Admin Светльо Ангелов Публикувано 19 януари 2006 Admin Сподели Публикувано 19 януари 2006 Според синоптиците в неделя през нощта от север ще започне да нахлува студен арктичен въздух, който бързо ще обхване страната. :cold: Понижението на температурите ще бъде чувствително. Във вторник се очакват минимални температури между минус 12° и минус 17°, на места в Северна България и по високите полета до минус 22° - минус 24°. Това, заедно със снежната покривка с дебелина най-често от 20 до 30 сантиметра останала от валежите на 22-ри и 23-ти януари, ще създаде сериозни затруднения. От сряда ще започне бавно повишение на температурите.Обърнете внимание и на Мицубишитата! Проверете антифриза, водата за чистачките и състоянието на акумулаторите. Не миите колата, за да не замръзнат ключалките. Ето и някой практически съвета за зимата:Проверете състоянието на антифриза с аерометър. Продава се на всяка бензиностанция и струва около 3-4 лева. Или отидете до най-близкия сервиз за проверка градусите на замръзване.За да не ви замръзне водата в казанчето на чистачките сипете една чаша чист спирт, водка или антифриз.За да не ви замръзват ключалките ги напръскайте с WD 40. Ако нямате с машинно масло, грес или олио. Постарайте се да не забравите вдигната ръчната спирачка, особенно през ноща. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 [*]За да не ви замръзне водата в казанчето на чистачките сипете една чаша чист спирт, водка или антифриз. За водата за чистачките не съм много съгласен. Антифризът замазва стъклото, когато работят чистачките, а да се сипва чист спирт, още повече водка си е живо светотатство :icon_doh: . Отгоре на всичко казанчетата са с различен обем, така че универсалната доза от една чаша не е точна. Аз лично ползвам концентратите приготвени специално за тази цел, продават се по бензиностанции и в големите вериги магазини. Някои са по-добри, други не чак толкова, но като цяло всичките вършат работа. Обикновено са за -60С и има схема какво разреждане на каква температура съответства :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 Относно водата за чистачки - най-добре е концентрат от бензиностанциите. Другия вариант е спирт, но за да не замръзне при -20 трябва да е поне 30-35 градуса. Чистия спирт е 96 градуса - тоест с него трябва 1:1.5, а с водка практически не може да се разрежда и да очакваш да не замръзне :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 Относно водата за чистачки - най-добре е концентрат от бензиностанциите. Другия вариант е спирт, но за да не замръзне при -20 трябва да е поне 30-35 градуса. Чистия спирт е 96 градуса - тоест с него трябва 1:1.5, а с водка практически не може да се разрежда и да очакваш да не замръзне :icon_blush: Стига бе хора с тази водка :D :D Който иска да слага водка в казанчето на чистачките, моля да ми донесе 1л бутилка Абсолют или Финландия, срещу което ще получи от мен специална течност за чистачки. Сделката е изгодна, щото водката ще я пием заедно :drinks: От сипващите водка в казанчето за чистачките, предлагам да се търси най-строга отговорност :drinks: :drinks: :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 20 януари 2006 Автор Admin Сподели Публикувано 20 януари 2006 Добре. Ще ви го кажа по друг начин.Всичките тези неща, които изброих по-горе ги слагат в малки дози в незамръзващата течност за чистачки, която на всичкото отгоре е в пъти по-скъпа. Слагат етиленгликол (базата на антифриза), спирт и ароматизатори.Резервоарчетата за чистачки на почти всички Мицубиши-та варират около 5-6.5 литра за предните, като на някой модели хечбек са 2,5-3,5 литра задните. Ако сложите една средна чаша с водка например от 200 гр., или същото количество разреден антифриз, или от двете по около стотина грама, нито ще ви цапа стъклото, нито ще ви замръзне, дори и при много големи минусови темперетури, каквато е и темата.