Премини към съдържание

Обикновена или газов инжекцион


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

от около един месец в семействто вече се кара и един Space Star 1,3 2000г. :) Хубава и стегната количка. Сменихме консумативи и сега остават някои други нещицата.

Обръщам се към всички вас за съвет. Намислили сме да слагаме газ, но се чудим каква да е уредбата, тоест дали да е обикновена или газов инжекцион. Порових се из форума, прочетох доста теми, но все пак искам да се допитам до повече хора (прочетох и обширната тема на Big Boss). Все пак разликата в цената е двойна и си е доста голяма инвестиция. Ще съм благодарен за всяко мнение и препоръки.

 

Благодаря предварително!

Поздрави, Деян!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега! Мнооого безаварийни километри ти желая!

 

Въпрос на личен избор е каква газова да се сложи, аз се спрях на ГИ по редица причини:

1. Няма опасност от детонации и скъпи ремонти след това

2. За разлика от обикновената АГУ - няма разлика в мощноста (а при 1.3 двг на това купе.......)

3. ГИ е по-икономична от обикновената.... А аз въртя много км и разликата като първоначална инвестиция се избива ...)

4. Ако сега трябва да слагам газова, бих се замислил сериозно над LPI уредбите... Още по-скъпи са, но вдигат мощноста и свалят разхода на гориво.....

 

С няколко думи - това е. Вече ти ще си прецениш

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здр и от мен Жена ми има такава кола и с този двг.Аз съм и сложил ГИ полски и един аванс процесор,та така мога да кажа,че върви добре колата и разхода в града е някъде около 9л./100км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

rosko, знам че е въпрос на личен избор, но пусти му и пари, тези финикиици не са имали друга работа май като са ги измислили :D мисля че годишно ще се кара около 20к даже да не кажа 15к. Относно детонациите четох, че с добър монтаж са малко вероятни, но все пак има такава опасност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка, колега. Не мога да се въздържа да припомне една доказана от практиката и живота максима: евтиното винаги излиза по-скъпо. Карал съм кола с обикновена газова уредба, сега карам с ГИ. От опит ти препоръчвам газов инжекцион. Пари се намират, но избора е само твой какво да сложиш.

Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, а после ремонта не е евтин.....

ГИ при моя двигател (1,8) се избива за 17 000 км. За година и половина съм минал 65 000, или съм си избил уредбата почти 4 пъти, иначе казано - съм си избил почти сумата, дадена за цялата кола ;-) А и разликите са иначе казано 600 лв, знам, че не са малко пари, но според мен си струва. А клапата не може да ти даде 100% гаранция - виж в раздела за каризма - 2 коли за дебитомери....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, а после ремонта не е евтин.....

ГИ при моя двигател (1,8) се избива за 17 000 км. За година и половина съм минал 65 000, или съм си избил уредбата почти 4 пъти, иначе казано - съм си избил почти сумата, дадена за цялата кола ;-) А и разликите са иначе казано 600 лв, знам, че не са малко пари, но според мен си струва. А клапата не може да ти даде 100% гаранция - виж в раздела за каризма - 2 коли за дебитомери....

Абе то избиване няма никога, щото спестените пари от гориво, се дават за едни други работи, но това е друга тема....

Ин дизел веритас..... :lol:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе то избиване няма никога, щото спестените пари от гориво, се дават за едни други работи, но това е друга тема....

Ин дизел веритас..... :lol:

Точно обратното е, ама хайде да не го превръщаме в поредната безмислена тема...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно обратното е, ама хайде да не го превръщаме в поредната безмислена тема...........

И аз съм за газов инжекцион ама имам и едно питане...Мога ли да "преработя" обикновената газова и да стане газов инжекцион?Тоест да се добави компютъра и дюзите или там каквото се добавя и колко ли ще струва подобно нещо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще струва колкото ГИ без бутилката която единствено ще може да ползваш от старата уредба.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще струва колкото ГИ без бутилката която единствено ще може да ползваш от старата уредба.

