kalio088 Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 Здравейте колеги, някой има ли представа как може да смени спирачната система на задните колела с дискови спирачки? Колко би струвало и какви елементи е необходимо да се купят? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceno83 Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 Здравейте колеги, някой има ли представа как може да смени спирачната система на задните колела с дискови спирачки? Колко би струвало и какви елементи е необходимо да се купят? А каква е целта на тази интервенция ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 А каква е целта на тази интервенция ? "Гъзария" си ми сля аз... Колта спира изключително добре, със спирачките които е оборудван... Ако не му се надува или сменя мотора, е напълно безсмислен филма.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 1 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 1 септември 2009 Ами да колите с задни дискови са къде къде по-гъзарски. Емо, за теб спирачната система може да е достатъчно добра, но за мен не е. При условие, че ми е ясно как да си сменя предните с доста по-хубави, отправям въпрос как да заменя задните барабани с дискове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 И кое не ти харесва в спирачната система?! Колта си спира супер когато е с хубави дискове и накладки + хубави гуми. Мойта си е с сток спирачна система + 15 цолови гуми и спира изключително добре. Даже един който едвам спря подир мен ме пита дали съм имал абс... И при високоскоростно каране, гонка с мерцедес, когато на изхода на завой мерцедеса спря инцидентно заради учещ се да кара, успях да спра зад него без да се ударим, а дистанция почти нямаше. Спирачките на колта са много добре разчетени спрямо купето и мотора. Пък ако е 1.3 ептен пълна безмислица. Единствено и само визия... А ако искаш по добри спирачки така или иначе, вместо да слагаш дискове от зад, наръгай по големи дискове от пред и карай с по-голям цолаж... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 1 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 1 септември 2009 Ами не знам с какъв мерцедес си се гонил, как е спирал и дали имаш АБС, но дори една обикновена А класа спира в пъти по-добре от колта. Примерно на Голф 2-ка с барабани и в последствие смяна на барабаните с дискове се усеща коренна разлика в режим на спиране. Писах в предния си пост, че предните дискове знам как да си сменя, а съм и решил какви да сложа. Относно цолажа - другото лято вече ще бъде качена на 16-ка /че аз съм си стоково с 15-ки/. Относно АБС-а - с активиран АБС не се спира по-бързо от колкото ако се спира на предела преди да се приплъзнат колелата. Относно дали е 1.3, не, не е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 (редакция) Мерцедеса с който се гоних, беше 3000 CDI 4 motion. АБС нямам. Карахме много агресивно на айтошкия проход, и на изхода на един завой имаше рено 19 което караше с 10 км.ч. (баща учеше сина си да кара). Мерцедеса излезе от завоя и след като видя колата наби спирачки.... След него и аз... С приятелят ми буквално се опънахме на коланите, но колата спря изключително добре и не се ударихме. Голф2 изобщо не знам защо ми го говориш? Имал съм такъв, нямат дори вентилирани дискове и след 100 км.ч. два пъти като чукниш спирачките после няма никой. Изобщо няма база за сравнение. А иначе направи си тест от 60-0 примерно колко метра ще спреш сега и после като сложиш дискове от зад, да я видим колко ще е тая фрапираща разлика... П.С. Имай в предвид, че колата ти спира главно на предни спирачки... Задните напъват когато е натоварена. Редактирано 1 септември 2009 от Emil Dimitrov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 (редакция) Мисля, че ще останеш изненадан от едни нови накладки. С дискове отзад или барабани, разликата е минимална. Усилието е върху предните спирачки, предполагам знаеш. Смени първо предните, щом си го намислил и тогава ще говорим. Но е безмислено да сложиш по-големи дискове без да увеличиш и спирачното услилие с нови съпорти, иначе ефекта ще е отрицателен, заради по-голямата площ и по-малкото услие на кв.см. Дори и да ги смениш само отзад, не вярвам да усетиш коренна разлика. Според мен си запалил накладките някъде и за това не спират добре. Не знам дали си държал продължително време педала на спирачките натиснат, но ако имаш навика да го правиш и не спираш на импулси, почти е сигурно , че накладките ти са прегорели и нови ще решат нещата. Вземи си по-меки накладки и колата ще започне да спира учудващо добре. Не се вкарвай във филми, понеже супорти, дискове + цялото упражнение по смяната е супер безмислено в случая и то на този автомобил. А колкото по-големи джанти, толкова по-трудно спира колата. Това също предполагам го знаеш... Редактирано 1 септември 2009 от todor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 Голф2 изобщо не знам защо ми го говориш? Имал съм такъв, нямат дори вентилирани дискове и след 100 км.ч. два пъти като чукниш спирачките после няма никой.Шефе, по леко с изказванията, че ако влезе някой голфер да го прочете това, ще падне от смях...