Само ще ви кажа, че с един коктейл от малко антифриз, половинка спирт и веро изкарвам цяла зима. Никога не ми замръзва стъклото, мирише много приятно в купето, същото е като течността за чистачки и е много по-изгодно. Не, че е от съществено значение цената..... Забравих да ви кажа, препоръчително е да не се мият колите при такива ниски градуси :icon_bye: Стига бе хора с тази водка :DКойто иска да слага водка в казанчето на чистачките, моля да ми донесе 1л бутилка Абсолют или Финландия, срещу което щя получи от мен специална течност за чистачки. Сделката е изгодна, щото водката ще я пием заедно :drinks: От сипващите водка в казанчето за чистачките, предлагам да се търси най-строга отговорност :drinks: :drinks: Ааааа, не, не :icon_peace: Сделката е изгодна само за теб, защото ако дойда аз ще се натаралянкам от 50 грама безпаметно :icon_drunk: :icon_n_lol_2: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 Чистачките и спирта - всеки може да си направи преценката. Преди да си го сложите в колата, го сложете във фризера и ще си покаже. При студ най-голям проблем е с акумулатора тук има интересна статия за у-во на акумулатора. Интересната част са студа от нея е При ниски температури, когато маслото в двигателя се е сгъстило и оказва допълнително съпротивление, черпената от акумулатора енергия при пускането на двигателя значително нараства. Пусковият ток при подобни условия надвишава неколкостотин ампера! В такива случаи, преди да се завърти контактният ключ, акумулаторът трябва да се подготви за голямото му натоварване. Това става, като фаровете се включат няколко пъти по за 3 секунди (с 3-секундни паузи между включванията). Така електролитът, който при ниска температура има много слаба токопроводимост, се затопля. Оттук нататък редът е същият. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsu Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 Tова тук са купчина глупости. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 Tова тук са купчина глупости. Къде тук? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsu Публикувано 20 януари 2006 Сподели Публикувано 20 януари 2006 За тая ева* от Мкомплект. Преписани са от устройство на автомобила от татово време. СПРЕТЕ С ТЕЗИ БЕЗУМНИ ЛИНКОВЕ КОЛЕГИ!!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest SunnyFen Публикувано 21 януари 2006 Сподели Публикувано 21 януари 2006 В Москва са страшни студове ! :cold: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 януари 2006 Сподели Публикувано 28 януари 2006 Понеже отмина първата студена вълна (температури от - 15 -20 градуса) и реших да видя какво става с антифриза в моята количка, ми не е мръднала, в смисъл не е замръзнала, тъй като ходих да си купя един аерометър, замерих и показа -30 градуса................обаче имам друг проблем.............много е мръсен :mad:, тиня колко си щеш........... :icon_blush: та мислех да го сменям насред зима, ама аз пък искам да промия охл. система, а това си требе вода, добавки и т.н., та условията не са подходящи са смяна на антифриз............ Ако някой обаче се интересува как седят нещата с антифриза, ще споделя малко опит тук........ :D Антифриза представлява воден разтвор на етиленгликол и понеже разтвора е силно корозионен, в него има куп добавки, присадки и т.н. Служи за отвеждане на топлината от двигателя, антикорозионно действие и смазващо такова. Имат следните качества: 1. Да щади пластмасовите и гумените детайли 2. Да щади различните видове метали 3. Да не замръзва (дори под точката на замръзването която пише на етикета, антифриза се сгъстява и става желе, а не замръзва.). Става на желе под минус 60-70 градуса. 4. Да не кипи и да не образува пяна и въздушни мехурчета. Това става лятото и при високи температури на двигателя - при високи обороти. Т.