farkov Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Здравейте,Днес прегледах сервизната книжка, а там по въпроса за филтрите пише следното:- смяна на въздушен филтър за купето - интервал 15 000 км- смяна на въздушен филтър ДВГ - интервал 45 000 км (проверка на състоянието на 15 000 км) 45k км. не са ли много за "чиста" столица като София? Или има някаква грешка в книжката?Какви са интервалите на смяна при вас и как разбирате, че филтърът е за смяна при проверка? Също да ви попитам какви марки филтри предпочитате за следгаранционния период? Оригиналните са по-скъпички (между 2 и 5 пъти) в сравнение с други марки, които открих - VIC, Zaffo, MEAT&DORIA и т.н. Чувал съм, че за купето има и филтри, които не са от хартия и могат да се перат. Попадали ли сте на такива ? :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мартин Дончев Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз да попитам нещо, като нямам климатик не би трябвало да имам филтър за купето нали? :icon14: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Здравейте,Днес прегледах сервизната книжка, а там по въпроса за филтрите пише следното:- смяна на въздушен филтър за купето - интервал 15 000 км- смяна на въздушен филтър ДВГ - интервал 45 000 км (проверка на състоянието на 15 000 км) 45k км. не са ли много за "чиста" столица като София? Или има някаква грешка в книжката?Какви са интервалите на смяна при вас и как разбирате, че филтърът е за смяна при проверка? Също да ви попитам какви марки филтри предпочитате за следгаранционния период? Оригиналните са по-скъпички (между 2 и 5 пъти) в сравнение с други марки, които открих - VIC, Zaffo, MEAT&DORIA и т.н. Чувал съм, че за купето има и филтри, които не са от хартия и могат да се перат. Попадали ли сте на такива ? :mitsu-smiley:За филтър на купето, може да се пригоди и ползва такъв за абсорбатор. А този на ДВГ, си е добре да го чистиш на 5000км и сменяш на 10 000. При положение, че пътищата са ни супер мръсни , а по време на дъжд се превръщат в реки от кал, това е нормалния период за смяна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
farkov Публикувано 19 април 2009 Автор Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз да попитам нещо, като нямам климатик не би трябвало да имам филтър за купето нали? :icon14: Ами не е гаранция, че нямаш. Зависи от модела автомобил. Аз имах Корса, която нямаше климатик, но филтър си имаше Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Tolev Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Според мен тия интервали са абсурдни. Смяна на масло на 10000кмСмяна на въздушен филтър на 5000кмСмяна на филтъра за купето на 10000км Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 План технического обслуживания Mitsubishi 1) Каждые 7500 км или 6 месяцев:замена масла и масляного фильтра 2) Каждые 15000 км или 6 месяцев:проверка уровня масла в механической КПП проверка уровня и плотности охлаждающей жидкости проверка ремней насоса охлаждающей жидкости, генератора и кондиционера проверка и чистка воздушного фильтра проверка наличия подтеканий эксплуатационных жидкостей проверка и регулировка педали тормоза проверка вакуумного усилителя тормозов проверка и регулировка ручного тормоза проверка состояния тормозных колодок и дисков тормозов проверка состояния выхлопной системы проверка состояния колес, подвески и рулевого управления проверка состояния резиновых чехлов ШРУСов проверка состояния батареи и уровня электролита проверка затяжки гаек колес проверка схождения колес проверка регулировки света фар смазка петель дверей, крышек капота и багажника регулировка струи стеклоомывателя проверка ремней безопасности проверка состояния кузова 3) Каждые 30000 км или 12 месяцев:замена топливного фильтра замена воздушного фильтра 4) Каждые 24 месяца:замена жидкости в гидроприводе тормозовзамена воздушного фильтра кондиционера 5) Каждые 60000 км :замена масла/трансмиссионной жидкости в КПП (АКПП)замена охлаждающей жидкости 6) Каждые 90000 км: проверка и регулировка зазоров клапанов 7) Каждые 100000 км:замена ремней ГРМ, генератора, гидроусилителя руля, кондиционера Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз съм със спортен филтър и още не съм си купил от тези почистващи спрейове. Много хора ми казват обаче да го изпера с хладка вода. Какво мислете по този въпрос?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Tolev Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Аз съм със спортен филтър и още не съм си купил от тези почистващи спрейове. Много хора ми казват обаче да го изпера с хладка вода. Какво мислете по този въпрос?! Взимаш една кофа с вода 50/50 топла-студена, тураш прах за пране и почваш да го переш вътре, като го вадиш и потапяш обратно, (това е след като си го изтупал) оставяш го 15 минути да се кисне, после на течаща вода докато се изплакне, ако е мръсен повтаряш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nico Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 Взимаш една кофа с вода 50/50 топла-студена, тураш прах за пране и почваш да го переш вътре, като го вадиш и потапяш обратно, (това е след като си го изтупал) оставяш го 15 минути да се кисне, после