Премини към съдържание

Колт 5 фейслифт


kalio088

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

някой има ли представа как може да смени спирачната система на задните колела с дискови спирачки? Колко би струвало и какви елементи е необходимо да се купят?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

някой има ли представа как може да смени спирачната система на задните колела с дискови спирачки? Колко би струвало и какви елементи е необходимо да се купят?

 

А каква е целта на тази интервенция ? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А каква е целта на тази интервенция ? :)

 

"Гъзария" си ми сля аз... Колта спира изключително добре, със спирачките които е оборудван... Ако не му се надува или сменя мотора, е напълно безсмислен филма....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да колите с задни дискови са къде къде по-гъзарски. Емо, за теб спирачната система може да е достатъчно добра, но за мен не е. При условие, че ми е ясно как да си сменя предните с доста по-хубави, отправям въпрос как да заменя задните барабани с дискове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И кое не ти харесва в спирачната система?! Колта си спира супер когато е с хубави дискове и накладки + хубави гуми. Мойта си е с сток спирачна система + 15 цолови гуми и спира изключително добре. Даже един който едвам спря подир мен ме пита дали съм имал абс... И при високоскоростно каране, гонка с мерцедес, когато на изхода на завой мерцедеса спря инцидентно заради учещ се да кара, успях да спра зад него без да се ударим, а дистанция почти нямаше. Спирачките на колта са много добре разчетени спрямо купето и мотора. Пък ако е 1.3 ептен пълна безмислица. Единствено и само визия... А ако искаш по добри спирачки така или иначе, вместо да слагаш дискове от зад, наръгай по големи дискове от пред и карай с по-голям цолаж...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам с какъв мерцедес си се гонил, как е спирал и дали имаш АБС, но дори една обикновена А класа спира в пъти по-добре от колта. Примерно на Голф 2-ка с барабани и в последствие смяна на барабаните с дискове се усеща коренна разлика в режим на спиране. Писах в предния си пост, че предните дискове знам как да си сменя, а съм и решил какви да сложа. Относно цолажа - другото лято вече ще бъде качена на 16-ка /че аз съм си стоково с 15-ки/. Относно АБС-а - с активиран АБС не се спира по-бързо от колкото ако се спира на предела преди да се приплъзнат колелата. Относно дали е 1.3, не, не е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерцедеса с който се гоних, беше 3000 CDI 4 motion. АБС нямам. Карахме много агресивно на айтошкия проход, и на изхода на един завой имаше рено 19 което караше с 10 км.ч. (баща учеше сина си да кара). Мерцедеса излезе от завоя и след като видя колата наби спирачки.... След него и аз... С приятелят ми буквално се опънахме на коланите, но колата спря изключително добре и не се ударихме. Голф2 изобщо не знам защо ми го говориш? Имал съм такъв, нямат дори вентилирани дискове и след 100 км.ч. два пъти като чукниш спирачките после няма никой. Изобщо няма база за сравнение. А иначе направи си тест от 60-0 примерно колко метра ще спреш сега и после като сложиш дискове от зад, да я видим колко ще е тая фрапираща разлика...

 

П.С. Имай в предвид, че колата ти спира главно на предни спирачки... Задните напъват когато е натоварена.

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че ще останеш изненадан от едни нови накладки. С дискове отзад или барабани, разликата е минимална. Усилието е върху предните спирачки, предполагам знаеш. Смени първо предните, щом си го намислил и тогава ще говорим. Но е безмислено да сложиш по-големи дискове без да увеличиш и спирачното услилие с нови съпорти, иначе ефекта ще е отрицателен, заради по-голямата площ и по-малкото услие на кв.см. Дори и да ги смениш само отзад, не вярвам да усетиш коренна разлика. Според мен си запалил накладките някъде и за това не спират добре. Не знам дали си държал продължително време педала на спирачките натиснат, но ако имаш навика да го правиш и не спираш на импулси, почти е сигурно , че накладките ти са прегорели и нови ще решат нещата. Вземи си по-меки накладки и колата ще започне да спира учудващо добре. Не се вкарвай във филми, понеже супорти, дискове + цялото упражнение по смяната е супер безмислено в случая и то на този автомобил. А колкото по-големи джанти, толкова по-трудно спира колата. Това също предполагам го знаеш...

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Голф2 изобщо не знам защо ми го говориш? Имал съм такъв, нямат дори вентилирани дискове и след 100 км.ч. два пъти като чукниш спирачките после няма никой.
Шефе, по леко с изказванията, че ако влезе някой голфер да го прочете това, ще падне от смях...

Това че твоят гоуф е бил с обикновени дискове, не значи че всички са така...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шефе, по леко с изказванията, че ако влезе някой голфер да го прочете това, ще падне от смях...

