Dim Публикувано 14 октомври 2008 Сподели Публикувано 14 октомври 2008 Здравейте на всички.От днес и аз вече съм собственик на Спеис стар 1.9 DI-D 102к.с., 2002г. За съжаление възникна проблем. Колата я купих от София от автокъща и когато се прибирах към Пловдив преди тунелите ми светна Чек лампата и колата изгасна. Отбих и спрях. Опитах да запаля, запали и оново тръгах. След малко се повтори същото. И така няколко пъти докато спря напълно. Добре, че бяхме с две коли та се наложи да се дърпаме до Пловдив. Преди време Hristo i имаше подобен проблем и се оказаха спукан въздуховод от турбото към колекторите. Ако някой знае какво да погледна или към кого да се обърна, нека пише, ще съм му благодарен.Най вече ако Milen z от Пловдив ми прочете темата мисля, че може да ми помогне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 14 октомври 2008 Сподели Публикувано 14 октомври 2008 Ох.... Щом е светнал Чек-а - трябва да го закачиш на компа...... Търси Милен, не чакай той да ти се обади. Мисля, че има компютър. Не знам колко разбира от дизели, но я закачете на теста... Иначе - батко ми Марин (Mario 64) е дизелджия - търси и него.... Ама първо теста...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 14 октомври 2008 Сподели Публикувано 14 октомври 2008 Ето ти линк към профила на Милен.....Там му има и телефона......Закачете я на тестера, за да се види какъв е проблема......... ......В Ратола също би трябвало да имат...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dim Публикувано 15 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 15 октомври 2008 Ето ти линк към профила на Милен.....Там му има и телефона......Закачете я на тестера, за да се види какъв е проблема......... ......В Ратола също би трябвало да имат......Благодаря на отзовали те се.След закачане на тестера се оказа, че две кабелчета които управляват клапана за въздуха на турбото са с протрита изолация и опират на маса.За сега колата работи нормално, но незнам до кога, ще видим.Притесняваме и друго,когато обера луфта на съединителя чувствам някакво тупкане на крака незнам дали това е нормално,ако някой знае нека пише. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dim Публикувано 15 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 15 октомври 2008 Благодаря на отзовали те се.След закачане на тестера се оказа, че две кабелчета които управляват клапана за въздуха на турбото са с протрита изолация и опират на маса.За сега колата работи нормално, но незнам до кога, ще видим.Притесняваме и друго,когато обера луфта на съединителя чувствам някакво тупкане на крака незнам дали това е нормално,ако някой знае нека пише.Също и индикацията за моментния разход стои само на 6литра и не се променя Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dim Публикувано 16 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 16 октомври 2008 Да разбрах как става, от "DISP" нулирах показанията на "среден разход" и "средна скорост" и след това започна дс отчита, клпко е верно незнам. Обаче, Miroslav ти ми пишеш, че има освен "среден разход" има и "моментен разход", аз немога да разбера как се превключва на него.Направими впечатление, че когато колата не е в движение и мотора работи на празен ход, от време на време Чек лампата светва и след това угасва.Незнам това дали е нормално?Ако знаете, моля пишете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 октомври 2008 Сподели Публикувано 16 октомври 2008 Не е нормално, лампата е сигнал за неизправност. Не трябва да свети. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dim Публикувано 17 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 17 октомври 2008 Да, така се оказа.Имаше две грешки, едната грешке е слаб сигнал от дебитомера, с малко притягане на куплунга и пръскането му със спрей се оправи.Другата грешка е: голям ток на подгряване, за нея нямам идея какво може да е, какво би станало със свещите?До сега не съм карал дизел. Ако някой знае нещо нека пише.Знаете ли, какви подгряващи свещи е добре да се сложат, трябва ли, ако примерно едната е дефектна да се смени само тя, или трябва да се сменят и четирите?Каква им е цената?Благодаря предварително на отговорилите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 17 октомври 2008 Сподели Публикувано 17 октомври 2008 А вие измерихте ли го този "голям ток" ? Трябва да е 11 волта, напрежението което отива до свещите......За смяната няма проблем да се подмени само една свещ, но трябва да е със същите параметри, като тези на колата ти.......За цени провери по магазините из Пловдив.....На всяка фирма са различни цените..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spass Публикувано 17 октомври 2008 Сподели Публикувано 17 октомври 2008 Нека приемем термина "голям ток" за дефиниция на проблема. Ако това е така то: I=U/R Доколкото U няма накъде да расте толкова, то по-скоро става въпрос за намаляване на съпротивлението. Нямам опит с дизелите и не съм чувал свещ да окъсява, ама що пък да не е възможно? Да изгаря съм чувал, ама тогава съпротивлението става безкрайност и тока през цялата верига по-скоро ще намалее. Както и да е - съвета ми е да си замериш свещите на студено какво съпротивление имат... по спомени трябва да е около половин ом. Ако има фрапиращи разлики, т.