Премини към съдържание

Колта ми умря


Препоръчано мнение

Връщам се аз (бях ходил на Свищов с автобуса) и викам чакай да чуя гласа на колата, а какво стана като завъртях ключа- чух само "ЦЪК" и това беше :icon_crying: . Защоооо питам аз, акумулатор ли беше заминал, стартер ли, не знам. Днес взех ток от друга кола, вързахме всичко ок, въртя ключа и пак " Цък" нищо. Май май всичко отива към стартер или .... ? :icon_crying:

 

Моля помогнете, ако сте имали подобен проблем? Разбиратe повече от любимата ни марка, затова очаквам вашите предположения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Стартер, реле, бушон дори...Най добре иди на сервиз ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай, чакай! Преди това свали акумулатор от друга кола и пробвай. Ако няма такава възможност - свали твоя и го зареди, а чак тогава мисли за другите неща. Колко време е седяла колата без да се пали? Той акумулатора си има зарядо-разряден цикъл и е възможно да се е скапал дори от седене! И е единствената част в колата, която е по-добре да се кара, отколкото да седи! А и като знам какви кабели продават - остави тази работа да вземеш ток от друга кола! Почти 100% съм сигурен, че е от това!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата е седяла има няма 3-4 дена, не повече. Не бях виждал акумулатор да се разрежда за такова време. Утре ще дойде един приятел техник от един сервиз да погледне преди, както казваш, да бързаме с другите прогнози.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата е седяла има няма 3-4 дена, не повече. Не бях виждал акумулатор да се разрежда за такова време. Утре ще дойде един приятел техник от един сервиз да погледне преди, както казваш, да бързаме с другите прогнози.

 

Бе той и по-бързо се разрежда, зависи какво си забравил включено. Освен това много зависи и от състоянието на АБ. При продължителна или неправилна експлоатация във електролита се отделят частици от плочите /електролита е мътен/, и тогава тока на саморазряд рязко нараства. Също така, ако си го мъчил с много висок стартов ток плочите се изкривяват, някои дават накъсо и капацитета рязко спада. и тогава и разреждането е бързо. Да не говорим за разплискан електролит и мръсотия между полюсите. И за тока на утечка помисли - в туй влажно време :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо провери акумулатора. Ако той е наред погледни какво става със светлинките, като дадеш контакт, защото има две възможности - или стартера или самата ключалка на стартера/по-точно контактната и пластина/. Ако светлините гаснат и се чува цък от стартера е той, ако само почнат да светят по-слабо е пластината. Има възможност и от лоша връзка - абе най-добре жичкаджия да го види.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Роско е много прав!

Аз имах подобен проблем с един "орел форса" и с едни такива китайски кабели (15-20 лв. от "колегата" Шопов) през който не минава почти никакъв ток.

Борихме се борихме се и накрая сменихме акумулаторите и бръмммммммм......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ех, Коко, аз си продадох Кадета на познат (голяма грешка).... Не исках, ама много настояваше.... И затова си купих и кабели (уж добри-по спецификация - наистина добри); и въже за теглене......

 

От опит - трудно пали с кабели. Студен двигател, съпротивления, площ на щипките(пък и тънки кабели).

 

За такава диагностика, която може сам да си направи човек - не си струва да се търси сервиз. Закачи един акумулатор и после ще се умува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да се умрели кабелите пак ще направи опит да завърти...най-вероятно е стартер, но за елиминирате останалата верига подайте +12 директно на комутатора (да не забравите на скорост). Ако завърти - контактен ключ, реле, ако ли не - стартер, най-вероятно четки. Не знам точно на новите колтове как е, но повечето които съм виждал ако не опира дори една от четките комутатора не се задейства. Може и профилактично един удар с чукче върху стартера, да не е заседнала някоя четка пък.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ех, Коко, аз си продадох Кадета на познат (голяма грешка).... Не исках, ама много настояваше.... И затова си купих и кабели (уж добри-по спецификация - наистина добри); и въже за теглене......

 

От опит - трудно пали с кабели. Студен двигател, съпротивления, площ на щипките(пък и тънки кабели).

 

За такава диагностика, която може сам да си направи човек - не си струва да се търси сервиз. Закачи един акумулатор и после ще се умува.

