Премини към съдържание

Доливане на вода


Препоръчано мнение

Може ли да запитам някой собственик на Space Wagon горе долу на колко време долива вода в разширителния съд, че мене ми се струва малко начесто секи месец да доливам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявайте ,но форума се превърна в образуване на теми от невежи,на които трябва да им се налива мозък в главата.Е,няма ли аджеба минимално и максимално ниво на водата да речем разграфено на тоз разширителен съд.Един друг колега пък какъв мотор на Спейс Стар да си избере,а вече безкрайно е писано за това. Хубаво ама има толкова теми ,които остават назад и изобщо не се преглеждат ,а всеки има самочувствието,че създава нова .Модератори обръщайте повече внимание на това,моля ви! Аз си мисля,че форума трябва да е полезен за проблемите на всеки един притежател на Mitsubishi,а не препълване с теми.Ако не съм прав поправете ме!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е първо Mitsubishi на колегата, да не му се сърдим. По въпроса - аз не доливам, нито вода, нито масло нито каквито и да е други течности с изключение на тази за чистачките и гориво чат-пат :)

Погледни дали не ти капе от някой маркуч, радиатор... в краен случай дима отзаде как как е, имаш ли нещо на капачката за масло, на щеката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А аз да питам, защо се кара тази кола с вода, след като си пише ,че течността трябва да е АНТИФРИЗ ! И не трябва да се долива, ако се кара с антифриз, защото той не се изпарява като водата , не кара елементите да ръждясват и не образува котлен камък, за да запуши нещо ! Това не е жигула или ЖУК .

Редактирано от todor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да е използвал думата "вода" метафорично. Ако не е има антифриз по 3лв литъра - да бяга и да налива....

 

P.S. Отдолу на маркучите скобите са метални и ръждясват. Може някоя да е истървала и от там да капе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От тоя антифриз по 3лв литъра по-добре да бяга и да събере за читав и смени изцяло преди зимата ама след като установи теча или пробитата гарнитура...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Читав, готова смес за -36 градуса, не е MOTOX, беше някава свястна марка според опаковката. 3.88 май беше. Motox-а е малко по-скъп, концентрат за някаква по-измислена температура. Въпросния антифриз може и да взема да го изпробвам върху опела, че нещо стои на минимума... Предполагам във всички случаи ще е по-читав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Читав, готова смес за -36 градуса, не е MOTOX, беше някава свястна марка според опаковката. 3.88 май беше.
Е те такъв антифриз няма ...

Читавите са в опаковка по 1.5 л. и са 12-13 лв.

Този от 3-4 лв. на третият месец е с друг цвят ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е те такъв антифриз няма ...

Читавите са в опаковка по 1.5 л. и са 12-13 лв.

Този от 3-4 лв. на третият месец е с друг цвят ...

 

Тука във Варна, до циганската махала продават такъв за 3 лв. Може и наливно (отиваш с тубето). Има и сапуни и други работи :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз го гледах в сериозен магазин в хубави бутилки, може и продавача да е объркал цената. Всеки случай ще е по-добре, отколкото да долея половин кило вода или някой MOTOX вътре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А да захванем въпроса: Като се е киснало 10години със син антифриз, ако му налеем червен (розов) какво става?

 

Иначе си намерих такъв Valvoline на 17лева, концентрат -80 http://drive.bg/product_info.php?cPath=15_...16&ModelId= (ама червен);

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нищо не става - аз бях със син, предполагам 10г. е било така, сложих червен на Приста и не съм имал проблеми. Предполагам не трябва да се смесват само...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А да захванем въпроса: Като се е киснало 10години със син антифриз, ако му налеем червен (розов) какво става?

 

Иначе си намерих такъв Valvoline на 17лева, концентрат -80 http://drive.bg/product_info.php?cPath=15_...16&ModelId= (ама червен);

 

Промивка, слагаш новия и това е.

 

А цената на този е от едната страна 16, а вътре при разфасовките 14 :) Много бързо мина от 3 до 17 :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не този е за -80, предполагам ще пише че трябва да да се поразреди малко. Другия е за -36 и беше уж евтин поне според продавача, ще се използва да се долее 0.5л в старата кола. Този от 17 съм му хвърлил мерака да го взимам като почнат да падат температурите чак. Притеснява ме за уплътненията и маркучите че ще има отложено количество антифриз по тях, от стария който ще си остане, после може да вземе да потъмнее или да се пресече част от него и да изплува отгоре...

 

- аз бях със син, предполагам 10г. е било така, сложих червен

 

И остана ли горе-долу бистър или си промени цвета антифриза?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И остана ли горе-долу бистър или си промени цвета антифриза?
Както ти казах и по горе, цветът си променят "антифризите" от 3-4 лв...

Хубавите нямат проблем с цветът и свойствата си...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А като се смеси с малкото останало от стария, дори и след промивката? Всичкото това са химии и няма гаранция какво ще стане, дори и да има малко количество.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намерих на едно място, че не се препоръчва смесване на повече от 10% на различни типове антифриз иначе може, но не е препоръчително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И остана ли горе-долу бистър или си промени цвета антифриза?

 

Според мен - да. Не си е сменил цвета и бистротата, дори не се и старах да промивам много - много. С маркуча в радиатора, измих добре и разширителния съд.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разширителния съд , най-добре се мие със морска сол, като се сваля преди това, пълни се със сол до някъде и малко вода и почваш да го тръскаш. Големите кристали ще изчистят всяко кътче и наслагване, но ако материала е пожълтял, това няма как да се оправи. Купувате си и една добавка за промиване на охладителната система и след това след неколкократна провмивка с вода наливате новия антифриз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За 3-4лева предлагат течност за чистачки в цвета на антифриз.Аз препоръчвам на OMVконцентрат.

 

Аз както я хабя само такава трябва да си взимам, по 4 лв килото * 7 литра на всеки две седмици...

 

 

PS. Ползвам концентрат 9лв за 250л вода. Лятото няма смисъл да се купува готова течност. Оня антифриз ще го пробвам или ще долея вода...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този, за 3-4 лв. има съмнително ниско количество етилен-глюкол и много вода ,ама от ВиК- то ................

Истинския антиофриз,има освен качествен етилен, има и антифрикционни и антикорозионни съставки,които предпазват мотора от вътре.........

Антифриза Лонглайф ( червения ) няма в състава си антикорозионни съставки,поради което се ползва само за алуминиеви блокове...........

Известно е че антикорозионните съставки влошават фрикционните качества на антифриза и поради това антифриза не може да бъде лонг лайф...........

С други думи антифриза ,освен да не замръзва,има за цел и да смазва и предпазва мотора и водните му магистрали от натруппване на ръжда и котлен камък ,а последното пък се образува от това че той е разреждан с обикновенна вода а не с дестилирана такава............

Това го казвам само да поясня някои неща за антифриза...........

С Това и червения антифриз не е подходящ за чугунени блокове, защото чугуна "ръждавее"............ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Имах същия проблем.Кола-почти нова.Гадното е ,че ако сълзи /от различни места/ при попадане на капката в/у топлия мотор или скорости просто няма как да го видиш.То не бяха силикони на гърловини,смяна на О-пръстени,гарнитури и пак...Малко, но се губеше антифриз.Има вариант да прокапва дори като изстине .Просто няма засичане... Накрая си реших проблема като смених всички скоби на водните съединения,които бяха самозатягящи се с такива на винт и...край. Дано съм бил полезен и проблема да е сходен,защото корифей-монтъори ми взимаха сума ти пари за смяна на уплътнения на "терсене место" и не ми беше много комфортно.

Редактирано от nekrolog
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...