cherva Публикувано 10 април 2011 Публикувано 10 април 2011 За какво се слага 1F кондензатор когато си правиш музика в колата ? Цитат
milenjs Публикувано 10 април 2011 Публикувано 10 април 2011 Да обира пиковото натоварване при рязка консумация на ток. Цитат
cherva Публикувано 10 април 2011 Автор Публикувано 10 април 2011 Това значи, че ми пази акумулатора нали така ? Цитат
milenjs Публикувано 10 април 2011 Публикувано 10 април 2011 Таратанци пази Както ти казах идеята е да обира пиковоте на тока породени примерно "когато баса удари" и да няма изкривявания на звука породени от спада на напрежението. Това обаче има смисъл при сериозни мощности обаче... Цитат
BAlexandrov Публикувано 10 април 2011 Публикувано 10 април 2011 Може би това "обира" обърква. Да го кажем - подсигурява пиковите токове, когато има нужда... 1 Цитат
SLX Публикувано 10 април 2011 Публикувано 10 април 2011 Ясно мерси Някъде слагат и по 4 фарада :icon_thumbup: само че трябва да има нужда. Кондензаторите са една от най-разпространените заблуди и една от най-безсмислените покупки за дървени аматьорски кар аудио системи. Не си харчи парите, с 3 думи. Цитат
bace Публикувано 11 април 2011 Публикувано 11 април 2011 Някъде слагат и по 4 фарада :icon_thumbup: само че трябва да има нужда. Кондензаторите са една от най-разпространените заблуди и една от най-безсмислените покупки за дървени аматьорски кар аудио системи. Не си харчи парите, с 3 думи.Ако са реални фаради ...а не като мощностите например надписани по китайските касетофончета от битака имат смисъл ...още повече при кондензатори с малко Ro (вътрешно съпротивление). С мои приятели едно време правихме опити със/без кондензатори на музиката в старата ми кола: По спомени - със кондензатор - 720...730W при 50Hz на 2ohm срещу 450-460W без. Кондензатора се слага за да се намали вътрешното съпротивление на захранващия източник особено в динамичен режим (не само на акумулатора, който е с достатъчно ниско Ro, а и на кабелите до усилвателя - за това кондензатора се слага максимално близо до усилвателя) защото при големи мощности нали се сещате, че на 12V токът какъв ще е, а загубите зависят именно от тока ;)п.с. по горе написах в "динамичен режим" - дори и да не "удря баса", усилвателя ...или по-точно инвертора му работи именно в такъв режим. Може да се поровите в google за повече инфо ....захранвания/инвертори с шим или pwm на енглийски Ако има интерес мога да споделя още ... все пак съм правил едно-две по-мощнички захранвания и ако мога да помогна на някого да се обажда Цитат
bace Публикувано 11 април 2011 Публикувано 11 април 2011 Това значи, че ми пази акумулатора нали така ?На акумулатора му е все тая ...слушаш ли музика с над 200...300W гаранция му скъсяваш живота, независимо със или без кондензатор си. Цитат
Hristo Публикувано 11 април 2011 Публикувано 11 април 2011 Втори акумулатор отзад при музиката, според мен, е по-добър вариант за инвестиция, отколкото кондензатор... Така се увеличава и капацитета, което е важно при големи мощности.... Цитат
bace Публикувано 12 април 2011 Публикувано 12 април 2011 Втори акумулатор отзад при музиката, според мен, е по-добър вариант за инвестиция, отколкото кондензатор... Така се увеличава и капацитета, което е важно при големи мощности.......или 1, но с по-голям капацитет и още един алтенатор ;) както беше при мен на маздето....ейй... много ме е яд, че на тоя галант нямам място за нито едно от двете :icon_refuse: Цитат
SLX Публикувано 12 април 2011 Публикувано 12 април 2011 Ама за какви мощности говорим? Повечето кар аудио системи, съставени от тъндъри не са критерии за необходимостта от обиране на падовете на напрежение... Този разговор има смисъл, ако разграничим системите на някакви и никакви. Понеже аз съм SQ ориентиран, мощността не е първият ми приоритет и за себе си съм си отговорил какво очаквам от инсталацията. Сумарната ми мощност е около 450 W, които са напълно, напълно достатъчни, окабелено е с наистина добро захранване от 25 квадрата и категорично нямам нужда от компенсация през алтернатор, втори акумулатор или кондензатор. Отделно от това предпочитам да правя измервания и изчисления при 13 волта, защото слушам музика най-вече в движение.:icon_thumbup: Пък 14-те ми се струват малко попресилени... Виждал съм десетки системи, които имат кондензатор и основната полза от него е че изобразява показанията на волтметъра в багажника:icon_thumbup: и прави щастлив собственика на системата, като му дава увереност, ще с него е по-система... Разговорът за захранването е смислен, когато имаме яснота за компонентите в системата, захранващите проводници и идея за евентуалното й бъдещо развитие, както и данните за алтернатора и текущия акумулатор в колата. Поддържам тезата, че в около 80% от системите не се налага компенсация, а грамотен монтаж на захранването. Цитат
