milenjs Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 Здравейте колеги, от известно време наблюдавам следното явление - при спускане, на свободна или 5-та след 5-6 минути стрелката пада по надолу от обичайното си положение. Съответно - парното духа по-хладно. Дали съм го пуснал или не обаче температурата се държи по един и същи начин - стрелката се връща надолу с 30 математически градуса.Нормално ли е това? Едни ми казват че така трябва да е понеже мотора работел на празен ход и се охлаждал и допълнително от движението нанадолу, други /което по ми се вярва/ че термостата не работи като хората. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 Едните са сгрешили, другите са ти дали верен отговор...Послушай другите и си смени термостата.. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 12 февруари 2010 Слушам! Един Tamo термостат пътува към Котел за вагончето Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 Слушам! Един Tamo термостат пътува към Котел за вагончето Абсолютно нормално е при пускане по наклон на 5-та или изключено да ти спада леко температурата.В този случай термостата не ти е виновен. при него са други симптомите.Сам си направи заключение скоростта с която се движиш по наклона при отпуснат педал на газтаи работа на празен ход с какъв разход на енергия /бензин/ ще я поддържаш по равно или при изкачване и колко ще топлоотдаде двигателя, съответно ще се поеме от охлаждащата течност.Ако нямаш други забележки, не се набутвай с термостат.Избора си е твой!Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 12 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 12 февруари 2010 (редакция) Ами вече го поръчах и платих. И аз си мислех за нещата които казваш НО - нали за това е термостата, като спадне температурата да затвори кръга през радиатора. И това че на празен ход държи температура, съвета на бат Марин...абе 30 кинта къде не са отишли ;)А имах и други съмнения относно него - лятото в големите с движение 140-150км. /магистралата/ стрелката тръгваше нагоре. След почистване на тотално набитите с мръсотия ламели на радиаторите нещата се пооправиха но има какво още да се желае!P.S. - Вчера ги направих тези снимки, едната е след 5-6мин. по нанадолнище, другата - нормално движение. Редактирано 12 февруари 2010 от milenjs Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 Снимките не са притеснителни.Доколкото съм запознат от теорията и практиката за ролята на термостата,то тя е да се осигури по-бързо достигане на оптималната работна температура на двигателя. При старт той е затворил и течността циркулира в малкия кръг/системата без радиатора/. След достигането до определена температура започва по малко да отваря докато отвори напълно. Дотук. От тук нататък докатоработи двигателя той не затваря. На мен поне не ми е известен случай прикойто термостата да затвори при работещ двигател независимо при какъврежим.Така, че в твоя случай термостата няма нищо общо.Ако желаеш да коментираме симптомите на неизправен термостат, то това"е друга бира", но общо взето те са известни.Поздрави!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 (редакция) Е как.....той термостата постоянно си се движи, затваря отваря и т.н.....В момента в които отвори от радиатора нахлува студена течност, сваля температурата и тои пак затваря, после пак отваря и така. Постоянно регулира, това му е работата. Нали при останал отворен термостат се оплакваме че двигателя не загрява, това какво означава.По принцип дебита на студената течност е достатъчен да държи двигателя студен, за да неможе да се прегрее при евентуален проблем със този същия термостат....... Имал съм случай на деформиран термостат които буквално "задира" в корпуса си. При загряване отваря много бързо, обаче бавно се затваря, поради изкривяване на конструкцията му......с това може и да се обясни проблема на адаша. Аз лично съм на мнение че трябва да си смени термостата. П.С. Това затваряне и отваряне не го броите като работа на клапан(отворено, затворено).....Термопълнителя се колебае(пропорционално на температурата) докато установи зададената температура.......Възможно е определено време да остане неподвижен, но не и постоянно неподвижен. Редактирано 12 февруари 2010 от Milen_z Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 Термостатът е т.