Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Филтър на климатика на спейс стар 1.3


Препоръчано мнение

От една седмица съм с Мицубиши спейс стар 2000 г. 1.3.Смених всички консумативи.От сервиза ми казаха,че не са могли да открият филтъра за климатика и горивото.Моето питане е има ли такива и къде се намират? БЛАГОДАРЯ.

Редактирано от rosko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Да ти е честита "звездичката", със здраве да си я караш!

Филтъра за климатика е зад жабката... а горивния предполагам е в резервоара, но не съм на 100% сигурна. Използвай търсачката.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте!

Имам съмнение,че трябва да се смени филтъра на климатика и искам да питам къде точно да го търся зад жабката и как точно изглежда?Първо да проверя и после да мисля за нов фреон.Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да изглежда по сходен начин ако има филтър:

 

http://img134.imageshack.us/img134/2964/124l.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По сходен начин изглежда наистина.С филтъра нещата са наред.Остава да знам къде трябва да погледна като отворя капака на двигателя ,за да разбера има ли липса на фреон?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш капака, гледаш къде се събират тръбите на климатика в едно като резервоарче, избърсваш му стъкълцето и пускаш климатика на MAX COOL (най-студеното). Ако има мехурчета е за зареждане. Ако имаш подходящ термометър измери температурата от духалките в този режим. Трябва да е около 8-12 градуса при вътрешна циркулация на въздуха и добре охладена кола при 1500 оборота за няколко минути.

 

Ако духа топло се ослушай дали включва климатика - чува се характерно цъкване, когато пуснеш компресора, ако не го чуеш не работи поради липса на фреон, изгорял предпазител или прекъснат проводник.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте, От двадесетина дни имам спейс стар 1.3 - 2000 г. Направил съм му обслужване, което е задължително за автомобили които са закупени от автокъщи, сложил съм газов инжекцион, изминал съм около 2500 км., доволен съм от автомобила и както всички участници и аз искам да задам едно въпросче, може да е глупаво, но... Имам чувство, че има затворена клапа за въздуха който постъпва в купето и идва отвън, като пусна вентилатора, ми се струва че не обдухва както при другите автомобили. Пускам въпроса си в тази тема защото като проверявах филтрите за климатика, видях от дясната страна някакъв лост, който така и не разбрах откъде се задейства, може би той играе някаква роля. Та въпроса ми е как да си оправя вентилацията в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, От двадесетина дни имам спейс стар 1.3 - 2000 г. Направил съм му обслужване, което е задължително за автомобили които са закупени от автокъщи, сложил съм газов инжекцион, изминал съм около 2500 км., доволен съм от автомобила и както всички участници и аз искам да задам едно въпросче, може да е глупаво, но... Имам чувство, че има затворена клапа за въздуха който постъпва в купето и идва отвън, като пусна вентилатора, ми се струва че не обдухва както при другите автомобили. Пускам въпроса си в тази тема защото като проверявах филтрите за климатика, видях от дясната страна някакъв лост, който така и не разбрах откъде се задейства, може би той играе някаква роля. Та въпроса ми е как да си оправя вентилацията в купето.

В панела за управление на вентилацията има два малки бутона, единият е в ляво - за размразяване на задното стакло, другият е в дясно - за клапата ( тази с лостчетата зад жабката ) този е бутона които те интересува в него има и лампичка която свети при актевиране тоест когато свети клапата е затворена и невлза външен въздух. Погледни когато си на контакт дали се движи лостчето при включване и изключване на бутона ако не то трябва да провериш дали няма изгоряло бушонче или прекъснат кабел или проблем с клапата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В панела за управление на вентилацията има два малки бутона, единият е в ляво - за размразяване на задното стакло, другият е в дясно - за клапата ( тази с лостчетата зад жабката ) този е бутона които те интересува в него има и лампичка която свети при актевиране тоест когато свети клапата е затворена и невлза външен въздух. Погледни когато си на контакт дали се движи лостчето при включване и изключване на бутона ако не то трябва да провериш дали няма изгоряло бушонче или прекъснат кабел или проблем с клапата.

