Премини към съдържание

Пресветване на лампата за маслото


izk

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

 

от скоро (от една седмица) ми се появи един странен "проблем". При старт на автомобила всички диагностични лампи си изгасват нормално.

Потеглям и само първите 1-3 километра (може би докато загрее колата) ми пресветва за по много малко (няколко секунди - обикновенно 2-4 секунди) лампата за маслото. След това не свети/не пресвятка изобщо както и да я карам колата.

Забелязах, че като че ли лапмата на маслото светва когато подам газ и след това натисна по рязко спирачките.

 

Проверих за теч на масло - няма. Маслото не е мръднало. Помислих си да не е от студеното време - но сега времето не е толкова студено, поне тук а и преди в по големите студове нямаше подобно нещо.

 

Друго което може евентуално да има връзка (съжалявам не разбирам) - е че акумулатора ми е почти празен. Все се каня да долея малко дестилирана вода и да го заредя. От проблемния акумулатор забелязах, че започнаха да "свирят" лагерите на динамото при старт. Първоначално помислих че свири от ремъка. Но стигнах до извода, че не е той по следния начин - като запаля колата имам навика много бързо след това да пускам и светлините. Не съм специалист но разсъждавам, че се получава по голям товар, акумулатора ми не е "изправен" и се товари системата динамо - акумулатор ... направих си тестове, като паля без да пускам веднага светлините, че колата много рядко ще изсвири. Като паля с пускане и на светлините свири винаги почти. Паля и пускам светлините - свири, загасям ги веднага - спира да свири.

 

Та това с акумулатора дали може да оказва някакво значение за премигването на лампата на маслото?

 

 

Предварително благодаря на всички отзовали се!

 

 

П.С Дали не е добре да я заведа на диагностика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е същото но на моя Вагон като се прецака динамото и ми светна лампата за ниско ниво на маслото, след доста ровене установих че когато не зарежда динамото свети и лампата за ниско ниво на маслото /сигнала за работещ двигател се взема от алтернатора/ та ако и на Колт-а е направено така е възможно при скапан акумулатор динамото да не може да осигури нужния ток /за това ти свирят и ремъците/ и да ти примига и тази лампа.

Другия вариянт е толкова да пада напрежението че датчика да не отчита коректно и затова да ти светва.

Най-лесно - пробвай с изправен акумулатор, после си купи нов и почерпи че си се отървал от стария ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо си купи 2 литра дестилирана вода-2л. Зареди си акумулатора с токоизправител, за да не го скапеш. След това сутрин на равно място, като цяла нощ е седяла колата в покой, провери маслото, като избършеш щеката и пак провериш. Според мен, за да ти присветва лапата ти липсва поне 1л масло!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това за светкането на лампата че му липсва поне литър масло според мен не е вярно човек. По принцип тия коли имат проблеми с горенето на маслото, както и аз го имах преди да сменя гумичките. Значи аз нямах цент масло в колата, ама ЦЕНТ, и лампичката така и не светна. Казаха ми че светка в крайни случай, когато си вече в критическото. Маслото ми беше под минимума когато го мерих тамън 2-3 пъти и все на изстинал двигател, но така и не даде резултат при карането и не ми светна лампичката. А и гледах също дали ще излиза черен дим отзад когато нямах масло, но не излизаше. Значи няма проблем чак толкова с маслото, че ако му липсва литър масло и да светне. Според мене ако беше маслото щеше да светне ако е останал абсолютно без капчица масло. Проблемът ти е другате пич. Както казва колегата провери тва с акумулатора, предполагам че от там ще е проблема. Когато ми е свършвал бензина на колата и ми падне акумулатора от пробване да запаля, тогава и на мене ми светка лампичката за маслото, пак за известно време. Успех !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лампата за маслото е закачена на дадчика , който седи на изхода на масл. помпа преди да влезе в масления филтър............това е причината дори и без капка масло да не светне ,защото пмпата има шнорхел, който смуче маслтото от картера и тъй като дадчика е на пътя му, дори и да падне маслото с 2 литра тя пак няма да светне тъй като помпата ще прави същото налягане ............тази лампа свети само когато помпата спре да работи, тогава лампата веднага ще светне,защото няма налягане в маслените магистрали.......... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един ден си карам спокоино,поглеждам уреда за налягане на маслото и......шок и ужас! Показва налягане нула.Масло има достатъчно.И познайте къде се оказа причината-размърдах клемата на датчика и проблема се реши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички, съжалявам че чак сега пиша...

 

Още на другия ден налях дестилирана вода и заредих акумулатора на токоизправител.

Сега акумулатора е ОК, все още продължава да ми свири - дали от ремък дали от лагери динамо, сам не мога да преценя и ще я закарам да я погледнат. Свири при старт и после понякога на ниски обороти... един ми казва че ремъка ми е хлабав, друг че ремъка е стегнат достатъчно, аз се бях насочил към динамото и все оше ми се струва че е от там но ще се разбере скоро.

 

За лампата - след като ревизирах акумулатора тя продължи да пресветва по същия начин. И след като погледнах какво сте ми написали, отново започнах да проверявам маслото. Приятел ми каза, че от най горната резка до най долната има около 600 мл масло. По книжка, поне долкото се ориентирам (понеже е на немски) дават че този двигател събира 3 литра масло.

Като мерих маслото, още като почна да пресвятка за пръв път лампата, беше малко над минимума. Но тогава колата стоя 2-3 дни по почивните дни без да я карам.

 

След това започнах да проверявам нивото на маслото всеки ден преди работа (колата е стояла цяла нощ) и какво да гледам маслото съвсем малко под минимума, няколко дена така и всеки ден под минимума на същото място.

Та реших да сменя маслото (не беше сменяно по моя грешка) около 9 000 км. Смених го, обаче забелязахме че изтече много малко масло. Наляхме почти 2,5 литра но не повече. Нивото на маслото беше на макс резката.

 

Карах колата един ден, после пак се случи така че колата стоя 2 дни без да я карам и на третата сутрин отивам да погледна нивото и беше почти един см над макс резката.

Което ме навявам на мисълта че се задържа масло и не се стича в картера цялото... мисля че подобно нещо пишеше и тук в форума.

 

Та като се сипа масълце вече всичко е ОК :) няма проблеми с лампата.

 

Колата е на около 159 000 км, гумички още не съм сменял...но сега ще го следя и ще се види дали похапва масълце отнякъде.

 

Поздрави на всички и Благодаря за помоща.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Здравейте!

Бих искал да попитам в тази тема, струва ми се подходяща:

Аз имам точно противоположния на автора проблем. Давам на контакт, светват всички лампи без тази на маслото - акумулатор, чек-енжин, срс и ... май са това. Тази на маслото не светва. Паля, всички си загасват както си е реда, потеглям и карам. Има масло в двигателя над максимума (откъде се е взело, не знам, като му сипвах, беше на максимума :)). Лампата не свети от месец, преди това си светеше. Мисля, че спря да свети, когато слизах от един бордюр и ударих колата отдолу - къде точно, не знам, май я ударих някъде около предно дясно. Забелязах, че оттогава спря да свети. Днес проверих самата лампа - работи си, подадох ѝ ток от акумулатора, т.е. крушката не е изгоряла. Къде може да е проблема, какво може да е станало?

Благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кабела на датчика ли да е разкачен, а самият датчик къде се намира - около филтъра?

Това ли са най-вероятните варианти?... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...