нар биметална пластина, като на ютиите бе, Краско! Дали като згрее ютията и не се изклюва? Същото е с термостата. Отваря - затваря - непрекъснато. Миленски, ако съдя по моята стрелка - тя седи (Слава на всички японски богове и инженерната им мисъл) нормално точно на 90 (математически) градуса. Твоят показва по-ниски стойности, по принцип. Ама като казвам 90 - 90! Лято, зима, нагоре - надолу, настрани, натоварен, празен - константа! Махай го тоя термостат! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 февруари 2010 Сподели Публикувано 12 февруари 2010 П.С. Това затваряне и отваряне не го броите като работа на клапан(отворено, затворено).....Термопълнителя се колебае(пропорционално на температурата) докато установи зададената температура.......Възможно е определено време да остане неподвижен, но не и постоянно неподвижен.Абе напрво да монтира кранче и да си врътка там кат загрее ............ :D На адаша ти проблема е в термостата............... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 13 февруари 2010 Сподели Публикувано 13 февруари 2010 Мой познат ходи скоро към северните страни и при -18 градуса отвън и около 15 минутно спускане на 5-та със около 100км/ч забелязъл същото спадане на стрелката. Но за тази температура и това време според мен е напълно възможно само от духането на парното да се охлади двигателя. Аз лично мисля че за по-нормални преходи стрелката трябва да е като залепена на 90 градуса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 февруари 2010 Сподели Публикувано 13 февруари 2010 Ето какво ще ви споделя аз. Моя колт като загрее, стрелката залепва. Ама няма спускания, няма задръствания, няма на 5-та с 100, с 200 - все си седи на работна температура. Колта на жената, както е загрял, пускам му парното на макс и след 5 мин. се охлажда и пада стрелката точно както на колегата и парното почва да духа хладничко. И в движение, и при спряла кола мотора се охлажда ако парното е надупено. Смених два термостата и проблема не се оправи. А сега? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 13 февруари 2010 Сподели Публикувано 13 февруари 2010 Смених два термостата и проблема не се оправи. А сега?Смени и двигателя :D при малките мотори е така през зимата ...Дори и да затваря термостата, не могат да насмогнат на парното... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 февруари 2010 Сподели Публикувано 13 февруари 2010 Смени и двигателя :D при малките мотори е така през зимата ...Дори и да затваря термостата, не могат да насмогнат на парното... Тя цялата кола си плаче за смяна, ама не е момента... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 13 февруари 2010 Сподели Публикувано 13 февруари 2010 Даа...Получи се интересна дискусия.Че е на принципа на биметалните пластини - така е.Че се "колебае" също съм съгласен - има ход междунапълно затворено и напълно отворено който зависи оттемпературния режим на който е настроен и в рамките накойто той се движи, но не мигновено.Но, че "проблема" на колегата със спадането на температуратапри пускане по инерция или на 5-та по наклон е от термостата - не съм съгласен. Този номер съм го забелязал много отдавна, обяснил съм си гои не му обръщам повече внимание. Пу, пу, проблем с термостата не съм имал досега за 35 г. водач и дватринайсе коли.Не на всички се е появявал, според мен има значение и датчика за температурата и стрелката на таблото в смисъл, че едниса "по-мързеливи" а други "по-чевръсти" в отчитането.Както и да е, решението за отстраняване на проблема е личнона собственика.Понеже е почивен ден ще си позволя набързо да ви разкажа еднаисторийка "с обратен знак".Преди 15 години си бях взел един Фиат-Панда 4х4 за лов и риболов. С нея повече правех демонстрации и печелех басове отколкото да я ползвам по предназначение, но да не се отклонявам.Та пътуваме към пусията "връз баира" четири човека в нея спушките и раниците. Върви на 3-та нормално без проблем. Ногледам стрелката за температурата се дига, вентилатора включва, с две думи загрява. Викам си 1000 кубика двигателче, колко му е. Но не се мъчи на оса беше. Оказа се, че противно надотогавашния ми опит при който при загряване минавах на по-висока предавка за да сваля оборотите и топлинното натоварване, приПандата трябва за качвам същия баир на 2-ра за да дигна оборотитесъответно на водната помпа и течноста по-бързо да се движи в системата.