Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Японско качество


Препоръчано мнение

Миналия ден както си седях и се замислих ЗАЩО японските коли са толкова здрави и ЗАЩО превъзхождат другите марки !!!

 

Затова имам един такъв въпрос...

На какво се дължи качеството на японските автомобили?!С какво технологията на японците превъзхожда тази на останалия свят???Каква е тайната!!!

Всички знаем,че една японска кола е в пъти по издържлива на пътните условия,както и е по икономична и мощна спрямо останалите марки по света!Тук не искам да давам за пример само Мицубиши,а всички други японски марки,като Тойота,Мазда,Хонда,Субару,Нисан...

Аз нямам отговор на въпросите затова питам ако някой знае да сподели тайната,защото мисля,че тя вълнува не само мен ! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Миналия ден както си седях и се замислих ЗАЩО японските коли са толкова здрави и ЗАЩО превъзхождат другите марки !!!

 

Затова имам един такъв въпрос...

На какво се дължи качеството на японските автомобили?!С какво технологията на японците превъзхожда тази на останалия свят???Каква е тайната!!!

Всички знаем,че една японска кола е в пъти по издържлива на пътните условия,както и е по икономична и мощна спрямо останалите марки по света!Тук не искам да давам за пример само Мицубиши,а всички други японски марки,като Тойота,Мазда,Хонда,Субару,Нисан...

Аз нямам отговор на въпросите затова питам ако някой знае да сподели тайната,защото мисля,че тя вълнува не само мен ! :icon_bye:

Има тайна и тя е - качеството.............. :D :icon_thumbup: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно качеството :icon_hmm:

 

 

 

http://www.mitsubishisucks.com/cars/problems/

 

относнo лимоните:

http://www.mitsubishisucks.com/cars/lemons...sey/lemons.html

 

Това, разбира се е само един антисайт, но ако google-ватe за mitsubishi problems, например, излизат над 8 милиона подобни сайта. Все пак повечето са то USA, та не знам дали тамошните фабрики по принцип не са повече производители на скрап, отколкото на коли, независимо от собственика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миналия ден както си седях и се замислих ЗАЩО японските коли са толкова здрави и ЗАЩО превъзхождат другите марки !!!

 

Затова имам един такъв въпрос...

На какво се дължи качеството на японските автомобили?!С какво технологията на японците превъзхожда тази на останалия свят???Каква е тайната!!!

Всички знаем,че една японска кола е в пъти по издържлива на пътните условия,както и е по икономична и мощна спрямо останалите марки по света!Тук не искам да давам за пример само Мицубиши,а всички други японски марки,като Тойота,Мазда,Хонда,Субару,Нисан...

Аз нямам отговор на въпросите затова питам ако някой знае да сподели тайната,защото мисля,че тя вълнува не само мен ! :icon_bye:

 

В западна европа има силен дефицит на квалифицирани кадри. Много малко хора се насочват към техническите университети, и много малка част от тях след това са продуктивни инженери. От тази малка част продуктивни, малка част са наистина амбициозни и отдадени на работата си. Това го казвам, защото съм инженер и работя във фирма за автомобилна електроника, в частност сензори за всички възли в един автомобил. Например имам един колега който ни напуска и отива на нова работа свързана с икономика. Един друг колега започна работа на екскурзионен кораб. Техническите науки не са за всеки. Фирми като VDO, Hella, Magnetti Marelli и всички други които проектират компоненти като интегрални схеми (чипове) и сензори за тях имат над 50% "вносни" кадри от Източна Европа и Азия. Подобно е положението с проектирането на механичните агрегати и цялостните концепции. Съкратените срокове и липсата на работна сила довежда до хаос, който не може да се контролира със системи за качество като ISO. В крайна сметка успехът на даден модел автомобил е в ръцете на единици хора проектанти. В Европа, тенденцията е да се правят коли които да се използват 5 години. Също така тенденцията е към икономическа рецесия, съчетана с нарастващо консумиране на ресурси. Това се отразява неминуемо на всичко, в частност и на качеството.

 

В Азия положението е друго. Икономиката се развива с високи темпове. Там един "жълт" проектант на сензор или зъбно колело има коренно различен подход към работата. Има и друг вид морал. Просто друга култура. Не знам даи знаете, но Митсубиши доста дълго време са използвали роби и пленници за да постигнат своите успехи. :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и друг вид морал.

