Премини към съдържание

Галант 2.0 дизел


galantesimo

Препоръчано мнение

Ооо ВАГ-овите мотори са много корави. Тези 131 коня са помпа-дюза, което си има предимства и недостатъци, но сравняването на двата дизелови двигателя е безполезно, погрешно и няма да ни изведе никъде... Карах на Виачи дизела преди месец и откровено трябва да призная, че съм много положително изненадан от поведението на този двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ооо ВАГ-овите мотори са много корави. Тези 131 коня са помпа дюза, което си има предимства и недостатъци
Абе повече са недостатъците, ако трябва да сме честни, но тука ставаше дума за 110 коньовият Пасат, а той не е помпа-дюза.

Е има една "умна " дюза (която също често дефектира) и струва само 800 лв.

А човека, дето се интересуваше, питаше точно за поддръжката и за вървенето. А Галанта на Виачи изобщо не върви както 4D68Т.

Така че обобщаваме... Галанта върви точно колкото и Пасата 110 коня. Има по-здраво окачване (не алуминий). Два пъти по-евтини ремъци и ролки, и много по лесна смяна (при Пасата се разглобява цялата предница).

Няма умни дюзи и електроника колкото Пасата, за това дава по-малко дефекти.

Глави пука само при прегряване, а не от само себе си.

Кой каквото иска да си избира. Парите са си негови в крайна сметка... :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така че обобщаваме... Галанта върви точно колкото и Пасата 110 коня. Има по-здраво окачване (не алуминий). Два пъти по-евтини ремъци и ролки, и много по лесна смяна (при Пасата се разглобява цялата предница).

 

Ето taka :D :lol:

Това не е челен удар, това е да смениш ремъците. А ако е претърпял челен удар... отивам първо при попа да удари една молитва, и после отивам да го правя. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да подкрепиш това твърдение с нещо по-солидно? :icon_blush:

Не на всички, но специално на Паджеро с мотор 4М40Т май са го мерили на колелата, тъй като са качвали 2 такива на диното и дава точно 124 к.с. на колелата. Тогава вероятно е верен слуха, че мотора е 143 коня, обаче на коляновия вал...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не на всички, но специално на Паджеро с мотор 4М40Т ....
Добре, нека перефразирам - декларираната от Мицубиши за техните автомобили (и в частност на Галант 2.0ТД) мощност на колелата ли е? Има ли някой графика на мощността и въртящия момент на 4Д68Т?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да подкрепиш това твърдение с нещо по-солидно? :icon_blush:

Недей така, че ще се намери някой да докаже, че 2.5 163к.с. всъщност е повече и утре ще ги налазят всичките притежатели да плащат акциз :rolleyes:

Според мен един динотест ще докаже къде е истината, само че аз пък там не знам, ситуацията с различния диаметър гуми, каква грешка дава.

А иначе чети ТУК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А иначе чети ТУК
И кое по-точно да прочета ТАМ? Никъде не се казва, че декларираната мощност на японските автомобили (или според японския стандарт JIS) е измерената на колелата. Дори по-лошо - JIS е почти идентичен до SAE, така, че според статията в bg.wiki мощността на японските автомобили е за 'гол' двигател, без агрегатите.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, като зададе този въпрос, се замислих, че не е ясно по коя система сме и как са изчислявани и 100% дали някой може да докаже. Но исках да прочетеш, че има разлика от 10-15 %, което и аз твърдя, между различните системи. А това е достатъчно в случая между 2.0 TDI и 1.9 TDI да бъдат с приблизително еднаква мощност. Галанта в никакъв случаи не е 90к.с. това съм убеден, но няма как да ти го докажа.

То в такъв случай и динотестовете трябва да са лъжа и измама, понеже мерят на колелата, а не на коляновия вал. Как изчисляват загубите от трансмисиите, за да показват на някой автомобили реалните к.с., които са по талон също не ми става ясно съвсем?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...Но исках да прочетеш, че има разлика от 10-15 %, което и аз твърдя, между различните системи...
10-15% е силно преувеличено. Такава разлика е имало при използването на т.н. gross SAE (измерване на мощността без консуматорите) преди 1971 г. Най-добро доказателство е динотеста. Според всички динотестове, които съм виждал досега, японските двигатели на нормални автомобили (не говоря за мощности над 200к.с., където важи т.н. джентълменско споразумение) са винаги с повече от 10% по-ниски от декларираното, като това естествено включва и загубите в трансмисията. За сравнение, европейските автомобили дават отклонение от по-малко от 10%. Не се заяждам в конкретния случай, но изказвания от рода на '100 коня, но японски жребци' винаги са ми звучали ала тунинг.бг.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, може и да е така, но до момента пропускаме една много важна част, а именно въртящия момент. Никой не се сети за него като аргумент. Все пак той също е фактор и то голям, и именно той създава най-вече усещането за "вървене" при турбодизелите. Наистина ако може да изкара някой една крива на обороти/к.с./въртящ момент ще е от полза да преценим реално, кое е мит и кое истина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако намерите чисто нов Галант, тогава има смисъл от динотест.

