atila Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Здравейте. Предстои ми смяна на предни спирачни дискове и накладки на моето Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V.Някой може ли да ми каже какви да си сложа и какви цени са? Мерси предварително :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigadiro Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Колега, да беше използвал първо търсачката преди да пуснеш темата. Виж тук. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atila Публикувано 31 март 2009 Автор Сподели Публикувано 31 март 2009 Мерси колега, не знаех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Здравейте. Предстои ми смяна на предни спирачни дискове и накладки на моето Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V.Някой може ли да ми каже какви да си сложа и какви цени са? Мерси предварително :icon_thumbup:Колега, първо провери кой размер са ти дисковете. Моите са от големите - 276мм. и исках да сложа Брембо, но се оказа че тези не ги произвеждат. За това сложих на Textar, мисля че 107 лв. дадох за брой. За сега (2000км) са ОК. Накладки ти препоръчвам Акебоно, 50-60 лв. мисля че ги купих. Виж си и задните дискове, защото при мен по-голямото биене беше от тях. И не се набутвай с евтини решения, че ще си платиш двойно и ще си рискуваш живота. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Колега, първо провери кой размер са ти дисковете. Моите са от големите - 276мм. и исках да сложа Брембо, но се оказа че тези не ги произвеждат. За това сложих на Textar, мисля че 107 лв. дадох за брой. За сега (2000км) са ОК. Накладки ти препоръчвам Акебоно, 50-60 лв. мисля че ги купих. Виж си и задните дискове, защото при мен по-голямото биене беше от тях. И не се набутвай с евтини решения, че ще си платиш двойно и ще си рискуваш живота. :DКого си питал за брембо? Накладките кашияма като да са малко по-добре от акебоно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Кого си питал за брембо? Накладките кашияма като да са малко по-добре от акебоно.Евро07, Тех-ко, www.brembo.com Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Кого си питал за брембо? Накладките кашияма като да са малко по-добре от акебоно.Адашът е прав, проучванията показват, че Кашияма са по-добри. Акебоно идват малко твърди... И скърцането е най-малкият проблем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Кого си питал за брембо? Накладките кашияма като да са малко по-добре от акебоно.Айде бе, на колко коли си монтирал едните и другите, та да имаш мнение по въпроса???Японското Акебоно е по-добро и от Кашияма, и от Текстар, и от Брембо и т.н. ........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Колега, първо провери кой размер са ти дисковете. Моите са от големите - 276мм. и исках да сложа Брембо, но се оказа че тези не ги произвеждат. За това сложих на Textar, мисля че 107 лв. дадох за брой. За сега (2000км) са ОК. Накладки ти препоръчвам Акебоно, 50-60 лв. мисля че ги купих. Виж си и задните дискове, защото при мен по-голямото биене беше от тях. И не се набутвай с евтини решения, че ще си платиш двойно и ще си рискуваш живота. :DТекстар дисковете са все едно Зимерман............. давам ти макс. 10 000 км. пробег и после за боклука............ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Айде бе, на колко коли си монтирал едните и другите, та да имаш мнение по въпроса???Японското Акебоно е по-добро и от Кашияма, и от Текстар, и от Брембо и т.н. ...........Така е, обаче това Акебоно, което се предлага тук, не е Японско.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Така е, обаче това Акебоно, което се предлага тук, не е Японско....Еми аз предлагам японско...............Освен това и Кашиямата не е японско, а корейско, нищо че пише Япония.............. имам доста сериозен агент от Дубай, който всъщност ми праща частите......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Да, дори и в Ратола не е Японско, а произведено в Англия... Питай Миро... П.П. Пламене, това е друга работа... Ама дори и аз не знам за това... Официалните представители предлагат английско, от което сериозни колеги се оплакват, че скърца........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 31 март 2009 Сподели Публикувано 31 март 2009 Да, дори и в Ратола не е Японско, а произведено в Англия... Питай Миро...Да, и въпреки това са си добри, ползвал съм и тях и няма проблем, как ги определяте че са по-твърди - не знам........... това че присвирват се дължи и на още няколко фактора.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mileto Публикувано 7 април 2009 Сподели Публикувано 7 април 2009 Чували ли сте за дискове и накладки EBC Brakes, някой има ли опит с тази марка? Съвсем случайно попаднах на тях. Английски са и в момента чакам да ми направят оферта за дискове + накладки. Чудя се дали тях да избера или да инвестирам малко повече пари (около 300 евро за двата диска) и да се снабдя с ето тези на Brembo: LINK Като цяло Brembo по-добри ли са от оригиналните на :mitsu-smiley: ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 април 2009 Сподели Публикувано 7 април 2009 Чували ли сте за дискове и накладки EBC Brakes, някой има ли опит с тази марка? Съвсем случайно попаднах на тях. Английски са и в момента чакам да ми направят оферта за дискове + накладки. Чудя се дали тях да избера или да инвестирам малко повече пари (около 300 евро за двата диска) и да се снабдя с ето тези на Brembo: LINK Като цяло Brembo по-добри ли са от оригиналните на :mitsu-smiley: ?