 

Ето цялата статия

 

и два откъса:

 

In early June, Mitsubishi Motors dropped a new bombshell, announcing it would recall 155,000 cars in Japan to repair 26 mechanical defects it had failed to report since 1993, despite its obligation to do so under Japanese law. The bugs ranged from defective air bags to faulty hoses that caused breakdowns and included a glitch linked to at least two vehicle fires. Management also admitted issuing memos to dealers asking them to quietly fix these flaws if customers brought their cars in for other repairs. Shortly after the disclosures, police arrested former Mitsubishi Motors president Katsuhiko Kawasoe on charges of professional negligence for failing to report one of the potentially lethal truck defects.

 

Kazuya Akutsu, a 38-year-old systems engineer and member of a 600-strong Pajero fan club, says his parents, coworkers and friends are all pleading with him to replace his ride with something more respectable, but he is reluctant to do so. "I can't trust the company," Akutsu says, "but I like the car. At least the tires haven't come off." Others are less forgiving. Shoichi Nakagawa, Japan's Minister of Economy, Trade and Industry, recently said he was "speechless from disgust" over the company's "malicious" behavior.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неразбирам защо една тема пусната за японското качество трябва да се изкривява в японското некачество, типично по български. Особенно тъпо е вадейки доводи от един напълно изтрещял сайт като www.mitsubishisucks.com и статии от 2004 година. Всички фирми имат скандали в управлението си. Най-много зачестиха напоследък немските фирми. Така че стига размива темата schweppes.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В западна европа има силен дефицит на квалифицирани кадри. Много малко хора се насочват към техническите университети, и много малка част от тях след това са продуктивни инженери. От тази малка част продуктивни, малка част са наистина амбициозни и отдадени на работата си. Това го казвам, защото съм инженер и работя във фирма за автомобилна електроника, в частност сензори за всички възли в един автомобил. Например имам един колега който ни напуска и отива на нова работа свързана с икономика. Един друг колега започна работа на екскурзионен кораб. Техническите науки не са за всеки. Фирми като VDO, Hella, Magnetti Marelli и всички други които проектират компоненти като интегрални схеми (чипове) и сензори за тях имат над 50% "вносни" кадри от Източна Европа и Азия. Подобно е положението с проектирането на механичните агрегати и цялостните концепции. Съкратените срокове и липсата на работна сила довежда до хаос, който не може да се контролира със системи за качество като ISO. В крайна сметка успехът на даден модел автомобил е в ръцете на единици хора проектанти. В Европа, тенденцията е да се правят коли които да се използват 5 години. Също така тенденцията е към икономическа рецесия, съчетана с нарастващо консумиране на ресурси. Това се отразява неминуемо на всичко, в частност и на качеството.

 

В Азия положението е друго. Икономиката се развива с високи темпове. Там един "жълт" проектант на сензор или зъбно колело има коренно различен подход към работата. Има и друг вид морал. Просто друга култура. Не знам даи знаете, но Митсубиши доста дълго време са използвали роби и пленници за да постигнат своите успехи. :rulez:

Много точно казано............ :icon_thumbup: Безкрайно точно,в десетката...... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата Аgа, японците притежават множество инженери и те конкурирайки се допринасят особенно много със образуванието си. Както знаем японците са се развили толкова много с добро управление и образовани хора, който купват лиценз на еди кво си и го разработват на ниски цени поради голямото си население, което в случая се явява като плюс те са изключително конкурентоспособни на пазарите.

Още в древни времена знаем че са били царе в изработка и закаляване на мечове и т.н

Издръжливоста на частите се явява резултат от добра инженерна оразмереност+изключително уникално закаляване.

Пример:учителят ми по айкидо ми показа дървен меч който му е личен подарак от Такемура Гензан (един от малкото 10-ти данове) та този меч е излючително здрав кален е по незнам си там кви начини

(не бяхте чували за закаляване на дърво нали !?!?!) учителят го е тествал в стена (мазилката зела да пада) а меча даже драскотини няма ..... както и да е да не ви занимавам излишно.

Мисля, че закаляването играе много същественна роля ! ИздрЪжливостта на япОнчетата е уникална, всички го знаем :icon_thumbup: :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам разни филми по дискавъри или репортажи, или чета статии, стигам до извода че японците са хора от друг свят, напълно непознат за нас.

За един японец е въпрос на чест и лично достойнство каквото направи, да го направи качествено и истински. Той не може да си представи,че ще претупа работата, като си търси извинения от рода на: ниска ми е заплатата, за кво да им бачкам на тия частници, айде сега чудо голямо, една грешка, мързи ме, и т.н. и т.н.

