Tsvetelin Iliev Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Връщам се аз (бях ходил на Свищов с автобуса) и викам чакай да чуя гласа на колата, а какво стана като завъртях ключа- чух само "ЦЪК" и това беше :icon_crying: . Защоооо питам аз, акумулатор ли беше заминал, стартер ли, не знам. Днес взех ток от друга кола, вързахме всичко ок, въртя ключа и пак " Цък" нищо. Май май всичко отива към стартер или .... ? :icon_crying: Моля помогнете, ако сте имали подобен проблем? Разбиратe повече от любимата ни марка, затова очаквам вашите предположения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Стартер, реле, бушон дори...Най добре иди на сервиз ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Чакай, чакай! Преди това свали акумулатор от друга кола и пробвай. Ако няма такава възможност - свали твоя и го зареди, а чак тогава мисли за другите неща. Колко време е седяла колата без да се пали? Той акумулатора си има зарядо-разряден цикъл и е възможно да се е скапал дори от седене! И е единствената част в колата, която е по-добре да се кара, отколкото да седи! А и като знам какви кабели продават - остави тази работа да вземеш ток от друга кола! Почти 100% съм сигурен, че е от това! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetelin Iliev Публикувано 4 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 4 декември 2008 Ами колата е седяла има няма 3-4 дена, не повече. Не бях виждал акумулатор да се разрежда за такова време. Утре ще дойде един приятел техник от един сервиз да погледне преди, както казваш, да бързаме с другите прогнози. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Ами колата е седяла има няма 3-4 дена, не повече. Не бях виждал акумулатор да се разрежда за такова време. Утре ще дойде един приятел техник от един сервиз да погледне преди, както казваш, да бързаме с другите прогнози. Бе той и по-бързо се разрежда, зависи какво си забравил включено. Освен това много зависи и от състоянието на АБ. При продължителна или неправилна експлоатация във електролита се отделят частици от плочите /електролита е мътен/, и тогава тока на саморазряд рязко нараства. Също така, ако си го мъчил с много висок стартов ток плочите се изкривяват, някои дават накъсо и капацитета рязко спада. и тогава и разреждането е бързо. Да не говорим за разплискан електролит и мръсотия между полюсите. И за тока на утечка помисли - в туй влажно време :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Първо провери акумулатора. Ако той е наред погледни какво става със светлинките, като дадеш контакт, защото има две възможности - или стартера или самата ключалка на стартера/по-точно контактната и пластина/. Ако светлините гаснат и се чува цък от стартера е той, ако само почнат да светят по-слабо е пластината. Има възможност и от лоша връзка - абе най-добре жичкаджия да го види. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Роско е много прав!Аз имах подобен проблем с един "орел форса" и с едни такива китайски кабели (15-20 лв. от "колегата" Шопов) през който не минава почти никакъв ток.Борихме се борихме се и накрая сменихме акумулаторите и бръмммммммм...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 4 декември 2008 Сподели Публикувано 4 декември 2008 Ех, Коко, аз си продадох Кадета на познат (голяма грешка).... Не исках, ама много настояваше.... И затова си купих и кабели (уж добри-по спецификация - наистина добри); и въже за теглене...... От опит - трудно пали с кабели. Студен двигател, съпротивления, площ на щипките(пък и тънки кабели). За такава диагностика, която може сам да си направи човек - не си струва да се търси сервиз. Закачи един акумулатор и после ще се умува. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 Колкото и да се умрели кабелите пак ще направи опит да завърти...най-вероятно е стартер, но за елиминирате останалата верига подайте +12 директно на комутатора (да не забравите на скорост). Ако завърти - контактен ключ, реле, ако ли не - стартер, най-вероятно четки. Не знам точно на новите колтове как е, но повечето които съм виждал ако не опира дори една от четките комутатора не се задейства. Може и профилактично един удар с чукче върху стартера, да не е заседнала някоя четка пък. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pilota_koko Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 Ех, Коко, аз си продадох Кадета на познат (голяма грешка).... Не исках, ама много настояваше.... И затова си купих и кабели (уж добри-по спецификация - наистина добри); и въже за теглене...... От опит - трудно пали с кабели. Студен двигател, съпротивления, площ на щипките(пък и тънки кабели). За такава диагностика, която може сам да си направи човек - не си струва да се търси сервиз. Закачи един акумулатор и после ще се умува.Да ти кажа дядо ми на времето имаше едни дебели кабели без накрайник и определено си прехвърляха ток и то истински Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 Те са били от електрожен сигурно..... Сега продават едни кабелченца, дето крушка не можеш захрани като хората! Да сваля колегата един акумулатор, ако не е от това - ще мислим после Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetelin Iliev Публикувано 5 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 5 декември 2008 Само да се прибера от работа отивам да пробвам с друг акумулатор. Дано е от него. Благодаря на колегите за отговорите. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAKA Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 Ами колата е седяла има няма 3-4 дена, не повече. Не бях виждал акумулатор да се разрежда за такова време. Утре ще дойде един приятел техник от един сервиз да погледне преди, както казваш, да бързаме с другите прогнози.Хаха, ако е малък и старичък пада и за няколко часа, бас ловя че е от aкумuлатора!! :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valio_ Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 Здрасти, дано да само паднал акумулатор и като дойдеш следващия път в Свищов, може да се обадиш :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetelin Iliev Публикувано 5 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 5 декември 2008 Здравейте колеги,току що слагах нов акумулатор, но резулатата пълна нула. Като дам на контакт всички лампи почти изгасват, съвсем леко мъждукат, и отново никакъв помет от запалване. Неделя отива на чичо доктор, да го лекуват. Благодаря пак за отговорите! :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 Най-добре в сервиза ;) И по скорошно завръщане на улицата Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gorin Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 :mitsu-smiley: Колега, ЗАТЕГНИ връзките на кабелите / този, който свързва акомулатора със стартера , ЧЕРВЕНАТА жичка ПЛЮСА/ Виж и масата! / другият кабел. / Като ги свържеш с акомулатора, ако тока е силен, лампите в колата ще ти светят ярко. Слаба ли е връзката или акумулатора, лампите мъждукат и може да не светят !!! ЧЕРВЕНАТА ЖИЧКА ЗАТЕГНИ !!! Ако не е това, тогава е стартер. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikon Публикувано 5 декември 2008 Сподели Публикувано 5 декември 2008 За жалост отговора който аз ще ти дам не е много положителен... отиваш към стартер. Имах АБСОЛЮТНО 1:1 проблем като твоя. Ловя бас, че сега ако го бутнеш ще запали от раз и е възможно ако я изключиш после да си запали без проблем. При мен отстраняването беше 65лв, но за твоя модел може и по-малко да е. Причината беше вътре в самия стартер. Не знам какво му смениха... четки ли, намотка ли... но гаранция 100%, че е от това. И най-якия акумулатор да му сложиш резултата ще е същия. Ако нямаш възможност да я буташ, чукни леко стартера отзад с нещо (ама леко, да не вземеш да го изкъртиш, че белята ще е тройна) и би трябвало да ти запали веднага. Но запали ли... карай към първия сервиз и където се съгласят да го оправят... давай го Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVAN VR4x4 Публикувано 6 декември 2008 Сподели Публикувано 6 декември 2008 Да- с бутане пробва ли да я запалиш!? Може и някой от кабелите да са ти разхлабени, а може и алармата да дава някакви ядове! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vesko Публикувано 7 декември 2008 Сподели Публикувано 7 декември 2008 Ако имаш уред измери напрежението на акумулатора когато даваш контакт с ключа. Не трябва да пада под 9V. Според спецификацията на празен ход консумацията на стартера е по-малка от 60А а напрежението трябва да бъде 11.5V. А ако нямаш уред провери с пробна лампа дали имаш верига през стартера към маса. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetelin Iliev Публикувано 7 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 7 декември 2008 Ами с бутане запали, все пак трябваше да ида до сервиза. Свалихме стартера понеделник дано да стане готов и да се връщам на пътя, че без кола не си е работа :icon_crying: Приятен уикенд на всички ! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetelin Iliev Публикувано 10 декември 2008 Автор Сподели Публикувано 10 декември 2008 Е в крайна сметка, се "разминах" с почистване на стартера и нов акумулатор. Но се чудя дали няма някъде утечки. Важното е че съм отново на пътя.Благодаря на колегите отново. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 10 декември 2008 Сподели Публикувано 10 декември 2008 Ами честито, а за утечките не се чуди а провери, ако нямаш мултимер под ръка става и с крушка. Ще си по-спокоен като знаеш че не ти "папа" акумулатора ;) а и за него по-добре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Веско Публикувано 10 декември 2008 Сподели Публикувано 10 декември 2008 Направо се чудя, как може да ти продадат акумулатор с гаранция без да са ти проверили ел.системата на колата. Та ти можеш оше утре да си го уморил новият акумулатор. Преди време имах един касетофон, който даваше такава невероятна утечка, че ако два дни не карах автомобила в акумулатора нямаше грам ток. Но да забравих че сме в България.Та по темата - провери си ел.системата задължително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vesko Публикувано 11 декември 2008 Сподели Публикувано 11 декември 2008 Провери дали акумулатора се зарежда нормално. Ако караш на къси разстояния, напълно вероятно е да остане незареден. При мен причината да ми пада беше износени четки на алтернатора и зацапан колектор. Следи индикаторната лампа на таблото. Ако леко просветва при ниски обороти на двигателя провери си релето и алтернатора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.