Премини към съдържание

Препукване с нови свещи


Препоръчано мнение

искам да резреша един стар за мен спор с едно лице ,няма да споменавам имена :)

Та въпроса е следния :

При голямото убеждаване от него си взех свещи Бриск (чешки),които били уж спортни и колата трябвало да върви повече .Взех и разлика според мен нямаше в вървенето никаква ,но за него била огромна .Единствента разлика която забелязах е 4е колата започна да препуква на празени обороти и когато се смянат скоростите пак се чуваше това пукане,а съc cTарите си работеше като часовник.

Та конкретно по въпроса на какво се дължи това препукване и имат ли чак толкова значение свещите????

Пускам темата тук защото за разлика от другите форуми -тук има хора които наистина разбират и се дават компетентни мнения :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

А за това лице ,като смениш кабели и свещи това ти е минимум 20 коня :icon_hmm: ,и като смениш сегменти си е основен ремонт на двигатела :icon_blush: ,разни хора -разни идеали

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с бриск ама не :mitsu-smiley: а на дядо Трабанта и съм доволен, но за Мицубиши в книжката пише да се кара с определен вид и марка свещи.

Дензо и NGK са марката свещи на нашите :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някои казват че се качват коне от свещи и кабели други не.От моя личен опит иридиум свещи и хубави силиконови кабели качват малко въртящ момент. Осеща се но съвсем минимално.Дори и да се качват коне,то говорим за не повече от 3 коня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно няма понятие от автомобили твоя познат, аз лично не бих си сложил Бриск, просто няма никакъв смисъл оргиналните свещи за твоя автомобил струват около 30лв комплекта. Препукването или нестабилната работа може да се дължи на много неща, но ако се е появило след смяна на свещите извода предполагам си си го направил сам, некачествени свещи и пропуск в запалването (по-лоша искра) при преходните режими, проблема е че двигателя ти работи лошо в целия диапазон, но при по високи обороти просто не се усеща толкова отчетливо. Това с конските сили просто го забрави, няма как да се случи. Свещите имат голямо значение и не толкова марката колкото да са качествени и да отговарят като характеристика на запалителната система на двигателя на който ще ги слагаш.

:good: :good: :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

искам да резреша един стар за мен спор с едно лице ,няма да споменавам имена :)

Та въпроса е следния :

При голямото убеждаване от него си взех свещи Бриск (чешки),които били уж спортни и колата трябвало да върви повече .Взех и разлика според мен нямаше в вървенето никаква ,но за него била огромна .Единствента разлика която забелязах е 4е колата започна да препуква на празени обороти и когато се смянат скоростите пак се чуваше това пукане,а съc cTарите си работеше като часовник.

Та конкретно по въпроса на какво се дължи това препукване и имат ли чак толкова значение свещите????

Пускам темата тук защото за разлика от другите форуми -тук има хора които наистина разбират и се дават компетентни мнения :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

А за това лице ,като смениш кабели и свещи това ти е минимум 20 коня :icon_hmm: ,и като смениш сегменти си е основен ремонт на двигатела :icon_blush: ,разни хора -разни идеали

Чудех се къде да се завря да не ме чуят съседите как се хиля............. :hysterical: :hysterical: :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

3 коня при какъв двигател, защото ако двидатела е 40кс и стане 43 ще се усеща.

 

По мои наблюдения на двигател 90к.с. преди и след смяна на свещите няма никаква осезаема разлика. Това съм го измерил относително по максимална скорост, по един и същ път и еднакви други условия. (освен вятър)

 

Ако свещите имат увеличена междина или са силно замърсени това което става е че йонизацията на газовете между електродите настъпва при завишено напрежение на импулса, което съсипва изолацията на кабела и HV трансформатора тъй като те са подложени на това напрежение, и в един момент става пробив в изолацията, в началото разряд-утечка, а по-късно късо, и наред със свещите се сменят кабели+бобини, доста скъпи при това.