Предполагам, че ако направи нещо некачествено, първо той сам си е ОТК и няма да спи дни и нощи, заради това че е допуснал грешка в работата си. Затова японците са навсякъде и стоките им, (истинските японски стоки, не японските стоки производени в Европа или САЩ) ще бъдат № 1.

Преди години четох статия, написана от американец за американски вестник, та пишеше горе долу следното: ставате сутрин и си пускате радио, японско производство, гледате новините на японски телевизор, снимате се с японски фотоапарат, карате японска кола ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За японската катана въплътена в качеството и духа питайте Светльо. Нали знаете, че той е живял дълги години в Япония. Доколкото знам е и с най-висока степен на айкидо май е 5-ти или 6-ти дан в България, което е свързано с културата на тази страна. :ph34r:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам разни филми по дискавъри или репортажи, или чета статии, стигам до извода че японците са хора от друг свят, напълно непознат за нас.

За един японец е въпрос на чест и лично достойнство каквото направи, да го направи качествено и истински. Той не може да си представи,че ще претупа работата...

 

101% истина :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

dedo pop е прав, обаче аз не мога до ден днешен да си обясня сам на себе си как се постига това? И още повече как се задържа и мотивира един човек в едно предприятие да работи почти цял живот в него. Знам че ако се премине в друго предприятие например от Хитачи в Сони се счита за предателство към фирмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Неразбирам защо една тема пусната за японското качество трябва да се изкривява в японското некачество, типично по български. Особенно тъпо е вадейки доводи от един напълно изтрещял сайт като www.mitsubishisucks.com и статии от 2004 година. Всички фирми имат скандали в управлението си. Най-много зачестиха напоследък немските фирми. Така че стига размива темата schweppes.

 

Evo Fen,

 

Били ми казал къде, ако не в тема за качеството трябва да се обсъжда ниското качество??? Особено в сайт на Мицубиши, компания, чието автомобилно подразделение съвсем наскоро беше на път да приключи земния си път поради неглижиране на този въпрос. Добре, че бяха лошите Мерцедеси да я спасят. И ако ми кажеш, че това са стари новини, съвсем няма да бъдеш прав. Говорим не за 1924, а за 2004 година, т.е. само преди 2 години. Нали не си мислиш, че нещата в едно такова огромно предприятие се променят като с магическа пръчка?

Когато дадох за пример mitsubishisucks.com знаех, че вероятно ще разбуня някой дух, затова написах простата статистика от 8 000 000 подобни сайта. Далеч съм от мнението, че за Тойота няма например 12 млн, а за Буик вероятно 80. Все пак е интересно да се погледнат нещата. Нарочно хвърлих един поглед и на другите сайтове (понякога само авто форуми като този). Като цяло не мога да кажа, че гореспоменатият сайт е прекомерно тeнденциозно направен. Впечатление ми направи, че в САЩ много се оплакват от изгоряла боя на Мицубишита в гаранция - несъмнено грозен дефект. Споменавам това, защото във вашия сайт също се обсъждаше едно такова Митсу.

Както забелязваш нито ви нападам, нито правя някаква подривна дейност, както ти струва ми се се опитваш да намекнеш. Въпреки, че не съм притежател (или кой знае какъв фен) на колите Митсу влизам в сайта, защото ми харесва – изключително културен, с много добре балансирани и обосновани мнения. Мисля няма по-голям комплимент от това да си надскочиш пряката аудитория.

Това, което ме учудва е, че относно този проблем на Митсу преди 2 години няма почти нищо (поправете ме, ако греша). Даже и Big Boss в историята на Митсу не смоненава нищо по въпроса. Темата упорито се избягва и твоето мнение затвърждава това впечатление. Е, ако ми трябва фенски сайт, който да претупва фактите и единственият му аргумент да е “Защото ме кефи” винаги мога да се прехвърля при Голфаджиите, което всички знаят си е диагноза.

"Всички фирми имат скандали в управлението си." Незнам дали си наясно, но в случая не става дума просто за скандал в управлението. Става дума точно за японското качество, политика, морал и всички тези неща, който възхвалявате по-горе. Ако не знаеш за ситуацията повече от това, google ще ти каже повече. А може и аз да ти дам някой хинт.

