Премини към съдържание

Кормилни накрайници и реглажни болтове за сходимостта на колелата на задното окачване


Препоръчано мнение

Колата е тази от аватара. Още откакто я взех имаше леко потропване при движение по малки неравности. При лявото колело проблемът е ясен - външен кормилен накрайник. Има луфт при натискане с вдигната предна лява гума на крика и се вижда ясно къде мърда.

От дясно също потропва, но идва някъде навътре откъм рейката. Не мога да го видя къде е, а само го усещам. То се чува де.

Въпрос № 1: Как да разбера със сигурност дали е от рейката или е вътрешен кормилен накрайник?

Въпрос № 2: Как стои въпросът с цените на тези накрайници и може ли някой от тях да направи поразия?

 

Сега за отзад - колелата седят леко разкрачени в долния край. Там засега нищо не тропа, но не е и преглеждано. Задните гуми са започнали да се "ядат" отвътре. Като седнат хора отзад положението става по-зле.

Молба № 1: Ако може да покажете схема кои са болтовете и колко струват, в случай че не успеем да ги раздвижим.

Молба № 2: няма засега :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 93
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здрасти колега,

 

Аз също карам sport edition и в момента сменям външни кормилни накрайници.

Цената е 84 лв./бр. в Ратола

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да разбера къде е луфтът (рейка или вътрешен кормилен накрайник)? Искам като ида в сервиз да съм купил частите и само да се прави. Ако е рейка - лошо. Отляво съм 100% сигурен в разбития външен кормилен накрайник, но от дясно не знам как става пробата.

 

Отзад ще го отложа по финансови причини. Не ми се разбишква задница сега, че сигурно там е трагедия. Не вярвам да са мръднали реглажните болтове и за това да е така. Не съм такъв оптимист.

Всъщност видяло ми се е - задните гуми не са износени въобще. Преди малко ги прегледах обстойно. Сигурно защото бях омаал кутия "пияна вишна" :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как да разбера къде е луфтът (рейка или вътрешен кормилен накрайник)? Искам като ида в сервиз да съм купил частите и само да се прави.

С напипване. :) За по-сигурно-откачи маншона на рейката,издърпай го малко към накрайника,така че да се вижда"ябълката"и при движение на волана(ляво-дясно)ще видиш дали има луфт в нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с темата - някой има ли мнение за авточасти с марка 555? Проверих на едно място за накрайници и се оказа, че цената им излиза доста добра в сравнение с Ратола. Ето какво намерих за тях:

 

"555 е търговската марка на Sankei Industries, Япония, основана през септември 1960 г. През октомври 1962 г. компанията започва да продава своя продукция под марката 555. Днес качеството на продукцията се следи от Организацията за проверка на качеството в Япония - Japan Quality Assurance Organization(JQA) и Асоциацията на автомобилните резервни части на Япония - Japan Quality Assurance Organization (JQA) и притежава сертификат по стандарта за качество ISO 9001.

 

Днес Sankey Industries произвежда резервни части за всички японски автомобили, включително и тези, излезли от производство, пътнически, лекотоварни автомобили и микробуси. Отличителен белег на всички части по окачването и кормилното управление с марка 555, е че се произвеждат само в Япония. Те се произвеждат от закалена стомана и са снабдени с уплътнители от студоустойчива гума. Качеството на частите по окачването 555 е завоювало доверието на много собственици на автомобили по цял свят. "

Редактирано от miro253
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес Sankey Industries произвежда резервни части за всички японски автомобили, включително и тези, излезли от производство, пътнически, лекотоварни автомобили и микробуси. Отличителен белег на всички части по окачването и кормилното управление с марка 555, е че се произвеждат само в Япония. Те се произвеждат от закалена стомана и са снабдени с уплътнители от студоустойчива гума. Качеството на частите по окачването 555 е завоювало доверието на много собственици на автомобили по цял свят. "

Колега, всичко това се отнася за части 555 произведени в Япония, но не забравяй, че има ментета на тази марка, които нямат нищо общо с оригинала.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, всичко това се отнася за части 555 произведени в Япония, но не забравяй, че има ментета на тази марка, които нямат нищо общо с оригинала.

