумарната ми мощност е около 450 W, които са напълно, напълно достатъчни, окабелено е с наистина добро захранване от 25 квадрата и категорично нямам нужда от компенсация през алтернатор, втори акумулатор или кондензатор. Отделно от това предпочитам да правя измервания и изчисления при 13 волта, защото слушам музика най-вече в движение.:icon_thumbup: Пък 14-те ми се струват малко попресилени... Виждал съм десетки системи, които имат кондензатор и основната полза от него е че изобразява показанията на волтметъра в багажника:icon_thumbup: и прави щастлив собственика на системата, като му дава увереност, ще с него е по-система... Разговорът за захранването е смислен, когато имаме яснота за компонентите в системата, захранващите проводници и идея за евентуалното й бъдещо развитие, както и данните за алтернатора и текущия акумулатор в колата. Поддържам тезата, че в около 80% от системите не се налага компенсация, а грамотен монтаж на захранването.

 

 

Публикувано (редакция)

Е, има чешити всякакви ...като е решил да слуша при неработещ двигател силна музика :icon_doh: нека си приготви парички за нов акумулатор ;) или поне въже за теглене да си носи :D А за волтметъра в багажника :D за мен има стойност на голфаджийски сини пръскалки :rulez:

А да бъдем точни при запален двигател напрежението на клемите на акумулатора трябва да е 14,4V изключение прави <1000rpm напрежения от рода 13..още повече 12V говорят за "кекав" алтенатор или сдал багажа акумулатор ;)

п.с. има още едно изключение ама забравих за него - дисбаланс на мощност

Редактирано от bace
Публикувано

Колеги, аз имам сравнително нормална музика ( усилвател и туба - Kicker L 7 ), като едно от най - полезните неща, които съм отчел ( като изключим дигиталния волтметър :lol: ) е факта, че след поставянето на въпросния кондензатор, колата спря да примигва като подвижен цирк ( примигваха плафоните, километража и стоповете ).

Публикувано (редакция)

Колеги, аз имам сравнително нормална музика ( усилвател и туба - Kicker L 7 ), като едно от най - полезните неща, които съм отчел ( като изключим дигиталния волтметър :lol: ) е факта, че след поставянето на въпросния кондензатор, колата спря да примигва като подвижен цирк ( примигваха плафоните, километража и стоповете ).

 

Точно и аз съм на това мнение,за крушките дето премигват много голям +,другото което е ако затвориш пари за още 1 акомулатор ще се разделиш с пари колкото 1-2фарада кондензатор който като живот може да издаржи 10 години,а акумолатора зависи от много неща най вече дали го подържаш 1до4 години!

Също без тоз кондензатор какъвто и акомулатор да имаш не даи си боже някои под 70ампера при по сериозен бас и усилвател както и другите тонклонки,ще унищожат клетките на акумолатора много по бързо от нормалното!

Аз съм си свикнал като пускам музика по 3-4 часа да си следя и тока,няма да проверявам всеки път с мултицета как е волтажа

По добре се раздели с 80-100лв за втора ръка свестен кондензатор от колкото 2ри акомулатор които тежи още сумати кила и левчета!

Поздрави

Редактирано от greenwizard
Публикувано (редакция)

Точно и аз съм на това мнение,за крушките дето премигват много голям +,другото което е ако затвориш пари за още 1 акомулатор ще се разделиш с пари колкото 1-2фарада кондензатор който като живот може да издаржи 10 години,а акумолатора зависи от много неща най вече дали го подържаш 1до4 години!

Също без тоз кондензатор какъвто и акомулатор да имаш не даи си боже някои под 70ампера при по сериозен бас и усилвател както и другите тонклонки,ще унищожат клетките на акумолатора много по бързо от нормалното!

Аз съм си свикнал като пускам музика по 3-4 часа да си следя и тока,няма да проверявам всеки път с мултицета как е волтажа

По добре се раздели с 80-100лв за втора ръка свестен кондензатор от колкото 2ри акомулатор които тежи още сумати кила и левчета!

Поздрави

 

Нещо не мога да се съглася с теб.... според теб кое е по-добре: 1 акумулатор + конд. и 50 ампера консумация.. или 2 акумулатора които да си "делят" натоварването ...... ?

Поставянето на 2-ри акумулатор има повече предимства от колкото само конд, особено през зимата... :)

Ето какво имаше в Москвича преди да го продам.... http://213.91.132.17...HI/DSC01122.JPG това са 2х400 + 2х250 вата .... в ляво се виждат кабелите за втория акумулатор ... :)

Редактирано от HristoGB
Публикувано

Нещо не мога да се съглася с теб.... според теб кое е по-добре: 1 акумулатор + конд. и 50 ампера консумация.. или 2 акумулатора които да си "делят" натоварването ...... ?