Смятам, че няма нищо лошо в малко градивна критика и ако се признаят проблемите, това няма да промени цялостната визия за компанията, само ще я допълни. Надявам се, не искате да чуете по адрес на Митсу подобни думи, както на новият шеф на VW преди около 3 години: “Голф класата в момента се крепи на феновете на марката”. Така, че помисли дали искаш да превърнеш този форум в подобие на Голф сектата, пред която испанската инквизиция прилича на детска игра, а Пернишкия тунинг клуб на Москвич като поделение на Lorinser.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ще си позволя да взема отношение, защото според мен, schweppes, изопачаваш факти, случки и събития по твой си начин, освен това видях, че споменаваш историята на Мицубиши на която съм отделил специална тема. Както виждаш, тя се пише хронологично исторически без да се възхвалява или преувеличава в нея каквото и да било. В писането на такива не се пише негативно за самата компания и с това едва ли ще учудиме някой. Просто има етикет за писане на такива теми и те не са антиистория на фирмата нали?

Ако трябва да сравним дали Мицубиши са щели да имат земен или неземен път, това не го определяме ние с теб, а големите корпорации и в този ред на мисли, предполагам знаеш, че Мицубиши е империя и те определят политиката не само на Мицубиши Моторс, но и я управляват.

Въпреки това мисля, че не Мерцедес Бенц спаси Мицубиши, защото към целия си респект към фирмата, те повече навредиха, отколкото помогнаха на Мицубиши и в края на миналата година те си изкупиха обратно всички акции от немската фирма - за радост!

Колкото до mitsubishisucks.com едно голямо НЕБРАВО на създаелите му, защото там няма нищо друго освен негативизъм с която не помагат на никой с много изопачени факти, които звучат слабо казано несериозно. Всички компании имат проблеми и въпреки всичко най-голямото изтегляне на коли в историята беше точно на Тойота, която ако си чел книгата "Пътят на Тойота" не ми се струва някой да е пропуснал болда, че компанията ако открие дефект в някой автомобил веднага спира производството до отстраняване на дефекта ?!

Японското качество е тема в която няма да ми стигне цял един форум, защото това е безконечна тема. Прието е да се казва, че който е бил седмица в Япония- пише книга, който е бил месец - статия, а който е живял - не пише нищо.

Още повече аз смятам, че градивната критика е полезна, но в твоя пост не открих друга, освен деструктивна критика!

И накрая ще те помоля да се въздържаш от силни изказвания от рода на цитирам: "....този форум в подобие на Голф сектата, пред която испанската инквизиция прилича на детска игра, а Пернишкия тунинг клуб на Москвич като поделение на Lorinser...."

Този клуб никога не е бил такъв, защото ядрото от хората са точна противоположност на това и аз такива изказвания срещу фирмата Мицубиши и лично срещи феновете на тази марка няма да позволя!

За да разбереш какво имам в предвид, напиши в който и да е друг автомобилен форум това, което написа по-горе срещу марката им и ще разбереш за какво говоря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

За да разбереш какво имам в предвид, напиши в който и да е друг автомобилен форум това, което написа по-горе срещу марката им и ще разбереш за какво говоря.

Аз съм един потърпевш на друг клуб, и знам за какво говори Big Boss :icon_censored: Но за разлика от shweppess аз не съм писал "такива" работи и бях един от най знаещите там, и затова че си позволих леко да им кажа истината, такава, каквато е , и те ми се нахвърлиха като опарени...... :icon_censored: От тогава им казах чао, довиждане и си тръгнах.............сега по ICQ, E-mail-и и Лични съобщения се опитват да ме върнат, но ще изчакам още и ще видя как се държат спрямо колегите си, и тогава ще взема решение ............ B) :icon_blush: Засега обаче не виждам подобрение в това отношение ............. :mad:

А що се отнася до фирмата :mitsu-smiley: и техните дефекти............при всяка компания има възход и падение............това е ясно, и не сме сметнали че е необходимо да се изтъкват тези неща.............освен това качествата на :mitsu-smiley: са много повече и по големи от недостатъците им......................следоваелно това може би е причината вторите да останат на заден план.......... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Това, което го написах горе е натрупано от опит по автофорумите.

Така да се каже съм "ял попарата" на неколцина юнаци, които развалиха цял един форум, обидиха открито абсолютно компетентни, добронамерени и възпитани хора, и откривайки клуб Мицубиши преди години си казахме, че тук такива раздори няма да има!

Този клуб е създаден със съвсем друга цел. Тук се толерира българската култура, взаимопомощта, културния тон и една много важна думичка - ТОЛЕРАНТНОСТ.

