Премини към съдържание

Проблем с тоците


Препоръчано мнение

Ами то може да са много работи:

Кабели, свещи, дебитомер, ламбда сонда, изпускане на някой вакум, ТПС....

Колега, мятай се и тествай. Лошото е че не ти го прави постоянно и трябва когато се прояви проблема, тогава да тестваш.

Цт..............не е и това, на колегата ще му кажа че е от ЕКУ-то му..............прословутите кондензове са се стекли и сега няма правилно стабилизиращо захранване на ЕКУ-то и ЦПУ-то се шашка...........от там много трудно може да ти се нагоди работата на празния ход а и самата работа на мотора...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Бих искал да попитам , ако нямате нищо против , къде се намира ЕКУ-то на 1Г ? Мерси предварително ! Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зад радиото. Поставен е вертикално и много гадно за сваляне.

Що да е гадно бре шефе? Много си му е добре за сваляне, в сравнение с Галант ЕА сериите..............и не е зад радиото ,а отстрани вдясно,т.е. трябва да се свали дясната кора на барчето и там се вижда, до там има само 2 винчета..........не е лошо да се провери и релето ...........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди малко на прибиране към Плевен пак пойграха леко обороротите за момент .Светна чека :( и започна да рабти на 3 цилиндъра.Отбих ,изгасих след една мин запалих и всичко си беше нормално .Само ми се струваше леко спъната .

В понеделник ще отида да я прегледат на стенд . Ще пиша при мене какво е

Забелязал съм ,че става на дълъг път .Като я карам градско няма тези проблеми.

 

 

Колега, би ли споделил къде в Плевен има стенд, на който да диагностицират :mitsu-smiley: !

Искам ако може да си спестя ходене до София или Пловдив.

Благодаря!

 

Поздави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди да замина за Варна сложих REDEX INJECTION CLENAER и не правеше толкова проблеми колкото преди , но трябва към 200км да се покара с добавката . Отидох на диагностика в БОШ в Варна , но този го качих и вика , че колата не може да се закачи , ако не дава постоянна грешка. Но като го повозих (60тина КМ ) и даде 3-4 пъти ми прекъсна и тои вика , че е от дюзите. И сложих сега още една такава добавка за почистване и каточели има ефект :/ . Ще покарам още 500км и ще ти кажа окончателно , но няма да сгрешиш ако сложиш 1 добавка (4лв) + 50Л бенз :)

 

Колега, наистина може да е от ЕКУ-то. Сваляй и проверявай. Кондензаторите поне струват стотинки и е добре да ги смениш да не стане по-голяма беля и да тръцне цялото ЕКУ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, наистина може да е от ЕКУ-то. Сваляй и проверявай. Кондензаторите поне струват стотинки и е добре да ги смениш да не стане по-голяма беля и да тръцне цялото ЕКУ.

Да е само от кондезаторите е едва 20-30%, по скоро има и други проблеми по ЕКУ-то...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то хубаво да го сваля ама като не сам способен да направя тази маневра ? Някой в Варна дали ще е способен да го погледне дали е от него ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, би ли споделил къде в Плевен има стенд, на който да диагностицират :mitsu-smiley: !

Искам ако може да си спестя ходене до София или Пловдив.

Благодаря!

 

Поздави!

тове е много уместен въпрос ,ако знаех веднага го мятам :)

търся си елком в Плевен

изв се оффа :icon_blush: но мисля ,че ще е ценно инфо за Северна БГ

Редактирано от nikolay vanchev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

тове е много уместен въпрос ,ако знаех веднага го мятам :)

търся си елком в Плевен

изв се оффа :icon_blush: но мисля ,че ще е ценно инфо за Северна БГ

Ами скоро се задава среща на клуба в Ст. Загора ,мога да дойда с тестера да видим за какво става въпрос..........м/у другото си взех и втори тестер ,който покрива някои неща ,които първия не може........... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то хубаво да го сваля ама като не сам способен да направя тази маневра ? Някой в Варна дали ще е способен да го погледне дали е от него ?

 

 

 

Кажи като си в Бургас ще ти дам моя да пробваш а пък ти ще почерпиш. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами то хубаво да го сваля ама като не сам способен да направя тази маневра ? Някой в Варна дали ще е способен да го погледне дали е от него ?

