Премини към съдържание

Въпрос за скоростна кутия


cyclodrome

Препоръчано мнение

Здравейте!

 

Вече около 1 година съм собственик на Colt 1.3, 99 година и имам следния проблем със скростите. 2-ра и 3-та скорост не винаги влизат гладко, някой път става с известно усилие, като при 3-та даже се чува нещо като прихъркване и се усеща вибрация в самия лост. Когато искам да превключа от втора на първа не ми позволява, освен, ако колата не е абслолютно спряла или с подаване на междинна газ. С другите две предавки (4-та и 5-та) засега няма проблеми. Сменил съм маслото на скоростите след като я взех, защото в началото беше още по-зле, след което превключването се подобри малко. Също съм забелязал че по-трудно превключва докато е студено. Изчел съм почти всичко из форума и съм видял, че и други колеги споменават за този проблем, но никой не казва дали го е оправил и какво е точно. Вече цяла година си карам така, но почвам да се замислям да не доразваля скоростите, ако е възможно да се ремонтират.

Надявам се някой, който е имал подобни преживания да ме посъветва какво да я правя и дали да я вкарвам в сервиз.

Благодаря ви предварително :) :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Защо на първо време,не опиташ да сложиш масло, донесено от чужбина със съответния вискозитет( 75W90 или 75W85)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато искам да превключа от втора на първа не ми позволява, освен, ако колата не е абсолютно спряла или с подаване на междинна газ.

Колега, това ми се струва, че е нормално. Първата скорост не е синхронизирана и не можеш да я включиш докато оборотите на първичния и вторичния вал не се изравнят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо на първо време,не опиташ да сложиш масло, донесено от чужбина със съответния вискозитет( 75W90 или 75W85)?

Сменил съм маслото с Castrol Drivetrain 75W90, след което положението малко се подобри.

Възможно ли е да е от съединителя? Дано ако има проблем, да е от съединителя, че ако трябва да се ремонтира скоростната кутия... :icon_hmm:

Ще взема да я вкарам в сервиза накрая, но щеше да е добре ако някой е имал такъв проблем да сподели, поне да знам какво да очаквам. По принцип колата е на около 130 хил. км, възможно ли е скоростите да заминат толкова бързо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това ми се струва, че е нормално. Първата скорост не е синхронизирана и не можеш да я включиш докато оборотите на първичния и вторичния вал не се изравнят.

Сигурно си прав, познанията ми за устройството на автомобила са доста основни. :icon_blush: Просто ми се стори като ненормално, тъй като съм карал други коли и първа си влиза без проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сменил съм маслото с Castrol Drivetrain 75W90, след което положението малко се подобри.

Възможно ли е да е от съединителя? Дано ако има проблем, да е от съединителя, че ако трябва да се ремонтира скоростната кутия... :icon_hmm:

Ще взема да я вкарам в сервиза накрая, но щеше да е добре ако някой е имал такъв проблем да сподели, поне да знам какво да очаквам. По принцип колата е на около 130 хил. км, възможно ли е скоростите да заминат толкова бързо?

Еми дай да я видя само и ще ти кажа за какво става дума.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еми дай да я видя само и ще ти кажа за какво става дума.............

С удоволствие бих приел да и хвърлиш едно око, ако няма да е проблем :) Тя колата за сега си върви като :plane: , но просто сърцето ми се свива като си помисля че може ей така от небрежност или незнание да я разваля нещо :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Dj Tymbi пуснал съм ти лично.

При мен проблема е почти същия с 2-ра и 3-та само че е в по-ранен стадии предполагам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема е почти същия с 2-ра и 3-та само че е в по-ранен стадии предполагам.

Колега, ако разбереш откъде произлиза проблема, ще споделиш ли във форума, тъй като засега не е ясно. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.3i 99г. на около 95000 км и е същата работа. Първа - само от спряло положение влиза гладко, втора влиза доста трудно като е студено навън. Трета чат-пат и тя доста трудно се включва. Веднъж я карах в един сервиз за това и пича там ми обясни, че първа и втора били механични, а пък 3, 4 и 5 та били с накъв електромагнит и за това първа и втора влизали по-трудно :icon_hmm: Честно казано тогава ми се стори, че човека ме баламосва нещо и не я оставих да я гледат допълнително...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен трудно влизат докато не се разпръсне маслото, или не загрее малко колата.