Благодаря за отговора. Наистина това бутонче отваря клапата и това го видях нагледно, както ми подсказа т.е. на контакт и задействане на бутона. Ходих в фирма която произвежда филтри и от тях разбрах че моите филтри на климатика са с активен въглен и са антиалергични. По магазините предлагат филтри по 59 лв. които нямат нищо общо с тези които са на автомобила, но не в това е въпроса. Все още не мога да приема че няма друг филтър преди тези на климатика, иначе къде ще се събират по-едрите боклуци, мушички и т.н. и няма ли да се замърсява тлапата за която става въпрос. Познати казват че би трябвало да има и филтър на купето.

Редактирано от lilzor
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все още не мога да приема че няма друг филтър преди тези на климатика, иначе къде ще се събират по-едрите боклуци, мушички и т.н. и няма ли да се замърсява

 

Ами май нямат. Аз като чистих моя имаше доста полуизгнили парчета от листа вътре и всякакви други боклуци, бяха скъсали даже мрежата на йонизатора. Добре е като се махне филтъра да се включи вентилатора на най-силното и да се изреди всичко да изкара каквото има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не. Става въпрос за филтър с йонизатор, имат го само тези с климатрониците за спейсовете не съм сигурен дали се слага. На дислпея трябва да свети A/P ако е с йонизатор. Ето още инфо по въпроса: http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...st&p=102675 , вижда се какво беше станало. Мисля че преди филтъра единственото нещо което задържа едрите боклуци е рещетката под чистачките, но не съм я махал и не мога да кажа със 100% сигурност има ли още нещо или не. Трябва да се радвате, че изобщо имате някакъв филтър. Има колеги които изобщо нямат такъв.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. Наистина това бутонче отваря клапата и това го видях нагледно, както ми подсказа т.е. на контакт и задействане на бутона. Ходих в фирма която произвежда филтри и от тях разбрах че моите филтри на климатика са с активен въглен и са антиалергични. По магазините предлагат филтри по 59 лв. които нямат нищо общо с тези които са на автомобила, но не в това е въпроса. Все още не мога да приема че няма друг филтър преди тези на климатика, иначе къде ще се събират по-едрите боклуци, мушички и т.н. и няма ли да се замърсява тлапата за която става въпрос. Познати казват че би трябвало да има и филтър на купето.

може да извадиш филтара и да го изпереш, изтръскваш го добре и си готов с него, копуваш шпреи за почистване на кондензатори на климатик и след издухване на боклуците от мястото на филтара пръскаш със шпрея след което слагаш филтъра. аз направих така но нямах специален шпреи за кондензатора и пръсках с антибактериален също напръсках и филтара с антибактериалния.

На филтара главната роля е да не пропуска боклуците до кондензатора а това с активния въглен са бъра бъра не ти е в голяма полза - но ако имаш излишни пари даи ги на оберджиите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

в събота и аз смених филтъра на климатика. За мое учудване се оказаха 2 на брой, взех ФИЛТРОН и преди да сложа новите продухах като пуснах вентилатора на последна степен. Старите филтри си бяха доста прашни и замърсени, но са по различни от ФИЛТРОН-а, мисля че те са с активен въглен. Новите и те ще вършат работа :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мое учудване се оказаха 2 на брой,

имаш предвид че филтара е от две части или че са два на различни места

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

имаш предвид че филтара е от две части или че са два на различни места

 

Може да се каже, че е и двете :) След като махнете жабката, поне за Спейс Стара е така, се отстранява едно капаче, което държи филтъра, издърпва се едната част и след като се махне, под него се вижда и 2рата част, един над друг са. Сега видях в Аутодата, че май трябва да има и поленов филтър ?! Това трябва да се провери :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се каже, че е и двете :) След като махнете жабката, поне за Спейс Стара е така, се отстранява едно капаче, което държи филтъра, издърпва се едната част и след като се махне, под него се вижда и 2рата част, един над друг са. Сега видях в Аутодата, че май трябва да има и поленов филтър ?! Това трябва да се провери :icon_thumbup:

това имах предвид, направени са та ка зада се подменят по лесно. ако бяха едно цяло щеше да се наложи да сваляш таблото.

