deju Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Здравейте колеги,от около един месец в семействто вече се кара и един Space Star 1,3 2000г. Хубава и стегната количка. Сменихме консумативи и сега остават някои други нещицата. Обръщам се към всички вас за съвет. Намислили сме да слагаме газ, но се чудим каква да е уредбата, тоест дали да е обикновена или газов инжекцион. Порових се из форума, прочетох доста теми, но все пак искам да се допитам до повече хора (прочетох и обширната тема на Big Boss). Все пак разликата в цената е двойна и си е доста голяма инвестиция. Ще съм благодарен за всяко мнение и препоръки. Благодаря предварително!Поздрави, Деян! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Честито, колега! Мнооого безаварийни километри ти желая! Въпрос на личен избор е каква газова да се сложи, аз се спрях на ГИ по редица причини:1. Няма опасност от детонации и скъпи ремонти след това2. За разлика от обикновената АГУ - няма разлика в мощноста (а при 1.3 двг на това купе.......)3. ГИ е по-икономична от обикновената.... А аз въртя много км и разликата като първоначална инвестиция се избива ...)4. Ако сега трябва да слагам газова, бих се замислил сериозно над LPI уредбите... Още по-скъпи са, но вдигат мощноста и свалят разхода на гориво..... С няколко думи - това е. Вече ти ще си прецениш Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Здр и от мен Жена ми има такава кола и с този двг.Аз съм и сложил ГИ полски и един аванс процесор,та така мога да кажа,че върви добре колата и разхода в града е някъде около 9л./100км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deju Публикувано 2 април 2009 Автор Сподели Публикувано 2 април 2009 rosko, знам че е въпрос на личен избор, но пусти му и пари, тези финикиици не са имали друга работа май като са ги измислили :D мисля че годишно ще се кара около 20к даже да не кажа 15к. Относно детонациите четох, че с добър монтаж са малко вероятни, но все пак има такава опасност. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
наката Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Честита придобивка, колега. Не мога да се въздържа да припомне една доказана от практиката и живота максима: евтиното винаги излиза по-скъпо. Карал съм кола с обикновена газова уредба, сега карам с ГИ. От опит ти препоръчвам газов инжекцион. Пари се намират, но избора е само твой какво да сложиш. Успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Да, а после ремонта не е евтин.....ГИ при моя двигател (1,8) се избива за 17 000 км. За година и половина съм минал 65 000, или съм си избил уредбата почти 4 пъти, иначе казано - съм си избил почти сумата, дадена за цялата кола А и разликите са иначе казано 600 лв, знам, че не са малко пари, но според мен си струва. А клапата не може да ти даде 100% гаранция - виж в раздела за каризма - 2 коли за дебитомери.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki77 Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Според мен,ако наистина ще якараш толкова малко най-добре е на бензин. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
breaker Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Г.И. ,няма смисъл от компромиси! :icon_n_clover: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 2 април 2009 Сподели Публикувано 2 април 2009 Да, а после ремонта не е евтин.....ГИ при моя двигател (1,8) се избива за 17 000 км. За година и половина съм минал 65 000, или съм си избил уредбата почти 4 пъти, иначе казано - съм си избил почти сумата, дадена за цялата кола А и разликите са иначе казано 600 лв, знам, че не са малко пари, но според мен си струва. А клапата не може да ти даде 100% гаранция - виж в раздела за каризма - 2 коли за дебитомери....Абе то избиване няма никога, щото спестените пари от гориво, се дават за едни други работи, но това е друга тема.... Ин дизел веритас..... :lol: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 Абе то избиване няма никога, щото спестените пари от гориво, се дават за едни други работи, но това е друга тема.... Ин дизел веритас..... :lol:Точно обратното е, ама хайде да не го превръщаме в поредната безмислена тема........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rumen Stefanov Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 Точно обратното е, ама хайде да не го превръщаме в поредната безмислена тема...........И аз съм за газов инжекцион ама имам и едно питане...Мога ли да "преработя" обикновената газова и да стане газов инжекцион?Тоест да се добави компютъра и дюзите или там каквото се добавя и колко ли ще струва подобно нещо? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 Ами ще струва колкото ГИ без бутилката която единствено ще може да ползваш от старата уредба. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dancho Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 Ами ще струва колкото ГИ без бутилката която единствено ще може да ползваш от старата уредба.Предполагам, че и тръбичката за газ от бутилката до двигателя може да се използва, както и да си остане тази от бутилката до зареждачката. На моята Каризма ми инсталираха газов инжекцион "Фобос" преди една година. От тогава минах 25 000 км. и засега проблемите ми са равни на 0. Изключително съм доволен от динамиката на мотора и разхода. Когато взех решение да монтирам газова уредба на колата, пред мен не е стояла дилемата дали да бъде ГИ или обикновена ГУ. Част от съображенията ми бяха следните:1. Разликата между цената на ГИ и обикновената ГУ ще ми се изплати за една година, максимум две, само от даваната икономия на газ.2. Ще продължа да си карам същата кола, а не такава с очевидно намалена динамика и мощност.3. И тогава, както и сега смятам, че при обикновена ГУ е въпрос само на време кога ще гръмне. Нямам доверие на "кихалките", а тогава и нямах резервни дебитомер, маркуч и кутия на въздушния филтър. А и знаеш ли я колко пъти ще гърми.4. Не обичам да губя време и пари за ходене по газаджии за настройки, които са неизбежни при обикновените газови уредби. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 За настройките Данчо е прав!!! Това го пропуснах, но и когато слагах газовата - не знаех, че ГИ се настройва веднъж и толкоз! Всичко си е компютър, след монтажа карам 60 000 и нищо там не е бутано! Е, скъса се едно кабелче на куплонга на едната дюза и вървеше на 3 цил, но срещу 5 лв това беше отстранено и само газ и това е! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dancho Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 И аз пропуснах да спомена, че газовия инжекцион е направен по такъв начин, че да угоди на електрониката (компютъра) на колата, а обикновената газова уредба ги елиминира изцяло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 Това последното не е задължително да е така - моята лампа на чек-а свети, ако оборотите на газ паднат до "тихи". Може да се излъже, но не ми се занимава, моето мнение е, че колкото повече жички - толкова по-зле. Сигурно има и други ГИ, които лъжат, нямам представа. Моят комп не помни и не ми е проблем Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dancho Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 Това последното не е задължително да е така - моята лампа на чек-а свети, ако оборотите на газ паднат до "тихи". Може да се излъже, но не ми се занимава, моето мнение е, че колкото повече жички - толкова по-зле. Сигурно има и други ГИ, които лъжат, нямам представа. Моят комп не помни и не ми е проблемИ моята Каризма реагира по абсолютно същия начин. Когато оборотите й паднат под 1000 - 800 в минута, при спиране или при движение с изключена скоростна кутия, светва лампичката и не гасне, независимо с какви обороти работи двигателя след това. Когато я запаля на бензин и в движение прехвърли на газ, може да стигна от София до Бургас без да светне лампичката на чека, ако я държа в обороти. Това го установих още при пробата след монтирането на газовата уредба. Газаджията доста се панира, прави повторни настройки, звъня по телефона до централата в Плевен, ходи някъде да донася втори компютър за ГИ (съмняваше се първия да не е дефектен) и накрая ми заяви, че за първи път му се случва компютъра на ГИ да не може да излъже заводския компютър на кола. Накрая след много псуване предположи, че най-вероятно проблема е в сигнала, който изпраща ламбда сондата за богата или бедна смес до ЕКУ-то, предложи ми 100 лв. отстъпка от цената за това, че не знае как да изгаси лампата и ми каза, че ако не съм доволен от разхода или вървежа, отново да го потърся. Предвид това, че се възползвах от отстъпката и съм много доволен и от разхода и от вървежа, не смятам да му се обаждам. Явно компютрите на Мицубиши са по-умни от тези на другите марки, но това не значи, че когато лампата на чека свети, компютъра е шунтиран. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 3 април 2009 Сподели Публикувано 3 април 2009 С единствената разлика от 100 лв отстъпка - всичко това се случи и с мен. Само че аз се обадих на Пламен, той ми каза да си свиркам и че има начин да се изгаси, но аз все още си свиркам........ И така ще си и остане...