Премини към съдържание

Скоростна кутия Galant 2.5 V6


margo

Препоръчано мнение

.

А относно регулирането на диференциала.....нямам толкова свободно време да ти опиша, но ако трябва да се направи както трябва(ако е променяно), то тогава скоростната кутия ще се разглобява(при много късмет)поне 5 пъти.

:tooth: :tooth: :tooth:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Мерси за линка. Принтирал съм над 50 страници и съм взел папката при колата, но още не съм разглеждал къде какво и как се прави.

100 хил. да изкара ще е супер. Това са 10 хиляди лева за бензин само. Няма да ги мина в този живот... След малко отивам да свалим лагерите, да ги измием и то ще си покаже. 90% съм сигурен че не е от тях. В магазина няма да са по-здрави от моите.

Какъв ти е проблемът на скоростите все пак? Вие, стърже, къркори? Само при отпускане на газта на първа и втора? Стържене на първа и втора? При 70 -80 км. в час при натискане на съединителя и движение по инерция нещо променя ли се?

Жокери: свалете лагерите, огледай ги много внимателно един по един и сигурно ще намериш язви, прегледай много старателно иглените лагери също, там понякога се появяват язви, над 90% от проблемите идват от лагерите, май, май.

ПП. Имам един пълен сет лагери оригинални за тая кутия, включително за дифа, но ги пазех за себе си. Все пак свиркай, ако работата се окаже спешна.

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че съм за прибиване. На базата на толкова четене за проблеми със скоростите си навих на пръста и си изсмуках проблем от въздуха. Всяко едно детайлче отвътре е като чисто ново. Лагерите? В магазина не са по-здрави от моите. Щом и черупките трябва да са така, то значи утре ще пристъпим към сглобяването.

Преди това обаче ще прегледам мануала, който си принтирах вчера следобед. Той е за F5M42.

Шумът е все същият откакто купих колата и чух малко след като я бях платил и сложил номерата в Германия. Ама край, бях си тръгнал за вкъщи, всичко озаконено... свършен факт. И климатроника не бях забелязал, че не работи. Толкова бях невнимателен. Но пък преди седмица вече и радиаторът на климатроника вече няма дупчица по-тънка от косъм (протрито)...

Като чух за първи път шума през главата ми мина мисълта - "Опаа, каре. Как не го чух по-рано :icon_doh: ". Приятелят, който върши същинската работа по колата, каза същото - охо, клопа ти каре. А аз на базата на четене тук му казах: "Не, тези коли имат проблеми със скоростите, това са лагери или гнездо на лагера на първичния вал". :icon_blush:

Упражнението беше излишно. Или поне се убедих че ск. кутия на колата е 10 точки. Лагерите бяха свалени, измити и прегледани обстойно - абсолютно нищо. Бе нови направо. Като се сглоби кутията ще видим и каретата. Нямам търпение да я подкарам отново :icon_n_king: .

Самият шум бих описал така: на първа малко след потегляне се чува так-так-так..... По-остро и отчетливо е ако се подаде газ (по-бързо потегляне). И наляво, и надясно, и направо е едно и също. На втора шумът продължава, но по-слабо. На трета го долавях, но беше още по-слабо и често липсваше. Само на баир нагоре и на ускорение. На другите предавки го няма, или поне аз не съм го чувал никога. Чува се глухо и няма стържене и виене. Честотата се увеличава с увеличаване на скоростта на движение. Ако подам газ от 40 на втора го има, но на 4-та от 40 - не. Обяснявам си го със значително по-слабия въртящ момент, прилаган от двигателя върху трансмисията и диференциала. Заоблената (пак предполагам) съчма в някое от каретата "закачва" и всъщност от тук идва так-так -ането.

Друго, което ме заблуди относно лагера на първ. вал, беше появяващият се шум (кърконене, което никога не съм чувал на проблемна трансимисия, а представата си я изградих сам ... внушението е голяма напаст) на тихи при загрят двигател. Появяваше се и затихваше, но не изчезваше и не се променяше при натискане на съединителя. Сега като си спомням, баш си беше хидр. повдигач. Има един който ме тормозеше мин. година. При спиране на компресия независимо на коя предавка, няма никакъв шум. На изключена също всичко е нормално. Грешката ми беше че не се допитах до добрите майстори, да им дам да покарат колата и да кажат мнение, а слушах врели-некипели от собственици на мицита, мазди, нисани, които имали проблеми със скоростите и диференциалите.

