Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Автомобилите на Мицубиши от създаването им до днес!


Препоръчано мнение

Аз ще разкажа за историята на Мицубиши през годините!

1917г. – е произведен първият автомобил от компанията Мицубиши – Model A, произвежда се до 1921г.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mitsA_1.jpg

 

1924г. – започва производството на тежкотоварни и товароподемни машини, автобуси с име Fuso, а за нуждите на Токио се произвеждат машини за събиране на боклук.

1934г. – започва производството на дизелови камиони със задвижване 4х4, 6х4 и 6х6. Шест колесния камион TSS28 е двутонен, а четириколесния TS35 e с 2,5 тона с мощност 70к.с.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/tss28_2.jpg

 

1935г. – бил направен първият японски автобус с дизелов двигател.След разрушенията предизвикани от Втората световна война, Мицубиши произвела триколесни превозни средства, а автобусите се появили отново през 1946г. , а през 1947г. – с електрически двигатели моделът MB46.

 

post-217-1119445931.jpg

 

Към края на 1945г. Мицубиши e в сферите на корабостроене и транспорт по вода, банково дело, транспортни услуги, добив на полезни изкопаеми, операции с недвижимо имущество, химическо производство и много, много други.

1946г. – появява се Mizushima – не голям, надежден триколесен автомобил, идеално подходящ за превоз на хора и товари на къси разстояния в следвоенният период. Скоро след това на тези автомобили са поставяли закрити кабини, за двама човека.

В тази година се родил и първият моторолер Мицубиши „Silver Pigeon”. Основният акцент бил направен върху практичността и икономичността, но с историческа перспектива може да се каже, че „Silver Pigeon” стоял в основата на бума на частният автотранспорт в Япония.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/spigeon_4.jpg

 

1951г. - компанията пуска камиона Т31 със система за въздушно окачване,

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/T31_5.jpg

а Т380 е първия японски самосвал с разтоварваща платформа. Камионите и пикапите Мицубиши пускат в пълна гама, но на европейският пазар попадат само леки и средни камиони. Най-разпространеният пикап L200 се справя отлично по черните пътища.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/T380_6.jpg

 

В следвоенният период пускането на леки автомобили започва масово през 1960г. С модела Мицубиши 500, който побеждава през 1962г. в своя клас в Grand Prix Макао, така Мицубиши стъпва за първи път на арената на световния автомобилен спорт.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mits500_7.jpg

 

1962г. – появява се Minica – първият 4 местен автомобил от компактната класа. Създадена върху шаси Mitsubishi 360 (1960), двутактов двигател с въздушно охлаждане и работен обем 359 куб. см.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mits360_8.jpg

 

Colt 600 – най-големия и комфортен семеен автомобил (съвременният Colt е в друга класа), производството на който започнал през 1962г.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Colt%20600_9.jpg

 

През 1963г. се появява нова серия не големи автобуси Mitsubishi Rosa и семейството лекотоварни Canter.

1964г. се сливат трите компании на която е била разделена Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Тогава Мицубиши представили моделът “Debonair” – автомобил с 6 цилиндров двигател.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mmc_debonair_10.jpg

 

1965г. – появява се моделът Colt 800 - първия в Япония автомобил с форма fastback (с полегат покрив отзад )

 

post-217-1119445882.jpg

 

1968г. – е пуснат най-бързият за времето си автобус B906R способен да развива скорост от 140км./ч.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/B906R_12.jpg

 

КРАЙ НА 1 ЧАСТ!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2 ЧАСТ

 

1969г. – Мицубиши пуска на пазара автомобили от много висока класа. Седана Colt Galant GTO е основател на цяло семейство висококачествени и престижни автомобили, които са извоювали многобройни победи в ралита и нееднократно са получавали приза „Автомобил на годината” за високи потребителски качества. Отличителните черти на първият Галант била аеродинамичната форма на купето, създаваща допълнителна „прилепналост” към пътя и двигател серия „Saturn” с горен разпределителен вал и алуминиеви главички на цилиндрите. Този образ на Галант 1969г. вплита в себе си най-добрите и съвременни разработки за своето време и става основател на цял сегмент от автомобилния пазар в Япония.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mitsubishi-colt-galant_13.jpg

 

Към края на 60-те години Мицубиши завоюва репутация на производител с висококачествени автомобили с широка гама от модели, които активно се развиват и внедряват най-новите технологии и разработки в областта на автомобилостроенето.