Именно поради това съм ви казвал, че свободата на словото е важна, но моля ви се, не по този начин - да се плюе във форум на Мицубиши фирмата Мицубиши. Това няма да доведе до нищо добро и до евентуално заключване на темата, което нещо аз не харесвам и никога не съм толерирал!

Именно заради това темата за сравнението между Хонда Сивик и Мицубиши Колт беше заключена лично от мен, защото не е честно да говориме в този форум срещу Хонда, защото повечето фенове на тази марка си имат клуб и няма как да защитят марката си. И именно целта на нашия форум не е конфронтация между нас, особенно японските, защото предполагам знаете, че повечето коли от страната на изгряващото слънце се сглобяват от няколко фирми поддоставчици и различните инжинерни виждания например на Мазда и Субару са малко по-различни от Хонда или Мицубиши, но те са много малки.

В Япония търсят приликите, а ние разликите. Именно за това форумите ни са пълни със скандали и безмислени сравнения и ние заедно със Сърбия сме лидери по скандали по форумите, което тук - в нашия клуб няма да стане!

Още повече, че сме в близки отношения и сме ходили на общи срещи между японските клубове и с повечето хора сме в прекрасни отношения (с някой хора разбира се не сме, но това е нормално).

Харесваме си марката и държим на нея, но аз лично не желая и да обиждаме колегите си, още повече някой с диструктивни мнения да ни убеждава в обратното и то в собствения ни клуб. Просто няма да стане!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Харесваме си марката и държим на нея, но аз лично не желая и да обиждаме колегите си, още повече някой с диструктивни мнения да ни убеждава в обратното и то в собствения ни клуб. Просто няма да стане!

 

 

Big Boss, с цялото ми уважение към теб (не лично познанство, а по това, което съдя от постовете ти), сега доста ме разочарова. Въпреки наистина учтивият ти тон, много неща прозират в текста ти. Явно е, че искаш да приключиш темата, но не мога да не ти отговоря.

 

Прочети и двата ми поста внимателно. Няма никакви нападки, просто мнението ми с две думи е, че японското качество често пъти е преувеличено, а японският морал е по-скоро анахронична утопия. Идеалният пример тук е, разбира се Митсу, понеже сайтът е негов. Доста може да се пише за полицейското разследване на политиката на компанията за прикриване на дефекти, предизвикали нелепи смъртни случаи, довело до рикол на 600 000 машини, както и забрана в над 40 японски префектури да се продават колите на компанията. Логично следва финансовият срив, както и изказванията, че фирмата трябва да си наведе главата и позорно да напусне автомобилното производство. Мерцедес тогава налива $2.6 милиарда. Друг въпрос е, кой профитира от това повече (Smart4Four е тема за размисъл).

 

Но това са много сериозни неща и намирам за неприемливо да не се споменават, а даже избягват. Всяка фирма, естествено си има черни точки. Ако продуктът на фирмата ти харесва трябва да си готов да ги приемеш, а не да ги криеш. Иначе наистина политика на компанията и на фен клубовете й е да премълчава такива неща. Позор. В древна Япония за това се полага харакири. В корпоративна Япония глоба от няколко хиляди долара!!! Както например през 2000, когато Snow Brand почти отравя 14 000 души с бактерия в млякото, глобата е $5,500. Нарочно ти давам тези примери, за да видиш, че духът на Япония е едно, бизнесът друго.

 

Съжалявам, че в моя пост си открил само деструктивна критика. Не съм искал да е така, просто се подразних от толкова често пъти безпочвени хвалебствия. Може би ако коментарите бяха по-умерени и моята критика щеше да е по-позитивна.

 

Колкото до Голфа - тук си 100% прав. Не искам да вкарвам сайта в конфликт с никой фен клуб. Все пак признай, че сравнението си го бива. :sorry:

 

Накрая държа да спомена, че не вярвам да приемеш доводите и идеите ми. Но знай, че с това превръщаш сайта в подобие на конкурса на дир.бг, където модераторите не допускат никаква критика, в резултат на което там е фраш с абсурдно положителни мнения. Но все пак ти си модератор и имаш право да решаваш кое как ще се развива, пък дори и да е странно едностранчиво: :worthy:

 

Напълно си прав, за "опарването" от някой форуми. Мисля, много добре разбирам, какво искаш да кажеш. Надявам се и ти.

 

 

А сега си напълно в правото си да изтриеш темата или поне моите постове, както и вероятно ще направиш.

