Премини към съдържание

Смяна на масло и ремък


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,от скоро и аз съм горд собственник на Галант 2.5 V624 98г. :icon_thumbup: !Интересувам се има ли някой читав сервиз в Бургас където да си сменя маслото,филтрите и ремъка(ако е един де),и колко горе долу излиза цялата процедура като цифра? Благодаря ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ремъците са 3бр. - ангренаж(160лв-Ратола), хидравлика и алтернатор (90лв. двата от Ратола на прИмоция).

Ролките са 2бр. - обтяжна и паразитна ~200лв. от Ратола (Koyo май ще е по-добре).

Филтрите са 4бр. - маслен, въздушен, горивен и поленов. Горивния е 70лв, поленовия е 45лв....другите два са 50лв. заедно.

За масло 10W40 цени няма да ти давам. :D

За работа - зависи къде ще отидеш, за Бургас не знам.

 

Всички цени са за ориг. части, който може да вземеш от Ратола, Балканстар, Рубин...

 

Ако е автоматик ще трябва да сменяш и масло+маслен филтър на кутията.

Свещите как са?

Редактирано от vanio
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ремъците са 3бр. - ангренаж(160лв-Ратола), хидравлика и алтернатор (90лв. двата от Ратола на прИмоция).

Ролките са 2бр. - обтяжна и паразитна ~200лв. от Ратола (Koyo май ще е по-добре).

Филтрите са 4бр. - маслен, въздушен, горивен и поленов. Горивния е 70лв, поленовия е 45лв....другите два са 50лв. заедно.

За масло 10W40 цени няма да ти давам. :D

За работа - зависи къде ще отидеш, за Бургас не знам.

 

Всички цени са за ориг. части, който може да вземеш от Ратола, Балканстар, Рубин...

 

Ако е автоматик ще трябва да сменяш и масло+маслен филтър на кутията.

Свещите как са?

Много благодаря колега за информацията,понеже съм новобранец на мен трябва да ми се обяснява по-подробно,мерси за което!!А свещите,не знам,мисля че са о.к.,как мога да разбера че са нормални??

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципно е хубаво да смениш и водната помпа, която се задвижва от ангр. ремък...Също така е добре да налееш хубаво масло в скоростната кутия, че.....ВИЖ ТУК:icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе то е хубаво и двигателя да отхлупят и да видят състоянието на повдигачите, клапаните как затварят, да му свалят коляновия вал и да му премерят хлабините на лагерите, както и на биелните лагери, да си купи черупките по цветове и по размери, да се провери как работи маслената помпа, ако ме питаш. Много неща могат да се сменят и прегледат, но за какво да прави здрави работи? В Англия тези коли са по 6-700 паунда. Той като смени 4-5 скъпи здрави (излишни) чарколяци ........

Каквото и масло да сложи в скоростната кутия и колкото и често да го сменя, пак може да се стигне до положението в онази тема. Аз сложих Кастрол 75/90 вискозитет в скоростната кутия (механична). Някои слагат 2 литра масло и наливат 200 мл. добавка. Тамън толкова побира ако не е демонтирвана и цепена преди смяната.

Двигателното ми масло е от Ратола 5W/40 в сиви тубички по 1 литър. 4,3 литра побира със смяна на масления филтър. Аз си карам с 4 литра.

Въздушния филтър ако си е свеж, не го сменяй сега, а само го продухай на компресор с повече ветар.

Ролки ще слагам Койо, а ремък ще видя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе то е хубаво и двигателя да отхлупят и да видят състоянието на повдигачите, клапаните как затварят, да му свалят коляновия вал и да му премерят хлабините на лагерите, както и на биелните лагери, да си купи черупките по цветове и по размери, да се провери как работи маслената помпа, ако ме питаш. Много неща могат да се сменят и прегледат, но за какво да прави здрави работи? В Англия тези коли са по 6-700 паунда. Той като смени 4-5 скъпи здрави (излишни) чарколяци ........

Каквото и масло да сложи в скоростната кутия и колкото и често да го сменя, пак може да се стигне до положението в онази тема. Аз сложих Кастрол 75/90 вискозитет в скоростната кутия (механична). Някои слагат 2 литра масло и наливат 200 мл. добавка. Тамън толкова побира ако не е демонтирвана и цепена преди смяната.

Двигателното ми масло е от Ратола 5W/40 в сиви тубички по 1 литър. 4,3 литра побира със смяна на масления филтър. Аз си карам с 4 литра.

Въздушния филтър ако си е свеж, не го сменяй сега, а само го продухай на компресор с повече ветар.

Ролки ще слагам Койо, а ремък ще видя.

Колега, казах ПРИНЦИПНО за водната помпа. Аз също не съм привърженик на абсолютната подмяна...АКО има нужда, някоя ролка по пистовите ремъци, да е поразбита, естествено е да се смени, ако ли не - още по - добре...Но с ангренажа, поне за мен, компромиси не трябва да се правят. Някои си купуват втора употреба кола и не бутват да сменят ангренаж и ролки...Всеки си решава сам

Добре е да се огледа какво е положението... :huh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега за информацията,понеже съм новобранец на мен трябва да ми се обяснява по-подробно,мерси за което!!А свещите,не знам,мисля че са о.к.,как мога да разбера че са нормални??