Предполагам, че и тръбичката за газ от бутилката до двигателя може да се използва, както и да си остане тази от бутилката до зареждачката.

На моята Каризма ми инсталираха газов инжекцион "Фобос" преди една година. От тогава минах 25 000 км. и засега проблемите ми са равни на 0. Изключително съм доволен от динамиката на мотора и разхода. Когато взех решение да монтирам газова уредба на колата, пред мен не е стояла дилемата дали да бъде ГИ или обикновена ГУ. Част от съображенията ми бяха следните:

1. Разликата между цената на ГИ и обикновената ГУ ще ми се изплати за една година, максимум две, само от даваната икономия на газ.

2. Ще продължа да си карам същата кола, а не такава с очевидно намалена динамика и мощност.

3. И тогава, както и сега смятам, че при обикновена ГУ е въпрос само на време кога ще гръмне. Нямам доверие на "кихалките", а тогава и нямах резервни дебитомер, маркуч и кутия на въздушния филтър. А и знаеш ли я колко пъти ще гърми.

4. Не обичам да губя време и пари за ходене по газаджии за настройки, които са неизбежни при обикновените газови уредби.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За настройките Данчо е прав!!! Това го пропуснах, но и когато слагах газовата - не знаех, че ГИ се настройва веднъж и толкоз! Всичко си е компютър, след монтажа карам 60 000 и нищо там не е бутано! Е, скъса се едно кабелче на куплонга на едната дюза и вървеше на 3 цил, но срещу 5 лв това беше отстранено и само газ и това е!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз пропуснах да спомена, че газовия инжекцион е направен по такъв начин, че да угоди на електрониката (компютъра) на колата, а обикновената газова уредба ги елиминира изцяло.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това последното не е задължително да е така - моята лампа на чек-а свети, ако оборотите на газ паднат до "тихи". Може да се излъже, но не ми се занимава, моето мнение е, че колкото повече жички - толкова по-зле. Сигурно има и други ГИ, които лъжат, нямам представа. Моят комп не помни и не ми е проблем

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това последното не е задължително да е така - моята лампа на чек-а свети, ако оборотите на газ паднат до "тихи". Може да се излъже, но не ми се занимава, моето мнение е, че колкото повече жички - толкова по-зле. Сигурно има и други ГИ, които лъжат, нямам представа. Моят комп не помни и не ми е проблем

И моята Каризма реагира по абсолютно същия начин. Когато оборотите й паднат под 1000 - 800 в минута, при спиране или при движение с изключена скоростна кутия, светва лампичката и не гасне, независимо с какви обороти работи двигателя след това. Когато я запаля на бензин и в движение прехвърли на газ, може да стигна от София до Бургас без да светне лампичката на чека, ако я държа в обороти. Това го установих още при пробата след монтирането на газовата уредба. Газаджията доста се панира, прави повторни настройки, звъня по телефона до централата в Плевен, ходи някъде да донася втори компютър за ГИ (съмняваше се първия да не е дефектен) и накрая ми заяви, че за първи път му се случва компютъра на ГИ да не може да излъже заводския компютър на кола. Накрая след много псуване предположи, че най-вероятно проблема е в сигнала, който изпраща ламбда сондата за богата или бедна смес до ЕКУ-то, предложи ми 100 лв. отстъпка от цената за това, че не знае как да изгаси лампата и ми каза, че ако не съм доволен от разхода или вървежа, отново да го потърся. Предвид това, че се възползвах от отстъпката и съм много доволен и от разхода и от вървежа, не смятам да му се обаждам. Явно компютрите на Мицубиши са по-умни от тези на другите марки, но това не значи, че когато лампата на чека свети, компютъра е шунтиран.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С единствената разлика от 100 лв отстъпка - всичко това се случи и с мен. Само че аз се обадих на Пламен, той ми каза да си свиркам и че има начин да се изгаси, но аз все още си свиркам........ И така ще си и остане......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за изказаните мнения, решението ще бъде трудно :D