 

Приятелски поздрав и без лоши чувства - Schweppessssss!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ако обичаш запази си личните преценки за теб. Нямам никакво намерение да споря с човек на който постовете му в нашия форум са деструктивни и несвързани с релността, или по-точно казано - изкривено сглобени от четене на статии в Интернет. Това го заявявам съвсем отговорно, защото си направих труда да разгледам всичките ти постове тук и в над 90 % от случаите открих именно това - факт!

Глобите в различните префектури са в следствие на раздела Фусо, която няма нищо общо с колите Мицубиши.

Дефекти са установени в спираните системи и в поддоставчика. Незнам дали ти е ясно как става това в Япония и каква е системата, но аз съм имал възможността да се запозная с този процес на място.

А това дали Мицубиши сведе глава, може да говорят само статистиките от Nikkei от преди няколко дена, а те са увеличаване на поръчките за новите модели Mitsubishi "i" и Outlander с около 50 % и в момента компанията е във възход. Всъщност, Мерседес си направиха добър бизнес с акциите си, които продадоха изгодно след това, в което няма нищо лошо.

Разбира се тук не е дир.бг, а Мицубиши Фен Клуб България и ти критикуваш фирмата Мицубиши, а не нашият клуб, в което има разлика нали? Нито аз, нито който и да било е отговорен за това, че Дайкин е доставяла такива части за Мицубиши и са крили дефекти. Който е трябвало си е понесъл последствията.

Винаги съм критикувал фирмата Мицубиши, и то конструктивно, без изкривяване, но не мога да отрека, че съм им фен и то голям - вследствие на различни наблюдения и личен опит!

Постовете ти няма да бъдат изтрити, защото в тях не казваш нищо, което нарушава устава на клуба. Но и няма нищо креативно. Това е масата в България - едва ли някой е произвел през живота си и една качествна част, например както някой японец днес е произвел десетки, стотици такива, но иначе смело критикува изкривено и съзнателно, скрит зад клавиатурата с жар и патос.

schweppes, нядявам се това да е последният ти ДЕСТРУКТИВЕН пост тук.

Без лоши чувства - Big Boss

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Schweppes.

Позволявам си и аз да взема отношение по темата. Нямам претенцията, че съм на ти с въпросите, които започнахте да коментирате и които се превърнаха в ябълката на раздора. Но това не ми пречи да изразя мнението си. Ти очевидно си един интелигентен и доста информиран човек....за мен е достатъчно да погледна текстовете ти...начинът, по който са структурирани и изразени мислите ти. Аз се радвам на това, че тук се появават подобни хора. И мисля че всеки от членовете на клуба и ползвателите на сайта би се радвал по същия начин като мен. Да, ти не отправяш директно обидни думи към никого и тонът ти е премерен...освен това просто споделяш с нас информация, която си открил някъде в мрежата, или пък в медиите. Но именно, защото си интелигентен човек, би следвало да знаеш, че е неучтиво да отидеш в едно семейство и посочвайки детето им да кажеш, че то е грозновато, сополиво и глупаво. Дори и ако това е самата истина. Надявам се разбираш, каква е психологическата основа, върху която се формира една общност от фенове? Това е симпатията, това са емоцията и любовта към нещо...в случая към марка автомобили. Всички ние сме човеци, а не роботи...и имаме потребност да живеем не само с доводи, но и със СИМПАТИИ и ПРИСТРАСТИЯ. Колкото по интелигентни са хората, толкова по овладяни и обосновани са техните пристрастия и толкова по толерантни са към пристрастията на другите. Мисля, че именно по това се отличваме от някои други клубове, които бяха цитирани тук. Ние не сме безразсъдни същества, които никога и при никакви обстоятелства не приемат фактите, противоречащи на симпатиите им. Но това не означава, че сме готови да жертваме положителната емоция, която собствените ни пристрастия ни дават. Онова, което ние очакваме от теб е да уважаваш освен фактите и нашите пристрастия...нищо повече. :)

Пиша ти това с добронамерена усмивка и се надявам, че ще ме разбереш.