е., да има висока температура на кипене, над 130-140 градуса. :D 5. Да има висок коефициент на топлоотдаване 6. Да е екологичен 7. Да е безопасен Има няколко вида: спиртни, солени, етилгликолови (син). Смяна на 2-3 години. Много вреден за хората и околната среда, гликолови (зелен). Смяна на 2-3 години, карбоксилатови (червени) смяна на 4-5 години. Има обаче фирми производителки, които имат собствена цветова скала. Така, че се срещат и други цветове антифриз. На опаковката задължително трябва да има обозначение на стандарта, на който отговаря течността вътре. :D Различават се по химическият си състав, по температурната си устойчивост и срока на запазване на качествата си. Например тези с по-ниско качество губят свойствата си по-бързо при спортно каране. (Температурните натоварвания са по-големи и по-бързо "изхабяват" антифриза, т.е. разлагат присадките му). Правила за смяна и избор на антифриз : 1. Сипва се само каталожно предписаният. 2. Долива се само антифриз със същият цвят 3. Чете се инструкцията на опаковката! Идеалното съотношение е 65 към 35 процента. (65-антифриз, 35-дистилирана! вода). Тогава получаваме минималната температура. При някои антифризи дори ако увеличим количеството им, температурата на замръзване дори се покачва. Икономията от некачествен антифриз рефлектира след време върху много по-скъпи ремонти. Също така лошият антифриз не предотвратява образуването на накипи (отлагания по стените) с което се увеличава температурното натоварване на мотора, разхода на бензин се увеличава до 10 %. В някои случаи от промяната на цвета и състава му може да се съди за състоянието на мотора. Има и начини за проверка на евентуалното менте: :D 1. Напълнете чаша с течноста, която сте купили (без да я разреждате) и я сложете в камерата на хладилника. Ако антифриза е менте - ще стане на бучка лед. Ако е качествен -ще стане на желе, без да увеличава обема си. Наливайте го смело в червата на автомобила! 2. Специфичното тегло на антифриза е с около 1.2 по-голямо от това на водата. Така, че тубичка от 5 литра антифриз трябва да тежи минимум 6 кг! (плюс теглото на опаковката) Антифриза е опасен и за пипане, и за вдишване! Прониква през кожата и предизвиква нервни смущения и т.н. Не е шега! :icon_angel: И накрая антифриза се разрежда с дестилирана вода, а не от чишмата......... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 10 февруари 2006 Сподели Публикувано 10 февруари 2006 И за тези колеги, които имат пукнатини по стъклата :icon_n_nerd:, мога да кажа да побързат да си ги залепят, за да не им се налага после да сменят цялото стъкло. Просто от температурните амплитуди малките все още пукнатини могат за нула време да се превърнат в големи "цепнатини". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Само ще ви кажа, че с един коктейл от малко антифриз, половинка спирт и веро изкарвам цяла зима. Никога не ми замръзва стъклото, мирише много приятно в купето, същото е като течността за чистачки и е много по-изгодно. Биг Бос, може ли да дадеш по точни пропорции за този коктейл? Мисля да направя един разтвор, че вчера за 5 л. концентрат (вносен) ми искаха 24 лв. което е чисто обирджийство. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Не се занимавай с щуротии! Цяла зима карам с Мотокс за 2.50 бутилката концентрат. Общо става 3 л. като се разреди..... И не съм имал никакви грижи!Малеее, какви 24лв, то направо като масло излиза тази течност, какво говориш....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FOXO Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 www.sinoptik.bgАз не видях никаква студ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivaylo iliev Публикувано 9 февруари 2009 Сподели Публикувано 9 февруари 2009 www.sinoptik.bgАз не видях никаква студ!Това е стара тема. Просто е използвана подтематата за антифриз Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 февруари 2009 Автор Admin Сподели Публикувано 9 февруари 2009 Темата е стара но има актуален ъпдейт. Medix, който мирише страхотно, не замръзва зимата, защото в него има достатъчно спирт и е много евтин. http://www.medeachem.com/bg/index.html Но ако температурите са много ниски се слага една капачка спирт и антифриз.Съотношението е 60-70% вода към то препарата. Ако е много студено е 50% вода, че даже и по-малко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 10 февруари 2009 Сподели Публикувано 10 февруари 2009 Само не слагайте от жълтият Medix. Има нещо корозионно в него.