Премини към съдържание

Проблем с тоците


Препоръчано мнение

Да така е стъпковият мотор е с 4 намотки...-грешката е моя в дързината съм записал така..имах в предвид че изводите са (6) шест!

Още по точно е да се каже че реалните намотки в степера са на две макарички , дефакто са две бобинки свъс среден извод! Макарите са една над друга по оста(ротора) и са шприцовани в пласмасата(основата-макаричката)...-неотремонтируемо -но на пръв поглед!

Степ моторчето което отремонтирах имаще прекъснала крайна намотка на едната макаричка, тоест спрямо средният край (извод), знаеш вътре намотките ,проводникът е тънък като косъм, изходните пинове на макаричката са шприцовани заедно със спойката към проводника в пласмасата на макаричката!

Със подходящ поялник и специално пригодена човка, много внимателно започнах да свалям слой по слой, малко по малко от пласмасата върху изходният пин и около предполагаемото място на спойката и проводникът вътре!!!-Всичко това под ЛУПА за работа с електронни платки, по точно лупата е за ремонт на GSM, tip "свободни ръце" с осветление!

След няколко минути "разчистих мястото от пластмасата" и изводчето на проводника(намотката) се показа до лапичката на изходящият пин!

Зачистване на миниатюрното крайче на проводника(защото е с лакова изолация) и не лови припой......-и после финна спойка към изходният пин, замазване на "разкопаното място" с подходящ високотемпературен диелектричен лак(лепило)! -използва се слепващ лак за високоговорители, по точно за слепване на намотките и шпулите на говорителя тип CKR-FS1293 на Loctite® !

За около час степ моторчето беше възстановено, съжалявам че не направих снимки, но моята задача е да оправям колите на хората а хе да штракам снимки като фотограф, пък и за това не остава време от работа!

-Защо се "заядох" да пробвам да оправя това степ моторче, първо защото е кадърно изработено(японска работа) второ защото е лесно разглобяемо и механически неповреждаемо, трето защото от 1982 година се занимавам с електроника и не на последно място защото щях да загубя повече време да търся здраво работещо такова(втора употреба) а и навярно доста навъртени минути в телефонни разговори!

Та това е от мен.......степ моторче от тори тип се ремонтира и си заслужава да се пробва ремонт при прекъсване нанамотка в 50% от случаите се оказва че прекъсването е във връзката между изводният пин и провидникът!

 

със уважение И. Мийков

Е ако е такъв проблема, то това не може да се каже че е проблем , но обикновенно една или две от намотките прекъсват по "надълбоко" и нищо не може да се направи.............аз съм се опитвал дори и да пренавивам намотки, обаче сметнах че е по добре да се направи друга макаричка, и така и направих , на струг от пластмаса ми я изработиха, обаче възникна други проблеми като посоката на навиване, броя навивки, и т.н. .......Затова реших че е по добре да действам по електрическо съпротивление, и се оказа че за този тип макара и този тип проводник от началото на макарата докато стигне до 30 ома съпротивление намотките стигнаха около 470 бр. или нещо такова и след това се дърпа средния край, от там пак се връща и така до следващите 30 ома , което обаче намали броя на намотките и те вече бяха около 350 навивки( тове е логично де )............така го направих аз и стана, но си е играчка и затова се отказах от този вариант.............има си втора ръка моторчета и нови , но скъпи де ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Е ако е такъв проблема, то това не може да се каже че е проблем , но обикновенно една или две от намотките прекъсват по "надълбоко" и нищо не може да се направи.............аз съм се опитвал дори и да пренавивам намотки, обаче сметнах че е по добре да се направи друга макаричка, и така и направих , на струг от пластмаса ми я изработиха, обаче възникна други проблеми като посоката на навиване, броя навивки, и т.н. .......Затова реших че е по добре да действам по електрическо съпротивление, и се оказа че за този тип макара и този тип проводник от началото на макарата докато стигне до 30 ома съпротивление намотките стигнаха около 470 бр. или нещо такова и след това се дърпа средния край, от там пак се връща и така до следващите 30 ома , което обаче намали броя на намотките и те вече бяха около 350 навивки( тове е логично де )............така го направих аз и стана, но си е играчка и затова се отказах от този вариант.............има си втора ръка моторчета и нови , но скъпи де ............