 

Ефектът от платинени или иридиеви свещи при обикновен сериен мотор е главно в ресурса им, такъв метал кородира по-малко (влиза по-трудно в химическа реакция) от обикновените никелови свещи, това позволява самият електрод да е по-малък по-размер и по-остър (разряд настъпва по-лесно при повърхности с минимален радиус, т.е. заострени), което води и до по-малка абсорбция на топлина от искрата, с което се намалява рискът от разтопяване.

 

Важно е както се спомена междината на свещта да отговаря на характеристиката на мотора. Ако междината е прекалено голяма, при високи обороти може да не стане разряд. Обаче ако стане, ще е силна и ефективна искра. Ако междината е малка, искра ще има винаги, но ще е слаба. Очевидно правилните свещи осигуряват компромис при всякакви експлоатационни режими. И това са именно препоръчаните свещи за конкретния мотор и модел. Те осигуряват този компромис до края на ресурса си, т.е. при достигане на максималната допустима междина. От това например следва (на теория) че старите свещи, ако са чисти дават по-добра искра и изгаряне. Друга характеристика е температурата на електрода (т.е. топлопроводимост). Ако електродът не успее да се самоохлади, температурата му нараства и е възможно да настъпи детонация дори без да е приложен електричеки импулс, това би станало с по- "горещи" свещи и при висок въртящ момент текущо развиван от мотора, т.е. идеалните условия за да изтропа мотора. Очевидно пак има налице компромис, и правилната свещ е тази предвидена за мотора, на база голям инженерен и научен труд, съпътстван с бекрайни тестове и тонове (гигабайти) документация.

 

Защо няма файда за мощността? Целият процес на изгаряне при инжекцион се контролира от система с обратна връзка реализирана в ЕКУ, като обратната връзка е сигналът от О2 сензора (т.е. целия двигател е част от тази обратна връзка), се цел оптимизация на емисиите. Т.е. мощността няма начин да се повиши особено със свещи ако не се пипнат и параметрите на тази обратна връзка, защото заводски параметризираната обратна връзка ще коригира процеса на изгаряне (дозата гориво) докато сиглаът от О2 сензора не се изравни с някаква референтна стойност записана в паметта, това би трябвало да съответства на оптимално стохиометрично отношение на количество въздух към гориво и работа на мотора както е предвидено по заводска спецификация, т.е. ефект от някакви случайни свещи марка "Онче Бонче" няма никакъв при късмет, или до неправилна работа, което е лош късмет. От което следва, не си хабете парите за глупости, слагайте предвидените свещи, а ако не ви се сменят често, слагайте пак предвидени но такива с иридиев или платинен електрод. Например на моята кола 3 от сещите (V6) са под интейка, той трябва да се свали за смяна, а това струва по-скъпо (в някои страни) от комплект дълготрайни свещи, които карат 3 пъти по-дълго.

 

:icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отговорите на всички.Личи си че тоя форум е съставен главно от професионални любители на истинската :mitsu-smiley:

Ще отида да ги принтирам и сложа в рамка

Още малко смях с такива разбирачи ,а явно съм заобиколен отвсякаде - един ми вика че след като си е сложил гърне на трака конете са се повишили с цели 60 ,и му е спаднал разхода на гориво.И тук идва най-лошото яко си вярва на глупостите и спори огорещено-тоя същия има сервиз . :icon_crying:

Занимава се с тва което наи не му се оттдава и ми вика ела ще ти оправим колата :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отговорите на всички.Личи си че тоя форум е съставен главно от професионални любители на истинската :mitsu-smiley:

Ще отида да ги принтирам и сложа в рамка

Още малко смях с такива разбирачи ,а явно съм заобиколен отвсякаде - един ми вика че след като си е сложил гърне на трака конете са се повишили с цели 60 ,и му е спаднал разхода на гориво.И тук идва най-лошото яко си вярва на глупостите и спори огорещено-тоя същия има сервиз . :icon_crying:

Занимава се с тва което наи не му се оттдава и ми вика ела ще ти оправим колата :help:

Забрави го този.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

QUOTE(Miroslav @ 12.01.2008 - 18:26)

3 коня при какъв двигател, защото ако двидатела е 40кс и стане 43 ще се усеща.