После всичко си идва на мястото и първа си влиза без проблем и в движение.(все пак Colt'a е почти на 200хил км.) Спирам само на скорост и ако ми се случи да не ми влизат 1ва 2ра 3-та незнам какво ще правя.

Момчета надявам се проблема да не ви е сериозен.

Пожелавам УСПЕХ !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене пък първа няма проблем но втора прави номера...От първа на втора никакъв проблем (дали на 2000 или на 7000 оборота без значение)...Проблема е като слизам от 3-та на 2-ра...без междинна газ мноооого мъка...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мене пък първа няма проблем но втора прави номера...От първа на втора никакъв проблем (дали на 2000 или на 7000 оборота без значение)...Проблема е като слизам от 3-та на 2-ра...без междинна газ мноооого мъка...

И при мене го има този момент...не знам защо така...от износване ли е...? Не ми се вярва да е нормално, въпреки че вече се забелязва тенденция...Нека ако има други хора от форума с такива коли да кажат при тях как е :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същият проблем. Само от трета на втора, никоя друга смяна ма предавка не прави проблем. Аз обаче преди 10хил. км. сменях лагери на скоростната кутия. Ако някой може да даде съвет ще му бъда благодарен. Сондирам мнения дали да сложа някаква добавка, но каква...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте.

Карам Колт 94 1.3 от 2 месеца и имам сходен проблем.

Първо малко предистория на моя Колт.

Взех го от приятел, много мой човек. Смени скоростната кутия преди половин година на около 150 000км щото му се беше появил странен шум и някакъв майстор му казал, че е от скоростната кутия и че е за смяна. В последствие се оказа, че проблемът е в гумите. Както и да е. В началото предавките му бяха много шумни - предполагам нормално докато се разработи новата кутия. По тоя повод ходи да му прегледат пак смазката в кутията - след още смазка и още някой друг километър стана малко по-безшумна. Когато я взех шумната смяна на предавките беше почти изчезнала, остава си твърдото превключване и спортното звучене :)

Сега на въпроса за проблемите при превключването.

От самото начало като я взех имам проблеми с 1-ва и 2-ра, чат-пат се чува едно леко задиране при включване на 3-та.

Тъй като ми е първа кола си мислех, че е от мен. Питах моя човек - каза, че при него нямало проблем, само понякога 1-ва влизала по-трудно и задната понякога не влиза от 1-я път, било от сглобката на новата скоростна кутия.

Продължих да я карам и забелязах, че 1-ва влиза трудно при студена кола. Втора влиза трудно при по-високи обороти от предвидените за включване на тая предавка, от 2-ра на 1-ва ситуацията е същата - само под определени обороти.

Подпитах тук-там, казаха ми скоростна кутия. Тя, обаче, е нова, така че не е тя. Казаха ми съединетеля бил заминал и че сигурно не е сменен феродовия диск при смяната на скоростната кутия.

Тия дни ходих до Бургас и там я погледна един спец. След като я покара 5 мин и изреди скоростите от 1-ва до 5-та и обратно ми каза, че съединителят и скорстната кутия са перфектни и че при японските коли имало особеност при превключването (не било мързеливо, както той се изрази) - между изключването на предавката и включването на следващата се задържа на свободна около половин секунда, съединителят е натиснат до долу през цялото време разбира се. И наистина - докато той караше се ослушвах много внимателно и не чух никакво задиране или хъркане или какъвто и да е признак на затруднено превключване. Вярно, колата беше загряла, от София до Бургас са доста километрите, но все пак ... Започнах да прилагам съвета му и все по често превключвам като по "мед и масло". Превключването от 3-та на 2-ра и то 2-ра на 1-ва все още изисква съответните обороти.

Относно трудното влизане на 1-ва и 2-ра при студена кола ми обясни, че е възможно феродовия диск да е омаслен!?!. Отделно ми препоръча да не тръгвам веднага а да я изчакам да се укроти и позагрее (което аз и без това правя) и след това да я покарам 100-200м на полусъединител - така загрявало по-бързо маслото и се улеснявала трансмисията.

