lllssslll Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 Колеги от няколко дни имам проблем с парното!Колата е с климатроник, загрява си нормално и пускам на 30С и духа студено!!!Някои може ли да каже от какво може да е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 Колеги от няколко дни имам проблем с парното!Колата е с климатроник, загрява си нормално и пускам на 30С и духа студено!!!Някои може ли да каже от какво може да е?След като стопли купето, климатроникът пуска студен въздух само през централните отвори, за да не заспиш. Така е програмиран. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AMG_iev Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 (редакция) Когато взех моята красавица есента и в последствие времето захладня и аз се видях в чудo - колата загряна, въртя на топло но...... духа студ /въздух от вън/ най-вероятно не си с климатроник, а с нещо като автоматичен климатик /така му викат/ като при мен - въртящото копче е с разграфени градуси. Най-вероятно проблема ти е електромоторчето, което движи клапата, регулираща дали да влиза въздух от вън или от двигателя, ти се е прецакало. Това им е слабо място и започват да издават кофти звук. За това собствениците на автомобила преди нас дърпат буксата, която подава сигнала от контролния панел /въртящото копче с градуси/ на електромотора колко да отвори и колко да затвори клапата, отварят я до последно и вкарва въздух само отвън. Другият вариант е да ти се е откачило металното рамо което свързва електромотора и клапата и я движи. Лошото е че ще ти се наложи да свалиш жабката и централната конзола, за да видиш какъв е проблема, но съм на 99% че е това. Гледам, че твоята е от новото копче - те са с въпросния проблемен електромотор. Ако колата ти беше от старото копче мисля, че те са с жило и щеше да ти коства по-малко нерви и труд ;) Редактирано 24 ноември 2010 от tmintov Правопис! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 24 ноември 2010 Сподели Публикувано 24 ноември 2010 Човекът ясно е написал, че е с климатроник. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dark Публикувано 25 ноември 2010 Сподели Публикувано 25 ноември 2010 Просто от лявата врътка при средните духалки си намаляваш количеството на "външния въздух" и няма да духа толкова студено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AMG_iev Публикувано 25 ноември 2010 Сподели Публикувано 25 ноември 2010 Човекът ясно е написал, че е с климатроник.Айде да ненавлизаме в безмислени спорове, но точно тази врътка с разграфените градуси /на която й викате климатроник/ просто подава сигнал на въпросния електромотор колко да отвори клапата за регулиране потока на въздуха - отвън или от двигателя. Климатикът се пуска при натискане на врътката регулираща силата на вентилатора. Аз мисля, че проблема не е във "климатроника" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AMG_iev Публикувано 25 ноември 2010 Сподели Публикувано 25 ноември 2010 lllssslll един съвет - покарай колата да загрее добре, после отвори капака и пипни двете тръби на парното, които влизат в купето. Ако и двете са топли е добра новина - значи радиаторчето на парното ти е в ред. Ако при това положение на увеличен на максимум вентилатор и завъртяна врътка на 30 градуса въздухът ти е студен, значи ти предстой сваляне на половината табло и манипулация с въпросното електромоторче ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllssslll Публикувано 25 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 25 ноември 2010 Благодаря за помоща :icon_thumbup: !!!Искам да допълна че когато направя климатроника да върти въздуха в купето и от към жапката се чува едно чукане,може и жилото да е!!! :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AMG_iev Публикувано 25 ноември 2010 Сподели Публикувано 25 ноември 2010 Благодаря за помоща :icon_thumbup: !!!