Премини към съдържание

Български шампионат туристически автомобили Велико Търново


Препоръчано мнение

Български шампионат за туристически автомобили "Писта Велико Търново" 29-30 Март 2008 - открито национално състезание

 

Състезанието от Българския шампионат за туристически автомобили "Писта Велико Търново 2008" се организира от Спортен клуб по картинг и автомобилизъм Етър Рейсинг, Община Велико Търново и БФАС. Състезанието ще се проведе на западния пътен възел - посока за София. Трасето е с дължина 2600 м като най-дългата права е 600 метра. Проявата ще се предава пряко по НКТВ Евроком.

 

Как протича състезанието?

Състезанията от Българския шампионат за туристически автомобили се провеждат на трасе по затворен маршрут (писта). Подреждането на старта (стартовата решетка) се определя също както на Формула 1 от квалификации за място (тренировки), които се провеждат в събота следобяд. Участващите автомобили могат да бъдат група А, N или Хобикар (Х). Състезанието в неделя протича в две отделни сесии (или 4 ако автомобилите са повече – до и над 1600 см3) за гр. А и Н, и гр. Хобикар. Също като на Ф1 по време на състезанието има боксове (бърз сервиз), но влизане се налага само при повреда или рязка промяна на времето, тъй като не е необходимо дозареждане с гориво за около 15 обиколки (35-40 км).

 

Какво означават групите?

 

Група А – туристически автомобили. Това са серийни автомобили, които се модифицират за състезания по правила определени от производителя и одобрени с документ от ФИА (международната федерация по автомобилизъм) наречен хомологация. Тази е групата на истинските състезателни автомобили.

Група N – серийни автомобили. Това също са серийни автомобили модифицирани по определен начин одобрен от ФИА, но рамките на модификациите са доста по-малки от гр. А и затова автомобилите са по-близо до серийните.

Група Х (хобикар) – това са свободно модифицирани автомобили, които трябва да отговарят само на кубатурата на класа си и изискванията за безопасност. В повечето случаи това са най-атрактивните автомобили.

Как се определят класовете?

 

N1, X1 и A5 – автомобили с двигател до 1400 см3

N2, X2 и A6 – автомобили с двигател до 1600 см3

N3, X3 и A7 – автомобили с двигател до 2000 см3

N4, X4 и A8 – автомобили с двигател над 2000 см3

При наличие на турбокомпресор, кубатурата се умножава по 1,7 за да се получи кубатурата, в която попада автомобила т.е. кола с двигател 2000 см3 и турбокомпресор попада в клас 4 (или 8 за гр.А) – N4, X4 или А8.

 

Програма

 

Четвъртък 27.03.2008 г. Крайна дата за записване на участниците

 

Събота 29.03.2008 г.

9:30 – 12:30 ч. Административен и технически преглед

12:10 Техническа конференция

12:30 Извеждане на участниците до състезателното трасе

13:00 Пресконференция преди състезанието

14:00 – 18:00 Тренировки по график

18:20 Пресконференция с първите трима в гр. А и Н, и Х

 

Неделя 30.03.2008 г.

10:30 Официално откриване

11:00 Старт на състезанието

13:00 Награждаване и закриване

13:30 Пресконференция с първите трима в гр. А и Н, и Х

 

 

Предварителен списък с участници

Брошура за зрители

http://www.rally-club.bg/pista-tarnovo/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз сигурно няма да съм с митсуто обаче, защото ще сме повече хора и ще сме с по голяма кошница :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма да бъда с Каризмата :( В момента е на лечение при доктор Tymbi. Наложи й се да поостане в бокса. Ако успея да навия баща ми, вероятно ще цъфна с CR-V-то му, но само за състезанието в неделя. За съжаление още не мога да кажа на 100%. :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Alexander Boh съжалявам за диференциала , току що чух по телевизията . Много се надявах да те видя как побеждаваш с любимата марка . Успех в ремонта на автомобила и в подготовката за следващото състезание.

П.С. Ще те помоля преди следващото състезание пак да ни информираш така .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях зает за съжаление...Дайте повече информация за развоя на ралито?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че отидох само за състезанието и не можах да видя как лети синьото :mitsu-smiley:

Чак сега разбрах причината да не стартираш :( Дано в следващите стартове видиме силата на Евото.

Приятелите ми, които се състезават там, но в по-ниския клас ми казаха, че това Митсубиши било най-силното :rulez:

 

Успех, Александер Бох!!!

Следващия път пак сме на пистата :rulez:

Имам снимки и клипчета, ама тия дни ще ги кача :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей, аз бях в Търново по това време, но не знаех, че там ще има наши хора иначе щях да се спра да погледам. Иначе 3-4 патрулки ме сбъркаха и ме питаха дали ще се състезавам. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Alexander Boh съжалявам за диференциала , току що чух по телевизията . Много се надявах да те видя как побеждаваш с любимата марка . Успех в ремонта на автомобила и в подготовката за следващото състезание.

П.С. Ще те помоля преди следващото състезание пак да ни информираш така .

 

Мерси много за хубавите думи и подкрепата от вас :-))

 

И да, задния диференциал се развали, бяхме още с оригиналния и се надявахме с това допълнително маслено охлаждане, което монтирахме в нощта преди състезанието да издържи 1 или 2 съзтезания. Избегнах максимално всякакво пързаляне да не го "тормози" допълнително, но натоварването си беше прекалено голямо в атака за най-добра обиколка се чупи. Жалко, но това е моторспорт, а ние сме все пак аматьорски отбор с все още без рекламодатели, без големи финансови средства като големите отбори и нямаме тези части в багажника и това доведе до невъзможност за старт за самото състезание.

 

Но все пак си беше супер яко и интересно. Това ми беше първото истинско и професионално състезание и много неща научихме за по-нататък. Може да бъдете сигурни, че на всяко състезание от там нататък се борим за най-добро време, за най-добра обиколка :-))))

 

Ако някой има снимков или филмов материал, моля да ми пише на лично, че от проблемите и притеснението забравихме да снимаме, хаха.

 

На 17-ти и 18-ти Май е следващото състезание на писта в Русе, ще пиша пак когато му дойде време :-))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...