Пробвах и този съвет - работи. Превключването на 1-ва и 2-ра на по-високи обороти си остава затруднено.

Това е от мен по темата, дано информацията ви е от полза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Четох за този майстор и ми се струва доста абсурдни някои неща.

С този полусъединител нищо друго неправиш освен да си износваш феродовия диск.

Мудни биле скоростите.

Нормално е да не се ръгат като на състезателна кола и да се превключват внимателно и нормално, но чак бавно.

 

 

Сложих една добавка за скорусти на СТП, която подобрява включването на скорустите и проблема ми се задълбочи.

НО открих, че когато си сменявам скорустите при по-високи обороти (над 3000) си влизат супер мазно и леко нез да имам проблеми.

Когато включвам обаче по-ниска предавка ми е нужна междинна газ иначе положението е трагично.

Определено това не е решението на проблема, но аз започвам да експирементирам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На първо време си сменете маслата на ск. кутия с подходящо такова......чак тогава ще му мислите :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На първо време си сменете маслата на ск. кутия с подходящо такова......чак тогава ще му мислите :icon_bye:

 

Дааа....утре земам заплатата и отивам да си купя масалце, дано да има ефект ;) Препоръчайте марка? Или няма значение само вискозитета да се спазва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дааа....утре земам заплатата и отивам да си купя масалце, дано да има ефект ;) Препоръчайте марка? Или няма значение само вискозитета да се спазва?

За марка - всеки с предпочитанията си , аз лично предпочитам Арал, Мотул ,Мобил ............вискозитета е 75W90 пълна синтетика..........2 литра ще ти стигнат :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок...всичко е ясно :) Утре отивам и купувам!!!! Благодарим за съветите!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес като навъртях 30 км. из София без да спирам и когато маслото в скорустите ми загря нямах абсолютно никъкви проблеми.

Нито веднъж неусетих трудно включване или да прехъркат скорусти.

Пламски това на какво може да се дължи?

Явно при мен проблема е само при студена скорустна кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес като навъртях 30 км. из София без да спирам и когато маслото в скорустите ми загря нямах абсолютно никъкви проблеми.

Нито веднъж неусетих трудно включване или да прехъркат скорусти.

Пламски това на какво може да се дължи?

Явно при мен проблема е само при студена скорустна кутия.

Ами нали ви казах .......сменете си маслата с други, най вероятно попадате на ментета или на неправилно подбрано такова............

Напоследък ползвам маслата на Фуш ,немски са ............ :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали ви казах .......сменете си маслата с други, най вероятно попадате на ментета или на неправилно подбрано такова............

Напоследък ползвам маслата на Фуш ,немски са ............ :rolleyes:

Е аз налях Мотул от Проспийд.

Ако това менте незнам от коя бензиностанция да си купя :icon_blush:

При мен явно не е от това.

При износена скоростна кутия как е по-добре?

Да е синтетично или да е минерално маслото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е аз налях Мотул от Проспийд.

Ако това менте незнам от коя бензиностанция да си купя :icon_blush:

При мен явно не е от това.

При износена скоростна кутия как е по-добре?

Да е синтетично или да е минерално маслото?

Ами не съм убеден че е износена , трябва да се видят някои неща като :

1. дали има проблем с помпите на съединителя, дали отделя правилно и има ли достатъчен ход на жилката на съединителя........

2. дали жилата са регулирани правилно, може да е сваляна ск. кутия и послке да не са ти сложили жилата както трябва , а другия вариант е да са се разцентровали .......

3. възможно е да не си нацелил подходящото масло или пък си попадал на менте

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм убеден че е износена , трябва да се видят някои неща като :

1. дали има проблем с помпите на съединителя, дали отделя правилно и има ли достатъчен ход на жилката на съединителя........

2. дали жилата са регулирани правилно, може да е сваляна ск. кутия и послке да не са ти сложили жилата както трябва , а другия вариант е да са се разцентровали .......

3. възможно е да не си нацелил подходящото масло или пък си попадал на менте

Когато сменяхме маслото с мои приятел поради невежество развихме малко 2 Фиксатора :icon_blush:

Дали може да е от това? :icon_blush:

СЛожно ли е да се центрова на ново сега? :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...