Не ментета ,а яки ментета..............при това и опасни, защото се чупят без да издават симптомите на "предсчупване" - скърцане,тропане и т.н. а както си караш и изведнъж - бум ,и айде, колата ти е на три гуми, а четвъртата те изпреварва някъде................Такива "маркови" части ги продават Евро 07 ,няколко пъти ме прецакват така и въпреки опитите за рекламация, нищо не става...................

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ, идвали ли са "разкрачени" галанти при теб? За задния колесник става въпрос. Да кажеш какво е било износено и приблизителна цена за ремонта. Ако човек не се загледа, няма да види ъгъла. Поне досега на никой не му е направило впечатление. Но че си е за ремонт, няма съмнение.

 

На задните носачи могат ли да се правят втулките или трябва цял носач да се взима?

Всичко се е спекло там и вероятно никога не е отвивано.

 

Питам, защото да не вземе и мен да ме изпревари някое задно колело :icon_box: Да видиш как те изпреварва колело от колата ти сигурно е незабравима гледка.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди, и моите ми изглеждат яко разкрачени - с просто око се вижда разлика в наклона между предни и задни, но ходих на стенд и всичко си излезе в норма (в зеленото) - човека каза че така си ги дават за тази кола и е зрителна измама. Мисълта ми е ако не си ходил да я замерят те съветвам да идеш, щото може да си внушаваш и да не си за ремонт. Иначе и мойте задни реглажни болтове бяха спекли, накарах го да ги пробва :)

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това не може да е истина, Любо. Няма логика колелата да стоят по този начин, защото като се натовари колата (пътници, багаж) и ъгълт на наклон става по-голям. Има износване, но ще видим кога ще го правя.

Едно време на ЗАЗ-ките беше така. Гумите в покой без товар седят с прибран долен край, при определен товар всичко е Ок, а при повече натоварване вече стават пък наобратно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ама какво значи "стоят по този начин" ? Тези неща се проверяват на стенд, само там можеш да разбереш ако има отклонение. Да оставим на страна че тоя наколн зависи и от това къде е спряла колата и на какво е стъпила гумата :) . Иди просто, прежали 14лв и я провери. Аз лично ползвам Диана на Ботевградско като най надежните които съм открил, но сигурно има и други места. Важното да им е нов, компютърен стенда, не да опъват конци и тежести :icon_thumbup:

 

Шом си сигурен за смяна на накрайниците, след това и бездруго трябва да минеш реглаж и ще разбереш точно колко ти е зле задницата. От вида на отклоненията ако има, после може да се съди доста по-точно какво е за ремонт.

 

Или пък аз не разбирам добре и ти имаш предвид че се крачи само като я натовариш? Ако е така лошо наистина, може би трябва да идеш на стенда с 4 чувала цимент отзад :)

 

Успех.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разкрачена е през цялото време когато и да я погледна - на равно, на баир, в гаража... навсякъде. Да, като седнат хора на задната седалка още повече отваря.

За какво да ходя на стенд след като очевидно има износване?

Затова и питах - правят ли се носачите или в случай на износване в тях се купуват нови.

Не знам нито една цена на частите по задното окачване (с изкл. на пружини и амортисьори) и не знам като се разглоби колко време ще стои на канала.

Какво подлежи на "рециклиране" и какво не?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ще ти се оправи при смяна на пружините. Търси си стандартни пружини. Естествено трябва и реглаж след смяната.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

За какво да ходя на стенд след като очевидно има износване?

 

Защото ако има износване, ще има и тропане и нестабилност на колата...

Стои ти разкрачена, защото след качването на спортното окачване сигурно не е регулирана, а там има едни болтове с ексцентрични шайби, точно за тази работа..

Само се моли, да не са клеясали във втулките на тампоните.. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..