Това че твоят гоуф е бил с обикновени дискове, не значи че всички са така...

 

Шефе, няма по-леко! Демокрация сме! Да влиза целия голф клуб ако иска, мене ми не дреме! А Голф 2 с вентилирани дискове не съм виждал. Виждал съм на спортните модели г60, вр6 и синхро, че имат и задни.... И все пак казах - няма място за сравнение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шефе, няма по-леко! Демокрация сме! Да влиза целия голф клуб ако иска, мене ми не дреме! А Голф 2 с вентилирани дискове не съм виждал. Виждал съм на спортните модели г60, вр6 и синхро, че имат и задни.... И все пак казах - няма място за сравнение.
Демокрация, демокрация, ама как може да твърдиш че няма място за сравнение, след като сам казваш че даже не си виждал гоУф 1.8 (който е с вентилирани дискове) камо ли да го покараш и тогава да сравняваш...

За да сравняваш, трябва да опиташ и двете неща... :yes3:

И стига с тези "лоши" Европейски спирачни системи, защото почти всички Японски расови бегачки, са със такива системи...

Ако не вярваш, загледай някое ЕВО и виж какво пише на апаратите... :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Шефе, няма по-леко! Демокрация сме! Да влиза целия голф клуб ако иска, мене ми не дреме! А Голф 2 с вентилирани дискове не съм виждал. Виждал съм на спортните модели г60, вр6 и синхро, че имат и задни.... И все пак казах - няма място за сравнение.

 

Как да няма голф 2 с вентилирани дискове :) Какво ще кажете за KR - мотора ;) :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

jonyps, Благодаря за линка. Има какво да се понаучи от темата. Де и цени да бяха писали :)))))))))))

 

Емо какъв беше тоя мерцедес (като модел), че малко ме съмнява и той да се е гонил с тебе. По-скоро ми се струва че си е карал нормално, а на теб ти се струва, че сте се гонили :icon_blush: А това че си спрял без да се ударите не значи, че спираш по-добре от него, а че най-вероятно човека не е натиснал спирачките до край.

За АБС-а: АБС е система, която не позволява на колелата да приплъзват или ако трябва да сме по-точни - в момента когато гумата приплъзне се активира и връща буталото на накладките, за да намали спирачното усилие върху диска. Да, ако сравним еднакви коли, едната да има АБС, а другата да няма, то при натискане на педала до край колата с АБС ще спре първа, тъй като гумите на колата без тази система ще се пързалят. Ако обаче спират на границата на приплъзването, ще си спрата за еднакво разстояние. АБС-а ти дава сигурност, че дори и да скочиш на спирачката няма да загубиш контрол над колата.

 

А за Голф 2 с вентилирани дискове, мисля стана ясно че такова дзверо има.

Редактирано от kalio088
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

kalio088 благодаря ти, че ми обясни принципа на действие на АБС, нямаше нужда, но как да е :) Изказването ти дали мерцедеса се е гонил с мен е смешно и ще го подмина, а и има човек в клуба който беше в колата тогава. И не е станало дума, че колта спира по-добре, а че спира достатъчно добре. Пак ти казвам не очаквай с дискове отзад да усетиш голяма разлика, иначе като си имаш време за губене - филмирай се, желая ти успех ;)

Марине, благодаря и на теб че ме светна за голф, виждам доста си запознат с тях. Не знам дали конкретно за 1.8 ГТИ ми говориш или 1.8 карбуратор обаче, но съм карал 2-ки и пак казвам и дума да не става за сравнение! Гоуф 2 си беше добра кола, за времето си... Въпреки че и тогава беше лишена от много неща... Преклон пред коравата им тенекия и дотам! Ако ви се коментират гоуфчета, имат форум с доста фенове, регвайте се и давайте смело.

 

П.С. Голф - животно?! Да ама да не казвам какво :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай че съм те подценил, но това изречение "

.... Даже един който едвам спря подир мен ме пита дали съм имал абс...
"

ми пролича така все едно си спирал толкова добре все едно имаш абс. Както и да е.

 

Относно гонката също не искам да се обиждаш. Имам едни приятели които с форд 136 коня се "гонили" с 4.0 ТДИ А8 куатро на магистралата. Разменяли си изпреварвания за известно време с около 160-190км/ч, докато френда с Форда не примигнал къси-дълги на Ауди-то, защото му пречел. Е в този момент "гонката" приключила. Затова ми е странно 3000 кубика ЦДИ на мерцедес е мин 204 коня, до колкото ми е известно. Извинявай за пореден път, но ми се струва несериозно да се гони с такава кола. Съвсем друг е въпроса дали е бил ЦДИ, че обикновено абравиатурата е 320 ЦДИ.