е. по-малко съпротивление от 0,3 ома да речем значи, че ще да е окъсила пущината. Само дето трябва да имаш доста чувствителен мултимер, за да хванеш такава разлика... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dim Публикувано 17 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 17 октомври 2008 Много добри разсъждения SPASS , съгласен съм с всичко казано от теб, ще направя това което предлагаш. Имам на разположение RLC мост, който може да мери ниски стойности на съпротивленията.Сега имам друго питане.Продавача ми каза, че колата има имобилайзер и аларма фабрично сложени, аз обаче не ги откривам.Може ли някой по VIN кода да ми каже дали колата има фабрични такива.Вин код: XMCLNDG4A2F031953. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 18 октомври 2008 Сподели Публикувано 18 октомври 2008 Другата грешка е: голям ток на подгряване, за нея нямам идея какво може да е, какво би станало със свещите?До сега не съм карал дизел. Ако някой знае нещо нека пише.Ако е така, значи имаш проблем в погревните свещи, вероятно са изгорели някои или само една и тъй като релето има обратна връзка с ЕКУ-то и то отчита свръхток, което автоматично ЕКУ-то прекъсва захранването на свещите..............Свещите се свалят и се поставят на клемите на акумулатора ,като преди това ги хващаш с клещи,в момента в който опреш в двете клеми и през нея протече ток, за 2 сек. върхът й трябва да стане аленочервено, ако не стане - значи е за буклука.............никъде не пише колко ома трябва да е , но май е под 1 ом, тъй като е 12 волтова и 20А ток ...........от тук можете да изчислите колкко ома е тя приблизително защото не се знае от какъв материал е направена и следователно не се знае Ро-то му колко е ............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 октомври 2008 Сподели Публикувано 18 октомври 2008 Сега имам друго питане.Продавача ми каза, че колата има имобилайзер и аларма фабрично сложени, аз обаче не ги откривам.Може ли някой по VIN кода да ми каже дали колата има фабрични такива.Вин код: XMCLNDG4A2F031953.Би трябвало да имаш фабрично имобилайзер и ключ с дистанционно отваряне Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dim Публикувано 19 октомври 2008 Автор Сподели Публикувано 19 октомври 2008 Благодаря ти DJ Tymbi, ясно е, че трябва да ги сваля и да ги проверя, да видим какво ще излезе.Благодаря и на BAlexandrov за проверката. Имам дистанционно за централното заключване и то работи.Но незнам как да проверя имобилайзера, ако има такъв и съответно аларма ако има такава.Направих следното, отворих прозореца, заключих колата с дистанционното, отдалечих се на около 30м /да излеза извън обхват/ и колегата се опита да отвори вратата през отворения прозорец, но алармата не се задейства. Правилно ли съм подходил да проверя дали има аларма? А как мога да проверя имобилайзера? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japanfen Публикувано 19 октомври 2008 Сподели Публикувано 19 октомври 2008 Като опиташ да запалиш с друг ключ без чип в него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetomir Petkov Публикувано 30 януари 2016 Сподели Публикувано 30 януари 2016 днес за втори път ми светна чека в рамките на няколко месеца колата си работи съвсем нормално нито мени оборотите нито гасне,но когато се движи едвам с 30 километра и не може повече давам гас,но километрите не мърдат повече от 30-40 километра оборотите си вървят нормално,но километрите не мърдат благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lesko Публикувано 30 януари 2016 Сподели Публикувано 30 януари 2016 Аз не разбрах почти нищо от поста ти,моля те напиши го смислено и на грамотен Български език .Тогава ще ти бъде отговорено. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pustinq Публикувано 14 февруари 2016 Сподели Публикувано 14 февруари 2016 На моето Митсубиши 1.9 DID 102 коня ми бяха изгоряли и четирите подгревни свещи при това състояние няма никакви грешки в компютъра. Известно време си карах така тя лампата за подгряване си свети аз си я изчаквам и до -7 си пали от първия път под -7 до към -11, -12 от втория или третия и по надолу от малко повече опити. Най-ниска темперетура ми запали без свещи на -16 на таблото, това без добавки в нафтата най обикновена лукойлска нафта. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 14 февруари 2016 Сподели Публикувано 14 февруари 2016 Абе и аз много съм се чудил за какъв ги слагат тез подгревни свещи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dammessi Публикувано 17 февруари 2016 Сподели Публикувано 17 февруари 2016 На моето Митсубиши 1.9 DID 102 коня ми бяха изгоряли и четирите подгревни свещи при това състояние няма никакви грешки в компютъра. Известно време си карах така тя лампата за подгряване си свети аз си я изчаквам и до -7 си пали от първия път под -7 до към -11, -12 от втория или третия и по надолу от малко повече опити. Най-ниска темперетура ми запали без свещи на -16 на таблото, това без добавки в нафтата най обикновена лукойлска нафта.И аз съм палил на минус 12 без подгяващи свещи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.