Да ти кажа дядо ми на времето имаше едни дебели кабели без накрайник и определено си прехвърляха ток и то истински :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Те са били от електрожен сигурно..... Сега продават едни кабелченца, дето крушка не можеш захрани като хората! Да сваля колегата един акумулатор, ако не е от това - ще мислим после

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да се прибера от работа отивам да пробвам с друг акумулатор. Дано е от него.

Благодаря на колегите за отговорите. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата е седяла има няма 3-4 дена, не повече. Не бях виждал акумулатор да се разрежда за такова време. Утре ще дойде един приятел техник от един сервиз да погледне преди, както казваш, да бързаме с другите прогнози.

Хаха, ако е малък и старичък пада и за няколко часа, бас ловя че е от aкумuлатора!! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, дано да само паднал акумулатор и като дойдеш следващия път в Свищов, може да се обадиш :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

току що слагах нов акумулатор, но резулатата пълна нула. Като дам на контакт всички лампи почти изгасват, съвсем леко мъждукат, и отново никакъв помет от запалване. Неделя отива на чичо доктор, да го лекуват.

Благодаря пак за отговорите! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре в сервиза ;) И по скорошно завръщане на улицата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Колега, ЗАТЕГНИ връзките на кабелите / този, който свързва акомулатора със стартера , ЧЕРВЕНАТА жичка ПЛЮСА/ Виж и масата! / другият кабел. / Като ги свържеш с акомулатора, ако тока е силен, лампите в колата ще ти светят ярко. Слаба ли е връзката или акумулатора, лампите мъждукат и може да не светят !!! ЧЕРВЕНАТА ЖИЧКА ЗАТЕГНИ !!! Ако не е това, тогава е стартер. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За жалост отговора който аз ще ти дам не е много положителен... отиваш към стартер. Имах АБСОЛЮТНО 1:1 проблем като твоя. Ловя бас, че сега ако го бутнеш ще запали от раз и е възможно ако я изключиш после да си запали без проблем. При мен отстраняването беше 65лв, но за твоя модел може и по-малко да е. Причината беше вътре в самия стартер. Не знам какво му смениха... четки ли, намотка ли... но гаранция 100%, че е от това. И най-якия акумулатор да му сложиш резултата ще е същия. Ако нямаш възможност да я буташ, чукни леко стартера отзад с нещо (ама леко, да не вземеш да го изкъртиш, че белята ще е тройна) и би трябвало да ти запали веднага. Но запали ли... карай към първия сервиз и където се съгласят да го оправят... давай го :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да- с бутане пробва ли да я запалиш!? Може и някой от кабелите да са ти разхлабени, а може и алармата да дава някакви ядове!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш уред измери напрежението на акумулатора когато даваш контакт с ключа. Не трябва да пада под 9V. Според спецификацията на празен ход консумацията на стартера е по-малка от 60А а напрежението трябва да бъде 11.5V. А ако нямаш уред провери с пробна лампа дали имаш верига през стартера към маса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами с бутане запали, все пак трябваше да ида до сервиза. Свалихме стартера понеделник дано да стане готов и да се връщам на пътя, че без кола не си е работа :icon_crying:

Приятен уикенд на всички ! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е в крайна сметка, се "разминах" с почистване на стартера и нов акумулатор. Но се чудя дали няма някъде утечки. Важното е че съм отново на пътя.

Благодаря на колегите отново. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами честито, а за утечките не се чуди а провери, ако нямаш мултимер под ръка става и с крушка. Ще си по-спокоен като знаеш че не ти "папа" акумулатора ;) а и за него по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направо се чудя, как може да ти продадат акумулатор с гаранция без да са ти проверили ел.системата на колата. Та ти можеш оше утре да си го уморил новият акумулатор. Преди време имах един касетофон, който даваше такава невероятна утечка, че ако два дни не карах автомобила в акумулатора нямаше грам ток. Но да забравих че сме в България.

Та по темата - провери си ел.системата задължително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали акумулатора се зарежда нормално. Ако караш на къси разстояния, напълно вероятно е да остане незареден. При мен причината да ми пада беше износени четки на алтернатора и зацапан колектор. Следи индикаторната лампа на таблото. Ако леко просветва при ниски обороти на двигателя провери си релето и алтернатора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...