SpeedFox Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 (редакция) Искам да попитам как се кара галант с автоматични скорости (обикновен автоматик), съвети при шофиране... предавки и т.н.? Кое не се прави по време на път, на празен ход и така? Какви са предавките Р - паркинг, R - задна, N - неутрална, 1, 2, L? Основното го знам, но знам че има и тънкости при експлоатацията. :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm: Редактирано 1 септември 2010 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Кое не се прави по време на път на празен ход и така. "Път" и "Празен ход"са две несъвместими неща при автомата.По време на път, мястото на лоста е в положение"D". Няма кой знае какви тънкости.Проблема е до като лявото краче свикне да стои в покой, а не да скача върху спирачката по време на движение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetlin_dbg Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Ето тук,колега е систематизирал основните "тънкости",при карането на автоматик-някъде в средата на темата.Предполагам че,има още доста особености,но пък като за начало написаното е достатъчно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Искам да попитам как се кара галант с автоматични скорости ( обикновен автоматик ) съвети при щофиране... предавки и т.н. Кое не се прави по време на път на празен ход и така. какви са предавките Р - паркинг, Я - задна, И - неутрална - 1,2, Л ? - основнто го знам но знам че има и тънкости при екслоатацията. :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:Аз карам автоматик, но с типтроник. Според мен основната тънкост е да се смени маслото на скорстите ако е нова за теб колата и не се знае кога е сменяно, а по време на каране знам само, че по инерция на неутрална не трабва да се кара освен в авариен режим при теглене и т.н., но не повече от около 50 км. за други особености не се сещам. Изчел съм доста теми за автоматиците на Галант и ремонтите им. Лично мое заключение е, че се чупят основно, когато постоянно се набляга на спортното каране /имам в предвид да си сменя скоростите на около 4500 оборота и нагоре/ все пак това не е спортна кола и необслужването. Май беше на 50-60000 км. трябва да се сменя маслото и ако има филтри. Нека и колегите допълнят ...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Аз карам автоматик, но с типтроник. Според мен основната тънкост е да се смени маслото на скорстите ако е нова за теб колата и не се знае кога е сменяно, а по време на каране знам само, че по инерция на неутрална не трабва да се кара освен в авариен режим при теглене и т.н., но не повече от около 50 км. за други особености не се сещам. Изчел съм доста теми за автоматиците на Галант и ремонтите им. Лично мое заключение е, че се чупят основно, когато постоянно се набляга на спортното каране /имам в предвид да си сменя скоростите на около 4500 оборота и нагоре/ все пак това не е спортна кола и необслужването. Май беше на 50-60000 км. трябва да се сменя маслото и ако има филтри. Нека и колегите допълнят ...... Аз карах близо 30000км из града яко кик даун Още не съм сменил маслото... Може би някой ден и това ще стане. :rolleyes:Сега карам плавно и полека даже почти смъкнах разхода от 12.5/100 на 10/100. Гледай да не замирише на барут маслото от скоростната... до тогоава карай. Пък щом върви не пипай ;). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 "Път" и "Празен ход"са две несъвместими неща при автомата.По време на път, мястото на лоста е в положение"D". Няма кой знае какви тънкости.Проблема е до като лявото краче свикне да стои в покой, а не да скача върху спирачката по време на движение. И аз споделям. Левия крак е проблем ако се качваш за първи път на автоматик. Хубаво е първите стотина километра докато постоянно търсиш съединител и намираш спирачка да няма пасажери в колата или да са с каски :D . Левия крак в началото сгънат пред седалката и зад десния - като посвикнеш малко шоуто се прехвърля в колата с ръчни скорости особено при палене. Аз така изтрясках голфа на жената в стената /даже има и рима :D /. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedFox Публикувано 1 септември 2010 Автор Сподели Публикувано 1 септември 2010 (редакция) Ок, ясно. Но има едно малко проблемче. Явно човека, който я е докарал от Холандия не е знаел, че не трябва по надолнище да не сменя и я е карал на N. 3000 км където е имало надолнище, е карал на N. Възможно ли е нещо да е смотал работата? Иначе колата сменя предавките без удар, даже не се усеща кога прави това, дори и при ускорение дърпа яко, но не се усеща смяна на предавките (ударно). Редактирано 1 септември 2010 от Brigadiro Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipj Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Ок, ясно но има едно малко проблемче. Явно човека който я е докарал от холандия не е знаел че нетриабва по надолнище да не сменя и я е карал на Н. 3000 км кадето имало надолнище е карал на Н. възможно ли е нещо да е смотал работата. Иначе колата сменя предавките без удар даже не се усеща кога прави това дори и при ускорение дурпа яко но не се усеща смяна на предавките (ударно) .Ами проблем си е и то доста голям ... , а за последиците прочети темите на същия тоя човек който е написал за карането на автоматика Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro253 Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 (редакция) Ок, ясно но има едно малко проблемче. Явно човека който я е докарал от холандия не е знаел че нетриабва по надолнище да не сменя и я е карал на Н. 3000 км кадето имало надолнище е карал на Н. възможно ли е нещо да е смотал работата. Иначе колата сменя предавките без удар даже не се усеща кога прави това дори и при ускорение дурпа яко но не се усеща смяна на предавките (ударно) .Според мен това си е Божа работа. На тези кутий най-често превъртат шлици на торка. По образованите в тази област могат да ти обяснят какво означава този торк. До колкото съм чувал предварителни симптоми няма. Просто в един момент местиш лоста и колата не мърда. Мой познат с Галант и такъв проблем ми го каза. С части втора употреба ремонта излиза около 1000-1300лв., но това е само ориентировъчно. Редактирано 1 септември 2010 от miro253 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 Ок, ясно. Но има едно малко проблемче. Явно човека, който я е докарал от Холандия не е знаел, че не трябва по надолнище да не сменя и я е карал на N. 3000 км където е имало надолнище, е карал на N. Възможно ли е нещо да е смотал работата? Иначе колата сменя предавките без удар, даже не се усеща кога прави това, дори и при ускорение дърпа яко, но не се усеща смяна на предавките (ударно).Очаквай рано или не много късно проблем в ск. кутия или по точно и вътре в кутията ,и в главината на торка...........Правил съм такива кутии и бях поразен от какво може да стане това, което видях в кутията вътре .........все едно си взел теслата и си дялал яко където ти падне.........за съжаление собственика не мо каза какво е правил и как я е карал преди това, и аз бях много притеснен че не съм открил причината и че след затварянето й ,може да се случи пак това в най скоро време..............оказа се ,че я е засилвал и пускал по инерция и по някое време "ръгвал" директна..............това е СМЪРТ за кутията .......... :icon_blush: И без това е слаб торка............Превъртането на шлиците в торка според мен е не защото е слаб материала на главината и на вала, а защото конструктивно вала в областа на шлиците не влиза целия в главината ,в резултат на което работната площ на шлиците е 1/2 от цялата площ...........т.е. вала влиза самно наполовина в главината на торка........ :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 септември 2010 Сподели Публикувано 1 септември 2010 за съжаление собственика не мо каза какво е правил и как я е карал преди това, и аз бях много притеснен че не съм открил причината и че след затварянето й ,може да се случи пак това в най скоро време..Е аз нали ти казах още на другият ден след като оправи кутията, как е карал собственика..:PПък и за какво да ти казва, можеше и сам да се сетиш ...:D Аз още като прочетох данните които пишеше (собственика) в темата за разхода (9.5/100 градско) и се сетих как я е карал..:lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedFox Публикувано 2 септември 2010 Автор Сподели Публикувано 2 септември 2010 (редакция) Ясно... май ще се ориентирам окончателно към ръчка или не точно тази кола която съм гледал. Благодаря ви. Редактирано 2 септември 2010 от SpeedFox Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 2 септември 2010 Сподели Публикувано 2 септември 2010 (редакция) Ясно... май ще се ориентирам окончателно към ръчка или не точно тази кола която съм гледал. Благодаря ви.