Освен маф сензора от детонация може ли и нещо друго да се повреди? Не спирайте да давате още мнения :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Привет колеги,

газовата вече е на лице, сложихме газов инжекцион :icon_clap: Stargas, превключва на 30 градуса и е с малките дюзи, мисля че няма кой знае каква разлика във вървенето от това на бензин. Вчера я засякохме с баща ми и даде разход 8 на 100. Някъде бях чел, че като за начало по- високият разход е нормален, докато се напаснат мембрани и други чаркове, така ли е наистина?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не мога да се сдържа и да не изкажа мнението си.Колата е с толкова приличен разход на бензин,че изобщо не зная защо има такива хора,които искат да карат и да е без пари. Купуваш миниван с добра големина багажник и като се сложи ГУ остава все едно караш нормална лека кола. Тези автомобили се сглобяват в Холандия и до колкото аз зная там за първи път серийно се монтира ГУ. Е ако имаше нужда дали нямаше да слагат умните инженери или нямат типичната българска мисъл??? Ако някой иска да му излиза супер евтино тавана е достатъчно голям за слънчеви батерии. Хем ще се спестяват пари и от данъци. За мен си остава удоволствието от шофирането на луксозното возило така , както е излязло от завода. Защото така ми харесва!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не мога да се сдържа и да не изкажа мнението си.Колата е с толкова приличен разход на бензин,че изобщо не зная защо има такива хора,които искат да карат и да е без пари. Купуваш миниван с добра големина багажник и като се сложи ГУ остава все едно караш нормална лека кола. Тези автомобили се сглобяват в Холандия и до колкото аз зная там за първи път серийно се монтира ГУ. Е ако имаше нужда дали нямаше да слагат умните инженери или нямат типичната българска мисъл??? Ако някой иска да му излиза супер евтино тавана е достатъчно голям за слънчеви батерии. Хем ще се спестяват пари и от данъци. За мен си остава удоволствието от шофирането на луксозното возило така , както е излязло от завода. Защото така ми харесва!!!

 

 

СТАН, наистина не знам какво да ти отговоря! По принцип всеки гледа джоба си, ти ако имаш пари да си купиш май- новия модел от любимата си марка, няма да ти пука на какво ще си го караш, било то на бензин, дизел, слънчеви батерии, газ или пък ако щеш на вода! Не съм пуснал тази тема, за да се спори за горивата, а защото исках малко съвети и мнения!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами ОК!

Проблемът не е в горивата а,че всички българи обръщат луксозн возила в каруци с газови бутилки.Ами защо не си вземате градски автомобили?Никой не се замисля за това как хем няма къде да се паркира,хем се карат големи автомобили с повече разход на гориво.Успех с новот ГУ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Газта е по-еколкогично гориво, а вече трябва да се мисли и за това, просторния багажник не е най-важното нещо ....! Някъде бях прочел, че първият двигател, когато е бил констуиран, е работел с някакво масло от рапица или нещо подобно беше, един вид биогориво, после вече от нефта се прави бензина после дизела и така ..... и от тогава до сега сме в лапите на нефтопреработвателните гиганти и си плащаме все по-скъпо и по-скъпо с намаляването на световните запаси от нефт ...... А те са доста богати тези компании и със всякакви средства си бранят бизнеса ..... Но вече заради екологията нещата се променят, има и други енергийни източници и то екологични! Пак някъде прочетох, че до няколко години японците ще минат изцяло на производство на коли с водородни двигатели. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно за това споменах за малките автомобили,които харчат по-малко а ги ползваме за града -ето щом багажника няма значение.И понеже го споменахме този факт а защо си вземаме миниван след като няма да гледаме багажно пространство и возия, а разход?С бутилка надали ще е същият комфорт.?Аз не ги разбирам тия неща и за това ползвам и велосипед.Опитайте!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...