 

 

При моят двигател 2.0 16v 140hp 420a US .Свещите които сложих са OBX iridium, a преди това карах с чисто нови NJK (поръчани за модела двигател).Кабелите са NOLOGY hotwires. Разликата беше минимална но я имаше в целият диапазон от 0- 7200 rpm

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

QUOTE(Miroslav @ 12.01.2008 - 18:26)

3 коня при какъв двигател, защото ако двидатела е 40кс и стане 43 ще се усеща.

При моят двигател 2.0 16v 140hp 420a US .Свещите които сложих са OBX iridium, a преди това карах с чисто нови NJK (поръчани за модела двигател).Кабелите са NOLOGY hotwires. Разликата беше минимална но я имаше в целият диапазон от 0- 7200 rpm

 

 

все се чудя, какви са тези специални кабели - разни хот-незнам какво, супер кондуктори (това е също глупост), разни там с благородни метали, диаманти, супер силикон, и прочие. Някой има ли обяснение обаче не от типа "някъде четох, че някой си сложил" а нещо сериозно. Или е като с аудиокабелите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да не сме субективни караш автомобила на замерване и съм сигурен че между двата вида свещи и/или комплект със специалните кабели както твърдят някои няма да има разлика. Просто за да увеличиш мощността трябва да промениш настройките на двигателя, всичките или някои от тях, но при всички положения, трябва нов софтуер и/или подобрение на пълненето (повече въздух) иначе няма как да се постигне, електрониката ще коригира процеса към фабрично зададените параметри на остатъчен кислород в изходящите газове и при стандартен приток на въздух (без промени по двигателя) ще впръска точно определеното количество гориво, а то пък си има определена енергия на изгаряне. Между другото за твоя автомобил фабрично препоръчаните свещи не са NGK а са Champion.

Абсолютно прав си.............. :good:

Може да има разлика или по точно ако има разлика във вървенето ,както някои твърдят при смяна на свещи, кабели и т.н. значи че преди това автомобила и в частност мотора не е бил с изправна система на запалване при която мотора е работил лошо.........много хора се заблуждават че техния автомобил бил в отлично сътояние , бил супер и т.н. обаче как установяват че е добре ????като слушат мотора ли? На "ухо и око" ли? :lol: За да се определи един мотор дали работи добре ,трябва да се закачи на диагностична апаратура ...........там тя показва стойностите на над 30 параметъра...........и вече специалиста който прави диагностиката може да вземе решение дали мотора е добре или зле на базата на тези стойнности..........иначе на "око" нищо не може да се определи,освен ако мотора работи на 3 цилиндъра защото едната свещ примерно й липсва анода и не прехвърча искра.........тогава да, на око може да видиш дали мотора ти е в ред или не, но примерно ако мотора ти "пее" (тук трябва да направя уговорката че примерно има съвсем леки, недолувими трептения на мотора на пр. ход) видимо, обаче аз му слагам газонализатора и ми покава повишени стойности на въглеводородите, тогава още ли ще твърдя че мотора ми "пее" и работи като часовник???Не разбира се..............защото ако имаш повишени стойности от заводските , значи че или някой клапан не затваря добре( това може да е от натрупване на налепи и нагар около леглото на клапана) или неправилно заценен агр. ремък........Еее , сега виждатели колко е важно диагностирането на мотора от спец апаратура,която никак не е евтина първо, и не на всякъде се среща..........още повече когато говорим за конкретен автомобил..............

Та с други думи искам да кажа че слагането на каквито и да е свещи, кабели ,лули и т .н. не повишават мощността на мотора ,защото това няма как да стане ,а просто подобряват работата на мотора в най добрия случай от преди това и от тук идва и "значително по голямата мощ " или "повече върви" или " много уравновесено работи "............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е съвсем така. Не че имам практически опит, но има много информация по въпроса.

Горивото може да изгаря бързо и плавно, може бавно и неравномерно, може с детонации - последните две са си проблеми, които водят до ниско КПД. Особено при детонации и ЕКУ-то увеличи предварението или неравномерно - тогава повече отива за деформации и загряване на лагерите от колкото към колелата.

