astral_lz Публикувано 29 юни 2008 Сподели Публикувано 29 юни 2008 Здравейте пичове, от скоро съм горд собственик на Mitsubishi Carisma :icon_thumbup: ... води се че е 98-ма година 1,8 glsi ръчна скоростна кутия.. днес докато се чудех какво да правя цял ден реших да видя защо копчето ми на централното заключване (до ръчната спирачка) не работи ...... такаам... извадих аз копчето но от долу видях 2 снопа кабели с куплундзи на тях (лежащи върху модула за Air Baga..) .. и на единия има лепенка TCL .. какво е това нещо някаква система за сигурност ли е ... ... а другия сноп кабели има само изолирбанд на него (явно някой се е правил на майстор) и не може да се разбере за какво е ... благодаря предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 29 юни 2008 Сподели Публикувано 29 юни 2008 Това намерих ( не че разбирам много ) ...Това е една система за тракшън контрол на мицубиши, която, обаче, върши отлична работа като ланч-контрол (launch control). При прекомерно натискане на газта при тръгване от място, това нещо дозира газта точно колкото да направиш едно перфектно тръгване... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 29 юни 2008 Admin Сподели Публикувано 29 юни 2008 Здравей TCL През 1990 г. на японския пазар дебютира модела Diamante (Sigma) – първият автомобил в света, сред чиито нововъведения в областта на активната безопасност можеше да се открие и системата за контрол на сцеплението с пътя TCL (Traction ControL). Идеята зад създаването на тази система бе осигуряването на възможност за водача да следва предначертаната траектория в завой без загуба на стабилност. За тази цел, посредством мрежа от сензори, управляващият електронен блок на TCL следи постоянно редица параметри, влияещи върху стабилността на автомобила и се намесва в случай на необходимост от тяхната корекция. Така например, при подаване на твърде много газ в завой, системата автоматично намалява мощността на двигателя, а оттам и на подавания към задвижващите колела въртящ момент, предотвратявайки опасността от напускане на траекторията на завоя. В допълнение TCL притежава и сензор, следящ степента на сцепление между гумите на колелата и пътната настилка и регулира подаваната към задвижващия мост мощност в зависимост от пътните условия. Наред с тези основни функции, осигуряващи стабилността на движение при потегляне, хлъзгави настилки и завои, TCL кореспондира постоянно с електронния контрол на характеристиките на окачването, както и със системата за управление на четирите колела, гарантирайки общото подобряване на характеристиките по отношение на динамиката и поведението на пътя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
astral_lz Публикувано 29 юни 2008 Автор Сподели Публикувано 29 юни 2008 еха това звучи супер, а дали моята Carisma го има това .. в смисъл възможно ли е да са прекарани кабелите в завода и да го няма самия модул ?.. как мога да разбера дали го имам .. и необходимо ли да сложа някакъв ключ там.. защото както казах в началото в края на снопа от кабели има куплонг .. като този на централното заключване... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 30 юни 2008 Сподели Публикувано 30 юни 2008 Здравей TCL През 1990 г. на японския пазар дебютира модела Diamante (Sigma) – първият автомобил в света, сред чиито нововъведения в областта на активната безопасност можеше да се открие и системата за контрол на сцеплението с пътя TCL (Traction ControL). Би било чудесно ако беше Мицубиши, но не е. Над тази система се работи още от 70-те години, пионерите са GM и Мерцедес. Принципът на действие в съвременния вариант е детекция на диференциалната съставка на ъгловите скорости на задвижващите и незадвижващите колела с Хол сензори. Както всеки напредък в информационната епоха, и този става благодарение на напредъка на микроелектрониката. Тъй като всеки съвременен автомобил има такива сензори, TCL в най-съвременния си вариант е софтуерна функция в ЕКУ която може да "не се предлага" в нисък клас кола, като маркетингов инструмент за позициониране на ценови класове спрямо налични екстри и функции. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 30 юни 2008 Admin Сподели Публикувано 30 юни 2008 еха това звучи супер, а дали моята Carisma го има това .. в смисъл възможно ли е да са прекарани кабелите в завода и да го няма самия модул ?.. как мога да разбера дали го имам .. и необходимо ли да сложа някакъв ключ там.. защото както казах в началото в края на снопа от кабели има куплонг .. като този на централното заключване... В твоята Каризма го няма. Би било чудесно ако беше Мицубиши, но не е. Над тази система се работи още от 70-те години, пионерите са GM и Мерцедес. Мицубиши е! :rulez: Diamante (Sigma) – първият автомобил в света, сред чиито нововъведения в областта на активната безопасност можеше да се открие и системата за контрол на сцеплението с пътя TCL серийно! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 30 юни 2008 Сподели Публикувано 30 юни 2008 В твоята Каризма го няма. Мицубиши е! :rulez: Diamante (Sigma) – първият автомобил в света, сред чиито нововъведения в областта на активната безопасност можеше да се открие и системата за контрол на сцеплението с пътя TCL серийно! ОК! Само за изчерпателност: Първите механични системи от 60-те насочени към този проблем са Positraction, това е limited slip diferential. MaxTrac на Буик е първата електронна система за детекция на сцепление с пътя, в цяла гама серийни коли в периода около 70те. Системата е зарязана след няколко години. Мерцедес има патент от 1959. Системата се появява в Европа първо в БМВ моделна серия 1992 г. и е разработка на Бош. Мицубиши са 2 години преди това. :mitsu-smiley: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 TCL в най-съвременния си вариант е софтуерна функция в ЕКУ която може да "не се предлага" в нисък клас кола, като маркетингов инструмент за позициониране на ценови класове спрямо налични екстри и функции. С две думи като няма все пак може да се сложи, ако се намери съвместим модул - така ли ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 По принцио основното, което ти трябва, е дроселна клапа с управление. Тъй като GDI моторите по принцип са с такава, тракшъна и круиз контрола са наистина малко софтуер и 2-3 копчета. Силно ме удивлява защо липсва тази функционалност при доста коли с управляем дросел, но, както казва колегата по-горе, явно е въпрос на маркетинг.Много силно ме учудва колата на един приятел (Алфа 156), която е фулмакс супер екстри, вкл. много приятна червена кожа (седи доста рейсинг ), но няма круиз контрол, при наличие на управляем дросел (за тракшъна не съм сигурен). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Звучи доста просто - "едно копче и малко софтуер", а дали е така? Ако е така, колегите с GDI двигатели ще направим опашка там, където може да се програмира такова нещо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Звучи доста просто - "едно копче и малко софтуер", а дали е така? Ако е така, колегите с GDI двигатели ще направим опашка там, където може да се програмира такова нещо. Не се напъвай толкова. Тракшъна не е чак такава гъзария, а круиза в България е практически неизползваем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Що да не се напъвам колега? Ако прочетеш внимателно какво съм написал, ще видиш, че въпроса по-скоро е общ, а не се отнася лично до моята особа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Я като почнахте приказки за тези системи. Някой може ли да ми каже как да проверя един G сензор, доколко е здрав и какви са му стойностите. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Що да не се напъвам колега? Ако прочетеш внимателно какво съм написал, ще видиш, че въпроса по-скоро е общ, а не се отнася лично до моята особа. Еми най-общо едва ли някой би дал 1000+ лв. за тия екстри... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Я като почнахте приказки за тези системи. Някой може ли да ми каже как да проверя един G сензор, доколко е здрав и какви са му стойностите. :icon_blush: Ми захранваш го и почваш да се разхождаш. И гледаш кво излиза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 А какво трябва да излиза ?? Това е въпроса. На прав път, под наклон (надлъжен, напречен).... Проблема е че на един Space Wagon му седи постоянно включено 4х4-то и немога да разбера защо.. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Това 4х4 с електронно управление ли е??? Може ли да се присади на Лансър, примерно? Иначе за датчика - най-честият вид са с аналогов изход. Имай предвид, че мери ускорение, тоест ако тръгнеш и се движиш с постоянна скорост, показанието му ще е нула. За да видиш нещо, трябва да тръгваш-спираш, ще видиш показание и в двете посоки на оста, спрямо която е ориентиран. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Еми най-общо едва ли някой би дал 1000+ лв. за тия екстри... Е незнам за тук, но поне на запад ги дават. Например мойта е с 4 Airbag-a, до колкото знам до 2001-ва са с по 2, останалите май са опция ? (Скоро си взех колата и доста каризми огледах, само моята имаше 4); Тракшъна като е една кутийка, бодната за кабела, какво толкова пречи и тя да се слага като опция. Имаше например един колега във форума с cruise control. Иначе и аз съм склонен да ги дам тия пари (ако са <<1000) и двата месеца полуизчистини и заледени баири да съм малко по-спокоен; P.S. Като си слагам аларма сигурно ще се наложи, жицата за централното да се върже някъде там и тогава ще се разбере какво има и какво няма. А какво трябва да излиза ?? Това е въпроса. На прав път, под наклон (надлъжен, напречен).... Проблема е че на един Space Wagon му седи постоянно включено 4х4-то и немога да разбера защо.. 100% трябва да си променя стойностите, но най-вероятно има и други причини които да го държат включено.Този G-сензор не е ли по-скоро за Stability Control (или някаква подобна екстра т.е. да мери страничното ускорение) ?Проблема е че на един Space Wagon му седи постоянно включено 4х4-то и немога да разбера защо... Мен както казах ме съмнява ако има G-сензор да има нещо общо с цялата работа. По-скоро някакъв за наклон. Сигурно и кутията "решава" по механичен път, кога да го включи (но не съм запознат). Може ако има някакъв бутон за включването му или някоя жица сензор за наклон, ако има и електронно управление. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Бе четох и аз в сервизното ръководство.....ама тоз вади 5в постоянно. След моита интервенция започна да менка показанията от 2-5В, ама в ръководството го дават 0.5 на място......Май ще търся нов. :icon_hmm: vladimirov айрбаците са в зависимост от нивото на оборудване. Мойта е края на 98-ма и е с 4. А относно сензора, странно ми е но този реагира на наклон, не на ускорение, в зависимост от това как е монтиран, следи напречен или надлъжен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Е ако ги променя, значи работи. Според мен проблема няма да е там, но ако имате възможножност намерете още един за сравнение. vladimirov айрбаците са в зависимост от нивото на оборудване. Мойта е края на 98-ма и е с 4. А относно сензора, странно ми е но този реагира на наклон, не на ускорение, в зависимост от това как е монтиран, следи напречен или надлъжен. Е аз 4-5 такива гледах, 2 GDI-ки еднакво ниво на оборудване, на мойта отзад нищо не пише и не ми е останало време да търся каква точно е модификацията. Значи не е G-сензор, а е за наклон и ако реагира проблема няма да е в него (може и да е в някой кабел до него); Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 24 ноември 2008 Сподели Публикувано 24 ноември 2008 Какво има да и търсиш нивото .....вкарваш си рамата в ВИН декодера и си готов за секунди. А относно сензора, не го знам какво е. В каталога излиза като "G". Свързан е с работата на 4х4-то и данните му се четат като се влезе в диагностика на АБС-а, т.е. това чудо е вързано там (в АБС-а). Въпроса не е какъв е и какво прави, а какви са му стойностите, понеже постоянно излиза като грешка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Ей тук на стр. 61.http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...20Manual/35.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 25 ноември 2008 Сподели Публикувано 25 ноември 2008 Този G-сензор не е ли по-скоро за Stability Control (или някаква подобна екстра т.е. да мери страничното ускорение) ?Мен както казах ме съмнява ако има G-сензор да има нещо общо с цялата работа. По-скоро някакъв за наклон. Сигурно и кутията "решава" по механичен път, кога да го включи (но не съм запознат). Може ако има някакъв бутон за включването му или някоя жица сензор за наклон, ако има и електронно управление. Принципно датчика за ускорение е най-добрият и бърз начин да определиш дали колата занася. Интелигентните 4х4 имат нужда от тази информация за да решат колко въртящ момент да прехвърлят към предния мост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 26 ноември 2008 Сподели Публикувано 26 ноември 2008 Добре де колега, значи все пак не е толкова простичко. :D За да казваш, че тази операция да си сложиш тракъшън е около 1000 лв. значи не е само копче и софтуер, освен копчето да е 300 лв. и 700 лв. за програмиста. :icon_confused: Моля простете на невежите и им кажте с две-три думи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 26 ноември 2008 Сподели Публикувано 26 ноември 2008 Копчето е 50 ст., за програмиста 999.50 лв. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.