Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

"Претреперване" на Cvt


Препоръчано мнение

Забелязвам известно "претреперване" до лек удар в педала

при по-рязко сриране или потегляне. "Митсуто" ми е едва на 1200 км.

Това дали е проблем на автоматичната кутия или аз съм нещо "свръхчувствителен".

Да имате такива преживявания?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм забелязал подобно нещо , дори мога да кажа добри неща за спирането на този Outlander ! Веднъж ми се наложи да спирам доста бързо и Abs се представи отлично - спрях за нула време... и Да , ако те е ритнал малко педала ,това значи ,че АBS се е включил (така се получава)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина не става съвсем ясно какво точно визира J Dimitrov, но нека и аз споделя една 'странност', която ми направи впечтление при моето CVT: при студен двигател когато CVT-то 'сваля предавката' се усеща едно осезаемо придръпване. Например газ от спряло положение (не до дупка), вдигаме 2500 оборота, задържаме, колата продължава да набира, в един момент CVT-то решава да понижи предавателното число (или каквото точно прави там) - оборотите падат с около 1000 и в този момент, поне според мен, се усеща едно ясно определено придърпване. При загрят двигател такова нешо не ми прави впечатление, някак си нещата стават много по-плавно.Някои друг има ли подобни наблюдения?

 

А относно спирането, Outlander-a и на мен ми направи изключително добро впечатление. Дори и да не се задейства ABS-a, спирането е поне един порядък по-добро от това на старата ми кола (Peugeot 605), например. Добре си е да можеш да разчиташ на такава реакция в по-критичен момент...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя е на около 3 месеца и утре ще ходя за 1вия преглед - на 15000 км.

 

Аз лично не съм забелязал никакви придърпвания и странности на CVTто, а си го карам доста агресивно.

Все пак температурите в Несебър не са падали все още под 0 (снощи беше 0 към 4.30).

 

Имайте си предвид, че е нормално при ниски нощни температури докато минете няколкостотин метра и загрее маслото на масления съединител, да има разлика от поведението при нормални температури. Въпреки, че самото превключване на предавките няма нищо общо с маслото както при нормалните автоматици, връзката пак не е "твърда", а с някаквъ вид маслен съединител (за да може да обръща и посоката).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина не става съвсем ясно какво точно визира J Dimitrov, но нека и аз споделя една 'странност', която ми направи впечтление при моето CVT: при студен двигател когато CVT-то 'сваля предавката' се усеща едно осезаемо придръпване. Например газ от спряло положение (не до дупка), вдигаме 2500 оборота, задържаме, колата продължава да набира, в един момент CVT-то решава да понижи предавателното число (или каквото точно прави там) - оборотите падат с около 1000 и в този момент, поне според мен, се усеща едно ясно определено придърпване. При загрят двигател такова нешо не ми прави впечатление, някак си нещата стават много по-плавно.Някои друг има ли подобни наблюдения?

 

А относно спирането, Outlander-a и на мен ми направи изключително добро впечатление. Дори и да не се задейства ABS-a, спирането е поне един порядък по-добро от това на старата ми кола (Peugeot 605), например. Добре си е да можеш да разчиташ на такава реакция в по-критичен момент...

 

Благодаря за коментарите. Да конкретизирам-претрепването е в педала на газта, затова не може да е по причина спирачка и ABC. При ускорение е като е описано от 'Mihail Varbanov', само че не съм открил зависимостта със студения двигател. При по-рязкото спиране го наблюдавам когато се достигнат около 1000 оборота, малко преди пълното спиране на автомобила.

Иначе моите уважения към спирачките, но това не е темата тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на педалите никога не съм усещал каквото и да външно въздействие. Придръпването, за което говоря по-горе се отнася за целия автомобил поради по-рязката промяна в ускорението. Не че е нещо страховито, но просто си е осезаемо.

 

Само едно не ми стана ясно, jdimitrov. При спиране кракът ти би трябвало да е на спирачката – и там ли се усеща претреперване, както при педала на газта? Изобщо цялата тази работа ми звучи доста странно - въпреки скромните ми познания за устройството на автомобила изобщо не виждам какво би могло да причини такова нещо. Интересно би било да се чуе мнението на човек, който е по навътре в нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на педалите никога не съм усещал каквото и да външно въздействие. Придръпването, за което говоря по-горе, се отнася за целия автимибил поради по-рязката промяна в ускорението. Не че е нещо сраховито, но просто си е осезаемо.

 

Само едно не ми стана ясно, jdimitrov. При спиране кракът ти би трябвало да е на спирачката – и там ли се усеща претреперване, както при педала на газта? Изобщо цялата тази работа ми звучи доста странно - въпреки скромните ми познания за устройството на автомобила изобщо не виждам какво би могло да причини такова нещо. Интересно би било да се чуе мнението на човек, който е по навътре в нещата.

 