 

ПП: Без лоши чувства.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно не си прочел добре обаче ;) Става дума за завоите на Айтошкия проход! Точно когато подминахме Провадия и се качихме на магистралата за Варна, колта спря на 218, а въпросния мерцедес продължи доста смело да набира. И повярвай ми опуши ме смело не просто да покаже превъзходството на конете си, а защото се набра, че по завоите в прохода бях зад задника му. Колата му е тежка, а лимките му определено не бяха разхлопани като моите. Мерцедеса излизаше стабилно от завоите, а колта с леки преплъзвания, но през цялото време бях залепен зад задника му. Никой не казва, че мерцедеса няма ресурс, просто ресурса на шофьора беше толкова. И когато се наложи да спре инцидентно, аз успях да спра достатъчно бързо за да не се сблъскаме, и повярвах ми колта заби зверски муцуната и се закопа в асфалта. Както и да е, все пак всеки има право да вярва на това което иска ;)

За въпросния човек, който беше спрял трудно зад мен, и ме пита дали имам АБС - това е въпрос на човека, и просто показва впечатлението му, колкото зверски съм успял да спра. Иначе ако трябва да сме честни, аз много рядко ползвам спирачки (има колеги от Варна с които сме пътували заедно и могат да го потвърдят). Спирам агресивно на скорости....

И не си мисли, че тая лоши чувства. Просто те съветвам, за да не инвестираш труд, пари и време и накрая да останеш разочорован. Радвам се на ентусиазма на всички фенове! Пак ти казвам успех с проекта!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз да добавя нещо!

Това как спира колата и как се усеща са 2 различни неща.

Може да му се струва на човек че колта спира бавно , но всъщност не е така.

Същото важи и за ускорението!

Истината е че с колта не се усеща скоростта както при много други каруци и се създава илюзич, че не ще да спира.

Так в началото като си го купих и подбутнах една тойотка леко ама после свикнах че трябва да карам малко по-бавно защото не се усеща скоростта и се създава грешна преценка при спирането.

 

Една случка с една голфетка на мой приятел.

Когато го карах имах чувството че се движа с 80 , а аз съм бил със 60 :)

Струваше ми се че много върви ама не е съвсем така.

Същото е и при спирането.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е,че колегата "kalio088" се е насочил да влага пари в спирачната с-ма,а не примерно в някой спортен филтър,който като му качи 150 коня и няма как да спре после : :D :D :D .

Ако е решил да слага широки маратонки,нека сложи дискове(не че барабанните няма да спират),но дисковете са по-надежни според мен,пък и накладките им се сменят по лесно. :mitsu-smiley:

 

Като стана ? за ГОЛФОНИ се сетих ведната за тази: http://dreal.net/wiki/index.php/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D1%84_2

тема.Доста смешна е и доказва че намразихме ГОУФОВЕТЕ не толкова заради самите машини,ами заради БАЛАМУРНИЦИТЕ които ги "пилотират"

Между другото,който не знае,....т'ва е любимата тема на ОПЕЛДЖИИТЕ... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това със спортния филтър и конете не го вдянах нещо :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега исках да кажа,че колегата се е насолчил към смислен тунинг,а не към безсмислен,какъвто за мене е спортния филтър който качвал мощността с от 5 до 10% .Просто дадох примерче за безсмислен тунинг.

Редактирано от MultiPointECI
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега исках да кажа,че колегата се е насолчил към смислен тунинг,а не към безсмислен,какъвто за мене е спортния филтър който качвал мощността с от 5 до 10% .Просто дадох примерче за безсмислен тунинг.

 

Спортния филтър има едно основно достойнство - пере се и се слага пак, което в перспектива е много по-изгодно от обикновените, ама нейсе...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега на моя Колт 3 от 1988-а година оригиналният въздушен филтър е конусовиден,розов,много красив...1:1 със съвременните спортни филтри...дали мога да го изпера според теб :D ?

Редактирано от MultiPointECI
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега на моя Колт 3 от 1988-а година оригиналният въздушен филтър е конусовиден,розов,много красив...1:1 със съвременните спортни филтри...дали мога да го изпера според теб :D ?

 

Ако е хартиен, недей :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега исках да кажа,че колегата се е насолчил към смислен тунинг,а не към безсмислен,какъвто за мене е спортния филтър който качвал мощността с от 5 до 10% .Просто дадох примерче за безсмислен тунинг.
Бреййй, толкова ли са паднали процентите ?

Първоначално като ги пуснаха на пазара, "вдигаха" със 15% мощността ... :wacko: Тука при нас, даже рокерите си оборудваха мАторите с такива филтри и си мислеха, че са им пораснали крила...

Само не знам, ако се замери на ДИНО, дали ще отчете и 2% промяна ... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...