Премини към съдържание

Реглаж на фаровете


lazo milev

Препоръчано мнение

Здравейте,

Трябва да си регулирам лeко фаровете, може ли да помогнете с малко инфо кое от трите колелца какво регулира, за да не въртя напразно тако откачен...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, но кое кое е ?

Ти що не каза докато беше при мен.........

Сега, на фара отзад има моторчета, които движат рефлектора нагорее/надолу..........те са едни черни, на върха им ,има едно малко пластмасово винче 6-тограм, който се върти с глухо ключе 5 или камък от гедоре.........малко е кофти бъркането ,особено откъм акумулатора.........това е за настройка на фара по вертикала.............аз правя следното: нагласям си фаровете на най ниска позиция чрез врътката от вътре ,после си ги вдигам до допустимата височина, така, после като излезеш извънградско , леко си ги вдигам от вътре и почти не ползвам дългите ,пък и не ми светкат насреща че им биела в очите светлината.........но аз съм с ксенон фарове...........другото винче е от другата страна ( втрешната ) на фара ,пак отзад, и представлява едно винче номер 7 и на него е закачено едно като зъбно колелце, което дава възможност да го въртиш и с кръстата отверка.........то е за рег. по хоризонтала.........

Внимавай да не ги вдигнеш много че после ще те псуват колегите шофьори.........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти що не каза докато беше при мен.........

Сега, на фара отзад има моторчета, които движат рефлектора нагорее/надолу..........те са едни черни, на върха им ,има едно малко пластмасово винче 6-тограм, който се върти с глухо ключе 5 или камък от гедоре.........малко е кофти бъркането ,особено откъм акумулатора.........това е за настройка на фара по вертикала.............аз правя следното: нагласям си фаровете на най ниска позиция чрез врътката от вътре ,после си ги вдигам до допустимата височина, така, после като излезеш извънградско , леко си ги вдигам от вътре и почти не ползвам дългите ,пък и не ми светкат насреща че им биела в очите светлината.........но аз съм с ксенон фарове...........другото винче е от другата страна ( втрешната ) на фара ,пак отзад, и представлява едно винче номер 7 и на него е закачено едно като зъбно колелце, което дава възможност да го въртиш и с кръстата отверка.........то е за рег. по хоризонтала.........

Внимавай да не ги вдигнеш много че после ще те псуват колегите шофьори.........

Ами забравих...

Значи при мен има три зъбни колела, едно отгоре, едно отвътре, и едно отвътре ниско долу, като за това има дори отвор в ламарината, откъдето да провреш кръстачката... Кое е за късите и кое за дългите по вертикала?

Аз искам да ги сваля, десния свети навън и нагоре...

Редактирано от lazo milev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В Ратола ще ти свършат работа срещу 12 лв и 15 мин.

И още 2 часа до Орландовци и обратно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте,

 

не искам да пускам нова тема защото си мисля, че проблема ми може да е свързан с тази:

 

Ще се опитам да опиша нещата детайлно, надявайки се че повечето информация ще помогне за правилния съвет от вас...

 

Преди около 8-9 месеца сложих Осрам - Найт Брейкър, и бях много щастлив. Фаровете ми светеха много по-силно от старите крушки. Обаче от известно време насам имам много странен проблем.

Просто почти нищичко не виждам нощем.

 

Колата я удари едно такси на паркинга отпред/дясно при първия голям сняг, замина ми мигача, калника и бронята. Десния фар също е малко изместен с около 5 мм навътре, но не е изместена позицията му...или аз така си мисля.

 

Светлината излизаща от двата фара е много по-малко от преди, но едва ли има връзка с удара, защото и двата светят еднакво слабо. Има силна светлина, която бие точно на 1 метър от предницата, нея виждам ако се надигна малко, но видимостта над 2 метра е много слаба. Преди няколко дни се опитах да размърдам крушките малко (толкова ми е акъла) и да видя какво ще стане. Ами не постигнах никакъв резултат. Най-силната светлина си седи на не повече от 1.5-2 метра от предницата. По-надалеч е съвсем слаба. Не като нищо да не се вижда при липса на улично осветление, но е много по-слабо от преди..

 

Освен това забелязвам че траекторията на осветяване от двата фара изобщо не е правилна и не се преплитат в една точка в центъра. Левия фар изобщо никакъв го няма...ами десния фар с удара свети по вдясно...за това ми е ясно че причината е таксито, което ми съсипа предницата...но този проблем ще се решава изцяло при първа финасова възможност...

 

 

Направих и малко снимки: ТУК Тук Тук Тук Тук

 

Въпросът ми е освен това че трябва изцяло да си оправя предницата - дали трябва да се регулират ръчно рефлекторите, дали трябва да ходя да си купя нови крушки, или има проблем с подаването на ток към тях... ?

 

Имате ли идея с кой от трите варианта да се захвана....мислех си да отида да си купя пак от тези осрам, че дистрибутора ми е на 5 мин от вкъщи....но ако не е там проблема..?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Човек,ти направо си без фарове. :icon_doh: А дългите нормално ли светят?