Ако си мислиш, че ръчките нямат проблеми си в заблуждение.. просто виж някоя друга наистина. В момента знам една дето даже е след такъв основен ремонт на скоростите, обаче направен в Швейцария - направи ми впечатление как се изстрелва направо като пуснеш спирачката (макар че някой каза че това се регулирало и не е показателно). Ако искаш пиши ЛС да те свържа с продавача да я видиш и направиш сравнението. По принцип колкото повече огледаш и най-вече покараш, толкова по-добре ще си избереш накрая възможно по-читава - ще почнеш да правиш разлика ... така че гледай.. няма да свършат :icon_bye: Поздрав. Редактирано 2 септември 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipl Публикувано 10 ноември 2010 Сподели Публикувано 10 ноември 2010 Да питам и аз,от скоро карам автоматик 98г. и някъде четох че не е добре да се включва на скорост ,ако оборотите не са си паднали от самосебе си т.е. ако сме подали газ трябва да изчакаме да си паднат сами ,та въпроса ми е това важи ли и когато двигателя е студен ,може ли да тръгна с не добре загрят двигател когато оборотите са над 1000 или трябва да чакам да загрее хубаво и оборотите да си паднат на около750? Поздрави и благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 10 ноември 2010 Сподели Публикувано 10 ноември 2010 Да питам и аз,от скоро карам автоматик 98г. и някъде четох че не е добре да се включва на скорост ,ако оборотите не са си паднали от самосебе си т.е. ако сме подали газ трябва да изчакаме да си паднат сами ,та въпроса ми е това важи ли и когато двигателя е студен ,може ли да тръгна с не добре загрят двигател когато оборотите са над 1000 или трябва да чакам да загрее хубаво и оборотите да си паднат на около750? Поздрави и благодаря предварително!Не важи, тръгвай спокойно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
partizanina Публикувано 13 ноември 2010 Сподели Публикувано 13 ноември 2010 Искам да попитам как се кара галант с автоматични скорости (обикновен автоматик), съвети при шофиране... предавки и т.н.? Кое не се прави по време на път, на празен ход и така? Какви са предавките Р - паркинг, R - задна, N - неутрална, 1, 2, L? Основното го знам, но знам че има и тънкости при експлоатацията. :icon_hmm: :icon_hmm: :icon_hmm:Преди 1 месец ми ремонтираха мойта скоростна кутия. Като се прибирах от морето сдаде багажа преди Чирпан - явно си е дошло времето. Мога само да ти кажа че автоматик не се тегли и да не я караш на N по нанадолнище, защото после ремонта ще ти излезе скъпичко. Мойта я ремотираха в Люлин в един сервиз. Момчетата си се занимават със автоматици. И гледай да си сменяш маслото на 30000 а не на 50-60, ако искаш да си гледаш колата и да я караш по - далго. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Flexos Публикувано 14 ноември 2010 Сподели Публикувано 14 ноември 2010 (редакция) Някой може ли да се обоснове по подробно защо автоматика не може да се тегли. Като чета се замислям, че неудобството което би се получило от една евентуална повреда на пътя с автоматик може да се превърне в кошмар и в пъти по-по голям от удоволствието което ти дава автоматика от карането. Колкото повече чета толкова повече клоня към ръчка обаче вляза ли в задръстване пак изпадам в мисли. Редактирано 14 ноември 2010 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 14 ноември 2010 Сподели Публикувано 14 ноември 2010 Спокойно можеш да си теглиш с автоматика, не знам защо всички твърдят, че не може?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 ноември 2010 Сподели Публикувано 14 ноември 2010 Спокойно можеш да си теглиш с автоматика, не знам защо всички твърдят, че не може?!Няма такова нещо..............Някой може ли да се обоснове по подробно защо автоматика не може да се тегли.Защото маслото в кутията се ползва за смазване на самата кутия, а когато мотора не работи, то 90% от маслото е в картера на кутията и не достига до критичните точки ,които трябва да се мажат от маслото ( това са лагери, зъбни колела и т.н. ) Когато колата я теглим поради повреда в мотора, то той не работи , следователно не върти торка и няма налягане на маслото в кутията............следователно когато дърпаме колата с друга кола и е на четирите си колела , то предните се въртят , а от там и движението се предава по полуоските и вкрайна сметка се върти диференциала , а там пък е въобще без масло при автоматиците и ще го прецака пореди липса на смазване ............