 

 

 

 

 

 

Така става понякога. Като идваше да гледаш мойто трябваше да го купиш и нямаше да ги имаш тези проблеми :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами скоро се задава среща на клуба в Ст. Загора ,мога да дойда с тестера да видим за какво става въпрос..........м/у другото си взех и втори тестер ,който покрива някои неща ,които първия не може........... :icon_thumbup:

 

 

Майтапа на страна! Пламене, ако можеш и ако искаш разбира се, вземай тестера и на поляната да го закачиш моя "старец" та да му излязат всички болежки. Аз имах ходене до София, което се провали и затова варианта в Стара Загора е чудесно решение! Пак казвам - ако ти се работи и на ПРАЗНИКА ! :icon_dance:

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги аз го имам същия проблем.Изложил съм го в темата за Лансера под името "Мицубишито ми забива (гасне) помогнете."Межете да го прочетете от тази тема.Досега съм ходил два пъти в сервиза на "Бош" в гр.Плевен но нищо не ми управиха по колата.Смених свещи,делко,"прах си свещите на ултра звук",филтрите за горивото и въздуха,датчика на дроселната клапа,бобината за високото напрежение, но проблемът си остана.Казаха ,че компа ми е здрав.Лампата на чека не свети.Направо се чудя какво да правя.Колата ми е бензинова Лансер 1500 куб.Забелязъл съм я ,че забива (изгасва) на средните обороти между 1500 и 2000 оборота и като падне на 1000 оборота сама се оправя.Моля Ви ако някой се сеща на какво се дължи моя проблем да сподели във форума. Благодаря предварително.Казвам се Веско и съм от гр.Свищов. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи сега пак ми го направи и този път го оставих без да го форсирам и отворих капака и от прекъсването на място което се получава от мястото посоченото на картинката се чува звук прекъсващ в такт с мотора което наподобава все едно , че дава на късо нещо ? някакви идеи

 

http://img512.imageshack.us/img512/6581/gsx9.th.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами там са дюзите и горивната рейка, колега. Няма какво да дава на късо там. Според мен най-добрия вариянт за теб е да намериш отнякъде едно ЕКУ временно, и да пробваш с него. Както каза диджея най-вероятно е от него.

 

Ако това е твоят двигател на снимката, имам резервно работещо ЕКУ за него :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е моя :) ами колегата от бургас каза , че има такова ЕКУ. Ако се навие да го пробвам за 1 седмица да вида дали ще се оправи

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи сега пак ми го направи и този път го оставих без да го форсирам и отворих капака и от прекъсването на място което се получава от мястото посоченото на картинката се чува звук прекъсващ в такт с мотора което наподобава все едно , че дава на късо нещо ? някакви идеи

 

http://img512.imageshack.us/img512/6581/gsx9.th.jpg

Aми принципно колега ,там седят и бобините, което е възможно следното нещо: ако има пробиви по тях, тогава като тресне високото напрежение по корпуса на мотора ,от там се шашка и самото ЕКУ и/или комутатора, а той пък пряко е свързан с ЕКУ-то................тъй като напрежението е около 8-12 киловолта, може да блокира управлението на мотора за известно време.............за да се хване този проблем, трябва вечерно време да форсираш мотора от оборотие на празен ход до към 3000 об. защото тогава най много се товарят бобините и имат голямо насищане на намотките , съответно тогава е най голяма вероятността да прехвърчи искра м/у нея и корпуса ако тя е пробита............ако нещо не можеш да го хванеш ,тогава му помогни като вземеш шише с пръскалка от препарат за стъкла и малко вода налей и почни 1-2 пъти да пръснеш отгоре в/у бобините, ако има пробив, ще светне като дискотека ...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам само да не светна с тях :D

ЕЕее, голяма работа, един път ще светнеш, ама ще свършиш доста полезна работа................ :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
1-2 пъти да пръснеш отгоре в/у бобините, ако има пробив, ще светне като дискотека ...............

 

 

-даже и да "светне"...-шанса да види че бобините прехвърлят не е особенно голям(навряни са под смукателния колектор)

 

 

В разстояние на 2-3 месеца през сервиза ми минаха 4 Еклипса за диагностика и ремонт!

Три от автомобилите записваха една и съша грешка в ECUто (14-TPS),..също и влошена работа на двигателя..

- симптоматично и от натрупаният опит знам че проблемът е в ECUто, отремонтирах блока управление!

След ремонта на блока за управление и при трите автомобила се наблюдаваше перфектна работа на мотора...само че

при всичките тези (3)... оборотите на празен ход се завишаваха на 1500-1800 дори и при достигане работната температура, не падаха на 850?! Причината...-и трите автомобила бяха обиколили по 5-6 сервиза , по 2-3 "тротоарни" майстора, и всеки беше ровил и копал..но безуспешно!

-И при трите коли, след вкарване в сервизен режим на настройка и последвалото настройване на ъгъл запалване (5-7 градуса) после обороти празен ход (850) и ъгъл на дросел клапата при затворено полужение......-всичко си дойде на местата и трите мъркат като "котета" тоест работят перфектно във целият диатазон от ниски обороти до макс!