bace Публикувано 12 април 2011 Публикувано 12 април 2011 (редакция) Е, има чешити всякакви ...като е решил да слуша при неработещ двигател силна музика :icon_doh: нека си приготви парички за нов акумулатор ;) или поне въже за теглене да си носи :D А за волтметъра в багажника :D за мен има стойност на голфаджийски сини пръскалки :rulez: А да бъдем точни при запален двигател напрежението на клемите на акумулатора трябва да е 14,4V изключение прави <1000rpm напрежения от рода 13..още повече 12V говорят за "кекав" алтенатор или сдал багажа акумулатор ;)п.с. има още едно изключение ама забравих за него - дисбаланс на мощност Редактирано 12 април 2011 от bace Цитат
V 6 24 valve Публикувано 15 април 2011 Публикувано 15 април 2011 Колеги, аз имам сравнително нормална музика ( усилвател и туба - Kicker L 7 ), като едно от най - полезните неща, които съм отчел ( като изключим дигиталния волтметър :lol: ) е факта, че след поставянето на въпросния кондензатор, колата спря да примигва като подвижен цирк ( примигваха плафоните, километража и стоповете ). Цитат
greenwizard Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 (редакция) Колеги, аз имам сравнително нормална музика ( усилвател и туба - Kicker L 7 ), като едно от най - полезните неща, които съм отчел ( като изключим дигиталния волтметър :lol: ) е факта, че след поставянето на въпросния кондензатор, колата спря да примигва като подвижен цирк ( примигваха плафоните, километража и стоповете ). Точно и аз съм на това мнение,за крушките дето премигват много голям +,другото което е ако затвориш пари за още 1 акомулатор ще се разделиш с пари колкото 1-2фарада кондензатор който като живот може да издаржи 10 години,а акумолатора зависи от много неща най вече дали го подържаш 1до4 години!Също без тоз кондензатор какъвто и акомулатор да имаш не даи си боже някои под 70ампера при по сериозен бас и усилвател както и другите тонклонки,ще унищожат клетките на акумолатора много по бързо от нормалното!Аз съм си свикнал като пускам музика по 3-4 часа да си следя и тока,няма да проверявам всеки път с мултицета как е волтажаПо добре се раздели с 80-100лв за втора ръка свестен кондензатор от колкото 2ри акомулатор които тежи още сумати кила и левчета!Поздрави Редактирано 19 април 2011 от greenwizard Цитат
Hristo Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 (редакция) Точно и аз съм на това мнение,за крушките дето премигват много голям +,другото което е ако затвориш пари за още 1 акомулатор ще се разделиш с пари колкото 1-2фарада кондензатор който като живот може да издаржи 10 години,а акумолатора зависи от много неща най вече дали го подържаш 1до4 години!Също без тоз кондензатор какъвто и акомулатор да имаш не даи си боже някои под 70ампера при по сериозен бас и усилвател както и другите тонклонки,ще унищожат клетките на акумолатора много по бързо от нормалното!Аз съм си свикнал като пускам музика по 3-4 часа да си следя и тока,няма да проверявам всеки път с мултицета как е волтажаПо добре се раздели с 80-100лв за втора ръка свестен кондензатор от колкото 2ри акомулатор които тежи още сумати кила и левчета!Поздрави Нещо не мога да се съглася с теб.... според теб кое е по-добре: 1 акумулатор + конд. и 50 ампера консумация.. или 2 акумулатора които да си "делят" натоварването ...... ?Поставянето на 2-ри акумулатор има повече предимства от колкото само конд, особено през зимата... Ето какво имаше в Москвича преди да го продам.... http://213.91.132.17...HI/DSC01122.JPG това са 2х400 + 2х250 вата .... в ляво се виждат кабелите за втория акумулатор ... Редактирано 19 април 2011 от HristoGB Цитат