Автоматик се дърпа от колесар или от репатрак........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 14 ноември 2010 Сподели Публикувано 14 ноември 2010 Няма такова нещо.............. Защото маслото в кутията се ползва за смазване на самата кутия, а когато мотора не работи, то 90% от маслото е в картера на кутията и не достига до критичните точки ,които трябва да се мажат от маслото ( това са лагери, зъбни колела и т.н. ) Когато колата я теглим поради повреда в мотора, то той не работи , следователно не върти торка и няма налягане на маслото в кутията............следователно когато дърпаме колата с друга кола и е на четирите си колела , то предните се въртят , а от там и движението се предава по полуоските и вкрайна сметка се върти диференциала , а там пък е въобще без масло при автоматиците и ще го прецака пореди липса на смазване ............Автоматик се дърпа от колесар или от репатрак...........Да те теглят не е препоръчително, но защо да не може автоматика да тегли друга кола, това имах предвид аз ?! Иначе Алианц си имат Автоасистанс и се включва в Каското на колата, не мислиш за репатриране нито за дърпане! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 ноември 2010 Сподели Публикувано 14 ноември 2010 Да те теглят не е препоръчително, но защо да не може автоматика да тегли друга кола, това имах предвид аз ?! Иначе Алианц си имат Автоасистанс и се включва в Каското на колата, не мислиш за репатриране нито за дърпане! Ааа, така може ..............Защото маслото се загрява много и почва да кипи..............а от там - Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 14 ноември 2010 Сподели Публикувано 14 ноември 2010 (редакция) Ти остави дърпането .. обаче ако замине акумулатора няма палене .. , еле пък стартера ако се прецака, репатрак до сервиза :icon_clap: ... това е по-кофтито според мен ... Редактирано 14 ноември 2010 от Lyubo Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
partizanina Публикувано 15 ноември 2010 Сподели Публикувано 15 ноември 2010 Да те теглят не е препоръчително, но защо да не може автоматика да тегли друга кола, това имах предвид аз ?! Иначе Алианц си имат Автоасистанс и се включва в Каското на колата, не мислиш за репатриране нито за дърпане! Може да се тегли но трябва да е само на скорост L при това много внимателно. Не се препоръчва защото се натоварва скоростната кутия а ремонта и е доста скъпичък, знам го от собствен опит. Човека който ми я ремонтира си разбира доста и ми обясни доста неща. Също така DJ Tymbi разбира доста и ти е обяснил.Аз мойта я докарах с колесар от Чирпан до София и после до майстора с пътна помощ. След ремонта като минах 1000 км. Ходих да сменя маслото/ т.е. да го опресня, защото цялостно маслото може да се смени само при разглобена скоростна кутия/ защото колкото и добре да е почистена винаги оставят стружки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 15 ноември 2010 Сподели Публикувано 15 ноември 2010 Може да се тегли но трябва да е само на скорост L при това много внимателно. Не се препоръчва защото се натоварва скоростната кутия а ремонта и е доста скъпичък, знам го от собствен опит. Човека който ми я ремонтира си разбира доста и ми обясни доста неща. Също така DJ Tymbi разбира доста и ти е обяснил.Аз мойта я докарах с колесар от Чирпан до София и после до майстора с пътна помощ. След ремонта като минах 1000 км. Ходих да сменя маслото/ т.е. да го опресня, защото цялостно маслото може да се смени само при разглобена скоростна кутия/ защото колкото и добре да е почистена винаги оставят стружки.Ами който няма L, какво правим Не съм много съгласен с вас. В моето семейство има няколко коли с автоматични кутии и всичките теглят перманентно - проблеми не сме имали! Всичките са с фабрични тегличи и никъде не пише, че е забранено тегленето. Едната е над 500 хиляди километра, другата над 150 хиляди, третата е над 200 хиляди и нямат никакви признаци за проблем със скоростите. Явно на Галанта му е болно място този автомат, щом толкова лесно му кипва масалцето! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 15 ноември 2010 Сподели Публикувано 15 ноември 2010 Явно на Галанта му е болно място този автомат, щом толкова лесно му кипва масалцето!Току що откри топлата вода. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.