Премини към съдържание

Проблем с чистачките


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, имам много странен проблем с чистачките. От време на време решават просто да не се мърдат изобщо а с леко побутване нещата се оправят, но само за 1 оборот...А най-странното е, че когато закарах колата на електричар след като ми се случи това за първи път, не показаха никакви признаци на повреда... И хоп сега заваля цял ден нямах проблем и изведнъж пак просто отказаха, а релето ясно се чува как цъка, просто не помръдват... Ако ще помогне-задната чистачка работи без забележки, докато предните отказват...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах абсолютно същия проблем. Къде ли не ходих, все ми казваха че всичко е наред, моторчето беше като ново. Накрая отидох при едни електричари, които свалиха абсолютно целия механизъм (с рамена и всичко). Почистиха ги, сглобиха ги и оттогава не съм имал проблеми. Дано и твоя проблем да е лесно решим...че без чистачки в дъжда си е ушуая... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах абсолютно същия проблем. Къде ли не ходих, все ми казваха че всичко е наред, моторчето беше като ново. Накрая отидох при едни електричари, които свалиха абсолютно целия механизъм (с рамена и всичко). Почистиха ги, сглобиха ги и оттогава не съм имал проблеми. Дано и твоя проблем да е лесно решим...че без чистачки в дъжда си е ушуая... :rolleyes:

 

Домо аригато cyclodrome, ще пробвам по този начин и се надявам да има същия резултат като при теб. Междувременно ако някои има нещо да добави по въпроса, моля също да заповяда. Благодарско още един път на cyclodrome :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, и при мен има сходен проблем на Каризмата, но е с пръскалката за вода на задното стъкло - понякога пръска, а после не. Някои имал подобен проблем или се дължи на запушване

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си играй да ги сваляш, пробвай първо със спрей да ги наръсиш - има ги всякакви, избери си. Според мен ще е най-добре да е със спрей за ръждясали и затегнали болтове. Пусни ги да въртят и пръскай всичките им сглобки - рамената, там, където се хваща самата чистачка - трупа се ръжда, прах и всякакви мизерии и затяга. А при това съпротивление - моторчето не върти. Ако не помогне - тогава вече сваляш и чистиш основно. Успех

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не си играй да ги сваляш, пробвай първо със спрей да ги наръсиш - има ги всякакви, избери си. Според мен ще е най-добре да е със спрей за ръждясали и затегнали болтове. Пусни ги да въртят и пръскай всичките им сглобки - рамената, там, където се хваща самата чистачка - трупа се ръжда, прах и всякакви мизерии и затяга. А при това съпротивление - моторчето не върти. Ако не помогне - тогава вече сваляш и чистиш основно. Успех

 

Благодаря на всички за оказаното съдействие и за съветите! Оправих проблема, оказа се лош контакт в масата или поне това успях да разбера,защото не съм много по тоците. Общо взето едно разглобяване, почистване и сглобяване... Всичко си иска своето явно :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

и моите чистачки зациклят по някога...,но по-странното е ,че има случаи в които така се засилват,че едната стърже по предния капак ,а другата изкача чак към страничното огледало в дясно !!! от къде тая сила?хехехе

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Здравейте

 

за да не почвам наново темата...:

Появи ми се проблем с чистачките, а от това което можах да намеря във форума не прочетох за подобен такъв.

Та значи не ми работят, чистачките нито предните, нито тази на задното стъкло. Плюс това не ще и вода

да пръска...но по странното е, че предните не работят само на първата степен (при която се регулира за честотата на движение), а на

втората и третата си работят без проблем, а пък задната въобще не тръгва.

Благодаря на всички отзовали се със съвети си!

 

 

п.п.

А зимата вече настъпва смело и проблема ме кара да се чуваствам неприятно :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От къде ти е докаран колта? Ако е от Австрия, направо я отваряй задната :D

 

Сега сериозно...На два колта се случва, задната чистачка да не работи, заради клеясване! Отваряш задната врата, на дръжката има две капачета, под тях винтове - махаш ги. После разкачаш цялата кора, на щипки е. Откачи мотора и му пусни директно от акумулатора 12 волта, ако тръгне да върти, разкачаш всичко, избиваш оста на чистачката, шкуриш, почиства, смазваш и си ти ;) Поздрави!

 

П.С. Вода не пръска и от зад и от пред ли? Защото са две отделни помпички...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От къде ти е докаран колта? Ако е от Австрия, направо я отваряй задната :D

 

Сега сериозно...На два колта се случва, задната чистачка да не работи, задари клеясване! Отваряш задната врата, на дръжката има две капачета, под тях винтове - махаш ги. После разкачаш цялата кора, на щипки е. Откачи мотора и му пусни директно от акумулатора 12 волта, ако тръгне да върти, разкачаш всичко, избиваш оста на чистачката, шкуриш, почиства, смазваш и си ти ;) Поздрави!