1970г. автомобилното подразделение Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Става независима и получава името Mitsubishi Motors corporation (MMC). В тази година се представят на пазара моделите Galant Hardtop с две врати, както и Galant Station Wagon.

1971г. – Mitsubishi Colt F2000 се включва във състезанието Japan Grand Prix и печели първо място. Двигателят е базиран на R39B, но кубиците му са променени на 2000куб./см. Този 4 цилиндров DOHC, редови с водно охлаждане е първият 2-литров двигател, който Мицубиши произвежда и мощността му от 280к.с. позволява на F2000 да развие рекордната за тогава скорост 290км/ч.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/coltF2000_14.jpg

 

1972г. – Galant 16GLS побеждава с абсолютен резултат в 7-мото рали Southern Cross.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/galant16lgs_15.jpg

 

Следващата година в тези състезания побеждава Lancer 1600GSR (след няколко месеца започва серийното производство на автомобилите от семейство Lancer и второто поколение Galant)

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/lancer1600gsr_17.jpg

 

Победите на Lancer 1600GSR през годините:

1973 Southern Cross Rally - 1st

1974 Safari Rally (WRC) - 1st

1974 Southern Cross Rally - 1st

1975 Safari Rally (WRC) - 4th

1975 Southern Cross Rally - 1st

1976 Safari Rally (WRC) - 1st

1976 Southern Cross Rally - 1st

1977 Southern Cross Rally - 4th

1977 Southern Cross Rally - 4th

1977 Bandama Rally - 1st

 

 

Между временно, Мицубиши развива и екологични проекти (например, двигатели серии MCA – Mitsubishi Clean Air), намаляващи замърсяването на околната среда.

По това време в света се разразила нефтена криза и Мицубиши се отказали от идеята да подобряват динамическите характеристики на двигателите в полза на икономичността. Разработена е през 1975г. технология Silent Shaft (безшумен вал),

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/silentshaft_16.jpg

 

за своите двигатели серия Astron 80, за което Мицубиши получава приз за научни достижения от Японската автомобилна технологична асоциация,като този лиценз е продаден на Volvo и Porshe.

Ето така с тези и много други технологични постижения Мицубиши завоювали своето световно уважение към тях, към автомобилопроизводителите и към японското автомобилостроене като цяло.

През 1975 Lancer 1600GSR продължава да участва в ралитата и да печели и тогава за първи път е показан Lancer Celeste. В тази година започва масово износът на автомобили от марката Мицубиши в Европа.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/LancerCeleste_18.jpg

 

През 1976г. започва производството на трето поколение Galant,

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/GalantIIIgeneration_20.jpg

 

второто Minicab, и моделът Galant Lambda (Mitsubishi Sapporo).

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/GalantLambda_19.jpg

 

Galant Sigma печели наградата на списание “Motor fun” Автомобил на годината, в категория средно-габаритни лекотоварни автомобили, а през 1977г. става автомобил на годината в Южна Африка.

През 1978г. е представен моделът Mirage (Colt),

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/miraj_21.jpg

 

както и пикапа Forte (L200).

В края на десетилетието (1979г.) списанието „Motor fun” присъжда на автомобила Mitsubishi Colt 1400 GLX званието автомобил на годината в Япония, а списанието “Pickup, Van & 4WD” присъждат на Mitsubishi L200 титлата “USA’s Pickup of the Year”.

През следващото десетилетие е период в който Мицубиши се стреми да разшири своето присъствие на световните пазари, развитието в тези години потвърждава тази стратегия.

1980г. – излиза Galаnt четвърто поколение,

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/GalantIVgeneration_22.jpg

 

както и обновеният модел на пикапа L200. В завода в Австралия се разработва първия турбо-дизелов двигател за лекотоварен автомобил Astron 2300, а през 1981г. се учредява Mitsubishi Motors Sales of America.

 

КРАЙ НА 2 ЧАСТ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

3 ЧАСТ

 

1982г. – се пуска джипа от градски тип Mitsubishi Pajero (Montero),

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/pajeroMontero_23.jpg

 

този джип бил удостоен с много награди в много страни по света, през 1986г. Pajero е наречен Off Road на годината във Великобритания (UK's What Car) През 2000г. на европейския пазар е пусната версията с 5 врати.