При този човек съм виждал 4-5 ск. кутии от най-различни коли. Имаше една на Волво. Тя беше най-зле. Направо трагедия. Всъщност всички бяха трагични, но за нито една от тези коли (нито една японска) не съм чул да се говори за характерен проблем. За мен причините за такива аварии идват от немърлявщина и издевателство над колата. Всяка кола има слабо място и като й дадеш огън или ще троши зъбно колело, независимо дали на ск. кутия или диф., или полуоска, или съединител ще откъсне ... все някъде има най-слаба точка и ще се счупи.

 

Любо, дай на Пламен колата да я тества. Наизуст виждаш че не стават нещата. Чак да се пребиеш няма, зависи и при какви обстоятелства се случи и какво точно ще стане. Напр. на лед в завой ако блокира ще изправиш завоя. Ако я напънеш да изпревариш рисково камион с ремарке и тя се строши по средата... някакви такива обстоятелства. Нещо ще се счупи, откъсне, но какво - зависи. Според мен трябва много да ти ромоли, да вие и да я караш дълго, за да приключи тотално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бях почти сигурен че проблема не е в ск. кутия ,но все пак нито съм я виждал ,нито съм я чувал колата ти какво прави..........и го споделих когато ме пита на Л.С...........карай, поне видя как се свалят ск. кутии на тоз модел.................. :D :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е! Ще се самосезирам и по-точно ще вмъкна един цитат от ЛС, което аз съм ти писал на 01.12.2008 г.:

 

Здравей, Пламене!

Предполагам си много зает и затова минавам директно на въпроса. Имам проблем с каретата на моя галант с 6А13 двигателя. Така го купих.

 

Не знам къде ми е повредата - във вътрешно или външно каре, ляво ли, дясно ли, двете ли... Обаждат се дори когато карам направо. Даже няма значение дали са завити гумите или не - трака си по един и същ начин. Бях ти споменавал за това по-рано, но тогава мислех че е нещо от ск. кутия.

 

 

Ще взема чука и ще се ударя право по челото .......... :drive:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има и продължение - дясната полуоска след като я измихме от греста е като чисто нова. Нищо нередно няма по тази кола засега .....

Следващият път ще чакам нещо да се взриви и тогава ще се разфасова.

 

Гледах мануала относно лагерите на диференциала и по-точно черупките и как се вадят. Дават изваждане на черупките със спец. скоба, значи не би трябвало да влизат и излизат в картерите на ръка. Трябва да има някакво усилие. Моля по този въпрос да се изкажат Пламен, Марин и Милен. Ако друг е правил такава процедура и колата все още върви, нека помага.

Предпоследен въпрос - каква грес да сложа в полуоските?

 

Пропуснах да кажа че днес нарочно не сглобихме кутията, защото имам нужда от абсолютно 100% сигурна информация за тези черупки и гнездата им. Който иска да помага сега е моментът.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така са си черупките, не се набиват. В сервизното ръководство има инструмент за избиване и набиване на семерингите. Има и инструмент за монтаж на лагерите, за да не подведът накриво. Но не се набиват.

 

П.С. Както и между другото и другите лагери, те също не се набиват а са плаващи. Освен проблемния лагер на първичния вал.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Черупките на тези лагери пончкога ги вадя леко "сакатлъжки" когато не могат да се извадят със скобата........просто заварявам на тях една тръба и я закачам на обратния чук и ги "маем"........... :D друг трик когато не ще да се вадят нормално е, да наваря по вътрешната страна ( там ,къде се търкалят съчмите ) с електрожена .............по този начин заварката дърпа и ги отхлабва от лелото им............и готово..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето, пак има разминаване - ти ги вадиш и прилагаш усилие, а аз ги слагам и махам с два пръста. Айде с 3. Като сложа гривната и мога да я въртя в гнездото. Това за мен не е нормално. Но пък Милен казва друго.

Утре сме се разбрали да сглобим дясната полуоска, да свалим и другата (ако изобщо се отвият двата болта на правия носач) и да сглобим кутията.

Но за да свърша това ми трябва информация - каква грес се слага в полуоските и какво да правя с гнездата?

