Премини към съдържание

Замръзнала нафта


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Да се оплача... и да попитам брал ли е някой от вас подобни ядове...

 

При предишните големи студове една сутрин се оказах с проблем в двигателя - пали си, работи стабилно при ниски обороти, но при всеки опит за вдигане на повече от 1500-1600 оборота гасне и светва лампата за проблем в двигателя. С триста зора и сто гаснения/паления се добрах до сервиза, където диагнозата беше "недостатъчно налягане на горивото" и като най вероятна причина - замръзване някъде по горивопроводите. Нищо не и правиха, постоя на топло до вечерта и се оправи. Всичко дотук логично - случва се на всеки - калпава нафта и т.н. ОМВ отнесе хиляда псувни, дозаредих догоре от Лукойл, добавих някакъв гел против замръзване и си си прибрах в къщи щастлив че леко съм се отървал.

Не би - на следващия ден - абсолютно същото!

Пак в сервиза (по същия трагикомичен способ гасни/пали), отвориха резервоара, източиха нафтата докрай, наляха 10 л от Петрол и ми взеха към 120 лв....

От тогава проблеми не съм имал, защото студовете си заминаха :-)

 

И днес - познайте пак !!! С пълен резервоар СуперДизел от ЕКО.

Е не може според мен и в трите споменати вериги нафтата да е толкова калпава! И ако е - къде са другите замръзнали автомобили ??? Би трябвало при -15 като сега по пътя жив дизел да не се вижда!!!

 

Сега си седя в барчето на сервиза и си чакам диагнозата, момчетата обещаха да погледнат с друго око на проблема, макар че пак се опитват да прехвърлят отговорността на кофти нафта и присадки. Даже не трябвало никаква присадка да слагам, щото можело да съм прецакал някакъв клапан...

 

Май се оказва че съм си купил ЛЕТЕН ДЖИП!!! :-)

 

За протокола - OUTLANDER 2.2 дизел, октомври 2009, 8000 км

 

Стискайте палци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Да се оплача... и да попитам брал ли е някой от вас подобни ядове...

 

При предишните големи студове една сутрин се оказах с проблем в двигателя - пали си, работи стабилно при ниски обороти, но при всеки опит за вдигане на повече от 1500-1600 оборота гасне и светва лампата за проблем в двигателя. С триста зора и сто гаснения/паления се добрах до сервиза, където диагнозата беше "недостатъчно налягане на горивото" и като най вероятна причина - замръзване някъде по горивопроводите. Нищо не и правиха, постоя на топло до вечерта и се оправи. Всичко дотук логично - случва се на всеки - калпава нафта и т.н. ОМВ отнесе хиляда псувни, дозаредих догоре от Лукойл, добавих някакъв гел против замръзване и си си прибрах в къщи щастлив че леко съм се отървал.

Не би - на следващия ден - абсолютно същото!

Пак в сервиза (по същия трагикомичен способ гасни/пали), отвориха резервоара, източиха нафтата докрай, наляха 10 л от Петрол и ми взеха към 120 лв....

От тогава проблеми не съм имал, защото студовете си заминаха :-)

 

И днес - познайте пак !!! С пълен резервоар СуперДизел от ЕКО.

Е не може според мен и в трите споменати вериги нафтата да е толкова калпава! И ако е - къде са другите замръзнали автомобили ??? Би трябвало при -15 като сега по пътя жив дизел да не се вижда!!!

 

Сега си седя в барчето на сервиза и си чакам диагнозата, момчетата обещаха да погледнат с друго око на проблема, макар че пак се опитват да прехвърлят отговорността на кофти нафта и присадки. Даже не трябвало никаква присадка да слагам, щото можело да съм прецакал някакъв клапан...

 

Май се оказва че съм си купил ЛЕТЕН ДЖИП!!! :-)

 

За протокола - OUTLANDER 2.2 дизел, октомври 2009, 8000 км

 

Стискайте палци...

Ами да бяха ти сменили и горивният филтър.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да бяха ти сменили и горивният филтър.

 

НИщо му нямало......

 

И сега пак така се оказа - нафтата виновна!

Извадиха ми едно канче жълта течност от резервоара и казват "виж кво става тука"....

 

Или аз съм егати късметлията и където и да отида все кофти нафта ми сипват, или .... и аз не знам вече какво да кажа.

А от утре дават големи студове...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз именно за това си взех бензиновия двигател на Аутлендър. Нашата държава е толково недорасла,че човек трябва да очаква всичко. 100 % съм сигурен, че проблема е в калпавата нафта. Всички бензиностанции се зареждат от едно и също място, дори цените им са еднакви +- 1 ст. Така, че колега искрено ти съчуствам за неволите, които имаш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е замръзнала нафтата ...няма да запали ,по скоро си мисля че смуче въздух отнякъде,когато стане много студено и се втвърдят маркучите....ако не е нещо по сериозно ,разбира се.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами човека си каза, ако проблема е в нафтата, защо само при него го има? Спор няма че са ни калпави горивата, но при колегата това явно е съчетано и с друг проблем. Аз бих го посъветвал да смени сервиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е замръзнала нафтата ...няма да запали ,по скоро си мисля че смуче въздух отнякъде,когато стане много студено и се втвърдят маркучите....ако не е нещо по сериозно ,разбира се.....

 

Колега, а какво имаш предвид под "по-сериозно"?

Питам, защото следващия път май ще трябва да ходя с готови жокери в сервиза ;-)

 

Не ми се сменя сервиза защото ми е удобен, но съм им казал че при следващ такъв случай ще водя таратайката не при майсторите, а направо при продавача!