 

П.С. Вода не пръска и от зад и от пред ли? Защото са две отделни помпички...

 

ммм...тази процедура ще я направя тази седмица, дано да успея преди уикенда, че ме чака път. Да рзбирам ли, че ако не тръгне да върти от директен ток през акумулатора, ще ми трябва ново моторче ?

Вода не пръска и отпред, и отзад, но повече се чудя на това, защо не работят отпред на първата степен, а при останалите (по-бързото

бърсане) няма проблем !?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ммм...тази процедура ще я направя тази седмица, дано да успея преди уикенда, че ме чака път. Да рзбирам ли, че ако не тръгне да върти от директен ток през акумулатора, ще ми трябва ново моторче ?

Вода не пръска и отпред, и отзад, но повече се чудя на това, защо не работят отпред на първата степен, а при останалите (по-бързото

бърсане) няма проблем !?!

 

Да, ако не върти мотора при директен ток, значи е аут...

За водата, провери машинките, намират се отдолу под казанчето с водата за чистачки ;)

За степените, явно е от управлението, по-добре иди в сервиз да видят ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако не върти мотора при директен ток, значи е аут...

За водата, провери машинките, намират се отдолу под казанчето с водата за чистачки ;)

За степените, явно е от управлението, по-добре иди в сервиз да видят ;)

 

Ще ги проверя тези работи. Дано намеря способни майстори в бургаско.

Благодаря за отзива !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам не ти работи и единичния импулс на предните чистачки... Като дръпнеш лостчето към теб...

Мога да се обзаложа, че е от релето за движение с прекъсване. При мен се намира при релетата под волана. Това трябва да оправи проблема с предните чистачки. За задната чистачка също има реле там. Може да имаш проблем при връзките на релетата под волана и от там да са ти грижите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам не ти работи и единичния импулс на предните чистачки... Като дръпнеш лостчето към теб...

Мога да се обзаложа, че е от релето за движение с прекъсване. При мен се намира при релетата под волана. Това трябва да оправи проблема с предните чистачки. За задната чистачка също има реле там. Може да имаш проблем при връзките на релетата под волана и от там да са ти грижите.

 

Абсолютно правилно преположи ! Значи тряба да си отворя и волана.

Благодаря за инфото!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах ОГРОМЕН проблем с чистачките и решението ми отне хиляди нерви , по-малко от хиляди пари и накрая решението беше много просто !

Просто масата (или зануляването така да кажа) на чистачките беше клеасало и не правеше контакт , релето си цъка , чистачките не помръдват ! Копувах нов ключ, който ми излезе майка си и баща си да го намеря да го купя и накрая смених и не беше от него , реле цъка ли цъка, а чистачките ГИПС ! Докато един възрастен електричар нещо замерва веригата и ми каза пусни си ново кабелче от някоя близка маса и всичко се оправи ! Надявам се че съм ви помогнал с моя пост , защото знам колко е лошо да се пребирам от Варна към Добрич и да вали сняг и да не работят..... и забелязах че като караш с над 90км/ч , вятъра ти разчиства стъклото колкото да виждаш , но не съветвам никой да го прави това ! По-добре карайте на задна , поне задната ще работи без никакъв проблем ! :)

 

Поздрави на всички !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 години ...

Бих искал да използвам темата, за да разкажа за моето преживяване днес, пък и последния пост на колегата ме вдъхнови :)

Значи, пътувах до Пловдив. На отиване - всичко наред, времето дъждовно, но чистачките работят с пълна сила. Свърших си работата и тръгвам вече обратно... карам си като пич, и тъкмо минавам под моста до централна гара и чистачките изведнъж просто спряха. Усетих ги веднага, спрях. Понеже преди съм сменял бушон, предположих, че пак той е заминал. Да, ама не помня кой беше (на кутията не е отбелязано)... Смених ги всички, които биха могли да бъдат (10А в голямата кутия под предния капак, едвам намерих бушони на Цариградско) - чистачките не мърдат. При пускане се чува само лостчето да цъка, реле не чувам. Странното е, че задната чистачка си работеше... После се замислих, дали да не ида при някой от клубните майстори, но щях да загубя доста време, а исках да се прибера днес, а вече беше на смрачаване :)... Обадих се на един приятел, той нищо не можа да направи, само ми каза: "Що не пробваш да караш така и да чистиш на ръка с едната чистачка", така и направих :D. Седалката напред, прегърнах волана, стъклото до долу, чистачката в ръка и газ :D. Нищо не виждам, но карам, от време на време бърша до където стигна... Честно казано, не беше твърде трудно, карал съм в по-трудни условия... но ръката ми буквално се заледи, а лявата половина на тялото ми беше мокра :D

Та, сега съм без чистачки, идните дни, ако намеря време, ще я погледна... В общи линии, къде да търся проблема - бушон (освен във въпросната кутия, има ли други бушони за чистачки), моторче, почистване на ръжда по рамената, буксата дето влиза в моторчето, релето къде се намира? За друго не се сещам сега...