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deju Публикувано 3 април 2009 Автор Сподели Публикувано 3 април 2009 Колеги благодаря за изказаните мнения, решението ще бъде трудно :DОсвен маф сензора от детонация може ли и нещо друго да се повреди? Не спирайте да давате още мнения :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deju Публикувано 5 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 5 Май 2009 Привет колеги,газовата вече е на лице, сложихме газов инжекцион :icon_clap: Stargas, превключва на 30 градуса и е с малките дюзи, мисля че няма кой знае каква разлика във вървенето от това на бензин. Вчера я засякохме с баща ми и даде разход 8 на 100. Някъде бях чел, че като за начало по- високият разход е нормален, докато се напаснат мембрани и други чаркове, така ли е наистина? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CTAH Публикувано 5 Май 2009 Сподели Публикувано 5 Май 2009 Ами не мога да се сдържа и да не изкажа мнението си.Колата е с толкова приличен разход на бензин,че изобщо не зная защо има такива хора,които искат да карат и да е без пари. Купуваш миниван с добра големина багажник и като се сложи ГУ остава все едно караш нормална лека кола. Тези автомобили се сглобяват в Холандия и до колкото аз зная там за първи път серийно се монтира ГУ. Е ако имаше нужда дали нямаше да слагат умните инженери или нямат типичната българска мисъл??? Ако някой иска да му излиза супер евтино тавана е достатъчно голям за слънчеви батерии. Хем ще се спестяват пари и от данъци. За мен си остава удоволствието от шофирането на луксозното возило така , както е излязло от завода. Защото така ми харесва!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
deju Публикувано 5 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 5 Май 2009 Ами не мога да се сдържа и да не изкажа мнението си.Колата е с толкова приличен разход на бензин,че изобщо не зная защо има такива хора,които искат да карат и да е без пари. Купуваш миниван с добра големина багажник и като се сложи ГУ остава все едно караш нормална лека кола. Тези автомобили се сглобяват в Холандия и до колкото аз зная там за първи път серийно се монтира ГУ. Е ако имаше нужда дали нямаше да слагат умните инженери или нямат типичната българска мисъл??? Ако някой иска да му излиза супер евтино тавана е достатъчно голям за слънчеви батерии. Хем ще се спестяват пари и от данъци. За мен си остава удоволствието от шофирането на луксозното возило така , както е излязло от завода. Защото така ми харесва!!! СТАН, наистина не знам какво да ти отговоря! По принцип всеки гледа джоба си, ти ако имаш пари да си купиш май- новия модел от любимата си марка, няма да ти пука на какво ще си го караш, било то на бензин, дизел, слънчеви батерии, газ или пък ако щеш на вода! Не съм пуснал тази тема, за да се спори за горивата, а защото исках малко съвети и мнения! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CTAH Публикувано 5 Май 2009 Сподели Публикувано 5 Май 2009 Ами ОК!Проблемът не е в горивата а,че всички българи обръщат луксозн возила в каруци с газови бутилки.Ами защо не си вземате градски автомобили?Никой не се замисля за това как хем няма къде да се паркира,хем се карат големи автомобили с повече разход на гориво.Успех с новот ГУ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Joro_67 Публикувано 6 Май 2009 Сподели Публикувано 6 Май 2009 Газта е по-еколкогично гориво, а вече трябва да се мисли и за това, просторния багажник не е най-важното нещо ....! Някъде бях прочел, че първият двигател, когато е бил констуиран, е работел с някакво масло от рапица или нещо подобно беше, един вид биогориво, после вече от нефта се прави бензина после дизела и така ..... и от тогава до сега сме в лапите на нефтопреработвателните гиганти и си плащаме все по-скъпо и по-скъпо с намаляването на световните запаси от нефт ...... А те са доста богати тези компании и със всякакви средства си бранят бизнеса ..... Но вече заради екологията нещата се променят, има и други енергийни източници и то екологични! Пак някъде прочетох, че до няколко години японците ще минат изцяло на производство на коли с водородни двигатели. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CTAH Публикувано 7 Май 2009 Сподели Публикувано 7 Май 2009 Аз точно за това споменах за малките автомобили,които харчат по-малко а ги ползваме за града -ето щом багажника няма значение.И понеже го споменахме този факт а защо си вземаме миниван след като няма да гледаме багажно пространство и возия, а разход?С бутилка надали ще е същият комфорт.?Аз не ги разбирам тия неща и за това ползвам и велосипед.Опитайте! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.