Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Смяна на въздушни филтри


farkov

Препоръчано мнение

Здравейте,

Днес прегледах сервизната книжка, а там по въпроса за филтрите пише следното:

- смяна на въздушен филтър за купето - интервал 15 000 км

- смяна на въздушен филтър ДВГ - интервал 45 000 км (проверка на състоянието на 15 000 км)

 

45k км. не са ли много за "чиста" столица като София? Или има някаква грешка в книжката?

Какви са интервалите на смяна при вас и как разбирате, че филтърът е за смяна при проверка?

 

Също да ви попитам какви марки филтри предпочитате за следгаранционния период? Оригиналните са по-скъпички (между 2 и 5 пъти) в сравнение с други марки, които открих - VIC, Zaffo, MEAT&DORIA и т.н. Чувал съм, че за купето има и филтри, които не са от хартия и могат да се перат. Попадали ли сте на такива ?

 

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам нещо, като нямам климатик не би трябвало да имам филтър за купето нали? :icon14:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Днес прегледах сервизната книжка, а там по въпроса за филтрите пише следното:

- смяна на въздушен филтър за купето - интервал 15 000 км

- смяна на въздушен филтър ДВГ - интервал 45 000 км (проверка на състоянието на 15 000 км)

 

45k км. не са ли много за "чиста" столица като София? Или има някаква грешка в книжката?

Какви са интервалите на смяна при вас и как разбирате, че филтърът е за смяна при проверка?

 

Също да ви попитам какви марки филтри предпочитате за следгаранционния период? Оригиналните са по-скъпички (между 2 и 5 пъти) в сравнение с други марки, които открих - VIC, Zaffo, MEAT&DORIA и т.н. Чувал съм, че за купето има и филтри, които не са от хартия и могат да се перат. Попадали ли сте на такива ?

 

:mitsu-smiley:

За филтър на купето, може да се пригоди и ползва такъв за абсорбатор. А този на ДВГ, си е добре да го чистиш на 5000км и сменяш на 10 000. При положение, че пътищата са ни супер мръсни , а по време на дъжд се превръщат в реки от кал, това е нормалния период за смяна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам нещо, като нямам климатик не би трябвало да имам филтър за купето нали? :icon14:

 

Ами не е гаранция, че нямаш. Зависи от модела автомобил. Аз имах Корса, която нямаше климатик, но филтър си имаше :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен тия интервали са абсурдни.

 

Смяна на масло на 10000км

Смяна на въздушен филтър на 5000км

Смяна на филтъра за купето на 10000км

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

План технического обслуживания Mitsubishi

 

 

1) Каждые 7500 км или 6 месяцев:

замена масла и масляного фильтра

 

 

2) Каждые 15000 км или 6 месяцев:

проверка уровня масла в механической КПП

проверка уровня и плотности охлаждающей жидкости

проверка ремней насоса охлаждающей жидкости, генератора и кондиционера

проверка и чистка воздушного фильтра

проверка наличия подтеканий эксплуатационных жидкостей

проверка и регулировка педали тормоза

проверка вакуумного усилителя тормозов

проверка и регулировка ручного тормоза

проверка состояния тормозных колодок и дисков тормозов

проверка состояния выхлопной системы

проверка состояния колес, подвески и рулевого управления

проверка состояния резиновых чехлов ШРУСов

проверка состояния батареи и уровня электролита

проверка затяжки гаек колес

проверка схождения колес

проверка регулировки света фар

смазка петель дверей, крышек капота и багажника регулировка струи стеклоомывателя

проверка ремней безопасности

проверка состояния кузова

 

 

3) Каждые 30000 км или 12 месяцев:

замена топливного фильтра

замена воздушного фильтра

 

 

4) Каждые 24 месяца:

замена жидкости в гидроприводе тормозов

замена воздушного фильтра кондиционера

 

5) Каждые 60000 км :

замена масла/трансмиссионной жидкости в КПП (АКПП)

замена охлаждающей жидкости

 

6) Каждые 90000 км:

проверка и регулировка зазоров клапанов

 

7) Каждые 100000 км:

замена ремней ГРМ, генератора, гидроусилителя руля, кондиционера

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със спортен филтър и още не съм си купил от тези почистващи спрейове. Много хора ми казват обаче да го изпера с хладка вода. Какво мислете по този въпрос?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със спортен филтър и още не съм си купил от тези почистващи спрейове. Много хора ми казват обаче да го изпера с хладка вода. Какво мислете по този въпрос?!

