Премини към съдържание

Mасло за автоматик


Препоръчано мнение

темата беше моя,само и единствено маслото което е посочено в книгата!!!поне аз си изпатих от други разни.....

 

Модераторски контрол: Колежке, моля използвайте главни букви, където е необходимо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много от отдавна, предполагам че си чул за фирма ENEOS.
Всъщност кой е производителя на маслото Mitsubishi Diamond SP II(III) - Diamond Oil Co или Nippon Oil? Dia Queen SP II (III) същото ли е като Mitsubishi Diamond SP II(III) и това търговска марка ли е или спецификация? Защото на сайта на ENEOS не се споменава такова ATF масло.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност кой е производителя на маслото Mitsubishi Diamond SP II(III) - Diamond Oil Co или Nippon Oil? Dia Queen SP II (III) същото ли е като Mitsubishi Diamond SP II(III) и това търговска марка ли е или спецификация? Защото на сайта на ENEOS не се споменава такова ATF масло.

 

 

Добър въпрос! Мисля че правилното масло беше Dia Queen.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Dia Queen SPII/III - е пълното наименование на спецификацията, ENEOS произвеждат това масло и са OEM доставчик, както се сещате те не предлагат такова масло на крайни клиенти, маслото което го продават на крайни клиенти и покрива тази спецификация е ENEOS - ATF:

 

https://www.eneos.us/products.php?pk=9

 

Има известно объркване, защото според японците това масло отговаря на DEXRON III но очевидно е и DIA Queen ATF SP III на Мицубиши.

 

Обаче в никое описание на DEXRON III не се споменава обратната съвместимост с SP III. Дават се таблици с параметри, но те са базирани на различни тестови методи (ISO, ASTM). Не е ясно дали само тези параметри са достатъчни за гарантиране на съвместимост.

 

SP II(III) където ясно е написано че са за Мицубиши и Хюндай:

 

http://www.bp.com/liveassets/bp_internet/l...an_mm_spIII.pdf

http://www.amsoil.com/StoreFront/atf.aspx

 

И все пак - трансмисията е била проектирана и тествана за Dia Queen SP II, колкото и да звучи дилетантско :D

 

Едно е двигателно масло, друго е ATF - параметрите са много повече.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато говорим за прецизен и скъп агрегат, какъвто е АТ на Мицубиши съм напълно съгласен с aga че единственото правилно решение е оригиналното масло DIA Queen ATF-SP II/III произведено от ENEOS.

DEXRON, MERCON и т.н. не бих ползвал. Ако няма DIA Queen има аналози - Diamond ATF SP II/III или BP Autran ММ-SP II/III съответно за Америка/Европа.

 

Спецификацията SP III e най-нова и е за INVECS-III. SP III покрива изцяло SP II (INVECS-II), което значи че в старите АТ изискващи SP II сега се слага SP III.

Според тази информация наистина ATF SP III покрива DEXRON-II/III, MERCON.

 

Малко отклонение от АТ към МТ - Миро колко струва маслото за МТ - Dia Queen Super Multi Gear Oil 75W/85 (MZ313376).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя - номера е "американски". Не знам за Европа кой е номера - без номер не става ли?

 

Иначе като гледам каталога на Castrol на хартия Transmax Z е почти идентично с MITSUBISHI ATF SP-III.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • преди 1 година ...

Миро,какъв процент от маслото на автоматика изтича,ако маслото се сменя при вас?

Мойта кутия събира 6л. и мисълта ми е,колко литра ще се сменят реално?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Миро,какъв процент от маслото на автоматика изтича,ако маслото се сменя при вас?

Мойта кутия събира 6л. и мисълта ми е,колко литра ще се сменят реално?

По принцип нали си има процедури за източване на цялото количество масло? Не е ли това стандартната услуга?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Някой може ли да каже далли това масло е добро.В смисъл оригинално ли е според вас?.Аз съм със Мицибиши ФТО и много трудно мога да намеря хубаво масло.Ходих да ми сменят маслото преди около 1000км,но нямаха оригинално и ми сложиха някакво си на Кастрол Дексрон 3.Знам че кутията ми е около 8 литрова,но при смяната източиха около 6.5Л...Не знам дали това от този сайт ще е добро за да си поръчам 8 литра http://www.streettun..._mitsubishi.htm

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да каже далли това масло е добро.В смисъл оригинално ли е според вас?.Аз съм със Мицибиши ФТО и много трудно мога да намеря хубаво масло.Ходих да ми сменят маслото преди около 1000км,но нямаха оригинално и ми сложиха някакво си на Кастрол Дексрон 3.Знам че кутията ми е около 8 литрова,но при смяната източиха около 6.5Л...Не знам дали това от този сайт ще е добро за да си поръчам 8 литра http://www.streettun..._mitsubishi.htm

 

Утре вечер колега, ще имаш отговор от моя страна. Дай ми до тогава повече инфо моля, колко к.с. е двигателя ти и колко скорости ти е автоматика? Твоята кола ще присъства само в информационният масив за Japan.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам колега @fbikz75, че мога да ти бъда позелен.

