Ще споделя моя опит от смяната на хидравличната течност,защото не намерих подобна тема във форума,апък и явно никой нямаше желание да каже как става този номер: 1. Повдигнах предницата на трупчета,за да може без натоварване да се върти волана и подпрях задните гуми с други трупчета за всеки случай. 2. Източих течността от разширителния съд,като извадих най-долния шланг,при отворена капачка на съда. 3. Почистих го с кореселин и го оставих да съхне на слънце. 4. 2-та шланга от казанчето вкарах в една бутилка и почнах да въртя волана от крайно ляво,до крайно дясно положение и обратно. 5. По този начин рейката връща масло обратно по с-мата и успях да източа около 700мл от старата хидравлична течност,което представлява около 3/4 от целия обем на с-мата. (1л побира цялата) 6. Налях 500мл. от новото масло и запалих двигателя.Помпата разбира се веднаха засмука течността и беше нужно непрекъснато наливане докато не стигнах до 700мл,колкото бях източил. 7. Оставих машината да поработи с отворена капачка на казанчето,с цел обезвъздушаване. 8. Смятам да повторя всичко след седмица,когато старото,неизточено масло и новото ще са се смесили и тогава течността ще е сменена на около 90%,което е удовлетворяващо за мен. Разбира се колеги,които имат паричната възможност,може да направят това общо 3+ пъти и резултатът ще е още по-добър.Намерих чертеж на рейката и видях че няма пробка за източване.Другия вариант беше да развиля металните тръбички,за високо и ниско нялягане,от рейката,но го сметнах за неудачен. Предимствата на горепосочения начин са че: 1. Почиствате,малко или много,с-мата,заради многократната смяна на чистото масло. 2. Не разглобявате стари връзки по с-мата,които с години не са пипани,освен 2-те скоби за шланговете до казанчето. Недостатъците: 1. Давате пари за поне 2л. масло.( 2х15лв. Dexron II в моя случай ) 2. Процедурата изисква поне 2-ма души,единия да следи и долива масло,другия да върти волана и да е готов да загаси мотора веднага при проблем. Това,което напрвавих беше на полеви условия с подръчни инструменти.Ако имате компресор и вакуум помпа,бихте могли да извлечете повече от 700мл. стара течност преди да налеете новата. Забележка: По време на източването на старата течност,не палете двигателя с цел максимално източване на течността,защото е възможно помпата да почне да работи на сухо,което е кофти за лагерите и лопатките на ротора,дори и за малко !!!