Ще пиша, като открия проблема :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

И нека сега да разкажа как се справих с проблема... поне засега. Първо свалих моторчето. То се държи на четири болта към купето и на "ставна" връзка към лостовата система на чистачките. След като отвих четирите болта, моторчето започна да мърда, заедно с него и чистачките - издърпах навън и наляво моторчето така, че чистачките да се вдигнат вертикално и да се открие ставната връзка. Тук се затрудних (как да откача моторчето от лостовете), затова потърсих помощ от приятел. Още като хванахме с клещите механизма, и моторчето падна. Взех го вкъщи и започнах да го разглобявам. При разглобяването трябва да се внимава като се издърпва роторния механизъм, аз не внимавах и не знам как точно стана, но счупих нещо като "платка" или основата, на която се държат всички четки, пластинки и др. Другите чарколяци се свалят лесно. В крайна сметка, освен счупената основа (която е много крехка, има конструктивни отвори и др.), малко корозиралите пластинки (които изчистих), други проблеми не видях - намотката си беше здрава и всичко нормално. Зачудих му се... почистих и сглобих. Счупеното залепих с Бонд... Супер Бонд ;). Монтирах на колата, включих и чистачките тръгнаха :icon_clap: Голям зор видях докато пъхна ротора в леглото (ротора е това дето има намотка на него, нали) понеже четките са три броя, зад тях има пружинки, които ги бутат към оста на ротора, който е конструиран така, че ако не държиш четките в крайна задна позиция едновременно, няма как да го пъхнеш тва железо :D. Добре, че имам малки и прецизни пръсти :)

 

Ето една снимчица с кратко обяснение кое какво е и реда на разглобяване:

1 - сваляме четирите болта, които държат целия моторен механизъм към купето (към един от тях има и маса от буксата), откачаме го и от лостовете на чистачките;

2 - издърпваме капачето с роторчето внимателно (оста му е на резба, която си взаимодейства със зъбчата предавка към лостовете), внимателно го дърпаме, понеже като го дръпним малко, четките ще излезнат напред и ще запънат в оста, ако го дръпним, или ще счупим четките, или основата (както аз), затова трябва с нещо да приберем четките обратно, и да издърпаме ротора докрай;

3 - отваряме капака на зъбчатката (на болтчета е), където има и една пластинка с две позиции (в случай, че не опира добре или трябва да се смаже);

4 - отваряме капака на буксата (на щипки е) - в случай, че има нужда от почистване от ръжда;

5 - роторчето. След малко ще обясня защо го номерирах;

6 - основата, на която са всички ел. части. Държи се на корпуса с едно болтче и една гумичка. В тази гумичка минават двата захранващи кабела. За да откачим тази основа от корпуса, трябва да сме свалили капака на буксата, за да можем с отвертка да избутаме гумичката навън.

 

http://media.snimka.bg/s1/1858/029960889-big.jpg

 

 

А всъщност, какъв е бил проблема според мен: Забелязах при сглобяването, че металната част на ротора (т.е. корпуса на намотката) беше надран. Не знам защо и как. В корпуса на ротора има едни магнити, но те... са от край до край. Не знам как се е надрал този ротор, но вярвам, че чистачките ми не работеха, защото ротора е запънал в тези ръбове (иначе няма логика). Ето снимка:

 

http://media.snimka.bg/s1/1858/029960839-big.jpg

 

В крайна сметка, надявам се да мога да покарам в дъжда спокойно. И за по-дълго :)

Повече снимки ТУК

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах през същата процедура преди време, тъй като имах абсолютно същия случай. Наистина беше кошмар сглобяването на моторчето :icon_doh: Всичко си беше здраво, но чистачките както си работят и спират в един момент. В крайна сметка след много ръчкане и опити се оказа че проблема е в лошия контакт на масата на моторчето, която се взема през един болт към купето. Реших си проблема за в бъдеще като пуснах едно кабелче директно до клемата на акумулатора и карам така вече сигурно повече от две години :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...