Искам да допълна че когато направя климатроника да върти въздуха в купето и от към жапката се чува едно чукане,може и жилото да е!!! :icon_hmm:Няма жило - именно това чукане е въпросният електромотор и този странен шум имах предвид в първия си пост по проблема. Електромоторчето е в една платка с пластмасови вентове със зъбци и като ги върти именно те движат рамото и оттам клапата. Като се прецака не спира да върти, получава се превъртане на пластмасовите зъбци и именно това е въпросното чукане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Addicted Публикувано 26 ноември 2010 Сподели Публикувано 26 ноември 2010 Колега lllssslll, ето подходящо за вас четиво :good: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=16789&st=0&p=175247&hl=%EA%EB%E8%EC%E0%F2%F0%EE%ED%E8%EA&fromsearch=1entry175247 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllssslll Публикувано 27 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 27 ноември 2010 (редакция) Благодаря на всички колеги за помощта :icon_thumbup: Редактирано 28 ноември 2010 от valboss Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 29 ноември 2010 Сподели Публикувано 29 ноември 2010 Айде да ненавлизаме в безмислени спорове, но точно тази врътка с разграфените градуси /на която й викате климатроник/ просто подава сигнал на въпросния електромотор колко да отвори клапата за регулиране потока на въздуха - отвън или от двигателя. Климатикът се пуска при натискане на врътката регулираща силата на вентилатора. Аз мисля, че проблема не е във "климатроника"Климатроникът на Каризма не е с "врътка", колега. Правим разлика Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AMG_iev Публикувано 29 ноември 2010 Сподели Публикувано 29 ноември 2010 Климатроникът на Каризма не е с "врътка", колега. Правим разлика Има ли каризма с дисплей и копчета? Питам защото не съм виждал такива модели :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 ноември 2010 Сподели Публикувано 29 ноември 2010 Колеги от няколко дни имам проблем с парното!Колата е с климатроник, загрява си нормално и пускам на 30С и духа студено!!!Някои може ли да каже от какво може да е?Това е вашия проблем...........казва се Айр дампер мотор ...............http://media.snimka.bg/1773/009800512.jpgБи трябвало да ви щрака в таблото като усилите до края температурата?........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AMG_iev Публикувано 29 ноември 2010 Сподели Публикувано 29 ноември 2010 Това е вашия проблем...........казва се Айр дампер мотор ...............http://media.snimka.bg/1773/009800512.jpgБи трябвало да ви щрака в таблото като усилите до края температурата?...........Същото, пойграх си докато го сваля;)Като търсих останах с впечатлението, че на каризма става само от каризма. На другите модели /галанта примерно/ е с огледално разположение и няма как да пасне на каризмата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 29 ноември 2010 Сподели Публикувано 29 ноември 2010 Същото, пойграх си докато го сваля;)Като търсих останах с впечатлението, че на каризма става само от каризма. На другите модели /галанта примерно/ е с огледално разположение и няма как да пасне на каризматаОгледален е копруса му, иначе "карантията" си е същата........аз ги ползвам и двете ,кой каквото има.пък после си го прехвърлям и готово....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 30 ноември 2010 Сподели Публикувано 30 ноември 2010 Същото, пойграх си докато го сваля;)Като търсих останах с впечатлението, че на каризма става само от каризма. На другите модели /галанта примерно/ е с огледално разположение и няма как да пасне на каризматаТърси си тогава от Английски Галант :icon_thumbup: те пък са огледални на Европейските галанти .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllssslll Публикувано 9 декември 2010 Автор Сподели Публикувано 9 декември 2010 (редакция) Няма проблеми вече, парното работи и проблема беше че предишния собственик е имал малко дете и когато разглобихме таблото какво да видим един диск на немски и заседнал на клапата за студения и топлия въздух.Не знам как е стигнал този диск там , но след повече от 120000км от мен чак сега стана това!!!!Благодаря на всички за помоща :mitsu-smiley: Редактирано 9 декември 2010 от lllssslll Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mdimitrovm Публикувано 15 октомври 2011 Сподели Публикувано 15 октомври 2011 Къде се намира това моторче , в смисъл какво се сваля за да стигна до него?Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 октомври 2011 Сподели Публикувано 16 октомври 2011 (редакция) Едното е под жабката, другите две са под централната конзола между пътника и пасажера, като се свалят страничните кори трябва да се виждат. За дясното може да се наложи да се разглобява предната част на централната конзола, но не съм 100% сигурен, защото тези моторчета не са ми правили проблем и не съм ги свалял. Някъде в друга тема съм постнал схема с разположението им. Има ли каризма с дисплей и копчета? Питам защото не съм виждал такива модели Ако подхванем пак темата всички с климатроник преди фейслифта са такива. При по-новите по-скоро е автоматичен климатик както пише. Редактирано 16 октомври 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fbikz75 Публикувано 11 декември 2014 Сподели Публикувано 11 декември 2014 Темата е стара,но ще напиша и аз нещичко.