Премини към съдържание

Автопилот Разход


Препоръчано мнение

Здравейте.

 

Този път въпроса е олеснен ;)

 

Автопилота качва или сваля разхода . Как и кога ?

 

мерси предварително

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автопилота определено сваля разхода, защото с негова помощ колата се движи с постоянна скорост, липсват резките спирания и ускорения, които вдигат разхода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е некоректен, защото не е ясно с какво се сравнява.

Спрямо непрекъснато ускоряване и намаляване на скоростта на ръчен режим, да намалява сигурно.

Но ако сравним примерно изкачване на хълм по магистралата и му е зададено 130 - той поддържа 130 и при изкачването, и при слизането, а по-ефективното за разхода е да се изкачиш примерно със 120, а да слезеш с 140 и да ползваш инерцията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ти не разбра ли защо е грешен въпроса?

Дай конкретна постановка.

Въпросът наистина е грешен, и съвсем не е Улеснен... Автопилотът вдига разхода при пресечен терен с повече изкачвания и спускания. Но като правило магистрали с такъв релеф са рядко срещани, затова в общия случай сваля разхода. Автопилотът управлява с вакууми дросела - подава и отнема газта вместо теб. Когато ускорява, го прави с еквивалента на натискане на газта почти до долу, което не е много икономично...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато ускорява, го прави с еквивалента на натискане на газта почти до долу, което не е много икономично...

 

Роско, извинявай, но сигурен ли си, че горното е вярно? Според мен автопилота за да поддържа една постоянна скорост, от време на време подава или отнема от газта, но го прави плавно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да така е , авто пилотът е точно за нашите магистрали - миналата година от морето на към София - закачих 130 , но постоянно изпреварване че защото имаше много трафик и от 130 до 180 - редовно :icon_rock: и като се прибрах - заредих до горе да видя колко въздух е влезнал в резервоара и направо бях поразен - 7.8 на 100 :icon_dance: !!! В събота ще пътувам за състезанията в Плевен и ще го пробвам пак че май нещо не работи сега ... !!! Дай Боже да не е така , но в София го пробвам вече няколко пъти и не тръгва !!! Поздрави :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да така е , авто пилотът е точно за нашите магистрали - миналата година от морето на към София - закачих 130 , но постоянно изпреварване че защото имаше много трафик и от 130 до 180 - редовно :icon_rock: и като се прибрах - заредих до горе да видя колко въздух е влезнал в резервоара и направо бях поразен - 7.8 на 100 :icon_dance: !!! В събота ще пътувам за състезанията в Плевен и ще го пробвам пак че май нещо не работи сега ... !!! Дай Боже да не е така , но в София го пробвам вече няколко пъти и не тръгва !!! Поздрави :mitsu-smiley:

Автопилот не можеш да ползваш в градски условия..............просто трябва след 70 км./ч. да развиеш за да тръгне..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, Роската е много прав ! Автопилота работи на този режим и когато тръгне да качва наистина педала пада почти долу, ако не и на тенекията както се вика! Кофти е, че си свикнал като идва нагорнище да усилиш малко и като го качиш баира да ти е паднала скороста от предишната преди да усилиш, а при автопилота не е така - караш си 130, идва нагорнището и за да поддържа скороста автопилота отваря много дросела ако е голям баира. Аз лично съм го усещал как слиза много педала на газта .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автопилот не можеш да ползваш в градски условия..............просто трябва след 70 км./ч. да развиеш за да тръгне..........

Колега, на мен лично ми се включва, но трябва да съм над 20км/ч, може би за различните коли е различно незнам. Аз го ползвам и в градски условия понякога от мързел:). Нали мога да си усилвам и намалям от волана и ме хваща мързел :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен автопилота сработва със скорост над ~32км/ч (20мили) и градско си карам често с него. За магистрала е несравнимо, а ако няма трафик шофирането е направо песен. За разхода като цяло е по икономично с него, плавно подава и отнема газта, не съм го засичал точно но по наблюдения когато зареждам стигнах до този извод.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роско, извинявай, но сигурен ли си, че горното е вярно? Според мен автопилота за да поддържа една постоянна скорост, от време на време подава или отнема от газта, но го прави плавно.

 

Ами нашите автопилоти всъщност са прадядовците на автопилота :)

Само е създаден за удобство ако питате мен, тъй като в нашия случай той държи само едно ниво на педала на газта.

Чак пък толкова разлика в разхода .....

Извън темата ако някой иска да "икономисва" , аз моя автопилот го продавам !

Доколкото знам има някои Еклипси без круиз-контрол.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роско, извинявай, но сигурен ли си, че горното е вярно? Според мен автопилота за да поддържа една постоянна скорост, от време на време подава или отнема от газта, но го прави плавно.

Грешно се изразих. Когато ускорява в случаите, в които е спаднала скоростта и си наваксва изоставането в нея. Да речем зададена е скорост от 130, но си натиснал спирачката и си намалил до 100. Доускорението до 130 става при напълно отворен дросел, което обикновено като шофираш сам не правиш... Иначе при постоянна скорост има постоянни и не резки корекции на дросела от автопилота...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, при варианта да ти е паднала много скоростта и да му дадеш да си възтанови предишно зададената, но не мисля че веднага "натиска" до край газта. Има някакъв алгоритъм мисля, колко бързо трябва да навакса защото се получава следното на баир - започва да набира от 100, но набира бавно естествено и към 110 примерно "натиска" още газта от там сваля автоматика една предавка и с вой вдига на 130 и се успокоява :icon_blush: Това не се случва на равно.