През 1982г се пускат още моделите: Starion;

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/starion_24.jpg

 

седана Trеdia;

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/tredia_25.jpg

 

и хетчбека Cordia.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/cordia_26.jpg

 

От 1983г. автомобилите Мицубиши се окомплектоват с електронна система на окачването.Също така Pаjero печели рали Париж-Дакар тази и още няколко годи подред с абсолютен резултат и става легенда сред джиповете. Също така печели в няколко страни едновременно призът автомобил на годината през 1986 и 1987г.

Същата година е представен и мини-ван Mitsubishi Space Runner / RVR, през май 1991г. се появява ново поколение, а есента автомобила е показан в Европа под названието Space Runner.

През 1984г. Mitsubishi Galant завоюва призът в Германия „Das Golden Lenkard" (Златен волан). С още много престижни награди се удостояват автомобилите Colt и Lancer.

Galant VR-4 става автомобил на годината в Япония през 1987-1988г.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/MGalantvr4_27.jpg

 

Galant VR-4, участия в състезания и постиженията му:

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/galantVR4_28.jpg

 

1988 Malaysia Rally (APRC) - 1st

1988 Himalayan Rally (APRC) - 1st

1989 Acropolis Rally (WRC) - 4th

1989 Indonesia Rally (APRC) - 1st

1989 1000 Lakes Rally (WRC) - 1st

1989 Malaysia Rally (APRC) - 1st

1989 RAC Rally (WRC) - 1st

1990 Hanki Rally (European Rally Championship) - 2nd

1990 Safari Rally (WRC) - 5th

1990 Jordan Rally (Middle East Rally Championship) - 2nd

1990 Hessen Rally (European Rally Championship) - 2nd

1990 Rally New Zealand (WRC) - 4th

1990 Deutschland Rally (European Rally Championship) - 2nd

1990 Indonesia Rally (APRC) - 1st

1990 1000 Lakes Rally (WRC) - 2nd

1990 Malaysia Rally (APRC) - 1st

1988 Asia Pacific Rally Championship Drivers' Champion (K. Shinozuka)

1989 Asia Pacific Rally Championship 2nd in Manufacturers' Championship

1989 Asia Pacific Rally Championship 2nd in Drivers' Championship (R. Dunkerton)

1990 World Rally Championship 2nd in Manufacturers' Championship

*WRC=World Rally Championship

*APRC=Asia Pacific Rally Championship

 

 

1989г. - в Токио е представен спортният автомобил 3000GT/GTO , серийното производство започва през есента на 1990г.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/gto_29.jpg

 

През 1995г. е пуснат и кабриолет.

 

1980 – 1990г – са години, в които протичат за Мицубиши под знака на значителен брой спортни победи и разширяване сферата на своето влияние по света.

 

През 1990г. победите на Pajero продължили, освен постиженията в спорта, компанията се занимавала и с технологически разработки - моделите Sigma и Diamante пуснати през тази година са първите със системата TRC – Traction Control System. Същата година започва и производството на моделите Minica Toppo; и Мицубиши става крупен световен производител на камиони.

Sigma и Diamante стават автомобил на годината в Япония през 1990-1991г.

1991г. - есента на европейския пазар е представено ново поколение модели:RVR (Space Runner); второ поколение Pajero, на който е внедрена новата технология Super Select 4WD и много режимната система ABS; пикапа Strada (L200).

Есента на 1991г. на Европейския пазар бил представен моделът Space Wagon/Grandis. Новото поколение било представено в Токио през 1997, а в Европа през 1998г.

През май 1992г. се пуска моделът Libero, който е на основата на Lancer като в началото е с предно предаване или 4WD FULLTIME с редови двигател 1,8л. SOHC с централен диференциал или дизелов мотор с турбокомпресор.

Същата година започва и производството на моделите Emeraude, с 4 врати на базата на Galant за вътрешния пазар на Япония, появява се и моделът Lancer Evolution. Също така са разработени системите MIVEC и INVECS. Открива се Mitsubishi Motors Europe Design Studio, а Pajero и Galant VR-4 продължават да печелят победи по ралитата.

Автобусите Mitsubishi и технологията INVECS става технология на 1992-1993г. на японската изследователска конференция.

През 1993г. Mitsubishi Motors решава да приеме подхода за опазване на околната среда и корпоративният принцип за запазване на екологичният баланс; разработва се моделa Libero EV- електромобил. Излиза моделът Lancer Evolution II и дебютира във WRC.