Относно това кой е по-бърз - на Галанта му дават ускорение от 12.8 секунди до 100км/ч, а на Пасат 11.4 секунди, което за мен си е доста сериозна разлика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за изчерпателните отговори!

Аз твърдо съм за Галанта, но само трябва да измислим някакъв вариант за шума в купето при дизела. Дали може да се слагат допълнителни вати или шумоустойчиви неща... за обезшумяване в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря за изчерпателните отговори!

Аз твърдо съм за Галанта, но само трябва да измислим някакъв вариант за шума в купето при дизела. Дали може да се слагат допълнителни вати или шумоустойчиви неща... за обезшумяване в купето.

Moже, ако ти се разглабя целия салон. Но няма смисъл. Това да не е дизелов мотор от поколението на Мерцедес 123, който ако не трака, значи нещо му има :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе трака си :) Вчера изкарах малко дизеловия - не го бях карал няколко месеца и бях забравил какво е. В сравнение с шестака е зле откъм шум, но се свиква. На извънградско не е толкова лошо.

Относно обезшумяването - има какво да се направи, само трябва да се разровиш из форумите - има доста добри идеи. Като начало може да се започне с демпване на предния капак с нещо от рода на Dynamat или StP. Ще има голям ефект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да си призная, много съм доволен от този форум. Много бързи и достойно отговори.

Надявам и аз скоро да се включа към вас с някой Галант или в най-лошия случай Каризма GDI.

Благодаря ви за отделеното време и съдействие.

Много безаварийни километри на всички.

Ще следя от близо форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да подкрепиш това твърдение с нещо по-солидно? :icon_blush:

А ти можеш ли да подкрепиш обратното твърдение? 1 час търся снимки на графиките на тези два мотора, но нещо не ги намирам, ще питам утре моите приятели дали ги пазят още...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да си призная, много съм доволен от този форум. Много бързи и достойно отговори.

Надявам и аз скоро да се включа към вас с някой Галант или в най-лошия случай Каризма GDI.

Благодаря ви за отделеното време и съдействие.

Много безаварийни километри на всички.

Ще следя от близо форума.

Това е целта на този форум.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги още 2 въпроса, и ви оставям на мира.

1.Това с пукането на главите - колко пари излиза ремонта или се купува нова?

2.Скорости - само синхронизаторите ли се развалят или? Колко пари струва ремонта?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека да не говорим глупости... всеки продукт, който излезе на пазара, се стреми към някаква ниша да запълни, може да не е най-добрия, но все пак може успешно да я запълни. Моторите не правят изключение.

Трябва да признаем обаче заслугата на немците (или по-скоро европейците ) в разработването на съвременните дизелови агрегати и тяхното КПД, икономичност, мощност и т.н.

Да не забравяме все пак, че освен Фолцваген дизеловите мотори, има и много добри френски и италиански мотори... тук :mitsu-smiley: няма как да стоят до тях, просто защото нямат такива разработки. А защо? Това е друг въпрос вече, който не ми се обяснява, но само да спомена, че тогава те се хвърлиха да правят GDI моторите, които тогава бяха нещо като революция.

Но нека се върна на думите си, а именно съвременния дизелов мотор... като техн. характеристики надминава и стои вече доста пред бензиновия си събрат, но........наред с това е наблъскан с куп електроники, системи , вакууми, електрика, магнити и т.н. да не говорим че е снабден и с турбо компресор.........това освен че оскъпява нещата, ами и има доста повече вероятност да даде дефект като цяло мотора( свидетели сме доста често на този факт) наред с това днешното дизелово гориво доста се различава от евтината нафта от преди 15- ина години , нали така, нафтата тогава беше средно около 40-50% по евтина от тогавашния бензин, а сега е средно около 5-10% по скъп от него............

Трето - в днешно време няма съвременен дизел без турбина, а това значи че е мотор с принудително пълнене, което автоматично отива при другия клас мотори , където ги чака "як бой" от бензиновите си събратя, при тази категория мотори ,отодавна има двулитрови мотори къде вадят по 280-350 коня мощност без никакъв проблем............единствения недостатък е че харчат доста повече от дизеловия си еквивалент.........но там става дума вече за спортни мотори , при които разхода е от последно значение...........

По света само в Европа ползват нафтата повече от бензина ( или така си мисля аз ) но Европа не е света , нали?

И какво излиза - че дизела файда няма тъй като е по скъп, по проблемен, и по скъпа подръжка има ( само да вметна че засягания от вас мотор на ВАГ 1.9 помпа дюза 131 коня , едната му дюза е 720 лв. а там има 4 бр. заедно с монтажа и "адаптацията" им, на собственика ще му стъпи 3300 лв. ............... :lol: И това на всеки 100 000 км. и то само от този ремонт . Язък ти за икономията на гориво ,като после тази икономия я давате на производителя на коли за части............