 

Мисля че не светят нормално и те...,но не ми се е налагало да пътувам скоро на дълги. Но преди и те бяха светеха много силно...Когато направих снимките преди малко, ги пуснах да видя как светят, и само ми направи впечатление, че е по светло, отколкото на къси...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш че тези крушки подсилените първоначално светят по-силно, но живота им е около година. Да не би да са накрая на дните си просто (щом казваш 8-9 месеца), пробвай с някакви обикновени да видиш има ли разлика. Отделно и на мен ми прилича че не са ти добре регулирани фаровете. Също така хвани измери с един мултицет напрежението което се подава към крушката. Много са чувствителни по принцип, половин волт по малко и светят 20% по-слабо. Добре е да си провериш и алтернатора да не работи на една намотка по-малко. На баща ми Маздата беше така и изобщо не разбрахме докато не почна да не дозарежда акумулатора. А фаровете по това време после като я оправихме се разбра че са светели много слабо. Като натиснеш стоповете намаляват ли за малко фаровете ? Друго не се сещам.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я пробвай да почистиш буксите на фаровете и ги напръскай с някакъв контактен спрей.

Преди няколко месеца и при мен имаше подобен проблем с единия фар(светеше слабо и жълто а другия светеше нормално),размърдах малко буксата и проблема се оправи.Може пък и при теб да е там проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно, след удара .... фаровете не са на ниво. Съветвам да идеш на стенд за регулировка на фарове, там всичко си излиза като сложат апарата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно, след удара .... фаровете не са на ниво. Съветвам да идеш на стенд за регулировка на фарове, там всичко си излиза като сложат апарата.

 

Първо мисля да оптиам съвета с контактния спрей, после ще видя с едни други крушки дали има промяна....и ако не стане ще се ходи на преглед :)

 

Аз все си мисля, че проблема е в алтернатора, понеже имах доста проблеми с него напоследък,

нещо свири от него (не е ремък) докато колата е студена и после се оправя..

 

...обаче докато двигателя работи би трябвало фаровете да светят максимално силно, и евентуално по-по слабо когато е само на контакт... поне аз така си мисля, може и да греша (демек да няма връзка между това дали двигателя работи и тока който отива до фаровере)..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така, както ти писах имах подобен случай миналото лято с 1 Мазда. Беше изгоряло нещо, забравих му името сега, като теристор изглеждаше, диодоподобно, обаче като резултат само две от трите намотки произвеждаха ток, а регулатора подава възбуждане с презумпцията че са три. В резултат алтернатора не произвежда достатъчно и разликата се покрива от акумулатора. Премери на пуснат двигател на двете клеми на акумулатора, ако имаш под 13.5 волта много вероятно да има подобен проблем.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Премери на пуснат двигател на двете клеми на акумулатора, ако имаш под 13.5 волта много вероятно да има подобен проблем.

 

Напрежението трябва да е минимум 13.8 ако е само запален двигателя, но при положение, че пусне и консуматори не трябва да пада под 13.5.

Но това не означава, че непременно има проблем в генератора, има вероятност да има лоши маси и връзки по (+) или акумулатор който е към края на живота си.

Но най-добре си е да си провери регулировката на фаровете. А аз съм виждал случай когато крушката на фара е изместена от гнездото си и седи на една страна, тогава пък какви аномалий се получават....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами мисля, че няма да се справя без професионална намеса...къде в София правят такъв реглаж на фаровете. Четох по-нагоре, че е 10-15лв...такива ли са наистина цените?

 

Благодаря предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой беше писал в Ратола че е по 15лв.

 

Иначе ако случайно стигнеш до рециклиране на алтернатор (между другото и Маздата свиреше малко след палене от него :) ) това са твоите хора:

 

http://www.fransizkup.com/

 

Не губи време да ходиш другаде, намери кой да ти го свали и го носи там, степента на рециклиране при тези е без конкуренция, цените им мисля са дори ниски за това което правят. И според мен преди да ходиш на реглаж измери си зареждането, просто вземи 1 мултицет дори от 6лв, завърти го на V, 20V обхват, черната сонда на - червената на + и това е, не е сложно (при запален мАтор) .

 

Поздрави и успех.

Редактирано от Sulio Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, мерси. Така ще направя и ще видим какво ще стане :)

 

Oчеизваждащо е, че фаровете се нуждаят от реглаж. Ако го направиш сега - добре, но бъди сигурен, че след ремонта на предницата , фара пак ще се размести.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пичовете от Ратола, които ми регулираха фаровете ми казаха ,че фаровете се държът на бронята ............ !! При всяко натискане, подпиране или удряне на предната броня реглажа на фаровете бяга.

Незнам дали е така, разбирачите да кажат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами забравих...

Значи при мен има три зъбни колела, едно отгоре, едно отвътре, и едно отвътре ниско долу, като за това има дори отвор в ламарината, откъдето да провреш кръстачката... Кое е за късите и кое за дългите по вертикала?

Аз искам да ги сваля, десния свети навън и нагоре...

и така, никой не отговори...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

и така, никой не отговори...

 

Вертикален реглаж на късите се прави от моторчето за регулиране на самия фар. В задната част на моторчето имаш малко пластмасово шестограмче.

Хоризонталния реглаж става от едното зъбно колето, това което е по-близо до рефлектора на късите светлини.

 

Оставащите две зъбни колелца са за реглажа на дългите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вертикален реглаж на късите се прави от моторчето за регулиране на самия фар. В задната част на моторчето имаш малко пластмасово шестограмче.

Хоризонталния реглаж става от едното зъбно колето, това което е по-близо до рефлектора на късите светлини.

 

Оставащите две зъбни колелца са за реглажа на дългите.

 

Значи по-нагоре от хода на моторчето не могат да се вдигнат така ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи по-нагоре от хода на моторчето не могат да се вдигнат така ли?

 

Написах начина по който се прави ръчната настройка. За целта се остава моторчето в позиция "0" или "1"и тогава се прави настройката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...