1989г. – за първи път е представен Mitsubishi Eclipse, мощен спортен автомобил (1G)

 

http://obdloggers.com/MitsubishiEclipse.jpg,

 

който е обновен през 1995г. (2G)

http://wikicars.org/images/en/1/13/Eclipse95-96.jpg

,

 

третата генерация на Еклипс (3G) излиза от 2000г.

 

http://wikicars.org/images/en/thumb/1/14/Eclipse3.jpg/350px-Eclipse3.jpg,

 

а през 2006 и 4G

 

http://wikicars.org/images/en/1/16/Eclipse4.jpg

 

Space Gear (Delica-както се нарича този модел на японският пазар ), мини-вана на база на модела Pajero, за първи път е представен през май 1994г. Модификацията с повишена проходимост – Space Gear 4WD-е конструирана на Off Road шаси.

Януари 1995 е представена модификацията GSR Evo III с двигател с мощност 270к.с., а през есента на същата година се появява нова модификация. През 1999 влиза в продажба версията Lancer GSR Evolution VI.

През 1995г. Мицубиши произвеждат своя първи автомобил в Европа на конвейра в Nedcar Холандия. Съвместно с предприятието ММС Волво и правителството на Холандия излиза първият автомобил Carisma.

1996г. започва производството на Sigma в Австралия и пикапа L200 в Тайланд.

Същата година е разработен от Мицубиши и революционния двигател Mitsubishi GDI (Gasoline Direct Injection) – първия масов двигател с непосредствено впръскване на бензина в цилиндрите, съчетаващ в себе си икономичност-приближаваща се до дизеловият мотор, мощността на бензиновия мотор и екологичност. Тази система получава приза „Дизайн и технология" на престижното английско автомобилно списание "Car".

Pajero и Lancer Evolution продължават да печелят победи в ралита.

1996г. – са пуснати моделите Challenger, Legnum.

В края на 1997г. двигателя Mitsubishi GDI е монтиран и на моделите Galant, Pajero, Diamante, Challenger (Montero Sport), Chariot (Space Wagon), RVR (Space Runner), за вътрешния пазар на Япония и Carisma за европейския пазар.

1998г. – са излезли моделите Pajero iO (Montero iO / Pajero Pinin), Dingo.

Мини вана Space Star e представен през есента. Модела се произвежда в завода в Холандия съвместно с Volvo и е предназначен за реализация на европейския пазар.

1990-2000г. минали за Мицубиши под знака на огромното количество победи в ралитата и множеството награди които получили автомобилите за технически разработки.

2000г. – е годината в която Mitsubishi и DaimlerChrysler подписват договор, който им позволява да влезнат в тройката световни лидери на автомобилните гиганти. Завода в Холандия произвел своя милионен автомобил. Започнало производството на Pajero III и Dion.

2001г. – направена е презентацията на модела еK-Wagon и лимузината Airtrek, a Lancer Evolution излиза с нов модел – VII.

Модела Mitsubishi Colt 2001г. се предлага в три варианта :Base, Comfort и Elegance.

Днес Mitsubishi е един крупен световен производител, с широка автомобилна гама от мини автомобили до огромни тежкотоварни камиони и специална техника.

Тук ще добавя, че машината-къртица, която ще копае тунела за трите нови метро-станции в София, е на фирмата Мицубиши, като диаметъра на свредлото е 9м.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/TBM_31.jpg

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/TBM_32.jpg

 

Копаейки тунелът, полага релси пред нея и укрепващи пръстени за тунела, на които се опира с хидравличните си крака и продължава да копае. Скоростта на работа е 350-500м./месец (в зависимост от типът почва) при 24часов режим на работа, като изкопаната пръст се изхвърля зад нея във вагонетки които тегли след себе си.

 

КРАЙ

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_clap: БРАВО НА ДАНИ :icon_clap: да се пишат такива исторически статии е много полезно за всички фенове на митсу :mitsu-smiley: :icon_rock: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

:icon_clap: :icon_clap: Браво Дани :hi: :hi: Чест и почитания!!!Ще принтвам статията и ще я дам на децата да я учат :mitsu-smiley: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Аз съм твърде нов , но искам да благодаря за публикацията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...
  • преди 2 месеца ...
  • преди 3 седмици ...

БРАВО,с хора като Дани форума става-стойност. :icon_clap: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изключително стойностно и полезно :mitsu-smiley: Браво :icon_thumbup: за положения труд.Доста неща научих :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

???

 

Като видях въпросителните и аз погледнах по-горе!

Веднага нанасям корекцията! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...