но за друг филтър несъм чувал да има.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

И аз искам да попитам знаещите,за да не пускам нова тема.С колко фреон трябва да се зареди климатика,понеже моя не студи както трябва,зареден е с 700гр фреон,от изпразнена система,не можел да поеме повече.Факт е че пак не студи,малко по-добре е но ми се струва че не е достатъчно,днес навън е 36градуса,в колата след половин час бръмчене от тръбите излизат 15градуса при вътрешна циркулация.Компресора не може да вдигне повече от 14 атмосфери,климатикаджията каза че се е повредил и само смяна помага.Вашето мнение,къде какво да проверя.Датчиците за налягания са здрави,правих им и байпас,при постаянно захранена климатична система пак не вдига налягане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам да попитам знаещите,за да не пускам нова тема.С колко фреон трябва да се зареди климатика,понеже моя не студи както трябва,зареден е с 700гр фреон,от изпразнена система,не можел да поеме повече.Факт е че пак не студи,малко по-добре е но ми се струва че не е достатъчно,днес навън е 36градуса,в колата след половин час бръмчене от тръбите излизат 15градуса при вътрешна циркулация.Компресора не може да вдигне повече от 14 атмосфери,климатикаджията каза че се е повредил и само смяна помага.Вашето мнение,къде какво да проверя.Датчиците за налягания са здрави,правих им и байпас,при постаянно захранена климатична система пак не вдига налягане.

 

аз незнам :(

но съм връзвал климатика си на "часовник"( с това дето го пълнят- към клемите на тръбите към купето) и ми включваше на 10 градуса и изключваше на 5.

все пак при 36 градуса неочаквай за 2 минути да трепериш от студ, но до към 5 мин. си е охладил купето осезаемо.

15 градуса в купето си е доста добре! Я се качи във Фиат да видиш за какво охлаждане говорим :) направо филии можеш да печеш :)

Редактирано от potrebitel
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото ми е известно би трябвало да изкарва от въздуховодите между 4-9градуса в зависимост от външната температура.Също така би трябвало тръбите които са в коша на мотора едната да се обледенява(или поне да е доста студена), а другата да пари яко.При мен при това налягане което имам едната е студена,но не кой знае колко,другата е топла,но спокойно можеш да я държиш-ламарините на колата пареха повече.Прес окото на дехидратора като се гледа при изключен мотор се вижда кипене,бълбукане,при запален не виждам балончета въздух.Наизтина ли съм за компресор,или е накакъв друг проблема.Високото налягане не се вдига повече от 14,ниското е около 2 атмосфери и се колебае.До колкото можах да изчисля наляганията на двойния датчик би трябвало да изключва при налягане по-ниско от около 2,2 атмосфери и по-високо от около 29атмосфери.Нормална работа на компресора от порядъка на 20 атмосфери.След половин часова работа вчера беше на около 29градуса.забелязва се че има нещо дет студи,ама....

Редактирано от StanislavSt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Налягането ти зависи от температурата. За пример климатика на Carisma: Високо налягане: 870 - 1780kPa Ниско налягане 110 - 250kPa. Температура 6 - 12.5 градуса. Ниските стойности са при външна температура 20 градуса, високите при 40. Измерването е при 1000 об/мин. Трябва да намериш сервизното ръководство за твоя модел (и модификация) и да видиш какви са стойностите в приложената таблица. Като си от Плевен можеш да отидеш при Anatoli да го види.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,ще го потърся,надявам се аз да съм в грешка,а може и така да си работи и нищо да му няма,просто съм се качвал и в други коли и правят осезаемо повече студ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 години ...

Някои от колегите със Space Star 1.3 2000г намирал ли е изобщо филтър за купе (от 2-те половинки), но с активен въглен и на коя марка? Търся, търся, намирам само обикновени. А те за 6 месеца употреба имат изключително замърсен вид. Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някои от колегите със Space Star 1.3 2000г намирал ли е изобщо филтър за купе (от 2-те половинки), но с активен въглен и на коя марка? Търся, търся, намирам само обикновени. А те за 6 месеца употреба имат изключително замърсен вид. Благодаря.

 

Търсил съм колега , но само обикновени съм намирал , никакви по специални. Аз го сменям на гонина , някой път и 2 пъти в година ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...