-Та значи от четири автомобила при при излезе че основната причина за лошата работа е В ECUто!

Неправилно дозиране на горивовъздушната смес и ненавременна искра!!!

-На 80% съм сигурен че и при колегата проблемът е аналогичен или комплексен, тоест ECU , плюс допълнителни дефекти!

 

-забравих да кажа за единият автомобил! При него проблемите бяха много лоша работа на двигателя в ниския диапазон до 2000-2500 оборота , празния ход липсваше и работи постоянно (топъл студен на 1500 об.)

-Оказа се че са му сменяли ангренаж и "стандартна грешка" са разминали с два зъба....

беше прекъснала една от шесте намотки в стъпковия мотор!

Ремонтирах стъпковия, профилактика на ECUто, презацепване на ангренаж, нужните настройки на празен ход , центровка на ъгъла на клапата и запалването, и всичко ОК. Клиентът си тръгна шастлив като "мида"!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-даже и да "светне"...-шанса да види че бобините прехвърлят не е особенно голям(навряни са под смукателния колектор)

 

 

 

беше прекъснала една от шесте намотки в стъпковия мотор!

Ремонтирах стъпковия, профилактика на ECUто, презацепване на ангренаж, нужните настройки на празен ход , центровка на ъгъла на клапата и запалването, и всичко ОК. Клиентът си тръгна шастлив като "мида"!!!!

Само да вметна че стъпковото моторче няма 6 намотки а 4 такива, с два общи краища............на които се поодава + 12 волта напрежение ,а останалите "въртят" по маса...........

Стъпковия мотор можеш само евентуално да го раздвижиш ,но не и да го ремонтираш..........

Шанса да светне и да види пресветкането на бобините се увеличава многократно ,ако го прави на тъмно, за това подчертах че това се прави на тъмно......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна че стъпковото моторче няма 6 намотки а 4 такива, с два общи краища............на които се поодава + 12 волта напрежение ,а останалите "въртят" по маса...........

Стъпковия мотор можеш само евентуално да го раздвижиш ,но не и да го ремонтираш..........

Шанса да светне и да види пресветкането на бобините се увеличава многократно ,ако го прави на тъмно, за това подчертах че това се прави на тъмно......

 

Да така е стъпковият мотор е с 4 намотки...-грешката е моя в дързината съм записал така..имах в предвид че изводите са (6) шест!

Още по точно е да се каже че реалните намотки в степера са на две макарички , дефакто са две бобинки свъс среден извод! Макарите са една над друга по оста(ротора) и са шприцовани в пласмасата(основата-макаричката)...-неотремонтируемо -но на пръв поглед!

Степ моторчето което отремонтирах имаще прекъснала крайна намотка на едната макаричка, тоест спрямо средният край (извод), знаеш вътре намотките ,проводникът е тънък като косъм, изходните пинове на макаричката са шприцовани заедно със спойката към проводника в пласмасата на макаричката!

Със подходящ поялник и специално пригодена човка, много внимателно започнах да свалям слой по слой, малко по малко от пласмасата върху изходният пин и около предполагаемото място на спойката и проводникът вътре!!!-Всичко това под ЛУПА за работа с електронни платки, по точно лупата е за ремонт на GSM, tip "свободни ръце" с осветление!

След няколко минути "разчистих мястото от пластмасата" и изводчето на проводника(намотката) се показа до лапичката на изходящият пин!

Зачистване на миниатюрното крайче на проводника(защото е с лакова изолация) и не лови припой......-и после финна спойка към изходният пин, замазване на "разкопаното място" с подходящ високотемпературен диелектричен лак(лепило)! -използва се слепващ лак за високоговорители, по точно за слепване на намотките и шпулите на говорителя тип CKR-FS1293 на Loctite® !

За около час степ моторчето беше възстановено, съжалявам че не направих снимки, но моята задача е да оправям колите на хората а хе да штракам снимки като фотограф, пък и за това не остава време от работа!

-Защо се "заядох" да пробвам да оправя това степ моторче, първо защото е кадърно изработено(японска работа) второ защото е лесно разглобяемо и механически неповреждаемо, трето защото от 1982 година се занимавам с електроника и не на последно място защото щях да загубя повече време да търся здраво работещо такова(втора употреба) а и навярно доста навъртени минути в телефонни разговори!

Та това е от мен.......степ моторче от тори тип се ремонтира и си заслужава да се пробва ремонт при прекъсване нанамотка в 50% от случаите се оказва че прекъсването е във връзката между изводният пин и провидникът!

 

със уважение И. Мийков

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...