 

Между другото фабричната грес беше много мазна и лепкава. Каретата са много надеждно (здраво) направени. Външното е с 6 съчми, а вътрешното с три ... не знам как се наричат - като лагерчета са, защото под тях има по едно ролково лагерче.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето, пак има разминаване - ти ги вадиш и прилагаш усилие, а аз ги слагам и махам с два пръста. Айде с 3. Като сложа гривната и мога да я въртя в гнездото. Това за мен не е нормално. Но пък Милен казва друго.

Утре сме се разбрали да сглобим дясната полуоска, да свалим и другата (ако изобщо се отвият двата болта на правия носач) и да сглобим кутията.

Но за да свърша това ми трябва информация - каква грес се слага в полуоските и какво да правя с гнездата?

 

Между другото фабричната грес беше много мазна и лепкава. Каретата са много надеждно (здраво) направени. Външното е с 6 съчми, а вътрешното с три ... не знам как се наричат - като лагерчета са, защото под тях има по едно ролково лагерче.

Черупките на конусовидни лагери няма как да са плаващи............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето, пак има разминаване - ти ги вадиш и прилагаш усилие, а аз ги слагам и махам с два пръста.

 

 

Ами сега ....кой е прав. Колега мяткай едно ези-тура(да ти помогне за дилемата) и я сглобявай тази скоростна кутия......

Те и на Ладата конусните лагери(вътрешните гривни) на предните колела не се набиват никъде, ама и не превъртат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, стана интересно... да си призная не съм виждал разглобена кутия на Галант, но ми е интересно да науча как се набиват конусовидни лагери, т.е. ако външната черупка е конусовидна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Външно самата черупката е права и гнездото в картера също е право (кръгло, без конуси). Лагерите на диференциала са конусно-ролкови, а не гнездата им. Черупките си остават в леглата на картерите като разглобиш :).

Според нас не е нормално лагер в скоростна кутия да се превърта в гнездото. Той няма работа да лагерува там и отделно няма какво да го стисне за да не се върти вътре като тръгне този агрегат. Натоварването е огромно и ако има дори и минимален луфт при двата вала, те ще започнат да се разтварят под силата на натиска на първичния, т.е. ще се стремят да се раздалечат, атаката на зъбните колела ще се измести и ще остане олеле-мале. Ще вие, ще стърже, зъб може да счупи, а може и да се стигне да авария и всичко да стане на попара.

Дори да го направим да се вади с усилие (с леко, не с големия чук да го набия) и да се счупи след 1 км., поне другия път ще знам как е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Според нас не е нормално лагер в скоростна кутия да се превърта в гнездото.

И според нас е така...

Аз до сега всички черупки които съм вадил, съм ги свалял по метода със заварката и обратния избивач, който ти е описал Пламен...

Щом ги вкарваш и изкарваш на ръка, леглата ти са разбити ..

 

А примера с Ладага който дава Милен, няма нищо общо в случая ..Външните черупки и при нея са си яко набити в леглата ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И според нас е така...

Нали?!! :good:

Е, поне раздвижихме болтовете. Нищо не искаше да се отвива по тази кола. Мислех че ще е ден - болт...

Последния шестак, при който помагах в ремонта и зацепването на веригите, беше много по-лесен за работа. Трябва ти само ключ 16 и разглобяваш всичко :D . Тук сме принесли гедории за ремонт на влак...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали?!! :good:

Е, поне раздвижихме болтовете. Нищо не искаше да се отвива по тази кола. Мислех че ще е ден - болт...

Последния шестак, при който помагах в ремонта и зацепването на веригите, беше много по-лесен за работа. Трябва ти само ключ 16 и разглобяваш всичко :D . Тук сме принесли гедории за ремонт на влак...

Това показва че колата ти в случая е ........"тегава" , т.е. само е карана и не е пипана въобще преди ти да я вземеш, другото е ,че сигурно е била австрийка или швейцарка....................или пък е седяла на много влажно място дъълго време...........за съжаление и при мен честичко ми се налага да правя такива коли, имам случаи даже при които не я ремонтирам, а реставрирам............всичко се сваля с флекса и оксижена............ :icon_blush: Това е и причината при "евробангийте " да не се случва това , тъй като при тях честичко се налага замяната на части и съответно там този момент се поддържа един вид изкуствено .......... :D

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А примера с Ладага който дава Милен, няма нищо общо в случая ..Външните черупки и при нея са си яко набити в леглата ...