Така, че при нея образно казано, колкото с по-високи обороти на двигателя се движеше - толкова по-добре се охлаждаше.Това прозрение разбира се не ми дойде изведнъж,а забелязах присвалена капачка на радиатора с каква скорост "тичаше" течносттавътре.Това го пиша по повод твърдението ми, че основното /не единственото/предназначение на термостата е да подпомогне по-бързото загряване на двигателя до работна температура и след това /примерно след 70-80 градуса/ дазапочне да пуска големия кръг постепенно за да стигне да оптималната температура. Защото ако по различни причини, наклон, натоварване, центровка,калпав бензин колата започва да "загрява" над режима, той няма накъде повечеда отваря и да пуска по-хладна течност /тогава обикновенно се пуска парното/и така се криви, деформира и задира както казва Милен.Но тогава вече се появяват други симптоми.Възможно е на колегата "Миленис" да му има нещо на термостата, но трябва даима и още нещо. Само охлаждането по наклон според мен не стига.Олях се.. :D Поздрави!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 февруари 2010 Сподели Публикувано 13 февруари 2010 Мисля че си прав за по-бавното отчитане в измененията на температурата. Стрелката за Т на Галанта се движи бавно нагоре и застава почти под ъгъл 90 градуса. След това няма никакво отклонение без значение нагоре ли върви, надолу ли е, колко човека се возят, какво има в багажника, колко е температурата на въздуха... Докато при другата ни кола - Астра F бензин моноинж., стрелката се вижда как спада когато отвори термостата. Стига 85 градуса, термостатът отваря да някакво положние и стрелката на температурата видимо тръгва надолу. Стига до около 60-65 градуса и след това се закротва на 80 (там й е отметката и така си седи). Обаче на място като включа парното на 2-ра степен, стрелкичката започва да пада, а на галанта и на 5-та степен не пада. Също така докато спусках половин час едни ненормални планински серпентини, стрелката на Галанта седеше на познатото място, докато на астрата спада с 10-15 градуса. Тук мисля че Марио има право за малките и големите двигатели.За загряването по баир нагоре - когато двигателят започне да загрява над нормалното, трябва да се свали една предавка. Не толкова по-високите обороти спомагат за по-бързото циркулиране на охл. течност, колкото по-малкото натоварване на двигателя спомага той да не загрява прекомерно. Въздушната струя може да е по-малка, но вече двг няма да е толкова натоварен и това ще му се отрази добре. С други думи, по-добре на трета с 3000 оборота, отколкото на 4-та с 2200-2500. Ако термостатът след като отвори повече не затваря, тогава температурата щеше да ходи в синята зона (40-50 градуса). Така че този клапан си работи по предназначение през цялото време докато бръмчи двигателя. Може да отвори напълно, а може и да се затвори напълно докато се колата се движи.Според мен има връзка между времето за отваряне на термостата и спадането на температурата при продължителни спускания, особено зимата. Малкият кръг е различно голям при различните модели, моделчета и модификации. Едни загряват за 5 мин., други за 8-10 мин. При вторите е по-вероятно да се наблюдава спадане в Т при спускания в студено време, защото цялата с-ма е по-мудна. Така мисля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 14 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 14 февруари 2010 Живот и здраве ако не завали и натрупа днес в понеделник ще го монтирам и тествам за да разберем какво става. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 14 февруари 2010 Сподели Публикувано 14 февруари 2010 Последно за колегата "Миленис".В литературата която разрових пише, че изправния термостатзапочва да отваря на 80 градуса и е напълно отворил на 94-96градуса. Приемам за целите на "доказването", че термостатаотваря и затваря по време на движение и работа на двигателя,както казват колегите,но това са 15 градуса разлика които стрелката не може да не"отбележи". Така, че място за притеснения в твоя случай неможе да има относно изправноста на термостата. Пак повтарям ако само това е проблема.Относно "филосовската" страна на въпроса при проектирането на двигателите и автомобила конструктора съобразява охладителнатасистема: количество на охладителна течност, дебит на водната помпа, големина на радиатора и т.н. така, че в най-използваните режими на работа системата да се "самурегулира". За първоначалнозагряване има термостат, а при надвишаване на оптималната температура - вентилатор.