Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем с парно


lllssslll

Препоръчано мнение

Колеги от няколко дни имам проблем с парното!Колата е с климатроник, загрява си нормално и пускам на 30С и духа студено!!!Някои може ли да каже от какво може да е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от няколко дни имам проблем с парното!Колата е с климатроник, загрява си нормално и пускам на 30С и духа студено!!!Някои може ли да каже от какво може да е?

След като стопли купето, климатроникът пуска студен въздух само през централните отвори, за да не заспиш. Така е програмиран.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато взех моята красавица есента и в последствие времето захладня и аз се видях в чудo - колата загряна, въртя на топло но...... духа студ /въздух от вън/ най-вероятно не си с климатроник, а с нещо като автоматичен климатик /така му викат/ като при мен - въртящото копче е с разграфени градуси. Най-вероятно проблема ти е електромоторчето, което движи клапата, регулираща дали да влиза въздух от вън или от двигателя, ти се е прецакало. Това им е слабо място и започват да издават кофти звук. За това собствениците на автомобила преди нас дърпат буксата, която подава сигнала от контролния панел /въртящото копче с градуси/ на електромотора колко да отвори и колко да затвори клапата, отварят я до последно и вкарва въздух само отвън. Другият вариант е да ти се е откачило металното рамо което свързва електромотора и клапата и я движи. Лошото е че ще ти се наложи да свалиш жабката и централната конзола, за да видиш какъв е проблема, но съм на 99% че е това. Гледам, че твоята е от новото копче - те са с въпросния проблемен електромотор. Ако колата ти беше от старото копче мисля, че те са с жило и щеше да ти коства по-малко нерви и труд ;)

Редактирано от tmintov
Правопис!
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто от лявата врътка при средните духалки си намаляваш количеството на "външния въздух" и няма да духа толкова студено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човекът ясно е написал, че е с климатроник.

Айде да ненавлизаме в безмислени спорове, но точно тази врътка с разграфените градуси /на която й викате климатроник/ просто подава сигнал на въпросния електромотор колко да отвори клапата за регулиране потока на въздуха - отвън или от двигателя. Климатикът се пуска при натискане на врътката регулираща силата на вентилатора. Аз мисля, че проблема не е във "климатроника"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

lllssslll един съвет - покарай колата да загрее добре, после отвори капака и пипни двете тръби на парното, които влизат в купето. Ако и двете са топли е добра новина - значи радиаторчето на парното ти е в ред. Ако при това положение на увеличен на максимум вентилатор и завъртяна врътка на 30 градуса въздухът ти е студен, значи ти предстой сваляне на половината табло и манипулация с въпросното електромоторче ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помоща :icon_thumbup: !!!Искам да допълна че когато направя климатроника да върти въздуха в купето и от към жапката се чува едно чукане,може и жилото да е!!! :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за помоща :icon_thumbup: !!!Искам да допълна че когато направя климатроника да върти въздуха в купето и от към жапката се чува едно чукане,може и жилото да е!!! :icon_hmm:

Няма жило - именно това чукане е въпросният електромотор и този странен шум имах предвид в първия си пост по проблема. Електромоторчето е в една платка с пластмасови вентове със зъбци и като ги върти именно те движат рамото и оттам клапата. Като се прецака не спира да върти, получава се превъртане на пластмасовите зъбци и именно това е въпросното чукане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги за помощта :icon_thumbup:

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде да ненавлизаме в безмислени спорове, но точно тази врътка с разграфените градуси /на която й викате климатроник/ просто подава сигнал на въпросния електромотор колко да отвори клапата за регулиране потока на въздуха - отвън или от двигателя. Климатикът се пуска при натискане на врътката регулираща силата на вентилатора. Аз мисля, че проблема не е във "климатроника"

Климатроникът на Каризма не е с "врътка", колега. Правим разлика :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатроникът на Каризма не е с "врътка", колега. Правим разлика :)

Има ли каризма с дисплей и копчета? Питам защото не съм виждал такива модели :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от няколко дни имам проблем с парното!Колата е с климатроник, загрява си нормално и пускам на 30С и духа студено!!!Някои може ли да каже от какво може да е?

Това е вашия проблем...........казва се Айр дампер мотор ...............

http://media.snimka.bg/1773/009800512.jpg

Би трябвало да ви щрака в таблото като усилите до края температурата?...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е вашия проблем...........казва се Айр дампер мотор ...............

http://media.snimka.bg/1773/009800512.jpg

Би трябвало да ви щрака в таблото като усилите до края температурата?...........