Ето за тази кола става въпрос от снимката..При мен парното върви добре.Имам Mitsubishi FTO-GR V6,една рядка кола и я купих именно заради своята редкост.Със климатроник съм.Сега времето тук в кипър е топло,но днес при външна температура около 20гр.реших да пробвам парното.Значи колата беше добре загряла защото сменях антифриза със нов и изчаквах на няколкмо пъти да отвори термостата със свалена капачка за да я обезвъздуша.Имам един много точен дигитален термометър с който замерих на средните духалки на 3-та степен вентилатора,изкарва ми 75.5,на второто отваряне на термостата,не 3-тото отваряне вече стигна 76.6 след което перките се завъртат и съответно температурата пада до около 70-71.Говоря за чисто ново радиаторче за парното.Сменях го около преди 1 месец защото имаше проблем с водната система.Дълго време някой си преден собственик е карал само с вода,тък като температурите в Кипър винаги са положителни,и тъпанаря е сметнал за добре да си спести парички и праскал само вода.Маркучите бяха отвътре със ръжда която при усукване на същия падаха малко парченца черна ръжда.Сменях всички маркучи за които се сетите и радиатор за парното като преди това 2-пъти я промивах със препарат,и за един месец съм сменил на няколко пъти течността.Поне 10 пъти.Карам 100км.разглобявам,промивам и така.После сложих евтин антифриз,карах с него малко и хайде и той в боклука.Пак промивка с вода под налягане и накрая сложих един зелен антифриз на Prestone.Засега всичко е наред........ http://fbikz75.snimk...to-gr-v6.845986 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vik Публикувано 20 февруари 2016 Сподели Публикувано 20 февруари 2016 Здравейте колеги, искам да задам въпрос предполагам ,че доста хора го имат ,при влажно време и дъжд страшно се запотяват стъклата,каризмата е 1,6 без климатик и няма филтър купе, моля за съдействие,благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plam.rusev Публикувано 20 март 2017 Сподели Публикувано 20 март 2017 (редакция) аз имам същият проблем .. моторът загрява ,но парно няма ... моята е с обикновен климатик .. къде да ровя колеги ? ... забравих да си кажа , колата е КАРИЗМА 1,9ТД Редактирано 20 март 2017 от plam.rusev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MusicMAN Публикувано 20 март 2017 Сподели Публикувано 20 март 2017 При мен се запотяват, когато е затворена клапата и не влиза въздух от вън. Затова държа лоста за клапата не до край затворен, за да влиза малко въздух от вън постоянно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 21 март 2017 Сподели Публикувано 21 март 2017 Абе, я кажете - това моторче, което е снимано разглобено на първа страница, при вас на клапата за топло/студено ли се намира, или на клапата за рециркулация?- Понеже при мен отдавна забелязах, че не работи последната - и веднъж разглобявах зад жабката и гледам: ха - моторчето просто го няма. Онзи ден, докато си ровех в една щайга в багажника, завещана ми като резервни части, в едно пликче си намерих остатъци от моторчето -> корпуса на моторчето и синьото зъбно колело с един счупен зъб се търкаляше до него. Викам си: ха! - ей-сега ще го оправя - но взех да го разглобявам, и се оказа, че пък другите зъбни колела липсват. И ми се заформиха набързо три идеи:1. Да си намеря каквото и да е моторче от същия вид за Mitsubishi/Volvo, (ако не е 1:1, а например с лостчето наобратно), ще мога с частите да си поправя моето.2. Да ашладисам някое моторче от централно заключване. (* даже имам под ръка едно много подходящо - гепих си го от r19-ката на едно по-по-бившо гадже).3. Някак си да помисля по въпроса да го преправя с жило --- като най-ме блазни тази идея, защото е добре както отбеляза MusicMAN, понякога да може клапата за рециркулация да се оставя и леко отворена. А при мен е само с един бутон - отворена/затворена, което малко не ме кефи. При вас как се управлява въпросната клапа - може ли да се избира колко да е отворена? - с врътка ли е, с лостче ли е?- жило ли я задвижва, или моторче? На снимката виждам също, че това моторче има датчик(потенциометър) за положението, а моето няма - може би ще е вариант по т.3 да си взема такова с датчик и ще може да се управлява колко да отваря - (уж по-културен начин, вместо да го правя с жило). За сега проучвам какви части ще ми трябват и от какво да ги събирам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.