Аман!

Редактирано от Capt.Fisher
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти е виновна таратайката, виновни са бензиностанциите и сервиза който ти е източил нафтата, още повече ,че са ви показали жълта течност в чашка ...............ако е така ,това значи че имаш парафин в резервоара ( което би трябвало да е изключително рядко явление вече ,но ..........живеем в БГ ) а това чначи че ти се затлачва сондата на помпата в резервоара и тя не може да засмуче гориво, в такъв случай би трябвало да са ти проверили налягането именно там, м/у сондата и другата помпа.........то би трябвало да го изписва като грешка в ЕКУ-то ..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега мога да кажа, че не си единствения. Един колега от работа, който си купи аутлендъра преди 2 седмици със същия двигател 2,2 дизел днеска описа точно същия проблем като твоя. Днес беше във БС и там му казали точно това(замръзнала нафта) и му вземаха 45лв за да му изчистят грешката в компютъра :D. Просто не спират да ме изумяват със цените на услугите си.

Редактирано от hanuman
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали няма вода и във филтъра. При дизеловите мотори за северни страни има електрически подгрев преди филтъра (включва при +1 градус), а наште са преобладаващо от Италия. Иначе водата не се утаява, а отива в помпата. Все пак смени филтъра. Че при студено време и парафина се събира там.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега не си единствен с този проблем. Аз го имам същия. Проблема е в нафтата която е в БГ. Доволен съм от нафтата на Еко но тя също има проблем, при гърците няма толкова ниски температури и те не слагат никакви добавки в горивата си. Така че моя съвет е да ползваш добавки поне през зимата. Тези които аз съм тествал са на Castrol, Redex и Liky Moly.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , не съм спец по дизелови мотори , но проблема е очевидно в горивото. Наскоро четох една много добра тема в офроуд форума за качеството на предлаганото дизелово гориво в БГ. Силно ви препоръчвам да я прочетете Линк. Хората там са си дали много зор да тестват предлаганите горива и добавки, но ако трябва да обобщя опитно постигнатите резултати - RS AntiGel се нарича добавката , която дава най-добри резултати с предлаганата тук нафта. А защо ни е такава нафтата ? - въпросът е с много и относителни отговори - моето мнение е , че България не е в адекватната "климатична група" спрямо Евро директивите(от там и БДС) за качества на горивата, т.е производителите не са задължени да правят достатъчно качествена(нежелираща се) нафта за зимата, защото средната зимна температура е доста висока у нас (спомнете си Нова Година по тениски) , от там и занижените изисквания към горивата.......а съвсем друг е върпоса като стане -28 С .....какво правим ? - оправяме се както можем - бенз в нафтата, двутактово масло и/или други добваки. Дано съм бил полезен.

 

Поздрави,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, Карам Галант, с бензинов мотор 4г63, не дизел. И аз да се оплача. Паркирам колата си отвън пред блока и при -20'С преди 2 дни не успях да запаля. Акумулатора едва въртеше. Заредих акумулатора, пак не запали. Днес опитах пак, не иска да запали, искра има, стартера върти здраво. Оставих я да си стои пред блока и чака по-топли дни. Предполагам че е имало вода и тя е замръзнала някъде по системата. Заредих горивото от ЕКО. Доколкото чух не съм първия случай в града със замръзнал бензин. Явно гръцкия бензин не става за зимата у нас или хората от бензиностанцията го "побългаряват".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще те разочаровам, но май е до автомобила :rolleyes:

Живея недалеч от твоите -20 градуса, паркирам само отвън до блока и зареждам бензин САМО от това същото ЕКО. Нямам никакви проблеми с паленето, оборотите са както при нормални температури , вървенето също.

Редактирано от Светла
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светле, права си! Проблема се оказа "издъхващия" акумулатор. Заредих го, смених свещиите и "бръмна" на второто завъртане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мой колега, след като усетил, че нещо става с дизела му, сипал в пълния си резервоар 1л. спирт. Купил го от аптека за 9 лв и нещо. Видял, че направили така с един Нисан, бълващ бял пушек и го оправили. Спиртът се разтварял с водата и се получавала незамръзваща смес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

при тези дизелови двигатели е препоръчително да се смени горивния филтър в него точно се събира този парафин и в следствие затлачва при минусови темератури

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвате ли,че става въпрос за френските дизели, а не чак толкова за японските дизели.

Колега, мисля че си много прав. Карах 60000 км Outlender 2.0 и никога не съм имал такива проблеми. А един комшия с една Corsa с дизел на Isuzu слага нафта даже от корабите и пак пали на -20

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз пострадах от "хубава" нафта както съм описал в раздела на Галантите - и то от Лукойл. При мен направо угасна и след един ден като се стопли и напомпих нафта и я обезвъздуших, и запали. Просто явно има твърде много парафин и вода и ето какво се получава. Страдаме ние дето на наш гръб други трупат парички. Хем бях сложил и добавка ама и тя не ме спаси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля че си много прав. Карах 60000 км Outlender 2.0 и никога не съм имал такива проблеми. А един комшия с една Corsa с дизел на Isuzu слага нафта даже от корабите и пак пали на -20

То остана и нафтата на корабите или на влаковете да замръзне/как ли се справят с такива екстремни температури/?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в японския срещу френския и немския дизел!!!

Просто старите дизели (в случая японския) са с друга много по-непретенциозна система на впръскване(механична)

затова понасят по-добре нискокачествено гориво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...