Поздрави

 

Значи колата е

Mitsubishi FTO (E-DE3A) 2.0 V6 GR

..170 конски сили 1996 година.Знам че когато го сменях майстора нямаше оригинално и ми натрясна на DEXRON 3 Castrol.Сега си погледнах касовата бележка и на нея ясно пише какво са сменяли---DEXRON 3 AUTOMATIC TRANSMISION OIL...Чел съм някъде,не си спомням къде беше за за мен препоръчват само DEXRON3.Предполагам че това от линка покрива характеристиките на маслото което ми трябва. http://www.elmino.ru/photo/mmc-atf.jpg Иначе колата ми е тази от линка http://prikachi.com/images.php?images/921/8049921i.jpg

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес по-рано са ми отказали неволно бутоните на клавиатурата. Твоята кола колега @fbikz75 би трябвало да присъства в инфромационният масив за China and Pacific region, но за съжаление няма Mitsubishi FTO. Навярно поради факта че е била лимитирана серия както разбрах от wiki... Затова не мога да ти бъда полезен като ти кажа кой точно стандарт на Mitsubishi се изиксва за автоматика и този изписан на гърба на бутилките от линка покрива ли го.

Поздрави.

 

P.S. И Японски каталози не откриват тази кола, нито за Япония, нито за Австралия, никъде.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малка следа: Само един каталог открива MITSUBISHI FTO 2.0 V6, но от 1999--> ; За автоматика (7,8л) той препоръчва масло отговарящо на:

Hyundai & Kia SP-III

Hyundai & Kia SP-IIM

Hyundai & Kia SP-II

Mitsubishi SP-III (Both Automatic & CVTs);

Това можах да помогна,

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си поръчам това от сайта който постнах.Все пак е оригинално и няма да навереди,пък и е Dexron3...Само че днес закарах колата в сервиза че се направих на майстор да почистя стъпковият мотор и sega e страшно с колата.КАто карам колата със едвам натисната газ,и започва едно придърпване и оборотите се качват и слизат рязко...все едно някой лашка колата напред и назад.Като оставях колата в сервиза майстора ме поптита,кажи ми сега какво си пипал точно,хахахах.Знаеше че нещо съм направил защото при него ходя от 8 год,и добре познава колата ми.Викам му аз еми махах стъпковото и просто го почистих внимателно от нагара отпред,и почистих и мястото на дросела където влиза ТО....Пак ме пита той,ами нещо друго пипа ли?....Еми да,му отговарям...махнах и TPS сензора.Започна едно пъшкане от негова страна,как можеш да сваляш тоя сензор,сега трябва адаптиране някакво си,или обучаване...не разбрах точно....Така че да направя нещо полезно,аз направих нещо много гадно.Възможно ли е това да трябва обучение след махане и поставяне на стъпковото моторче и този другият сензор.За пръв път чувам подобно нещо.Само знам че колата стана директно да я дам за скраб,толкова много се ядосах като предърпваше така със леко подаване на газ.Иначе ако си карам нормално със газ няма проблеми.Но също ако се спускам по-надолнище и съм във позиция / D / на скоростната и съм отпуснал газта и използвам само моторната спирачка пак започвааше това прескачане и клатушкане на колата напред и назад.Преди да почистя тия неща нямах подобен проблем.Ако не съм споменал колата е със автоматични скорости.Кажете колеги какво общо има това,след като махна сензора TPS,и стъпковото моторче колата да откачи така.Преди имах мазда лантис и съм почиствал дросела,но след поставяне на дросела със стъпковото обратно,такива щуровати проблеми не съм имал честно.Благодаря предварително...

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се налива SPIII масло на автоматична CVT кутия, ще доведе до скорощен скъпоструващ ремонт. Явно този каталог трябва да се гледа много внимателно, дори аз бих го пропуснал.

 

Аз не съм със CVT скоростна.Никой модел от модела на Mitsubishi FTO не е със вариаторна кутия.Скоростната ми е обикновен типтроник  INVECS-II със 4 скорости,и точно това масло от линка е със характеристиките за модела http://www.streettunedmotorsports.com/parts/atf_mitsubishi.htm     тук намерих доста инфо относно маслата в различните скоростни кутии на модела и си пише че е DEXRON 3 http://www.spmotor.co.uk/mitsubishi-fto-transmission

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно този каталог трябва да се гледа много внимателно, дори аз бих го пропуснал.

 

Този каталог е издаден от базата данни OATS. Видим факт е обаче, че много от производителите на масла масово спряха да ползват услугите й и сега на 99% всичките им каталози се правят само от Olyslager. Така и се получи, каталога на OATS хвана колата, а Olyslager не.

Вярно е в случая че каталога леко се поиздъни, но все пак това е каталог на голяма японска марка масло (позната и другаде по света). Виновен е в случая продуктовия мениджър (робот/търсеща машина в OATS), който според заводските изисквания попълва маслото което най-точно отговаря на тях. Може и това да е една от причините масово фирмите за масла да предпочетат другата издателка/печатница.

А относно горните спецификации, те са copy/paste от TDS на маслото. Аз нищо не съм добавял или променял. Нито пък твърдя че те са истински.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много колеги за всичко с което помогнахте относно маслата.Искам само да ви попитам някой има ли точна информация как се настройва точно този STP сензор.Гледах във Ютуб клипове но не намирам точна информация как се настройва.Нямам и autodata,пък и не знам дали ще пише там как става магията за адаптирането му.Предполагам за всички модели ще е различно,знам ли..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги може ли някой който му е понятно да ми обясни каква е разликата на маслата- DiaQueen ATF SP-3 ..... Diamond ATF SP-3...Не мога да разбера защо са под различни имена,също защо са във различни бутилки,т.е.дизайна.Това което си мисля аз е Diamond отговаря по специфинация,но е патентован продъкт.Нека някой по-запознат да ме поправи ако греша.

Редактирано от fbikz75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...