Поздрави - Vlad :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Boss, разкажи как е станало това с дефектните доставки. Живял си доста години в Япония и ще бъде интересно. Карам второ поколение Колт и не съм имал никакви проблеми освен консумативи. А швепсчо ще си остане един :icon_censored: , той никога няма да разбере какво е Митсубиши и кефа притежател :worthy: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, усещам и виждам че нещата отиват на зле........... :icon_hmm: Всеки си има мнение, и никой не е длъжен да го зачита това мнение, всеки си има свой начин на мислене, всеки си има правото да говори каквото си поиска........това обаче не значи че трябва да се взима като достоверен източник на информация........... :icon_confused: Сега, това че някой не е информиран достатъчно добре, това че взима информация от някаде си незнайно каква, не значи че трябва да му се вярва.........аз лично си имам свое мнение по този въпрос, много добре съм информиран, знам много добре какво е станало и т.н. и за себе си знам че фирмата :mitsu-smiley: НЕ Е виновна за този скандал, с последващите сътресения......... :good: Но не взимам отношение по този въпрос, защото това не довежда до нищо конструктивно, нищо добро и т.н. затова предпочитам да си замълча...... :D мисля че това е най мъдрата и разумна постъпка............. :D

Така че нека да запазим добрия тон и да не отиваме в двете крайности......... :good: :) :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Сега имам малко повече време и ще се опитам да кажа някой съществени неща, като едва ли мога да говоря конкретно или обобщено за една напълно непонятна страна като Япония за повечето европейци, качеството на продукцията и проблема с дефектите...

 

Mitsubishi Fuso Truck and Bus (MFTBC) е компания, която загуби за няколко години около 815 милиона долара! Под общата безпрецедентна сервизна кампания попаднаха над 2,1 милиона камиона, като са били прегледани над 47 възли и агрегати. Установени са дефекти, които са доставени от друга компания, която сега няма да споменавам името и. За запознатите с японските автомобили и начин на производство отдавна е ясно, че всички коли Made in Japan се сглобяват от определени фирми - това са:

 

Компоненти на двигателя - ризи, бутала , сегменти, валове - HAMANAKODENSO, HARADA INDUSTRY , KEIHIN SEIMITSU KOGYO, MITSUBOSHI BELTING, OHTA IRON WORKS, NIPPON PISTON RING, RIKEN CORPORATION, SEIKEN CHEMICAL, AISIN SEIKI, IZUMI INDUSTRIES,

Някой електронни датчици към двигателя, водни помпи - ENKEI CORPORATION, KYORITSU SEIKI, TOYODA BOSHOKU, HIROSHIMA ALUMINUM INDUSTRY, SUNCALL, YUTAKA GIKEN, USUI KOKUSAI SANGYO KAISHA и още много други...

Електрически компоненти - TOYO DENSO, NICHIWA KIKI, OGINO, KITAHARA MANUFACTURING, NGK, KASAI KOGYO, SUMITOMO, KOITO, NIPPON DENCHI

Ролки, лагери, радиатори, филтри - КОYO, HIKARI SEIKO, OGINO INDUTRIAL, NTN, OHASHI IRON WORKS, TOKYO RADIATOR MFG.CO., LTD. , HIRUTA...

и тук ще спра с изброяването им, защото са толкова много, но мисълта ми беше, че това са фирми, които са напълно автоматизирани в начина си на производство, като повечето са разпределени на малки клонове с една единствена цел - да се контролира качеството повече от всичко друго. Ако отидете в Япония и имате възможност да посетите някоя известна фирма не очаквайте да видите комбинат като Кремиковци, а съсвем малки предприятия. Тези малки предприятия почти нямат складове и необходимите позиции се изработват всеки ден, като почти звучи невероятно как успяват да снабдят всичките тези части за една кола например. Най-интересното е, че между тях липсват каквито и да са договори - можете да се учудите, но е така. Между тях съществува една взаимна връзка , която се казва нинжо-гири (ударението на крaя на всяка думата).

 

Японския език е съставен предимно от срички и буквално това преведено значи "обещавам". Незнам дали си давате сметка какво значи тази дума в Япония? Тя значи повече от всичко! В заводите на Мицубиши в Матсушима се строят не само коли. Годишното производство е около 230-250 хиляди единици и на конвейра има части за не повече от два часа. Това време е изчислено до секунди, не до минути или една цигара време. За това отговаря цял един отдел. Тези части се доставят от около 70 фирми и те имат "гири" с Мицубиши, като конвейра никога не е спирал. Закона на честната дума в японското общество се е вляла тотално и в начина на производство. Каквото и да се случи частите ще бъдат докарани навреме.