Поставянето на 2-ри акумулатор има повече предимства от колкото само конд, особено през зимата... :)

Ето какво имаше в Москвича преди да го продам.... http://213.91.132.17...HI/DSC01122.JPG това са 2х400 + 2х250 вата .... в ляво се виждат кабелите за втория акумулатор ... :)

По принцип е по добре,но колко време ще издаржат тез акумолатори при тоз ток без кондензатор?ще купуваш ли постояно акумолатори?или музиката която си я поставил е само за малко?като гледам всичко е само кабелак в тоз багажник че и с газова бутилка!както казах акумолатора не издаржа много като години сравнение с кондензатора,аз моита музика съм я инсталирал в моита кола и не съм я бутал вече 18 месеца,акомулатора е втора ръка и него не съм го сменял държи по 3-4 часа без да паля и паля от раз повече часове не съм тествал,е вярно не съм нагъчкал багажника с 4-5 баса,но обичам качествена музика и затова съм сменил всичко по вратите,а отзад има 1чудовище не 5 и нема никаде кабелак които да се вижда!

Публикувано

Снимката е от полу-фабрикатното състояние на нещата.... не ги гледай, че се виждат... :)

Втория акумулатор ти увеличава капацитета и разтоварва първия, което кондензатора НЕ МОЖЕ да направи.... а и за тормоза който са видяли (акумулаторите), проблем не съм имал никога....

Публикувано

Снимката е от полу-фабрикатното състояние на нещата.... не ги гледай, че се виждат... :)

Втория акумулатор ти увеличава капацитета и разтоварва първия, което кондензатора НЕ МОЖЕ да направи.... а и за тормоза който са видяли (акумулаторите), проблем не съм имал никога....

Не бих си направил багажника в акумолатори,освен ако колата няма да служи само за музика,за нормална музика 1 акумолатор 85ампера + 1 фарад кондензатор е напално задоволяващо!да споделя също и че зимата в най-големия студ -25 с 1 акумолатор нямам грижа!

Публикувано

Не бих си направил багажника в акумолатори,освен ако колата няма да служи само за музика,за нормална музика...

 

Това, разбира се, всеки сам си го избира... :)

Публикувано

Нещо не мога да се съглася с теб.... според теб кое е по-добре: 1 акумулатор + конд. и 50 ампера консумация.. или 2 акумулатора които да си "делят" натоварването ...... ?

Поставянето на 2-ри акумулатор има повече предимства от колкото само конд, особено през зимата... :)

Ето какво имаше в Москвича преди да го продам.... http://213.91.132.17...HI/DSC01122.JPG това са 2х400 + 2х250 вата .... в ляво се виждат кабелите за втория акумулатор ... :)

Малко офтопик: Колега тоя Херц (Тъндъра) случайно да е заминал преди време за Русе? Познат ми е :)

Публикувано

Ами може, не знам този който го взе на къде го е пратил.... :)

Публикувано (редакция)

Хехее светът е малък :D

Вече е с нови сили и характеристики ;)

http://img269.imageshack.us/img269/2521/thundertca2080bdx.jpg

By baceti at 2011-04-19

... и май само кутията е "Тъндър"

На него правихме тестовете дето бях писал по-горе.

Редактирано от bace
Публикувано (редакция)

За какво се слага 1F кондензатор когато си правиш музика в колата ?

Малко по-подробно да обясня. Кондензатора "обира" мигновенното нарастване или понижанане на напрежението.В единия случай отдава енергия , а в другия поема енергия.Алтернатора не може да реагира мигновенно .Резултата е гъгнене или затихване. Акумулатор добре ,но проводниците от него до уредбата а и вътрешното му съпротивление внасят "пад" и резултата е лошо захранване на уредбата и лош краен ефект.

Най-добрия вариант е колкото по-голям кондензатор и разумно голям акумулатор - толкова по-добре. :icon_thumbup:

Редактирано от komm
Публикувано (редакция)

Малко по-подробно да обясня. Кондензатора "обира" мигновенното нарастване или понижанане на напрежението.В единия случай отдава енергия , а в другия поема енергия.Алтернатора не може да реагира мигновенно .Резултата е гъгнене или затихване. Акумулатор добре ,но проводниците от него до уредбата а и вътрешното му съпротивление внасят "пад" и резултата е лошо захранване на уредбата и лош краен ефект.

Най-добрия вариант е колкото по-голям кондензатор и разумно голям акумулатор - толкова по-добре. :icon_thumbup:

Много правилно :icon_thumbup:

Редактирано от greenwizard

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...