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 10 февруари 2009 Сподели Публикувано 10 февруари 2009 Само не слагайте от жълтият Medix. Има нещо корозионно в него.. Аз жълт за стъкла не видях в сайта, не става ли дума точно за медикса за почистване на стъкла ? http://www.medeachem.com/bg/products/window-medix.htmlЗащото другите са като веро. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 10 февруари 2009 Сподели Публикувано 10 февруари 2009 Аз жълт за стъкла не видях в сайта, не става ли дума точно за медикса за почистване на стъкла ? http://www.medeachem.com/bg/products/window-medix.htmlЗащото другите са като веро.Да, има и жълт медикс, не го взимайте за чистачките. Колега си взе от него - и му се надигна покритието на раменете по чистачките и боята по решетката на входа на въздуховодите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivaylo iliev Публикувано 10 февруари 2009 Сподели Публикувано 10 февруари 2009 Да, има и жълт медикс, не го взимайте за чистачките. Колега си взе от него - и му се надигна покритието на раменете по чистачките и боята по решетката на входа на въздуховодите...Абе тези какво слагат в тези продукти? Всичко е ерзац в тази държава! Как да избереш българското? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 12 февруари 2009 Сподели Публикувано 12 февруари 2009 Слагат, определени вещества, но трябва да четем и етикета на опаковката. Там си пише какво не трябва да се почиства с въпросния препарат. Аз съм си направил две шишета коктейли (по моя рецепта), за всеки случай при резервната гума. Сега си купих една течност зелена, доста добра, не се лепят боклуци даже след като измие, ама вътре в колата мирише на спирт после. Мотокс повече няма да налея. При доста ниски температури остават едни бели черти, където се е стичало, при -8 - -10 в движение почва да замръзва. Става въпрос за готовия концентрат за -30 без да е разреждан с каквото и да е. Истината е в немската течност, ама не мога да открия вече да се продава. Все намирам ментета (българско, по лиценз :D ), истинската е доста по-гъста и по-синя. Малко като се постопли ще се наливат и коктейлите, въпроса е за колко ли време ще стигне 4л. течност... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivailo ivanov Публикувано 14 февруари 2009 Сподели Публикувано 14 февруари 2009 Аз сипвам течност МОТОКС-концентрат, 2 лв. е шишето и никога не ми е замръзвала течноста, а с други не съм експериментирал!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
UsedJapanParts.com Публикувано 9 февруари 2013 Сподели Публикувано 9 февруари 2013 Пръскането на чистачките с препарат против замръване на стъкла или с по-хубава течност за чистачки върши добра работа. Има положителен ефект и почти премахва "мръзненето" на перата в движение. По-неприятно е когато колата е на паркинг. Тъкмо ги стопиш, чистат добре и ако се наложи да спреш до магазина за половин час борбата с леда започва отначало. За тези случаи има едни калъфи за чистачки. При използването им вечер, на следващия ден, перата са сухи и така чистят много по-добре. Освен това минава повече време докато започнат за "мръзнат" отново. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daleeeee Публикувано 9 февруари 2013 Сподели Публикувано 9 февруари 2013 Пръскането на чистачките с препарат против замръване на стъкла или с по-хубава течност за чистачки върши добра работа. Има положителен ефект и почти премахва "мръзненето" на перата в движение. По-неприятно е когато колата е на паркинг. Тъкмо ги стопиш, чистат добре и ако се наложи да спреш до магазина за половин час борбата с леда започва отначало. За тези случаи има едни калъфи за чистачки. При използването им вечер, на следващия ден, перата са сухи и така чистят много по-добре. Освен това минава повече време докато започнат за "мръзнат" отново.Какви са тези калъфи за чистачки ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.