Чудя се дали да ти отговоря, че може някой да ме нахока... :icon_thumbup: Ама все пак ще се пробвам. Брембо са страхотни дискове, които са много по-добри от ОЕМ частите... Проблемът на галантите не е в самите дискове, а в охлаждането им. Затова ЕБС е по-рационален избор, защото се охлаждат малко по-добре (нарезите и дупките всъщност подобряват охлаждането). В Англия последните струват около 170 паунда. Виж горната тема за смяна на барабани с дискове, там има и линкове към такива дискове в Ибей. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mileto Публикувано 7 април 2009 Сподели Публикувано 7 април 2009 Брембо са страхотни дискове, които са много по-добри от ОЕМ частите... Проблемът на галантите не е в самите дискове, а в охлаждането им. Затова ЕБС е по-рационален избор, защото се охлаждат малко по-добре (нарезите и дупките всъщност подобряват охлаждането). Хммм... как тогава да тълкувам думите ти от другата тема отностно EBC дисковете: Да. Доста добър избор са според мен... Ако няма брембо де... Освен това, ако реша да ги взема, ще е от дилър в Германия, а не от Англия или ebay. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 7 април 2009 Сподели Публикувано 7 април 2009 Хммм... как тогава да тълкувам думите ти от другата тема отностно EBC дисковете: Освен това, ако реша да ги взема, ще е от дилър в Германия, а не от Англия или ebay.Не ги тълкувай. Брембо е №1, просто са доста скъпички... Ако има, избери продупчен и груувнат модел на Брембо... обясних в предния си пост защо. Другите са добър избор, но спрямо цената, която имат... това е. Които от двете да избереш са в пъти по-добре от оригиналните или от цимерман... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 Доста наивни митове има на тема спирачките на Галант: - Кривели се поради "специфичната форма на предницата";- Материалът бил неподходящ. А той е от желязо, специфицирано от SAE като J431 G3000 за всички коли. Може би японското желязо е някакво специално, самурайско SAE J431 automotive gray cast iron, SAE grade G3000 Истината е, че спирачките са скъп елемент и са компромисни, поевтинени при обикновените коли. Дали ще са Брембо дискове или други (ментетата от грешен материал не го броим), ефектът е горе-долу същия, при еднакви физически размери. Истината е - големи дискове, колкото повече, толкова повече. Т.е. преправени спирачки. ОЕМ дисковете са едни от най-добрите. Надупчването на афтърмаркет дисковете не цели отвеждане на топлина, а позволява отвеждане на газове от контактната площ между накладката и диска и подобрено спиране при влажни спирачки. Другото важно нещо на дупките и каналите е, че отнемат от феродото и така то е винаги "свежо", неопечено. Недостатък - хаби накладки, но спира повече. Самите дупки са зони с повишена концентрация на механичен стрес и не допринасят с нищо за здравината на диска. За да не се кривят дисковете, трябва да се избягва едно важно нещо. При интензивно спиране, след като колата спре, да се пусне спирачката напълно за известно време докато се охлади. Дисковете дори да се нагреят много, няма как да се изкривят, ако топлината се отвежда навсякъде еднакво без големи температурни разлики, и без приложена сила в само една статична част от диска. Важно: Джантите да се стягат само с динамометричен ключ и с еднакви моменти на всичките гайки, за избягване на силови градиенти! Температурен градиент и приложена сила само в дадена статична част е равносилно на изкривяване. Който кара градско, не спазва 50км/ч и е с автоматик (спирачка на светофар) ще криви дискове, няма как! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 Не съм съгласен, че дупките и каналите не подобряват топлоотдаването. Иначе си 100 % прав, че резките температурни смени са основната причина за изкривяване на диска. Класически пример е спиране от висока скорост на магистрала в мокро време и намокряне с вода на дисковете, които са силно загрели от интензивното спиране... Замяната на "малките" дискове на галант 256 мм. с тези от 276 мм. е безсмислена, според мен. Уж по-големите дискове не са много по-добри от другите, а трябва да се сменят шенкел и главина. Ако някой иска да си прави яки спирачки на галанта, има десетки алтернативи, но от други коли. Например на нисан 300 ЗХ спирачните дискове са 300 мм с четирибутални спирачни апарати и преправянето не е прекалено много... Разликата в спирането обаче би била осезаема. Ако човек кара умерено, не спира екстремно, направил е профилактика на спирачните апарати (друга главна причина за кривене на дискове според мен е задържането и блокирането на буталцата в спирачните апарати заради замърсявания и дълга експлоатация) трудно ще изкриви дисковете... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mileto Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 ОК, имам един друг въпрос на тема охлаждане на спирачните дискове. Какво ще стане, ако взема и хубаво полирам допирните площи на дисковете и джантата и после ги намажа със силиконова паста на сребърна основа, която се ползва при поставяне на радиатор върху процесора на компютъра, за да може да стане по-добро сцепление на двете повърхности и да се подобри топлопроводимостта? Т.