Признавам, че не съм точен. Последно - ударите са и в двата педала - спирачка и газ. Има и "придърпване" в целия автомобил, както пише 'Mihail Varbanov'. Не е силен удар като едно "Пежо 407", което съм карал и в което всички клатехме яко глави при всяка смяна на предавката. Но не трябва ли придърпване да липсва въобще при безстепеннната кутия?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен така, както го описваш - не е нормална ситуацията. Ако нямаш по-добра идея можеш да поразпиташ в сервиза на Балканстар, или дори да й направиш оглед. Доколкото знам тези коли се внасят от 2г. – по принцип достатъчно време да се поизучи модела и натрупа някакъв опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОК! Благодаря за участието и съветите. Ще видя дали ще се задълбочи и ако това стане ще потърся помощ в сервиза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Мисля че разбрах на какво се дължи 'придръпването' в моя случай. Просто еластичността при ниски обороти на студен двигател е много по-малка отколкото при загрят двигател. Т.е. при качване на предавката CVT-то сваля оборотите от 2500 до 1000-1500, но когато двигателя е студен, той се замисля за известно време преди да продължи увеличаването на оборотите и респективно скоростта (при постоянно и умерено подаване на газ). Това води до едно сравнително рязко намаляване на ускорението, което придава усещането за придръпване. Като се замисля, съвсем нормално поведение - не съм чувал още за двигател с еднакви динамични характеристики при 5 и 80º C :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А защо не пробваш да караш на типтроник докато загрее двигателя. И аз забелязох, че когато ми е студен двигателя при автомат, смяната на предавките към по-горна става с някакво увеличаване на оборотите/все едно на полусъединител/ и се чуди какво да прави автомата-ще караме ли, ще спираме ли. И затова вече при студен двигател тръгвам на типтроник и си минавам после на автомат. Вижте и при ВАС как се държи колата при типтроник и споделете. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че разбрах на какво се дължи 'придръпването' в моя случай. Просто еластичността при ниски обороти на студен двигател е много по-малка отколкото при загрят двигател. Т.е. при качване на предавката CVT-то сваля оборотите от 2500 до 1000-1500, но когато двигателя е студен, той се замисля за известно време преди да продължи увеличаването на оборотите и респективно скоростта (при постоянно и умерено подаване на газ). Това води до едно сравнително рязко намаляване на ускорението, което придава усещането за придръпване. Като се замисля, съвсем нормално поведение - не съм чувал още за двигател с еднакви динамични характеристики при 5 и 80є C...
Според мен би трябвало този ефект да не се проявява толково силно - все пак и двигателя и кутията се управляват от ECU, които имат връзка, т.е. 'компютъра' на кутията би трябвало да 'знае', че двигателя не е загрял и да превключва по друг алгоритъм (при по-високи обороти), за да се избегне излично натоварване. Защо не провериш при дилъра, дали това не е 'бъг', който се оправя с инсталиране на нов софтуер?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията ви. Определено не бих класифицирал това като бъг или проблем, не става дума за нещо драстично заради което трябва да се ходи в сервиз. Просто есента ми беше направило впечатление и реших да го споделя в тази тема. В началото бях по-склонен да мисля, че може да става дума за повреда или някаква недомислица в колата. Сега, след като покарах повече, насъбрах впечатления и горе-долу се усетих какво точно става – нещата си изглеждат съвсем логични.

 

Значи ефекта се наблюдава при едно умерено подаване на газ. Ако газта се настъпи по-здраво, CVT-то превключва предавките при по-високи обороти (да речем от 3500-4000 да паднат на 2500-3000), при които не се усеща понижената еластичност на студения двигател. Аз обаче избягвам да го настъпвам докато не загрее добре. И обратно, при галене на газта колата си наема доста полека и плавно, при което понижената еластичност при ниски обороти горе долу кореспондира на степентта на ускорение, т.е. ефекта отново не се наблюдава. Аз общо взето процедирам по втория случай (дано колегите зад мен не ме псуват много :)).

 

Що се отнася до типтроника (в началото доста си поиграх с него) и стигнах до извода, че освен в случаите на екстремно каране, при една прецизна работа с педала на газта в CVT режим, предавките могат да се управляват почти толкова успешно, както и в ръчен режим. За себе си констатирах, че типтроника по-скоро ме натоварва, отколкото да дава някакви предимства в нормалното ежедневно каране.

 

Rousefff, ти ако галиш педала на газта при студен двигател (т.е. отнемаш плавно и полека), вдига ли ти по същия начин оборотите при понижаване на предавката? Твоето Mitsu със CVT ли e? Чувал съм, че тези дето ги слагат на Outlander-ите са били някаквa последна дума в тези технологии. Аз лично му станах голям фен (въпреки че в началото бях супер резервиран и дори си мислех, ча ако нещата вървят съвсем на зле, да си го карам само на ръчен режим :)).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

аз се определям като доста капризен и чувствителен шофьор. Особено към такива малки странности в поведението на колата.. шумове и т.н.

Въпреки това обаче не съм забелязал нищо от признаците които изброяваш. Независимо дали е студена или топла, дали ускорявам с малко или много газ - изобщо не може да се говори за предавки при моята. Ускорението е абсолютно и тотално плавно, без никакви придърпвания или смяна на обротите. Единствено между 50-60 км/ч при нормално до умерено ускорение, има по-рязка смяна на оборотите - т.е. CVT-то прескача малко повече предавки, но това става пак напълно нормално и без придърпвания - т.е. както ускоряваш с 2.5-3х оборота, ако не натискаш много след 50-60 падат рязко с 500-1000.

Иначе както каза един друг колега, при прецизна работа с педала на газта можеш да накараш колата да прави каквото си поискаш, без да бараш лоста или педалчетата за смяна. Педалчетата за скоростите ги ползвам единствено при слизане надолу по планински път - свалам предавките ръчно и задържам с двигателя.

 

Моя съвет е да я сравниш с колата на друг колега със CVT в твоя район. Ако имаш път към Несебър-Слънчев Бряг няма проблеми да покараш моята и да видим дали има разлика.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съвета, май наистина няма да е зле да видя как изглеждат нещата при някоя друга кола. Ние тук трима колеги си харесахме Outlander-и със CVT-та, така че пробата лесно ще се осъществи.

 

Между другото, идеята да се използва типтроника при стръмно спускане си е резонна и разумна. Честно да си призная, до сега не ми беше дошло на ума - в такава случаи си понастъпвах спирачката! Мерси за припомнянето - все пак всички сме започнали от коли с ръчни скорости, ама аз май нещо взех бързо да го забравям!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...