-Прав си , така е, голяма играчка е пренавиване на такова изделие! навремето, преди 10тина години имах сервиз за електроника, тогава си играех и пренавивах какви ли не "дребосъци" и "въшки" като междинночестотни филтриращи бобинки по радиоприемниците....нооооо сега?!! - Да ме убиеш , няма да се занимавам и да губя ценно време!

Има си нови..има си и втора употреба....ако не стане при опит за възстановка на спойки, и се окаже че бобинките са прекъснали някъде по навътре(незнайно къде).... се минава на вариант ново или старо работещо :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

-Прав си , така е, голяма играчка е пренавиване на такова изделие! навремето, преди 10тина години имах сервиз за електроника, тогава си играех и пренавивах какви ли не "дребосъци" и "въшки" като междинночестотни филтриращи бобинки по радиоприемниците....нооооо сега?!! - Да ме убиеш , няма да се занимавам и да губя ценно време!

Има си нови..има си и втора употреба....ако не стане при опит за възстановка на спойки, и се окаже че бобинките са прекъснали някъде по навътре(незнайно къде).... се минава на вариант ново или старо работещо :D

Точно за това ставаше дума..........аз лично не бих се занимавал с такива работи и да си губя времето, иначе всичко се прави, въпроса е на каква цена и време.............

И да добавя .............интересното е че на ново моторче му е висока цената, но защо? какво толкова има в него ? :icon_blush: Цената се движи от порядъка от 530 до 600 лв. че и отгоре тук след плащане на всички простотии като мита и ДДС, но ценаа е висока и там,което не мога да си го обясня, толкова ли не може някой китаец да го произвежда при тях си и да му падне цената?Та те правят всичко и многократно по сложни неща и са в пъти по евтини от това моторче.......... :icon_blush:

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Струва си да се помисли върху едно проектче за байпас за празния ход, заместващ оригиналния. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това ставаше дума..........аз лично не бих се занимавал с такива работи и да си губя времето, иначе всичко се прави, въпроса е на каква цена и време.............

И да добавя .............интересното е че на ново моторче му е висока цената, но защо? какво толкова има в него ? :icon_blush: Цената се движи от порядъка от 530 до 600 лв. че и отгоре тук след плащане на всички простотии като мита и ДДС, но ценаа е висока и там,което не мога да си го обясня, толкова ли не може някой китаец да го произвежда при тях си и да му падне цената?Та те правят всичко и многократно по сложни неща и са в пъти по евтини от това моторче.......... :icon_blush:

Колеги Тумби и Иван Мийков споделете и нещо по моя пробле изложен във втора страница от" Good Men".Ще Ви бъда мнооого благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това ставаше дума..........аз лично не бих се занимавал с такива работи и да си губя времето, иначе всичко се прави, въпроса е на каква цена и време.............

И да добавя .............интересното е че на ново моторче му е висока цената, но защо? какво толкова има в него ? :icon_blush: Цената се движи от порядъка от 530 до 600 лв. че и отгоре тук след плащане на всички простотии като мита и ДДС, но ценаа е висока и там,което не мога да си го обясня, толкова ли не може някой китаец да го произвежда при тях си и да му падне цената?Та те правят всичко и многократно по сложни неща и са в пъти по евтини от това моторче.......... :icon_blush:

 

O-o-o да, стъпковия мотор се ремонтира!!!! Пренавива се намотката, не е голяма философия!!! На мен ми го направиха за 40-50лв.

А относно цената на нов, бях пуснал в една тема къде се продава на цена 130$ + 20$ доставка за БГ, а именно:

 

www.dsmisc.com

 

Колега Мийков, ако не е тайна би ли казал какво точно ремонтираш на ЕКУ-тата ако не е тайна. Че аз имам подозрения че моят работи само в OPEN LOOP.

И сега ровя да намеря каква е причината. Подозирам за това ламбда-та тъй като това е единствената част , която не съм сменил по този мотор :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...