е. идеята ми е - ако си представим, че спирачният диск е процесор, който трябва да изстудим, а джантата радиатор и вентилатор в едно (върти се и е от материал, който има добра топлопроводимост). Или някой беше казал за някаква медна паста (медта е също много добър топлопроводник) която всъщност изпълнява тази задача, да придаде по-добро сцепление на двете отделни повърхности и подобри топлопроводимостта...? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 ОК, имам един друг въпрос на тема охлаждане на спирачните дискове. Какво ще стане, ако взема и хубаво полирам допирните площи на дисковете и джантата и после ги намажа със силиконова паста на сребърна основа, която се ползва при поставяне на радиатор върху процесора на компютъра, за да може да стане по-добро сцепление на двете повърхности и да се подобри топлопроводимостта? Т.е. идеята ми е - ако си представим, че спирачният диск е процесор, който трябва да изстудим, а джантата радиатор и вентилатор в едно (върти се и е от материал, който има добра топлопроводимост). Или някой беше казал за някаква медна паста (медта е също много добър топлопроводник) която всъщност изпълнява тази задача, да придаде по-добро сцепление на двете отделни повърхности и подобри топлопроводимостта...?Задната част на диска, която ляга върху главината няма почти никакво отношение към топлоотдаването. Основното нагряване е на предната част, която контактува с накладките... Там е и проблемът. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 Моята не е Галант, но не е по-лека в никакъв случай. Като я купих не съм сменял накладки, оттогава 65к... Е, вече са за смяна, но... А и не мога да кажа, че съм от най-кротките... Не съм и състезател... Но със спирачката работя винаги много нежно и внимателно. Опитвам се отдалеч да предвидя ситуациите и вземам мерки своевременно. Много рядко ми се налага да се изправя на педала. И другия пример - шефката ми, която кара като изтървана - на Авенсиса за 30к хвърли накладки... Що се отнася до експеримента - звучи доста логично, и ако не помогне - няма да пречи. Но как ще се направи разликата при експеримента при посочените горни два супер различни стила на каране? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 Слава богу - засега нямам такива съмнения дори... То остава и при това положение да ги криви.Според мен кривенето идва от екстремни спирания - върхови натоварвания, резки промени в температурата, после охлаждане и после пак, и пак и така... Аз карам така, че едва ли не да ползвам спирачката само при окончателно спиране на автомобила - където има възможност - карам бързо, къде няма - колкото има. При това положение как да ги изкриви? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 ОК, имам един друг въпрос на тема охлаждане на спирачните дискове. Какво ще стане, ако взема и хубаво полирам допирните площи на дисковете и джантата и после ги намажа със силиконова паста на сребърна основа, която се ползва при поставяне на радиатор върху процесора на компютъра, за да може да стане по-добро сцепление на двете повърхности и да се подобри топлопроводимостта? Т.е. идеята ми е - ако си представим, че спирачният диск е процесор, който трябва да изстудим, а джантата радиатор и вентилатор в едно (върти се и е от материал, който има добра топлопроводимост). Или някой беше казал за някаква медна паста (медта е също много добър топлопроводник) която всъщност изпълнява тази задача, да придаде по-добро сцепление на двете отделни повърхности и подобри топлопроводимостта...? Всичко това е много идейно, но главно топлообразуването е върху площта на триене с накладките.............. до тази площ, която се допира в джантата според мен достига много по-ниска температура........ съответно няма да е ефективна тази интервенция. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RogerDoger Публикувано 8 април 2009 Сподели Публикувано 8 април 2009 ОК, имам един друг въпрос на тема охлаждане на спирачните дискове. Какво ще стане, ако взема и хубаво полирам допирните площи на дисковете и джантата и после ги намажа със силиконова паста на сребърна основа, която се ползва при поставяне на радиатор върху процесора на компютъра, за да може да стане по-добро сцепление на двете повърхности и да се подобри топлопроводимостта? Т.е. идеята ми е - ако си представим, че спирачният диск е процесор, който трябва да изстудим, а джантата радиатор и вентилатор в едно (върти се и е от материал, който има добра топлопроводимост). Или някой беше казал за някаква медна паста (медта е също много добър топлопроводник) която всъщност изпълнява тази задача, да придаде по-добро сцепление на двете отделни повърхности и подобри топлопроводимостта...? Тази паста се поставя на охладителя на процесора само и единствено с цел да има по-добър контакт между повърхностите (не могат да бъдат перфектно равни). При по-дебел слой топлопроводимостта спада. Така че според мен ефекта ще бъде изцапан гумаджия и нищо повече А тази сребърна паста не се чисти от дрехите. :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.