 

Взимаш една кофа с вода 50/50 топла-студена, тураш прах за пране и почваш да го переш вътре, като го вадиш и потапяш обратно, (това е след като си го изтупал) оставяш го 15 минути да се кисне, после на течаща вода докато се изплакне, ако е мръсен повтаряш. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш една кофа с вода 50/50 топла-студена, тураш прах за пране и почваш да го переш вътре, като го вадиш и потапяш обратно, (това е след като си го изтупал) оставяш го 15 минути да се кисне, после на течаща вода докато се изплакне, ако е мръсен повтаряш. :)
Всички въздушни филтри ли така ги перете,че то да го метна моя в пералнята тогава,и умекотител ще му сложа,та като влиза въздуха в цилиндрите даже и ще мирише през ауспуха на хубаво :icon_dance:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По начина по който описах съм прал единствено конус спортен K&N. И след 2 пъти процедурата беше малко по чист от колкото като го купих :) A в пералнята... незнам как ще му се отрази не би следвало нищо да му стане... ако не те е гнус после да си сложиш дрехите в нея ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят също е K&N, но е панелен. Но мисля, че и конусите и панелните са по един и същ начин направени и от едни и същи материали. Въпроса е редно ли е да се пере?! Ако може и други хора да изразят мнение?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят също е K&N, но е панелен. Но мисля, че и конусите и панелните са по един и същ начин направени и от едни и същи материали. Въпроса е редно ли е да се пере?! Ако може и други хора да изразят мнение?!

Емо,на въпроса ти дали е редно да се пере...мисля,че сам можеш да си отговориш.То за това се води консуматив,за да се сменя.Но ако върши работа това с прането...защо пък не. То ние сме спецове в тая област-да побългаряваме всичко:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз се чудя защо изобщо да слагаш филтър? Няма филтър - няма проблем :)

 

Има си процедура за пране, с обезмаслител, с вода... и накрая се промазва със специално масло което всъщност осигурява филтрирането и пак става да речем на 90% от както е бил оригинален.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо,на въпроса ти дали е редно да се пере...мисля,че сам можеш да си отговориш.То за това се води консуматив,за да се сменя.Но ако върши работа това с прането...защо пък не. То ние сме спецове в тая област-да побългаряваме всичко:)

Не става ли въпрос за споортен филтър ? Защото той се пере ,почиства и омаслява наново, след което се поставя обратно. По принцип с тези филтри на K&N , върви и комплект за почистване, който струва към 30-40лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи за да се изясни на всички става дума за спортен филтър K&N, панелен, който е точно за модела и SLX ми го достави от щатите. Филтъра е доста скъп, за да се сменява на 5-10 000 км. В сайта си КиН дават 115 000км. живот. Определено няма +10 коня, но има осезаем ефект след 4 000 оборота и при рязко подаване на газ. Не ми се свидят парите за почистващи препарати които са специално за такъв тип филтри, но просто от много хора чувам че ги перат и затова питам дали е редно, и дали по този начин не се прецаква самия филтър. Как точно се почиства, какъв е реда? Филтърът ми е вече на 6-7 000 км и му е време, затова любопитствам. Ето и какво точно представлява:

33_2105.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали да взема този к-т на снимката. Какво като не е на КиН?

clean_oil.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли има значение, какъв ще е почистващия комплект. Този към който си се насочил е JR, а те са също добра марка. Специално за спортните филтри , проблема не е толкова прането, а задължително омасляването после, за да може все пак да задържа мръсотията в него и да има някакъв ефект.

А колко пари е този комплект, че и аз трябва да купувам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Почистващия препарат надали има значение - трябва да се почисти и обезмасли, но олиото е важно да е същото, за което е създаден и тестван филтъра, за да се запазят микрофибрите в положение в което да филтрират :)

 

Има си процедура за чистене, ти нямаш ли листче с инструкции?

Ето оригинала http://www.knfilters.com/cleaning.htm

Ето и на български:

http://www.emagazin.bg/index.php?m=331&lang=1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси момчета за информацията, Божо ще прочета инструкцията! Тодоре ето ти линк --> ЦЕНА

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Толкова излиза и този на K&N - мернах че един продава тук http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=13723 иначе от вносителя май беше към 40-45 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не става ли въпрос за споортен филтър ? Защото той се пере ,почиства и омаслява наново, след което се поставя обратно. По принцип с тези филтри на K&N , върви и комплект за почистване, който струва към 30-40лв.

:icon_n_oops: Нещо много съм изостанал от новите технологии.Даже не бях чувал за такива(миещи се)филтри. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_n_oops: Нещо много съм изостанал от новите технологии.Даже не бях чувал за такива(миещи се)филтри. :icon_blush:

 

Пак се обърка нещо, технологиите са от Втората световна някъде :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В линка който Божо ми даде пише с големи букви "само с КиН препарати". Ще си търся такъв комплект. Мерси още веднъж за информацията колеги!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...