greenwizard Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 Нещо не мога да се съглася с теб.... според теб кое е по-добре: 1 акумулатор + конд. и 50 ампера консумация.. или 2 акумулатора които да си "делят" натоварването ...... ?Поставянето на 2-ри акумулатор има повече предимства от колкото само конд, особено през зимата... Ето какво имаше в Москвича преди да го продам.... http://213.91.132.17...HI/DSC01122.JPG това са 2х400 + 2х250 вата .... в ляво се виждат кабелите за втория акумулатор ... По принцип е по добре,но колко време ще издаржат тез акумолатори при тоз ток без кондензатор?ще купуваш ли постояно акумолатори?или музиката която си я поставил е само за малко?като гледам всичко е само кабелак в тоз багажник че и с газова бутилка!както казах акумолатора не издаржа много като години сравнение с кондензатора,аз моита музика съм я инсталирал в моита кола и не съм я бутал вече 18 месеца,акомулатора е втора ръка и него не съм го сменял държи по 3-4 часа без да паля и паля от раз повече часове не съм тествал,е вярно не съм нагъчкал багажника с 4-5 баса,но обичам качествена музика и затова съм сменил всичко по вратите,а отзад има 1чудовище не 5 и нема никаде кабелак които да се вижда! Цитат
Hristo Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 Снимката е от полу-фабрикатното състояние на нещата.... не ги гледай, че се виждат... Втория акумулатор ти увеличава капацитета и разтоварва първия, което кондензатора НЕ МОЖЕ да направи.... а и за тормоза който са видяли (акумулаторите), проблем не съм имал никога.... Цитат
greenwizard Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 Снимката е от полу-фабрикатното състояние на нещата.... не ги гледай, че се виждат... Втория акумулатор ти увеличава капацитета и разтоварва първия, което кондензатора НЕ МОЖЕ да направи.... а и за тормоза който са видяли (акумулаторите), проблем не съм имал никога....Не бих си направил багажника в акумолатори,освен ако колата няма да служи само за музика,за нормална музика 1 акумолатор 85ампера + 1 фарад кондензатор е напално задоволяващо!да споделя също и че зимата в най-големия студ -25 с 1 акумолатор нямам грижа! Цитат
Hristo Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 Не бих си направил багажника в акумолатори,освен ако колата няма да служи само за музика,за нормална музика... Това, разбира се, всеки сам си го избира... Цитат
bace Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 Нещо не мога да се съглася с теб.... според теб кое е по-добре: 1 акумулатор + конд. и 50 ампера консумация.. или 2 акумулатора които да си "делят" натоварването ...... ?Поставянето на 2-ри акумулатор има повече предимства от колкото само конд, особено през зимата... Ето какво имаше в Москвича преди да го продам.... http://213.91.132.17...HI/DSC01122.JPG това са 2х400 + 2х250 вата .... в ляво се виждат кабелите за втория акумулатор ... Малко офтопик: Колега тоя Херц (Тъндъра) случайно да е заминал преди време за Русе? Познат ми е Цитат
Hristo Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 Ами може, не знам този който го взе на къде го е пратил.... Цитат
bace Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 (редакция) Хехее светът е малък :DВече е с нови сили и характеристики ;) http://img269.imageshack.us/img269/2521/thundertca2080bdx.jpgBy baceti at 2011-04-19... и май само кутията е "Тъндър"На него правихме тестовете дето бях писал по-горе. Редактирано 19 април 2011 от bace Цитат
komm Публикувано 19 април 2011 Публикувано 19 април 2011 (редакция) За какво се слага 1F кондензатор когато си правиш музика в колата ? Малко по-подробно да обясня. Кондензатора "обира" мигновенното нарастване или понижанане на напрежението.В единия случай отдава енергия , а в другия поема енергия.Алтернатора не може да реагира мигновенно .Резултата е гъгнене или затихване. Акумулатор добре ,но проводниците от него до уредбата а и вътрешното му съпротивление внасят "пад" и резултата е лошо захранване на уредбата и лош краен ефект.Най-добрия вариант е колкото по-голям кондензатор и разумно голям акумулатор - толкова по-добре. :icon_thumbup: Редактирано 19 април 2011 от komm Цитат
greenwizard Публикувано 20 април 2011 Публикувано 20 април 2011 (редакция) Малко по-подробно да обясня. Кондензатора "обира" мигновенното нарастване или понижанане на напрежението.В единия случай отдава енергия , а в другия поема енергия.Алтернатора не може да реагира мигновенно .Резултата е гъгнене или затихване. Акумулатор добре ,но проводниците от него до уредбата а и вътрешното му съпротивление внасят "пад" и резултата е лошо захранване на уредбата и лош краен ефект.Най-добрия вариант е колкото по-голям кондензатор и разумно голям акумулатор - толкова по-добре. :icon_thumbup:Много правилно :icon_thumbup: Редактирано 20 април 2011 от greenwizard Цитат
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.