Който иска наистина икономичен автомобил, и същевременно пъргав, то си взимате един двулитров бензин ( 4Г63 примерно ) слагате му АГУ ЛПи и си я карате за по 11 лв. на 100км градско, чиято икономия никой дизел не може да го направи,който не вярва , да дойде да му дам едно кръгче с моята да се убеди в динамичните качества на АГУ-то , после ще коментираме и разхода й.................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги още 2 въпроса и ви оставям на мира.

1.Това с пукането на главите,колко пари излиза ремонта или се купува нов.

2.Скорости-само синхронизаторите ли се развалят или ....Колко пари струва ремонта и там.

Глава можеш да купиш втора употреба - от 300 до 500 лв. не оборудвана,но може и да се завари старата глава и да минеш с 100-тина лв.

Синхронизаторите специално на тази кутия дават често дефект и ремонта им струва около 700 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Глава можеш да купиш втора употреба - от 300 до 500 лв. не оборудвана,но може и да се завари старата глава и да минеш с 100-тина лв.

Синхронизаторите специално на тази кутия дават често дефект и ремонта им струва около 700 лв.

Ако може да те поправя...Tова са цени за тези с механичната ГН помпа , без вакумното устройство на главата, за двигатели 4D68 до 97г. За по-новия модел искат между 500-900лв, в зависимост от степента на оборудване на главата. Цилиндровата глава на 2.0 ТТДИ преди 97г, не става за този след 97г, въпреки че са еднакви като номер на двигателя и к.с.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И какво излиза - че дизела файда няма тъй като е по скъп, по проблемен, и по скъпа подръжка има ( само да вметна че засягания от вас мотор на ВАГ 1.9 помпа дюза 131 коня , едната му дюза е 720 лв. а там има 4 бр. заедно с монтажа и "адаптацията" им, на собственика ще му стъпи 3300 лв. ............... :lol: И това на всеки 100 000 км. и то само от този ремонт . Язък ти за икономията на гориво ,като после тази икономия я давате на производителя на коли за части............

 

Ей добре че този форум се чете предимно от собственици на мицубиши, сред които дизела и без това не е много популярен. Щото ако влязат притежатели на ВАГ групата, веднага ще хукнат да продават "нещастните и чупливи" дизелови колички и да се нахвърлят върху 2.0 бензиновите агрегати. Мале, мале. Аз само едно нещо не разбрах - защо след като дизела, както излиза, за нищо не става (като издръжливост, икономичност и т.н.) ръста на продажби на тези двигатели не спада, даже напротив. Нима пак ние сме по-умни и знаем истината, а германеца (примерно) тъне в невежество и си дава хилядите евро за подръжка, и не му дреме че тези пари излизат от неговия джоб и продължава да кара дизел (щото глупав). И наистина - нека да не говорим глупости!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей добре че този форум се чете предимно от собственици на мицубиши, сред които дизела и без това не е много популярен. Щото ако влязат притежатели на ВАГ групата, веднага ще хукнат да продават "нещастните и чупливи" дизелови колички и да се нахвърлят върху 2.0 бензиновите агрегати. Мале, мале. Аз само едно нещо не разбрах - защо след като дизела, както излиза, за нищо не става (като издръжливост, икономичност и т.н.) ръста на продажби на тези двигатели не спада, даже напротив. Нима пак ние сме по-умни и знаем истината, а германеца (примерно) тъне в невежество и си дава хилядите евро за подръжка, и не му дреме че тези пари излизат от неговия джоб и продължава да кара дизел (щото глупав). И наистина - нека да не говорим глупости!!!!

 

 

Защото сме в Европа ,а Европа не е света,нали така............а сега виж в световен мащаб колко са дизеловите агрегати и колко са бензиновите за леки коли и ще видиш една огромна пропаст........това че в Европа се кара предимно с дизел,не означава че в света е същото...............

А ти като привърженик на дизела, поинтересувай се как седят нещата с тях, нещо от типа на Комън рейл, помпа дюза и т.н. и ще видиш че не са толкова качествени и издръжливи колкото си мислиш............а немеца не го боли колко ще му струва един такъв ремонт ,защото той ще я изхвърли тази кола още преди тя да стигне до там.........поинтересувай се колко примерно струва един филтър за твърди частици и за колко време се хвърля и ще разбереш че нещата в БГ стоят малко по иначе..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А ти можеш ли да подкрепиш обратното твърдение...
Не виждам какво трябва да се подкрепя. Това са две различни поколения двигатели - единия с директно впръскване, другия с предкамерно.

Където и да потърсиш, ще видиш че единия двигател е 110к.с./235Нм, а другия 90к.с./202Нм. Разликата в мощността е 23%.

Ето дино-граф на двигателя на Пасат (мощността на колелата е 101к.с.). Дори хипотетично да приемем, че Галанта има 90к.с. на колелата, разликата пак е >11%

http://www.rri.se/spec/view/png/graph/STR-97070401-kW-Nm-C.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...