Да не вземеш да се уплашиш от цените които ти е дал колегата и да не ги смениш ремъците...

Има и други варианти ... Ремък ангренажен СЪН - 105 лв. Ремъци пистови СЪН по 18-20 лв. Ролки Койо 130 лв. двете...

За филтрите също има по евтини варианти..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, казах ПРИНЦИПНО за водната помпа. Аз също не съм привърженик на абсолютната подмяна...

Добре е да се огледа какво е положението... :huh:

Принципно съм съгласен с теб. Иначе който е ентусиаст, може да си вземе оригинални водна помпа (около 240 лева) и маслен обтегач (около 300 лева). Това са два чарка, които ако се счупят, трябва да се сваля ангренажа и затова някои ги подменят профилактично - избягват едни 150-200 лева за труда на автомонтьора.

 

А колко струва ролката на другия ремък?

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Принципно съм съгласен с теб. Иначе който е ентусиаст, може да си вземе оригинални водна помпа (около 240 лева) и маслен обтегач (около 300 лева). Това са два чарка, които ако се счупят, трябва да се сваля ангренажа и затова някои ги подменят профилактично - избягват едни 150-200 лева за труда на автомонтьора.

 

 

Andy, водната помпа и обтегача е желателно да се сменят преди да се счупят, защото после може да е много, много по-скъпа смяната им! Това не е, като да ти се скъса пистов ремък и после да трябва да сложиш само новия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То едно време на Жигулите и с дамски чорапи ставаше, като се скъса ремъка, дай сега да събуя на жената чорапогащника........

Трябва задължително да се сменят ангр. ремък и ролки, за обтегача и помпата е желателно, дори препоръчително. Както отбелязаха колегите - има и алтернативни части, не са само оригиналните, но там трябва да си сигурен какво купуваш, че аз поплаках над моята колица преди време, като се скъса каиша.......

Другото задължително за смяна са двигателно масло, маслото на кутията и всички ремъци, а е добре да се смени и антифриза, ама да речем това можеш да го отложиш за наесен (освен ако тоя проклет студ не стане още по-голям)

Също така си си задал добре въпроса - А как ли са ми свещите?.... Ами на твоята кола трите свещи се сменят лесно, ама другите три са сигурно половин ден работа.... Та тъй тъй ще я пръскаш - вземи си купи едни хубави свещи, та смени и тях и да ти е мирна главата.

Иначе за майстори в Бургас - не мога да кажа нищо, колегите споменаваха Дарс Ауто.

И само нема се пУашиш! Събери цените, огледай обстановката, а за алтернативи (че и смяна) пак питай бай си Марин, (Mario 64) или Милен (milen_z). Не, че ти е много близо Пловдив, ама аз не една бургаска, варненска и пр, коли съм виждал при тях......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А свещите,не знам,мисля че са о.к.,как мога да разбера че са нормални??

Ами закарай я някъде да ти измерят компресията на предните 3цилиндъра само и огледайте свещите в какво състояние са. За 10мин. работа е...и ще ри излезне 5-10лв.

 

Оригиналните са NGK или Denso - платинени, които карат без проблем 100к+ километра.

Ако ще ги сменяш имай на предвид, че една е 35-40лв., а имаш 6бр.

 

Както колегата mario64 @ каза, не се стряскай.. има заместители за почти всички части. Ти вече си преценявай с кое да правиш компромиси. Според мен вземи ангренажа оригинален и ролки Koyo...другото не е чак толкова важно дали е оригинално при обслужването.

 

Аз например не направих компромис в нито едно отношение...като смених и свещи и масло Dia Queen SPIII за типтроника. :)

Ти с ръчни скорости ли си?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С маслото за тази кутия е забранено да се прави компромис, иначе скъсаният ремък ще ти се види като спукана гума.... дори без да е изкривена джантата.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами закарай я някъде да ти измерят компресията на предните 3цилиндъра само и огледайте свещите в какво състояние са. За 10мин. работа е...и ще ри излезне 5-10лв.

 

Оригиналните са NGK или Denso - платинени, които карат без проблем 100к+ километра.

Ако ще ги сменяш имай на предвид, че една е 35-40лв., а имаш 6бр.

 

Както колегата mario64 @ каза, не се стряскай.. има заместители за почти всички части. Ти вече си преценявай с кое да правиш компромиси. Според мен вземи ангренажа оригинален и ролки Koyo...другото не е чак толкова важно дали е оригинално при обслужването.

 

Аз например не направих компромис в нито едно отношение...като смених и свещи и масло Dia Queen SPIII за типтроника. :)

Ти с ръчни скорости ли си?

Да,ръчка е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А колко струва ролката на другия ремък?