 

А вътрешните са набити колко лагерите на диференциала на Галанта.....А я ми кажете съчмените лагери на първичния и вторичния вал като не са набити, кой ги държи да не превъртат.Става въпрос за задните лагери.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох в мануала на скоростната кутия и никъде не пише дали лагерите се набиват и кои не се набиват (т. нар. плаващи) За всеки лагер са дали специална скоба за вадене. Нищо чудно че живеем в заблуда, че всички лагери трябва да влизат в гнездата си с усилие - да се набиват с разлика 2 десети например. Но не да го набиеш с големия чук и лагерът да изкара стружки. Така ще затегне почти веднага след потегляне... Трябва да се върти на ръка свободно, без рупане и наченки на затягане. Просто с леко усилие да се вкара и след това за ваденето да трябва скоба, а не като обърнеш картера и той до клопне на масата.

Как трябва да бъде - лагерите в задния край НЕ трябва да влизат с усилие, така ли? А каква трябва да е хлабината им в гнездата?

Как стои въпросът с лагерите на диференциала?

 

Мануалът е 103 страници и би трябвало да е достатъчно подробен. Нито пише да се набиват, нито да не се набиват. Дадени са F5M41, F5M42 и W5M42. Въпросът какво държи лагерите на първичния и вторичния вал да не превъртат е много интересен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има си теория по тези въпроси, "Машинни елементи" - доколкото си спомням беще в първата част. Няма как да имаш един вал при, който двете опори (лагери) са набити (фиксирани) аксиално към вала и леглата, винаги едната от упорите е плаваща, иначе няма как да се поемат например температурните разширения (колкото и да са малки), а и се получава неопределена система (няма теоритично как да бъде изчислена и съответно конструирана). При конусно-ролковите лагери е малко по-особен случая, защото позволяват и двете гривни да са набити (монтирани със стегнатост), при съчмените лагери винаги едната гривна е набита, а другата е плаваща и всичко опира до конкретно инженерно решение в зависимост от случая. Като цяло тези теории се спазват при всички редуктори включително и скоростните кутии. Четете ръководствата за ремонт, там е описано всичко, което трябва да се провери, реда на разглобяване и сглобяване, но все пак майстора трябва и да разбира какво точно пише, как да се направят измерванията и т.н.

 

 

Статически неопределимите системи са рашими дори и "на ръка". Често пъти радиално аксиалните лагери са със фиксирани външни лагерни черупки а евентуалните температурни разшитения се поемат за сметка на малките луфтове между съчмите и лагерните черупки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое върти съединителя? Някакви зъбчатки има ли там или се осъществява директно от коляновия вал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое върти съединителя? Някакви зъбчатки има ли там или се осъществява директно от коляновия вал?

Няма зъбчатки(ако не броим тази за стартера, но тя не е постянно зацепена).Маховика е свързан неподвижно към коляновия вал, а феродовия диск към скоростната кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така го знам и аз - огледален, феродов и притискателен.

Допитах се с няколко души относно шума на скорост и всеки вдига рамене.

А сателитните зъбчатки постоянно ли се въртят, или в завой и при разлика в сцеплението на двигателните колела?

Едни ми казват че от това може да е. Обаче според мен тези зъбчатки не се въртят постоянно, а само при горните две положения. Те си се въртят, но на 360 градуса - заедно с цялата корона. Може ли да клопа от там при положение че се чува и направо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така го знам и аз - огледален, феродов и притискателен.

Допитах се с няколко души относно шума на скорост и всеки вдига рамене.

А сателитните зъбчатки постоянно ли се въртят, или в завой и при разлика в сцеплението на двигателните колела?

Едни ми казват че от това може да е. Обаче според мен тези зъбчатки не се въртят постоянно, а само при горните две положения. Те си се въртят, но на 360 градуса - заедно с цялата корона. Може ли да клопа от там при положение че се чува и направо?

Колега, да беше отишъл я при мен, я в Пловдив да ти видят проблема, а ти се хвана на хорото и все още питаш наляво, надясно .............не разбра ли ,че твоя проблем не може да се реши по форума............ :icon_blush:

Освен това , няма огледален и притискателен диск, те са едно и също нещо............

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...