Свещите принципно имат проблем със запалването на сместа при натоварените режими, под налягане на сместа - ако едни свещи могат да осигурят по-сигурно искра, с по-висока температура ще се образува по-широк фронт на изгаряне и всичко равномерно ще изгори до долна мъртва точка...

Все пак производителя не слага най-добрите компоненти /в частност свещи/, а най-добрите като комбинация от цена, простота на обслужване и характеристики.

Има тунинг на двигателя с т.н. индексиране на свещите - завъртане на свеща в определена посока - най-често към изпускателните клапани пак с цел по-добро изгаряне - 1-2% е максимално подобрението, но защо пък не!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отговорите на всички.Личи си че тоя форум е съставен главно от професионални любители на истинската :mitsu-smiley:

Ще отида да ги принтирам и сложа в рамка

Още малко смях с такива разбирачи ,а явно съм заобиколен отвсякаде - един ми вика че след като си е сложил гърне на трака конете са се повишили с цели 60 ,и му е спаднал разхода на гориво.И тук идва най-лошото яко си вярва на глупостите и спори огорещено-тоя същия има сервиз . :icon_crying:

Занимава се с тва което наи не му се оттдава и ми вика ела ще ти оправим колата :help:

Утре хващам влака за Америка и си купувам от тези гърнета и свещи! DJ-я ще го взема с мен за компания... и после ще има камион - :plane:

 

1-2% (както казва Божо) - може. КОето в моя случай са 1-2 к.с. В други - 3-4... Бе я си карайте по предписанията!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е съвсем така. Не че имам практически опит, но има много информация по въпроса.

Горивото може да изгаря бързо и плавно, може бавно и неравномерно, може с детонации - последните две са си проблеми, които водят до ниско КПД. Особено при детонации и ЕКУ-то увеличи предварението или неравномерно - тогава повече отива за деформации и загряване на лагерите от колкото към колелата.

Свещите принципно имат проблем със запалването на сместа при натоварените режими, под налягане на сместа - ако едни свещи могат да осигурят по-сигурно искра, с по-висока температура ще се образува по-широк фронт на изгаряне и всичко равномерно ще изгори до долна мъртва точка...

Все пак производителя не слага най-добрите компоненти /в частност свещи/, а най-добрите като комбинация от цена, простота на обслужване и характеристики.

Има тунинг на двигателя с т.н. индексиране на свещите - завъртане на свеща в определена посока - най-често към изпускателните клапани пак с цел по-добро изгаряне - 1-2% е максимално подобрението, но защо пък не!

 

 

Тези 1-2% са си в производствения толеранс. Всеки параметър може да се оптимизира в една или друга степен, номерът е когато изделието е в серийно производство, да се достигне "добив" от напр. 3 сигма на дадения параметър, т.е. той да е в интервала мин-макс на спецификацията напр. >99.9% от случаите. В това се състои серийно производство, в частност автомобил. Робот сглобява, човек донапасва, качествен контрол, предварителен тест, монтаж в колата, първо палене, и ако не изпуши още на линията, значи влиза в 3 сигма интервал и изкарва 500 000км (ако е Мицубиши :icon_thumbup: ). Допълнително всеки механичен толеранс се потиска от различни електронно-механични серво системи и осигурява постоянство на параметрите във времето. Производителите може и да не слагат най-добрите компоненти, а достатъчно добри за да изпълнят спецификацията, все пак проектът трябва да се вмества в бюджет, а крайният потребител не е заинтересован да плаща за "най-добри" компоненти. Всичко е един голям компромис, и оптималното му дефиниране от отдел маркетинг решава съдбата на автомобила от комерсиална гледна точка. Изобщо да се направи автомобил е много трудна задача, не знам дали всички осъзнават мащабите, разнообразните дисциплини и дефинирани инженерни длъжности, и най-вече колко струва един проект.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така така знам че трябва да са champion за dodge neon/sebring/cruizer ecb или ecc ,но ако искаш вярваи с тях беше зле.:) .Няма да коментирам повече,че ще стане една....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напълно е възможно 95г. 420а DOHC е била нова платформа и е имала и други дефекти,макар че доста детаили са взаимствани от 4г63

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...