 

Голямата обтяжна ролка(за пистовия ремък) я взех за 150-тина лева, койо мисля беше...Абе цените варират доста

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Цената е добра за част с толкова голям ресурс.

Знаеш ли на колко време се сменя пистовия ремък? Питам за период, не за пробег. Например ангренажния ремък го дават да се сменя на 90 000 км. или на 5 години. Предполагам тук "животът" е малко по-дълъг. Плюс това не е толкова "отговорно" и винаги можеш да вдигнеш капака и да направиш външен оглед за нацепени/скъсани писти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Цената е добра за част с толкова голям ресурс.

Знаеш ли на колко време се сменя пистовия ремък? Питам за период, не за пробег. Например ангренажния ремък го дават да се сменя на 90 000 км. или на 5 години. Предполагам тук "животът" е малко по-дълъг. Плюс това не е толкова "отговорно" и винаги можеш да вдигнеш капака и да направиш външен оглед за нацепени/скъсани писти.

Aми, честно казано не знам на колко се сменят пистовите, но както казваш, винаги можеш да хвърлиш едно око и да разбереш на какво дередже са :D :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колко събира спирачната и хидравличната ми система(става въпрос за Галант 97г.,ЕА2А,2.0,136кс)

Хидравличната система при суха рейка - 1.1 литра................спир. система -0.9 литра..............................а дали не беше обратното , не ги помня, щото аз си имам достатъчно масла и зачтова не гледам количеството много много.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хидравличната система при суха рейка - 1.1 литра................спир. система -0.9 литра..............................а дали не беше обратното ,

Обратното е ..:D ама на дали има голямо значение..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте, понеже имам въпрос с кратък отговор, а е по темата и става въпрос за същия мотор... искам да запитам само :

Добре ли е да си сложа Valvoline 5W 50 ?

Предложи ми го сега шефа на сервиза в който ходя... в момента съм с Mobil 10W40, но той ми предложи това ... каза, че ще ми го даде на много добра цена, а и е за моето каране.. тъй като си го стъпвам самолета :)) вика, че било някво спортно с много добри качества... аз на месец си правя по 1000 км така, че държа маслото да е хубаво... колебая се м/у това и Castrol Magnetic, почти съм сигурен, че ще м препоръчате кастрола, но все пак питам това добро ли е? Има ли смисъл да вземам такова Racing масло ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, понеже имам въпрос с кратък отговор, а е по темата и става въпрос за същия мотор... искам да запитам само :

Добре ли е да си сложа Valvoline 5W 50 ?

Предложи ми го сега шефа на сервиза в който ходя... в момента съм с Mobil 10W40, но той ми предложи това ... каза, че ще ми го даде на много добра цена, а и е за моето каране.. тъй като си го стъпвам самолета http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif) вика, че било някво спортно с много добри качества... аз на месец си правя по 1000 км така, че държа маслото да е хубаво... колебая се м/у това и Castrol Magnetic, почти съм сигурен, че ще м препоръчате кастрола, но все пак питам това добро ли е? Има ли смисъл да вземам такова Racing масло ?

Не е подходящ вискозитетът, според мен. 5W40 или 10W40 е за теб. Магнатек не е лош избор, определено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е подходящ вискозитетът, според мен. 5W40 или 10W40 е за теб. Магнатек не е лош избор, определено.

Кво му е на вискозитета бре ? :icon_hmm:

Вискозитета си е супер, но марката която му предлагат не ми вдъхва доверие..

Ако ще слага рейсингово масло, най добре е ЯКО или МОТУЛ ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кво му е на вискозитета бре ? :icon_hmm:

Вискозитета си е супер, но марката която му предлагат не ми вдъхва доверие..

Ако ще слага рейсингово масло, най добре е ЯКО или МОТУЛ ..:)

 

Наскоро си сипах MOTUL 15W-50 300V Competition, има разлика особено когато караш в лютеницата. Мисля че го намерих и на добра цена 52лв за 2л.

А Валволина е чудесно масло, ама до 4000 оборота, оттам нагоре става на вода (поне при мен така се получи).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро си сипах MOTUL 15W-50 300V Competition, има разлика особено когато караш в лютеницата. Мисля че го намерих и на добра цена 52лв за 2л.

А Валволина е чудесно масло, ама до 4000 оборота, оттам нагоре става на вода (поне при мен така се получи).

Как ги сравняваш качествата на маслата при тези обороти? Аз карам с ОЕМ масло Мицубиши 5W40, пълна синтетика. Добро е, засега съм много доволен.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за мненията, само не разбирам дали е по-добре Магнатек-а на Кастрол или някакво рейсингово масло? Отказах се от Валволина, който ми предлагат... той човека ми го дава на 18 лв/л 5w50 обаче видях, че датата на производство е 2007-ма година :)) и се отказах.... та се питам последно някакво рейсингово масло ли да вземам или магнатек-а ? Кое е по-добрия вариант ? Аз, че понякога си я стъпвам - стъпвам си я, ама не е баш да карам само във високи обороти...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...