Премини към съдържание

Eclipse има ли Esp


Препоръчано мнение

Някой от знаещите/разполагащи със спешъл програми дали могат да кажат - има ли ЕСП в еклипсите и в кои модели (американски/европейски)? Никъде не съм виждал да има, а в мобилето глдам го рекламират, че има :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някой от знаещите/разполагащи със спешъл програми дали могат да кажат - има ли ЕСП в еклипсите и в кои модели (американски/европейски)?

ЕСП някакъв блокаж ли беше? :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даа и мисля копчето и се намира над това за халогенните фарове при 2g.Браво Miroslav това се казва отговор. :icon_peace:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, свикнал съм да слушам какви ли не глупости за тия коли, та затова така реагирам. Тия европейски Еклипси са дива Индия. В моя CAPS изобщо не мога да намеря такива неща по картинките, макар че ако напиша директно парт номера си излиза името. В САЩ тази система никога не е предлагана и дори мога да се обзаложа че 99.9% от маниаците дори не са чували, че отвъд океана има такива странности. То аз онзи ден като видях AWD N/A Talon в София едва не легнах отдолу, не можах да повярвам че има такова нещо. В интернет няма никаква информация.

 

М-у другото нали не бъркаш това дето му викате "шпер" (LSD) с тази система за ASC. От трите диференциала задния е визкозен, централния (вие май му викате раздатка, извинявам се, но в Б-я никога не съм се занимавал с тия неща и термините още ги уча) е отворен обаче към него е закачено т.нар. viscous coupling unit което играе същата роля, а предния си е отворен. AWD системата е 100% механична, няма никаква електроника. Вече във вашите дето имат тази система трябва да има някакъв допълнителен контролер. Би ми било страшно интересно да видя снимки на тези неща. Не че бих искал подобно нещо в моята кола. ;)

 

А като казваш "спортен режим" на каране това трябва ли да означава нещо конкретно?

 

Има ли други интересни неща дето може да не зная за европейските модели? (знам за визуалните разлики, за двигателите и за таргата, но никъде в интернет няма систематизирана информация, поне аз не съм срещал досега).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

М-у другото нали не бъркаш това дето му викате "шпер" (LSD) с тази система за ASC. От трите диференциала задния е визкозен, централния (вие май му викате раздатка, извинявам се, но в Б-я никога не съм се занимавал с тия неща и термините още ги уча) е отворен обаче към него е закачено т.нар. viscous coupling unit което играе същата роля, а предния си е отворен.

Предния и централния са в кожуха на скоросната кутия, като средния е с виско муфа . Задния пак е шпер с виско. Това на което викаме "раздатка" идва от раздатъчна кутия и всъщност е "transfer case"

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Раздатка - така е популярното наименование, иначе това е централния диференциал (трансферна кутия), тя пак е няколко вида:

При повечето леки автомобили на Митсубиши е с виско муфа.....

Пич, незнам с какво се занимаваш по цял ден, обаче тука много се оплете! При 3000 GT и еклипс , раздатъчната кутия (transfer case) е един прост редуктор под 90 градуса и няма нищо, ама нищо общо с централния диференциал , който е в корпуса на кутията и действително е с виско! :rolleyes:

Раздатката е м/у централния и задния диф.!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако разбирам правилно D33A e 2-ро поколение GSX.

 

Никой модел първо и второ поколение предлаган тук не се е предлагал с такава ASC система и това просто не подлежи на дискусия :). ABS, да, но не и това ASC. 3то и 4то не ги познавам, защото те не са DSM и не ме интересуват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Опитах се да събера повече информация. В големите DSM форуми, в които вися, не намерих нищо. В гугъл нищо. В няколкото различни ръководства които имам, нищо, освен че съществува G sensor (никакво описание на действието на ABS обаче не го споменава). Дори си погледнах глупавия owner's manual, и там не се споменава. CAPS, специално потърсих VIN на кола с ABS, на 54-610 няма изобщо такъв сензор.