Всеки един детайл в тези фирми се подлагат на непрекъснат контрол за качеството ежедневно и произволно. Имат холограм написан с шодо, което значи засвидетелстване на лична отговорност с печат (обикновенно червен). Има и много любопитни факти. Президента на фирмата зa лагери, биели, клапани TAIHO KOGYO, преди време, Рорару Намура използва за повишаване на концентрацията за качествена изработка персонален контакт с работниците като ги замества през целия производствен процес, за да могат да отпочиват пълноценно. В повечето случаи се изполват стаи за почивка и точков масаж. Страността е пълна, защото в Мацушита Денки (Техникс, Панасоник, Нейшанъл, които доставят кабели на Мицубиши) има стая с манекени с пълно копие на ръководния състав. До тях се намират дайтоджо (малки дървени пръчки) и в почивките работниците ако са ядосани нанасят удари за изливане на напрежението си (учи). При удар от манекените излизат стихове за обединението на нацията и процъфтяването на фирмата......

 

Толкова много неща могат да се кажат за тази страна, че няма да стигне цял един форум, но там нещата са толкова странни и непонятни....просто няма обяснение...и време...трябва да се види, няма как да се опише.

Тогава всеки си задва въпроса как се стига до дефекти. Общите продукции не надвишават 0,005 на сто, като това означава 1 дефекта на 200 компонента. Но когато дойде при точно определен потребител, той е 100 %. Случаят с камионите на Фусо са повече инжинерни грешки, а не цялостни дефекти при сглобяването. Не е намерено и доказателство за дефекти доставки. Тогава кой е виновен?

Едните съмнения са, че някой ръководители са криели умишленно оплаквания за дефекти в докладите си, за да прикрият оронването на имиджа, други го смятат за икономически съботаж, най-големия в автоиндустрията за 20 век. Именно поради тази причина Мицубиши Мотърс назначи външно разледване преди около година и половина с 4 независими следователи-юристи. В последствие не стана ясно точно какъв е техния доклад, но нямаше конкретно доказана вина. Фусо поеха удара и продължиха напред.

Но трябва да се знае, че Mitsubishi Fuso Truck е позразделение на Mitsubishi Motors и те нямат абсолютно никъкво отношение към дефектите на камионите произведени от Fuso!

Daimler Chrysler владееше 65% акции MFTBC, които в момента пак са притежание на Мitsubishi, Mitsubishi Motors - 20%, групата Mitsubishi (Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, Bank Tokyo - Mitsubishi) - 15% акции.

 

Като цяло искам да ви кажа, че вече ми е омръзнало да обяснявам няколко пъти в нашия форум за този вече забравен проблем. За това се опитах да дам окончателен отговор и надявам се яснота по случая.

Не мисля повече да обяснявам на всеки един, който е решил да поема тази тема отново и отново....

Надявам се накрая провокациите от вечно намиращи се "доброжелатели" да спрат, веднъж завинаги!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е невъзможно да се определи коя точно японска фирма произвежда най-здравите и качествени автомобили. Както за колите, произведени в Япония, така и за тези в Европа. Ако сумираме всички плюсове и минуси на марките и отделните модели, като теглим накрая чертата, се получават доста подобни резултати.

Мисля си, също така, че фанатичното вманиячаване винаги е контрапродуктивно и води до безсмислени и злобни флеймове по форумите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще се включа и аз с някой неща които така или иначе сте казали!

1.Shueeps може и да казваш някакви истини за грешки на корпорацията,но първо ще ти препоръчам да изгледаш филма "Корпорациите" за да разбереш,че всъщност Мицубиши не е единствената корпорация с петна в миналото!Препоръчвам ти го,но и те предупреждавам,че след него може би ще останеш разочарован от доста повече корпорации,да не кажа всички,защото тук вече играе световната политика!

2.БигБос каза нещо което исках и аз да кажа и то е:

"За запознатите с японските автомобили и начин на производство отдавна е ясно, че всички коли Made in Japan се сглобяват от определени фирми..."

Т.Е. тук се крие отговора на много въпроси на песимистично настроените

БигБос не е споменал,че всъщност едни и същи доставчици и фирми работят и с Тойота,Хонда,Нисан,Сузуки,Ямаха и т.н. Разликата е в инжинерните решения при поръчките!

 

Но каквото и да си говорим ЯПОНСКОТО КАЧЕСТВО е всепризнато!Тук няма да споменавам имена,защото ФАКТИТЕ говорят!

 

Само един пример с мен:

Мицубиши Каризма-имам я от година и половина и нямам абсолютно никакви проблеми ако не се броят смените при покупката

Ауди А4- на един приятел -то не бяха водни помпи то не бяха ролки на ремъците и т.н.

 

Но трябва и да се отчита факта,че когато се купува кола втора ръка си носиш и рисковете!Защото ако този преди теб я е лашкал като циганска каруца естествено,че ще имаш проблеми!ю

Това исках да кажа! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...