Същото, пойграх си докато го сваля;)Като търсих останах с впечатлението, че на каризма става само от каризма. На другите модели /галанта примерно/ е с огледално разположение и няма как да пасне на каризмата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същото, пойграх си докато го сваля;)Като търсих останах с впечатлението, че на каризма става само от каризма. На другите модели /галанта примерно/ е с огледално разположение и няма как да пасне на каризмата

Огледален е копруса му, иначе "карантията" си е същата........аз ги ползвам и двете ,кой каквото има.пък после си го прехвърлям и готово.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същото, пойграх си докато го сваля;)Като търсих останах с впечатлението, че на каризма става само от каризма. На другите модели /галанта примерно/ е с огледално разположение и няма как да пасне на каризмата

Търси си тогава от Английски Галант :icon_thumbup: те пък са огледални на Европейските галанти ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Няма проблеми вече, парното работи и проблема беше че предишния собственик е имал малко дете и когато разглобихме таблото какво да видим един диск на немски и заседнал на клапата за студения и топлия въздух.Не знам как е стигнал този диск там , но след повече от 120000км от мен чак сега стана това!!!!Благодаря на всички за помоща :mitsu-smiley:

Редактирано от lllssslll
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Едното е под жабката, другите две са под централната конзола между пътника и пасажера, като се свалят страничните кори трябва да се виждат. За дясното може да се наложи да се разглобява предната част на централната конзола, но не съм 100% сигурен, защото тези моторчета не са ми правили проблем и не съм ги свалял. Някъде в друга тема съм постнал схема с разположението им.

 

Има ли каризма с дисплей и копчета? Питам защото не съм виждал такива модели

 

Ако подхванем пак темата всички с климатроник преди фейслифта са такива. При по-новите по-скоро е автоматичен климатик както пише.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Темата е стара,но ще напиша и аз нещичко.Ето за тази кола става въпрос от снимката..При мен парното върви добре.Имам Mitsubishi FTO-GR V6,една рядка кола и я купих именно заради своята редкост.Със климатроник съм.Сега времето тук в кипър е топло,но днес при външна температура около 20гр.реших да пробвам парното.Значи колата беше добре загряла защото сменях антифриза със нов и изчаквах на няколкмо пъти да отвори термостата със свалена капачка за да я обезвъздуша.Имам един много точен дигитален термометър с който замерих на средните духалки на 3-та степен вентилатора,изкарва ми 75.5,на второто отваряне на термостата,не 3-тото отваряне вече стигна 76.6 след което перките се завъртат и съответно температурата пада до около 70-71.Говоря за чисто ново радиаторче за парното.Сменях го около преди 1 месец защото имаше проблем с водната система.Дълго време някой си преден собственик е карал само с вода,тък като температурите в Кипър винаги са положителни,и тъпанаря е сметнал за добре да си спести парички и праскал само вода.Маркучите бяха отвътре със ръжда която при усукване на същия падаха малко парченца черна ръжда.Сменях всички маркучи за които се сетите и радиатор за парното като преди това 2-пъти я промивах със препарат,и за един месец съм сменил на няколко пъти течността.Поне 10 пъти.Карам 100км.разглобявам,промивам и така.После сложих евтин антифриз,карах с него малко и хайде и той в боклука.Пак промивка с вода под налягане и накрая сложих един зелен антифриз на Prestone.Засега всичко е наред........ :)http://fbikz75.snimk...to-gr-v6.845986

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте колеги, искам да задам въпрос предполагам ,че доста хора го имат ,при влажно време и дъжд страшно се запотяват стъклата,каризмата е 1,6 без климатик и няма филтър купе, моля за съдействие,благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

аз имам същият проблем .. моторът загрява ,но парно няма ... моята е с обикновен климатик .. :) къде да ровя колеги ? ... забравих да си кажа , колата е КАРИЗМА 1,9ТД

Редактирано от plam.rusev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен се запотяват, когато е затворена клапата и не влиза въздух от вън. Затова държа лоста за клапата не до край затворен, за да влиза малко въздух от вън постоянно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе, я кажете - това моторче, което е снимано разглобено на първа страница, при вас на клапата за топло/студено ли се намира, или на клапата за рециркулация?

- Понеже при мен отдавна забелязах, че не работи последната - и веднъж разглобявах зад жабката и гледам: ха - моторчето просто го няма.

 

Онзи ден, докато си ровех в една щайга в багажника, завещана ми като резервни части, в едно пликче си намерих остатъци от моторчето -> корпуса на моторчето и синьото зъбно колело с един счупен зъб се търкаляше до него. Викам си: ха! - ей-сега ще го оправя - но взех да го разглобявам, и се оказа, че пък другите зъбни колела липсват.

 

И ми се заформиха набързо три идеи:

1. Да си намеря каквото и да е моторче от същия вид за Mitsubishi/Volvo, (ако не е 1:1, а например с лостчето наобратно), ще мога с частите да си поправя моето.

2. Да ашладисам някое моторче от централно заключване. (* даже имам под ръка едно много подходящо - гепих си го от r19-ката на едно по-по-бившо гадже).

3. Някак си да помисля по въпроса да го преправя с жило --- като най-ме блазни тази идея, защото е добре както отбеляза MusicMAN, понякога да може клапата за рециркулация да се оставя и леко отворена. А при мен е само с един бутон - отворена/затворена, което малко не ме кефи.

 

При вас как се управлява въпросната клапа - може ли да се избира колко да е отворена? - с врътка ли е, с лостче ли е?

- жило ли я задвижва, или моторче?

 

На снимката виждам също, че това моторче има датчик(потенциометър) за положението, а моето няма - може би ще е вариант по т.3 да си взема такова с датчик и ще може да се управлява колко да отваря - (уж по-културен начин, вместо да го правя с жило).

 

За сега проучвам какви части ще ми трябват и от какво да ги събирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...