Естествено, както казва Милен термостата се колебае в рамките натемпературния си диапазон, но плавно и инертно, като повечетовреме според мен е неподвижен, след достигане на оптималнататемпература /напълно отворил/.Не мисля, че 2-3 градуса за кратко време биха задействали"пълнителя" на термостата и стрелката на таблото.В този смисъл казах, че термостата не затваря повече при работещ двигател. Ако съм пресилил, връщам си думите назад. А примера на Роска с ютията е добър, но би трябвало да я залива с вода за да се изравнят условията. Тогава ще видим как ще включва и изключва :icon_hmm: Поздрави и приятен ден!!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 февруари 2010 Сподели Публикувано 14 февруари 2010 При движение с постоянна скорост на равен терен, с постоянно натоварване. Ако е блокирал термостата отворен, колко градуса ще поддържа двигателя? И колко ще поддържа ако е блокирал затворен? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 14 февруари 2010 Сподели Публикувано 14 февруари 2010 При движение с постоянна скорост на равен терен, с постоянно натоварване. Ако е блокирал термостата отворен, колко градуса ще поддържа двигателя? И колко ще поддържа ако е блокирал затворен? Ако е блокирал затворен - да не дава господ. Няма да стигне далече.А ако е блокирал отворен - зависи. Ако е лятно време и автомобила се е движил достатъчно дълго, температурата ще е нормална.Може и зимно време да се получи - зависи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 февруари 2010 Сподели Публикувано 14 февруари 2010 Краско ти имал ли си проблем с термостат на Мицубиши. Блокирал ли ти е отворен някога. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Няма никаква разлика в принципа на работа на релето на ютията и термостата на колата!!! Разликите са конструктивни. Иначе си е точно биметална пластина, която в случая с термостата работи по следния начин:Студен двигател - термостатът е затворен. Както е дал пример Милен - започва да отваря на ок 80, до 94-96 е напълно отворен. И защо според вас се получава това? То не е нито електронно, нищо. Когато температурата се повишава - пружината на термостата се разширява и го "отваря". Разбира се, това не става от раз, а се случва постепенно! Както и твърдението, че като се отвори - не затваря - не ми звучи логично. Със спадане на температурата - пружината се свива и затваря. И точно там е играта на термостата - да поддържа двигателя в този диапазон - ок 90 градуса. Ако падне - да се затвори и да затопли. Като загрее - да отвори и охлади.... Толкова. А щом спада температурата - не затваря добре.... Щото и случая не е такъв, като с Емо - двигателят е 2 литра и не може да му се отрази толкова студа Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 15 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Аха не може да му се отрази студа - друг път! Ей го на - стои си на дясната седалка в кутията и няма кой да го смени ;)Дано даде време утре да го сменя и пробвам, то 2 болта ама трябва да източа и хантифриза от радиатора. Гледам дали са ми освен термостата и един О пръстен, пише Tama - Japan, дано е стока.'Иначе и аз съм на мнение че термостата е пропорционална регулираща система, в смисъл не работи ключово - отворен-затворен а в известнен температурен интервал се отваря и затваря пропорционално на температурата на охлаждащата течност. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Що трябва да източваш антифриза? Термостатът е много на високо, мисля, че загубите ще са минимални и може да се размине без източване, само не знам как точно седи въпросът с обезвъздушаването. Имах го разпечатано някъде, ама ти ще се справиш. Има го описано по мануалите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 15 февруари 2010 Сподели Публикувано 15 февруари 2010 Като го извадиш изтичат 100-200 гр. Доливаш и толкова Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 22 февруари 2010 Автор Сподели Публикувано 22 февруари 2010 Ами да кажа...смених термостата и всичко заспа. Стрелката стои закована по средата, нарочно пробвах по същите нанадолнища и с по-висока скорост - не мърда. Виновника е ясен - стария термостат. Оставих го в Шипково да диша чист въздух и на минерална водичка, може да се оправи пък Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.