aga Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 От други твои постове знам, че разбираш математика, предполагам и с геометрията си добре. Нарисувай си пътя, твоята кола, един камион на 20 метра и свери секторите (зоните на видимост) с отправна точка ляв и десен волан. Разликата е доста осезаема нали? С десен волан надали ще виждаш 2.5-3 пъти по-далеч от разстоянието до камиона, а това са 70-80 метра, извадии 20-тях дето са между теб и камиона и се получава доста нищожно разстояние за безопасно изпреварване при 70-80 км/ч. Целта е не да се докаже че десния волан е еквивалентен, което разбира се не е така, а да се обсъдят техники на каране които да ни адаптират към куция десен волан. Ако се изнесеш успешно в лявата насрещна лента, виждаш същата картина от лявата и дясната седалка. Това геометрически можеш да го представиш като триъгълник, с основа 1.5 метра и височина 50 метра, сам сметни какъв е ъгъла. При височина клоняща към безкрайност ъгълът клони към нула, т.е. двама души на предните седалки виждат същите обекти с лека ротация на координатната система от няколко градуса Въпросът е как да се изнесеш успешно в ляво. Ако мръднеш леко в дясно и пуснеш една права към десния преден ръб на камиона, тази права ще пресече насрещната лента доста далеч пред камиона. Техниката е - гледаш да няма коли в тази далечна зона след което мърдаш в ляво леко с дистанция поне 20 метра за да можеш да се прибереш обратно ако нещо се задава насреща (невидяно при последната маневра). Ако нещо все пак идва срещу теб, имаш мин. 20 метра да се скриеш. Недостатък - правят се идиотски маневри, които другите водачи не разбират и могат да станат недоразумения. Например, отиваш в дясно, а този зад теб решава че се мърдаш за да мине той. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Колега Ага! Достатъчно се оспами темата, която е за VR4 а не за ляв десен волан.......То по твоята логика, в Англия и Кипър трябваше да е бъкано с Еклипси, защото и те са не по малко екзотични от VR4 но уви, изобщо не е така...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Колега Ага! Достатъчно се оспами темата, която е за VR4 а не за ляв десен волан.......То по твоята логика, в Англия и Кипър трябваше да е бъкано с Еклипси, защото и те са не по малко екзотични от VR4 но уви, изобщо не е така...... Добре де, дай да видим първия обърнат VR4. До момента всичко е само локуми и така от години. И от гледна точка на логиката изобщо не следва каквото и да било относно Кипър Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 ...Достатъчно се оспами темата, която е за VR4 а не за ляв десен волан...Темата е 'как да се внесе VR4 в България и дали да се обръща волана му', така че не виждам какво 'оспамено' има. Има си друга 'важна' тема Mitsubishi Galant VR-4, в която се обсъждат технически параметри и характеристики. А относно обръщане на волана или каране в България с 'десен' волан, мисля че второто е абсолютно безотговорно. VR-4 e уникален автомобил, но това не прави водача му уникален, т.е. всички други да му правят път. Всеки от нас трябва да носи отговорност за действията си и евентуалните последствията от тях, а карането с обратен волан определено създава рискови ситуации. Естествено горните ми разсъждения не важат, ако автомобила се използва за състезания.@ aga потърси статистиките за увеличения брой на ПТП във Великобритания, откакто се отвориха границите за поляци, чехи, българи, румънци и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Ако има някакво увеличение в броя на ПТП-тата в Великобритания от чужденци то това не е от колите дали са с ляв или десен волан, главната причина е посоката на движение и че, по-трудно се свиква с движението отколкото с волана.Аз ако имах избор щях да си взема кола с ляв волан и да си я карам тук (в UK) - по удобно ми е в ляв волан. Единствения недостатък на ляв волан и ляво движение и обратно е изпреварването и видимостта, ревърс камерите са на смешни пари монтира се една такава както писах по-горе и се решева проблема по най-добрия начин.А безотговорно не е да караш кола с обратен волан, а куп други неща които ги умеят тези с купените книжки и се мислят за господари на пътищата.А за какво им е Еклипс в Англия и Кипър като си имат FTO... GTO :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 ... по-трудно се свиква с движението отколкото с волана.... - по удобно ми е в ляв волан...Сам си противоречиш. :icon_blush: Ако беше толкова безпроблемно карането с обратен волан, японците нямаше да си правят труда да произвеждат автомобили с ляв волан за Европа и Щатите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sirko Публикувано 16 август 2008 Сподели Публикувано 16 август 2008 Темата бързо прерасна в спор за мястото на волана... както и да е, не си противореча а казвам само, че не ми е проблем нито левия, нито десния волан. Но от 2-та предпочитам левия. И да поясня защо е така, защото съм десничар и при десен волан всичко или почти всичко се прави с лявата ръка-музика, парно, пиене, пушене и т.н.И карането не е чак безпроблемно, но е е и кой знае какво, покарай и ще видиш. А що се отнася до обръщането на волана лично аз съм твъдо против.Десния волан едва ли е чак такава пречка за този които си е навил на пръста за пилотира VR4, просто този автомобил си е такъв, или го приемаш по този начин или не.Така ги мисля аз нещата :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 20 август 2008 Сподели Публикувано 20 август 2008 Защо не насадите двигателя, скоростите, диференциала и всичко нужно от този VR4 на обикновен галант и готово (е не че е лесно и евтино)? Или турбиниране ако въобще има такива части. Или друг вариант - всичко от Лансър с 280 понита. Даже може да си го подсилите до 320 ей така - за кеф. Ама после ще искате 4х4 :icon_blush: ... В такъв случай прехвърляте и задния мост с кардана от VR4. После слагате надпис 2.0ТD отзад и се возите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmizov Публикувано 20 август 2008 Сподели Публикувано 20 август 2008 Прекалено скъпо ще излезнат всичките тези операции, по добре да си вземе с десен волан и да го кара така. Вчера до офиса пред мене беше спрял зелен Галант с много яки лети джанти с цвят на месинг. Та този галант беше с десен волан и човека си го караше, все повече коли с десен волан срещам по пътищата. Брат ми заедно с неговият баджанак за 3 месеца вкараха и продадоха от Англия три джипа и два буса с десни волани! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Estilian Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Какъв е шансът това да се монтира на Галант 2.5 без да се унищожи ;) Това за мераклиите на VR4... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
quiksilver Публикувано 28 август 2008 Сподели Публикувано 28 август 2008 Какъв е шансът това да се монтира на Галант 2.5 без да се унищожи ;) Това за мераклиите на VR4... .........минимален :icon_blush: . Доста манипулации трябват, за да сложиш турбо на атмосферен двигател. Пък и 286 коня на предно предаване не е особенно сполучлив вариант :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.