Ако можеше да го хвана къде му е този алгоритъм и да му го коригирам :icon_n_lamo:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен автопилота сработва със скорост над ~32км/ч (20мили) и градско си карам често с него. За магистрала е несравнимо, а ако няма трафик шофирането е направо песен. За разхода като цяло е по икономично с него, плавно подава и отнема газта, не съм го засичал точно но по наблюдения когато зареждам стигнах до този извод.

Ако е така, възможно е да има различни варианти...............моя не можеш да го пускаш под определена скорост и тя е 70 км./ч.............може при по мощните да е при по малка скорост и сега ще проверя че ми стана интересно.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така, възможно е да има различни варианти...............моя не можеш да го пускаш под определена скорост и тя е 70 км./ч.............може при по мощните да е при по малка скорост и сега ще проверя че ми стана интересно.......

И моят не сработва под 70 км.ч.

Божо, ти май говориш за автопилота на Субару... Моят си натиска и то здравата - всъщност съм експериментирал. Дори при натискане с крак до долу ускорението е по-слабо, отколкото при резюм на автопилота... Така беше и на хондата, така е сега и на галанта. Супер ме кефи как набира сам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Автопилота /круиз контрол или темпомат/ "следи" оборотите на

двигателя, а не скоростта на движение. При мен сработваше

от 2000 оборота нагоре на всички предавки. Така, че можеш да го

ползваш и в градско на ниска предавка.

Варианта който колегата SLX описва при който намаляваш със спи

рачката до 100 и след това автопилота наваксва до 130 според

мен не е коректен защото автопилота "конструктивно" изключва

автоматично ако пипнеш педала на спирачката или съединителя.

Поне при мен беше така. Нали точно това му е предназначението-

да поддържа определени зададени обороти и през предавката-

определена скорост на движение, която можеш да променяш

само чрез функцията "Резюме".

Относно разхода на гориво на автопилот при всички случаи ще

е по-голям /при равни други условия/ защото примерно ако се

движиш със 120 и срещнеш наклон, автомобила ще го преодолее

без да пипаш газта като скоростта ще спадне примерно с 10-15 км/ч

и след това пак ще си възвърне 120, а с автопилот - той веднага

ще подаде газ за да компенсира оборотите в наклона.

Както е известно разхода силно се влияе от стила на каране и е

възможно при някои колеги които са по-агресивни :) автопилота

да им даде икономия от по-плавния резим на движение.

Аз специално не съм правил замервания на разхода, но мой приятел

който прекара известно време в щатите и му се похвалих преди годи

ни с екстрата, каза: "Да , но вдига разхода".

При мен автопилота рядко съм го ползвал защото обичам аз да управля

вам автомобила, а не той-мен :)

Поздрави!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене нещата седят по следния начин! При проведените тестове с автопилот от Стара Загора до София със средна скорост от 120-130, колата ми даде разход точно 8.33 л./100км. При шофиране на колата по същият маршрут, със същата скорост без автопилота, съм свалял разхода до 7,4-7,8 л./100км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си чел внимателно.

Говоря за механични скорости.

Ако при автоматиците е друго - може.

Краско,значи казваш,че ако караш на 5-та със 100км/ч при 3000об/мин.(например) натиснеш спирачка,при което автопилотът се изключва,и върнеш на 4-та,след вкл. на автопилота отново той ще върне колата на 3000 оборота без значение,че тя вече ще поддържа 80км/ч да речем? :nono:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Краско,значи казваш,че ако караш на 5-та със 100км/ч при 3000об/мин.(например) натиснеш спирачка,при което автопилотът се изключва,и върнеш на 4-та,след вкл. на автопилота отново той ще върне колата на 3000 оборота без значение,че тя вече ще поддържа 80км/ч да речем? :nono:

 

Не!

Казвам, че автопилота се изключва автоматично

при натискане на спирачка или съединител.

След това трябва да го включиш ръчно отново

и той ще фиксира новото включване /и оборотите

при новото включване/ а няма да

се върне на предното, просто защото той "не знае"

какво ти мислиш в момента. Той приема и поддържа

оборотите които са в момента на включването.

Той "не помни" предни събития.

Така беше при мен. Ако в най-новите модели има

качен "софтуер" и можеш да го програмираш

"няколко завоя и наклона напред" - не знам :)

Говоря за ръчни скорости.

При автоматиците да кажат колегите които имат

такива.

Поздрави!!

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не следи оборотите а скоростта, когато почна да изкачвам наклон съм гледал многократно как стрелката на скоростта е закована но тази на оборотите играе в зависимост от наклона и усилията на мотора да държи скоростта. След като го изключиш със спирачна/съединител има функция резюм т.е. помни си предишната зададена скорост и се връща плавно към нея или му задаваш нова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би има различни круиз контроли, но общо взето вариантите за пускане са със set и reset. При едното поддържа текущата скорост, при другото се връща на скоростта, която е била зададена преди изключването...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...