на течаща вода докато се изплакне, ако е мръсен повтаряш. Всички въздушни филтри ли така ги перете,че то да го метна моя в пералнята тогава,и умекотител ще му сложа,та като влиза въздуха в цилиндрите даже и ще мирише през ауспуха на хубаво :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan Tolev Публикувано 19 април 2009 Сподели Публикувано 19 април 2009 По начина по който описах съм прал единствено конус спортен K&N. И след 2 пъти процедурата беше малко по чист от колкото като го купих A в пералнята... незнам как ще му се отрази не би следвало нищо да му стане... ако не те е гнус после да си сложиш дрехите в нея ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Моят също е K&N, но е панелен. Но мисля, че и конусите и панелните са по един и същ начин направени и от едни и същи материали. Въпроса е редно ли е да се пере?! Ако може и други хора да изразят мнение?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Моят също е K&N, но е панелен. Но мисля, че и конусите и панелните са по един и същ начин направени и от едни и същи материали. Въпроса е редно ли е да се пере?! Ако може и други хора да изразят мнение?!Емо,на въпроса ти дали е редно да се пере...мисля,че сам можеш да си отговориш.То за това се води консуматив,за да се сменя.Но ако върши работа това с прането...защо пък не. То ние сме спецове в тая област-да побългаряваме всичко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Аз се чудя защо изобщо да слагаш филтър? Няма филтър - няма проблем Има си процедура за пране, с обезмаслител, с вода... и накрая се промазва със специално масло което всъщност осигурява филтрирането и пак става да речем на 90% от както е бил оригинален. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Емо,на въпроса ти дали е редно да се пере...мисля,че сам можеш да си отговориш.То за това се води консуматив,за да се сменя.Но ако върши работа това с прането...защо пък не. То ние сме спецове в тая област-да побългаряваме всичкоНе става ли въпрос за споортен филтър ? Защото той се пере ,почиства и омаслява наново, след което се поставя обратно. По принцип с тези филтри на K&N , върви и комплект за почистване, който струва към 30-40лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Значи за да се изясни на всички става дума за спортен филтър K&N, панелен, който е точно за модела и SLX ми го достави от щатите. Филтъра е доста скъп, за да се сменява на 5-10 000 км. В сайта си КиН дават 115 000км. живот. Определено няма +10 коня, но има осезаем ефект след 4 000 оборота и при рязко подаване на газ. Не ми се свидят парите за почистващи препарати които са специално за такъв тип филтри, но просто от много хора чувам че ги перат и затова питам дали е редно, и дали по този начин не се прецаква самия филтър. Как точно се почиства, какъв е реда? Филтърът ми е вече на 6-7 000 км и му е време, затова любопитствам. Ето и какво точно представлява: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Дали да взема този к-т на снимката. Какво като не е на КиН? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
todor Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Едва ли има значение, какъв ще е почистващия комплект. Този към който си се насочил е JR, а те са също добра марка. Специално за спортните филтри , проблема не е толкова прането, а задължително омасляването после, за да може все пак да задържа мръсотията в него и да има някакъв ефект. А колко пари е този комплект, че и аз трябва да купувам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Почистващия препарат надали има значение - трябва да се почисти и обезмасли, но олиото е важно да е същото, за което е създаден и тестван филтъра, за да се запазят микрофибрите в положение в което да филтрират Има си процедура за чистене, ти нямаш ли листче с инструкции? Ето оригинала http://www.knfilters.com/cleaning.htmЕто и на български:http://www.emagazin.bg/index.php?m=331&lang=1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Мерси момчета за информацията, Божо ще прочета инструкцията! Тодоре ето ти линк --> ЦЕНА Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Толкова излиза и този на K&N - мернах че един продава тук http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?t=13723 иначе от вносителя май беше към 40-45 лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 Не става ли въпрос за споортен филтър ? Защото той се пере ,почиства и омаслява наново, след което се поставя обратно. По принцип с тези филтри на K&N , върви и комплект за почистване, който струва към 30-40лв. :icon_n_oops: Нещо много съм изостанал от новите технологии.Даже не бях чувал за такива(миещи се)филтри. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 :icon_n_oops: Нещо много съм изостанал от новите технологии.Даже не бях чувал за такива(миещи се)филтри. :icon_blush: Пак се обърка нещо, технологиите са от Втората световна някъде :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 20 април 2009 Сподели Публикувано 20 април 2009 В линка който Божо ми даде пише с големи букви "само с КиН препарати". Ще си търся такъв комплект. Мерси още веднъж за информацията колеги! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.