Само се моли, да не са клеясали във втулките на тампоните.. :)

 

 

Дано, ама едва ли ...

 

...

 

Анди, не се сърди, но грешно ли си спомням или именно ти на същия принцип си беше решил, че имаш проблем в скоростите и ги отваря залудо? Сега ти казвам, че и моите задни гуми така ми изглеждаха, но ходих на стенд и всичко беше в норма, но ти си знаеш че задължително имаш проблем, ами освен да ти пожелая успех при ремонта друго не се сещам :)

 

За цените на частите, пусни си запитване тук за точни цени, иначе до колкото съм чел, горните носачи става да се рециклират в повечето случаи ако не са износени прекалено много, долните обаче нови. За долните ми се върти цена около 130лв/бр в Ратола но не съм сигурен. Имаше тема за тези болтове за реглажа отзад, Пламен беше писал че се продават болтовете и втулките като резервна част, но за да се сменят се разглабява сериозно отзад.

 

А, и последно че сега се сетих, реглажа отзад не влияе на страничния наклон, той е твърдо зададен от горния носач, от тези болтове се регулира само сходимоста на колелата (дали са успоредни), така ми беше казано от момъка на стенда.

 

Поздрави.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Анди говори за отрицателен кембър(наклон на гумата) , а не за сходимостта (разкрачването). Кембъра е това, което може да се види с просто око. За да се изправи гумата вертикално (неутрален или нулев кембър) ще му трябват стандартни пружини, защото този наклон няма начин за регулиране, освен методите с подлагане на горния носач. Другото е, че много коли излизат от завода с такъв отрицателен кембър, но на Галанта незнам какви стойности му дават.

 

Понеже и Анди не е сигурен дали има нещо криво или не, затова предлагам първо да отиде на стенд.

Редактирано от bluffer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре тогава, ще сменя накрайниците отпред и ще ида на стенд и за отзад. На ~50 км. е хубавия стенд, нищо работа.

Точно за наклона на гумите става дума, или т. нар. кембър.

Пак ще повторя - като гледам как всичко по окачването се е спекло и съдейки по състоянието на ходовата част като цяло, считам че никога не е отвивано и следователно пружините и амортисьорите, както и всичко по окачването си е фабричното (не е пипано там никога, с изключение на правия преден ляв носач).

А реглажните болтове направо са се заварили :icon_hmm:

 

Защото ако има износване, ще има и тропане и нестабилност на колата...

Имаше преди някакво полюшване встрани като мине през наравности с по-висока скорост ("сеене на задницата"), но това може да е поради куп причини. Скоро не съм го усещал, но то самО няма да изчезне :-).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, регулиращите болтове ги намерих в "Рубин" за 18 лв. бр.(или 2-та, не помня точно), а в "Ратола" бяха с доставка, но може вече да имат. Мойте успяха да се отвият без проблем...а за полюшването, и аз имам този проблем, карах я на реглаж - направиха го перфектен - и пак има, засилва се, вече над 140 км/ч не мога да я удържа на магистрала. Смених почти всичко по ходовата част, всички ми казват - "колата е ОК", но тя не е... Та ако ти кажат от какво люлее, моля сподели веднага, защото съм се видял в приключение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същия приятел, с който правихме кутията, ми предложи "промоция" - да му помогна в работата по повод двама клиенти, да сглобим един двигател на кавазаки и да разглобим един на хонда да видим каква е аварията и ще ми смени накрайниците отпред + ремонт по задното окачване... без пари :icon_rock: После ще ида на стенд и за двете.

По-рано от началото на юни (5-6 юни) няма да вкарвам на канала.

ledig, според мен реглажът може да ти го направят както (те си знаят как са го правили) дори при износена част по окачването отзад на колата ти. Нищо чудно да имаш я втулка, я тампон отхлабени някъде. Моята теория е, че ако има слабо звено, независимо дали в двигател или ходова част, настъпва по-бързо износване, защото слабата точка вече не държи стабилно и тегли по здравите звена, които на свой ред се скапват по-бързо. Затова моята съм я оставил в гаража и тъкмо ще събера и пари за ремък с ролките :icon_dance: .