Това че твоят гоуф е бил с обикновени дискове, не значи че всички са така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jonyps Публикувано 1 септември 2009 Сподели Публикувано 1 септември 2009 Виж тук Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 септември 2009 Сподели Публикувано 2 септември 2009 Шефе, по леко с изказванията, че ако влезе някой голфер да го прочете това, ще падне от смях...Това че твоят гоуф е бил с обикновени дискове, не значи че всички са така... Шефе, няма по-леко! Демокрация сме! Да влиза целия голф клуб ако иска, мене ми не дреме! А Голф 2 с вентилирани дискове не съм виждал. Виждал съм на спортните модели г60, вр6 и синхро, че имат и задни.... И все пак казах - няма място за сравнение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 2 септември 2009 Сподели Публикувано 2 септември 2009 Шефе, няма по-леко! Демокрация сме! Да влиза целия голф клуб ако иска, мене ми не дреме! А Голф 2 с вентилирани дискове не съм виждал. Виждал съм на спортните модели г60, вр6 и синхро, че имат и задни.... И все пак казах - няма място за сравнение.Демокрация, демокрация, ама как може да твърдиш че няма място за сравнение, след като сам казваш че даже не си виждал гоУф 1.8 (който е с вентилирани дискове) камо ли да го покараш и тогава да сравняваш...За да сравняваш, трябва да опиташ и двете неща... И стига с тези "лоши" Европейски спирачни системи, защото почти всички Японски расови бегачки, са със такива системи...Ако не вярваш, загледай някое ЕВО и виж какво пише на апаратите... :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceno83 Публикувано 2 септември 2009 Сподели Публикувано 2 септември 2009 Шефе, няма по-леко! Демокрация сме! Да влиза целия голф клуб ако иска, мене ми не дреме! А Голф 2 с вентилирани дискове не съм виждал. Виждал съм на спортните модели г60, вр6 и синхро, че имат и задни.... И все пак казах - няма място за сравнение. Как да няма голф 2 с вентилирани дискове Какво ще кажете за KR - мотора ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 2 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 2 септември 2009 (редакция) jonyps, Благодаря за линка. Има какво да се понаучи от темата. Де и цени да бяха писали )))))))))) Емо какъв беше тоя мерцедес (като модел), че малко ме съмнява и той да се е гонил с тебе. По-скоро ми се струва че си е карал нормално, а на теб ти се струва, че сте се гонили :icon_blush: А това че си спрял без да се ударите не значи, че спираш по-добре от него, а че най-вероятно човека не е натиснал спирачките до край. За АБС-а: АБС е система, която не позволява на колелата да приплъзват или ако трябва да сме по-точни - в момента когато гумата приплъзне се активира и връща буталото на накладките, за да намали спирачното усилие върху диска. Да, ако сравним еднакви коли, едната да има АБС, а другата да няма, то при натискане на педала до край колата с АБС ще спре първа, тъй като гумите на колата без тази система ще се пързалят. Ако обаче спират на границата на приплъзването, ще си спрата за еднакво разстояние. АБС-а ти дава сигурност, че дори и да скочиш на спирачката няма да загубиш контрол над колата. А за Голф 2 с вентилирани дискове, мисля стана ясно че такова дзверо има. Редактирано 2 септември 2009 от kalio088 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 септември 2009 Сподели Публикувано 2 септември 2009 kalio088 благодаря ти, че ми обясни принципа на действие на АБС, нямаше нужда, но как да е Изказването ти дали мерцедеса се е гонил с мен е смешно и ще го подмина, а и има човек в клуба който беше в колата тогава. И не е станало дума, че колта спира по-добре, а че спира достатъчно добре. Пак ти казвам не очаквай с дискове отзад да усетиш голяма разлика, иначе като си имаш време за губене - филмирай се, желая ти успех ;)Марине, благодаря и на теб че ме светна за голф, виждам доста си запознат с тях. Не знам дали конкретно за 1.8 ГТИ ми говориш или 1.8 карбуратор обаче, но съм карал 2-ки и пак казвам и дума да не става за сравнение! Гоуф 2 си беше добра кола, за времето си... Въпреки че и тогава беше лишена от много неща... Преклон пред коравата им тенекия и дотам! Ако ви се коментират гоуфчета, имат форум с доста фенове, регвайте се и давайте смело. П.С. Голф - животно?! Да ама да не казвам какво :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalio088 Публикувано 2 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 2 септември 2009 Извинявай че съм те подценил, но това изречение ".... Даже един който едвам спря подир мен ме пита дали съм имал абс... "ми пролича така все едно си спирал толкова добре все едно имаш абс. Както и да е. Относно гонката също не искам да се обиждаш. Имам едни приятели които с форд 136 коня се "гонили" с 4.0 ТДИ А8 куатро на магистралата. Разменяли си изпреварвания за известно време с около 160-190км/ч, докато френда с Форда не примигнал къси-дълги на Ауди-то, защото му пречел. Е в този момент "гонката" приключила. Затова ми е странно 3000 кубика ЦДИ на мерцедес е мин 204 коня, до колкото ми е известно. Извинявай за пореден път, но ми се струва несериозно да се гони с такава кола. Съвсем друг е въпроса дали е бил ЦДИ, че обикновено абравиатурата е 320 ЦДИ. ПП: Без лоши чувства. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 2 септември 2009 Сподели Публикувано 2 септември 2009 Явно не си прочел добре обаче ;) Става дума за завоите на Айтошкия проход! Точно когато подминахме Провадия и се качихме на магистралата за Варна, колта спря на 218, а въпросния мерцедес продължи доста смело да набира. И повярвай ми опуши ме смело не просто да покаже превъзходството на конете си, а защото се набра, че по завоите в прохода бях зад задника му. Колата му е тежка, а лимките му определено не бяха разхлопани като моите. Мерцедеса излизаше стабилно от завоите, а колта с леки преплъзвания, но през цялото време бях залепен зад задника му. Никой не казва, че мерцедеса няма ресурс, просто ресурса на шофьора беше толкова. И когато се наложи да спре инцидентно, аз успях да спра достатъчно бързо за да не се сблъскаме, и повярвах ми колта заби зверски муцуната и се закопа в асфалта. Както и да е, все пак всеки има право да вярва на това което иска ;)За въпросния човек, който беше спрял трудно зад мен, и ме пита дали имам АБС - това е въпрос на човека, и просто показва впечатлението му, колкото зверски съм успял да спра. Иначе ако трябва да сме честни, аз много рядко ползвам спирачки (има колеги от Варна с които сме пътували заедно и могат да го потвърдят). Спирам агресивно на скорости....И не си мисли, че тая лоши чувства. Просто те съветвам, за да не инвестираш труд, пари и време и накрая да останеш разочорован. Радвам се на ентусиазма на всички фенове! Пак ти казвам успех с проекта! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 3 септември 2009 Сподели Публикувано 3 септември 2009 Искам и аз да добавя нещо!Това как спира колата и как се усеща са 2 различни неща.Може да му се струва на човек че колта спира бавно , но всъщност не е така.Същото важи и за ускорението!Истината е че с колта не се усеща скоростта както при много други каруци и се създава илюзич, че не ще да спира.Так в началото като си го купих и подбутнах една тойотка леко ама после свикнах че трябва да карам малко по-бавно защото не се усеща скоростта и се създава грешна преценка при спирането. Една случка с една голфетка на мой приятел.Когато го карах имах чувството че се движа с 80 , а аз съм бил със 60 Струваше ми се че много върви ама не е съвсем така.Същото е и при спирането. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MultiPointECI Публикувано 5 септември 2009 Сподели Публикувано 5 септември 2009 Хубаво е,че колегата "kalio088" се е насочил да влага пари в спирачната с-ма,а не примерно в някой спортен филтър,който като му качи 150 коня и няма как да спре после : :D :D :D .Ако е решил да слага широки маратонки,нека сложи дискове(не че барабанните няма да спират),но дисковете са по-надежни според мен,пък и накладките им се сменят по лесно. :mitsu-smiley: Като стана ? за ГОЛФОНИ се сетих ведната за тази: http://dreal.net/wiki/index.php/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D1%84_2тема.Доста смешна е и доказва че намразихме ГОУФОВЕТЕ не толкова заради самите машини,ами заради БАЛАМУРНИЦИТЕ които ги "пилотират"Между другото,който не знае,....т'ва е любимата тема на ОПЕЛДЖИИТЕ... :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 Това със спортния филтър и конете не го вдянах нещо :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MultiPointECI Публикувано 7 септември 2009 Сподели Публикувано 7 септември 2009 (редакция) Колега исках да кажа,че колегата се е насолчил към смислен тунинг,а не към безсмислен,какъвто за мене е спортния филтър който качвал мощността с от 5 до 10% .Просто дадох примерче за безсмислен тунинг. Редактирано 7 септември 2009 от MultiPointECI Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 септември 2009 Сподели Публикувано 7 септември 2009 Колега исках да кажа,че колегата се е насолчил към смислен тунинг,а не към безсмислен,какъвто за мене е спортния филтър който качвал мощността с от 5 до 10% .Просто дадох примерче за безсмислен тунинг. Спортния филтър има едно основно достойнство - пере се и се слага пак, което в перспектива е много по-изгодно от обикновените, ама нейсе... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MultiPointECI Публикувано 7 септември 2009 Сподели Публикувано 7 септември 2009 (редакция) Колега на моя Колт 3 от 1988-а година оригиналният въздушен филтър е конусовиден,розов,много красив...1:1 със съвременните спортни филтри...дали мога да го изпера според теб :D ? Редактирано 7 септември 2009 от MultiPointECI Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Колега на моя Колт 3 от 1988-а година оригиналният въздушен филтър е конусовиден,розов,много красив...1:1 със съвременните спортни филтри...дали мога да го изпера според теб :D ? Ако е хартиен, недей Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Колега исках да кажа,че колегата се е насолчил към смислен тунинг,а не към безсмислен,какъвто за мене е спортния филтър който качвал мощността с от 5 до 10% .Просто дадох примерче за безсмислен тунинг.Бреййй, толкова ли са паднали процентите ? Първоначално като ги пуснаха на пазара, "вдигаха" със 15% мощността ... :wacko: Тука при нас, даже рокерите си оборудваха мАторите с такива филтри и си мислеха, че са им пораснали крила...Само не знам, ако се замери на ДИНО, дали ще отчете и 2% промяна ... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.