defjam Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Здравейте. Този път въпроса е олеснен ;) Автопилота качва или сваля разхода . Как и кога ? мерси предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Автопилота определено сваля разхода, защото с негова помощ колата се движи с постоянна скорост, липсват резките спирания и ускорения, които вдигат разхода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Въпроса е некоректен, защото не е ясно с какво се сравнява. Спрямо непрекъснато ускоряване и намаляване на скоростта на ръчен режим, да намалява сигурно. Но ако сравним примерно изкачване на хълм по магистралата и му е зададено 130 - той поддържа 130 и при изкачването, и при слизането, а по-ефективното за разхода е да се изкачиш примерно със 120, а да слезеш с 140 и да ползваш инерцията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
defjam Публикувано 19 март 2009 Автор Сподели Публикувано 19 март 2009 Значи 1:1 още мнения ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Ти не разбра ли защо е грешен въпроса?Дай конкретна постановка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Ти не разбра ли защо е грешен въпроса?Дай конкретна постановка.Въпросът наистина е грешен, и съвсем не е Улеснен... Автопилотът вдига разхода при пресечен терен с повече изкачвания и спускания. Но като правило магистрали с такъв релеф са рядко срещани, затова в общия случай сваля разхода. Автопилотът управлява с вакууми дросела - подава и отнема газта вместо теб. Когато ускорява, го прави с еквивалента на натискане на газта почти до долу, което не е много икономично... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Когато ускорява, го прави с еквивалента на натискане на газта почти до долу, което не е много икономично... Роско, извинявай, но сигурен ли си, че горното е вярно? Според мен автопилота за да поддържа една постоянна скорост, от време на време подава или отнема от газта, но го прави плавно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marto_yordanov Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Ами да така е , авто пилотът е точно за нашите магистрали - миналата година от морето на към София - закачих 130 , но постоянно изпреварване че защото имаше много трафик и от 130 до 180 - редовно :icon_rock: и като се прибрах - заредих до горе да видя колко въздух е влезнал в резервоара и направо бях поразен - 7.8 на 100 :icon_dance: !!! В събота ще пътувам за състезанията в Плевен и ще го пробвам пак че май нещо не работи сега ... !!! Дай Боже да не е така , но в София го пробвам вече няколко пъти и не тръгва !!! Поздрави :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Ами да така е , авто пилотът е точно за нашите магистрали - миналата година от морето на към София - закачих 130 , но постоянно изпреварване че защото имаше много трафик и от 130 до 180 - редовно :icon_rock: и като се прибрах - заредих до горе да видя колко въздух е влезнал в резервоара и направо бях поразен - 7.8 на 100 :icon_dance: !!! В събота ще пътувам за състезанията в Плевен и ще го пробвам пак че май нещо не работи сега ... !!! Дай Боже да не е така , но в София го пробвам вече няколко пъти и не тръгва !!! Поздрави :mitsu-smiley:Автопилот не можеш да ползваш в градски условия..............просто трябва след 70 км./ч. да развиеш за да тръгне.......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JeepersCreepers Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Да колега, Роската е много прав ! Автопилота работи на този режим и когато тръгне да качва наистина педала пада почти долу, ако не и на тенекията както се вика! Кофти е, че си свикнал като идва нагорнище да усилиш малко и като го качиш баира да ти е паднала скороста от предишната преди да усилиш, а при автопилота не е така - караш си 130, идва нагорнището и за да поддържа скороста автопилота отваря много дросела ако е голям баира. Аз лично съм го усещал как слиза много педала на газта . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JeepersCreepers Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Автопилот не можеш да ползваш в градски условия..............просто трябва след 70 км./ч. да развиеш за да тръгне..........Колега, на мен лично ми се включва, но трябва да съм над 20км/ч, може би за различните коли е различно незнам. Аз го ползвам и в градски условия понякога от мързел. Нали мога да си усилвам и намалям от волана и ме хваща мързел Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 При мен автопилота сработва със скорост над ~32км/ч (20мили) и градско си карам често с него. За магистрала е несравнимо, а ако няма трафик шофирането е направо песен. За разхода като цяло е по икономично с него, плавно подава и отнема газта, не съм го засичал точно но по наблюдения когато зареждам стигнах до този извод. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Drive-Maniac Публикувано 19 март 2009 Сподели Публикувано 19 март 2009 Роско, извинявай, но сигурен ли си, че горното е вярно? Според мен автопилота за да поддържа една постоянна скорост, от време на време подава или отнема от газта, но го прави плавно. Ами нашите автопилоти всъщност са прадядовците на автопилота Само е създаден за удобство ако питате мен, тъй като в нашия случай той държи само едно ниво на педала на газта.Чак пък толкова разлика в разхода ..... Извън темата ако някой иска да "икономисва" , аз моя автопилот го продавам !Доколкото знам има някои Еклипси без круиз-контрол. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Роско, извинявай, но сигурен ли си, че горното е вярно? Според мен автопилота за да поддържа една постоянна скорост, от време на време подава или отнема от газта, но го прави плавно.Грешно се изразих. Когато ускорява в случаите, в които е спаднала скоростта и си наваксва изоставането в нея. Да речем зададена е скорост от 130, но си натиснал спирачката и си намалил до 100. Доускорението до 130 става при напълно отворен дросел, което обикновено като шофираш сам не правиш... Иначе при постоянна скорост има постоянни и не резки корекции на дросела от автопилота... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Да, при варианта да ти е паднала много скоростта и да му дадеш да си възтанови предишно зададената, но не мисля че веднага "натиска" до край газта. Има някакъв алгоритъм мисля, колко бързо трябва да навакса защото се получава следното на баир - започва да набира от 100, но набира бавно естествено и към 110 примерно "натиска" още газта от там сваля автоматика една предавка и с вой вдига на 130 и се успокоява :icon_blush: Това не се случва на равно.Ако можеше да го хвана къде му е този алгоритъм и да му го коригирам :icon_n_lamo: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 При мен автопилота сработва със скорост над ~32км/ч (20мили) и градско си карам често с него. За магистрала е несравнимо, а ако няма трафик шофирането е направо песен. За разхода като цяло е по икономично с него, плавно подава и отнема газта, не съм го засичал точно но по наблюдения когато зареждам стигнах до този извод.Ако е така, възможно е да има различни варианти...............моя не можеш да го пускаш под определена скорост и тя е 70 км./ч.............може при по мощните да е при по малка скорост и сега ще проверя че ми стана интересно....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Ако е така, възможно е да има различни варианти...............моя не можеш да го пускаш под определена скорост и тя е 70 км./ч.............може при по мощните да е при по малка скорост и сега ще проверя че ми стана интересно.......И моят не сработва под 70 км.ч.Божо, ти май говориш за автопилота на Субару... Моят си натиска и то здравата - всъщност съм експериментирал. Дори при натискане с крак до долу ускорението е по-слабо, отколкото при резюм на автопилота... Така беше и на хондата, така е сега и на галанта. Супер ме кефи как набира сам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Автопилота /круиз контрол или темпомат/ "следи" оборотите надвигателя, а не скоростта на движение. При мен сработвашеот 2000 оборота нагоре на всички предавки. Така, че можеш да го ползваш и в градско на ниска предавка.Варианта който колегата SLX описва при който намаляваш със спирачката до 100 и след това автопилота наваксва до 130 споредмен не е коректен защото автопилота "конструктивно" изключваавтоматично ако пипнеш педала на спирачката или съединителя.Поне при мен беше така. Нали точно това му е предназначението-да поддържа определени зададени обороти и през предавката-определена скорост на движение, която можеш да променяш само чрез функцията "Резюме".Относно разхода на гориво на автопилот при всички случаи щее по-голям /при равни други условия/ защото примерно ако седвижиш със 120 и срещнеш наклон, автомобила ще го преодолеебез да пипаш газта като скоростта ще спадне примерно с 10-15 км/чи след това пак ще си възвърне 120, а с автопилот - той веднагаще подаде газ за да компенсира оборотите в наклона.Както е известно разхода силно се влияе от стила на каране и евъзможно при някои колеги които са по-агресивни автопилотада им даде икономия от по-плавния резим на движение.Аз специално не съм правил замервания на разхода, но мой приятелкойто прекара известно време в щатите и му се похвалих преди години с екстрата, каза: "Да , но вдига разхода".При мен автопилота рядко съм го ползвал защото обичам аз да управлявам автомобила, а не той-мен Поздрави!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 При мене нещата седят по следния начин! При проведените тестове с автопилот от Стара Загора до София със средна скорост от 120-130, колата ми даде разход точно 8.33 л./100км. При шофиране на колата по същият маршрут, със същата скорост без автопилота, съм свалял разхода до 7,4-7,8 л./100км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Краско не се обиждай, но нищо от написаното от теб не е вярно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Не си чел внимателно.Говоря за механични скорости.Ако при автоматиците е друго - може. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Black Devil Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Не си чел внимателно.Говоря за механични скорости.Ако при автоматиците е друго - може. Краско,значи казваш,че ако караш на 5-та със 100км/ч при 3000об/мин.(например) натиснеш спирачка,при което автопилотът се изключва,и върнеш на 4-та,след вкл. на автопилота отново той ще върне колата на 3000 оборота без значение,че тя вече ще поддържа 80км/ч да речем? :nono: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Krasko Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Краско,значи казваш,че ако караш на 5-та със 100км/ч при 3000об/мин.(например) натиснеш спирачка,при което автопилотът се изключва,и върнеш на 4-та,след вкл. на автопилота отново той ще върне колата на 3000 оборота без значение,че тя вече ще поддържа 80км/ч да речем? :nono: Не!Казвам, че автопилота се изключва автоматичнопри натискане на спирачка или съединител.След това трябва да го включиш ръчно отновои той ще фиксира новото включване /и оборотитепри новото включване/ а няма дасе върне на предното, просто защото той "не знае"какво ти мислиш в момента. Той приема и поддържаоборотите които са в момента на включването.Той "не помни" предни събития.Така беше при мен. Ако в най-новите модели имакачен "софтуер" и можеш да го програмираш"няколко завоя и наклона напред" - не знам Говоря за ръчни скорости.При автоматиците да кажат колегите които иматтакива.Поздрави!!Краско Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Ами не следи оборотите а скоростта, когато почна да изкачвам наклон съм гледал многократно как стрелката на скоростта е закована но тази на оборотите играе в зависимост от наклона и усилията на мотора да държи скоростта. След като го изключиш със спирачна/съединител има функция резюм т.е. помни си предишната зададена скорост и се връща плавно към нея или му задаваш нова. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 20 март 2009 Сподели Публикувано 20 март 2009 Може би има различни круиз контроли, но общо взето вариантите за пускане са със set и reset. При едното поддържа текущата скорост, при другото се връща на скоростта, която е била зададена преди изключването... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.