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, регулиращите болтове ги намерих в "Рубин" за 18 лв. бр.(или 2-та, не помня точно), а в "Ратола" бяха с доставка, но може вече да имат. Мойте успяха да се отвият без проблем...а за полюшването, и аз имам този проблем, карах я на реглаж - направиха го перфектен - и пак има, засилва се, вече над 140 км/ч не мога да я удържа на магистрала. Смених почти всичко по ходовата част, всички ми казват - "колата е ОК", но тя не е... Та ако ти кажат от какво люлее, моля сподели веднага, защото съм се видял в приключение.

 

Aз го имах това люлеене отзад, но само при изправен волан и хлъзгава настилка. Дори бях писал тема по този повод, но след реглаж на лазарен стенд, всичко се оправи. Ти със стандартното окачване ли си? Питам те, защото ако си със спортно окачване, тогава и реглажа не се прави по стандартния начин, който им излиза на програмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aз го имах това люлеене отзад, но само при изправен волан и хлъзгава настилка. Дори бях писал тема по този повод, но след реглаж на лазарен стенд, всичко се оправи. Ти със стандартното окачване ли си? Питам те, защото ако си със спортно окачване, тогава и реглажа не се прави по стандартния начин, който им излиза на програмата.

И моите наблюдения показват 2 групи проблеми. Разрегулиряне на задницата от дупки, дълга употреба и натоварване, което се проявява и усеща при попадане в неравност, но в завой, токава първо се усеща залюляването. Втората най-честа причина са износени задни амортисьори и пружини. И понеже задните пружини на галант омекват често, често, се нарушава геометрията на работа на амортисьора и ако той е на 10 години си заминава бързичко. И понеже няма надежден начин да се диагностицира проблемът в амортисьора или пружината е (освен ако първият не е вече омаслен, изпуснал, или като го натиснеш с ръка да не се съпротивлява много, многоhttp://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_box.gif ) или задницата на колата не се намира на 3 пръста от веждата, а предната на една педя... Често хората сменят само пружини отзад. Реглажните болтове се намират оригинални, две пружини с две каяби за около 350 лв. дилърски цени, смяна и заспиват нещата. Пламен да каже, но доста рядко се износват втулки на напречните носачи отзад.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля като SLX, а именно - омекнали задни пружини и като резултат колата в покой седи с 10 мм по-ниско (на око) в сравнение с друг Галант. Отделно задните гуми са точно с 10 мм по-високи от предните. Мисля че тези факти създават илюзията за спортното окачване (близостта на гумите до веждите на калниците отзад). Според мен си е стандартното, но ... приключило :rolleyes: . Черни са и амортисьорите, и пружините, на аморт. пише KYB. Колата определено е мека. Всичко е порядъчно овехтяло на вид, но без омасляване. На натиск с ръце на калник задницата е доста по-твърда от предницата. Не съскат и не скърцат, връщат се и задържат, т.е. няма люлеене.

Според мен с новите накрайници, стенд, нови предни амортисьори и нови задни пружини + обстоен преглед на шарнирчетата и стенд, колата ще стъпи здраво на пътя :plane: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз съм със стандартно окачване, но реглажа не помогна, 3-ма майстори проверяваха ходовата част - всичко си е ОК. Остава на тресачка да я прекарам и да я вкарам в "Ратола" като последен вариант...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз съм със стандартно окачване, но реглажа не помогна, 3-ма майстори проверяваха ходовата част - всичко си е ОК. Остава на тресачка да я прекарам и да я вкарам в "Ратола" като последен вариант...

 

 

Тресачката ще ти даде верните отговори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тресачката ще ти даде верните отговори.

Нищо няма да му даде, или по скоро не е задължително че ще му даде................отговора на този проблем е в няколко неща ,но трябва колата да се види, а може и да е съвкупност от тези неща..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...