 

 

В крайна сметка на локалния ми форум се намери човек с достатъчно опит, който да знае за какво става дума, ще му цитирам целия пост защото дава интересен поглед върху работата на системата.

 

 

 

A fwd or rwd system always has two powered wheels and two not powered. So an ABS system would not have a problem with wheels spinning due to engine power or wheels spinning due to engine braking since it knows what wheel sensors are on powered wheels. When you have an AWD system with mixed open and LSD diffs you have to know when three tires are slower than the fourth due to too much engine power or too much engine braking or if the car is taking a high speed corner and the turning radius is causing lower tires than others under power or under braking or under engine braking. Then low grip situations like on ice with a diff grabbing and releasing needed to be addressed.

 

Mitsu decided to add a G sensor for the ABS ECU to try and figure it out. Under the radio in the left (driver) side steel brace on 95-96 cars is the G sensor. Its wired to the ABS ECU under the passenger footwell.

 

My 95 had ABS, and it did a good job at speed but was so horrible at low speeds that I put a kill switch on the dash under the steering wheel so I could kill it quick while driving. It was dangerous. On a big track like Pocono or Limerock the ABS saved my ass many times on big sweepers when I came in too hot or someone cut me off or crashed while I was mid turn. But in autox if I did an extreme turn at low speed in 1st gear and then had to nail the brakes right after I literally had no brakes and the pedal was rock hard. It only happened when I spun a tire in that sharp turn I'd liternally have no brakes for about a second. I blew through two finish lines with no brakes and the third time I ran over the timing lights bfore I figured out it was the ABS and pulled the fuse. Also in snow and ice driving if I was going down a hill and got below 10mph the car would not lock up a wheel at all and just pulse the brakes. So I'd literally roll through stop signs at 10mph with my foot planted on the brakes like i was on the gas where if I actually locked up the tires the car would have stopped in 5 feet pushing snow under the tires. Because of that I installed the kill switch.

 

97+ cars have a different ABS ECU designed by Bosche. I remember in 97-98 on the autox and roadrace forums people were raving about how much better the Bosche ABS brakes were than the old setup. Recently I've seen two threads saying how the Bosche system sucks and the 95-96 setup was much better. My 98 Talon has no ABS so I cant comment, and my 98 Spyder is FWD and I dont beat on it or race it so I cant comment on the ABS setup.

 

95-96 had three ABS ECUs. NT, FWD, and AWD. Only AWD cars had the G sensor. Also there are zero wires between the ABS ECU and the main ECU. So theres no way for the car's main ECU to know ABS is even in the car or get any data from the G sensor. So theres no way there is a timing or fuel pull or any kind of stability or launch control because of ABS. The only outside communication from the ABS ECU is with the ETACs ECU and the cruise control system. Dunno if the ABS tells the cruise control to shut off or if the ABS asks if cruise control is active to make a decision. Doesnt say in manual.

 

Dunno about 97+ setup, but I'm sure there are also zero connections between the main ECU and ABS ECU since I know the wiring for 95-96 and 97+ ECUs and theres nothing for ABS.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Много хубав и интересен пост, но мисля, че ще е по-полезен на всички ако му отделиш няколко минути и го преведеш на български. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наистина G Sensor има връзка само с ABS ECU, но то само за блокирането на колелата ли отговаря?

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...GRAMS/13097.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

колеги аз имам eclipse D27A и имам мисля такава система ASC кажета каде да поледна за този сензор дали го има или не и ще ви кажа.на таблото имам жълта лампичка с нарисувана кола как се зенася.като дам на контакт светва прави проверка на системата и изгасва.до сега не ми е светвала по време на пилотиране

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

виждам че сте доста запознати с японската марка та да попитам откъде може да се поръча стъпково моъорче че съм на голям зор :respect:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ще се пробвам тия дни на некой полигон :drag: щот ми стана любопитно как ще сработи системата.относно моторчето имаш ли информация за колко кинти става въпрос. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

А тази система за повдигане и сваляне на амортисьорите не беше ли и тя ESP или ECP беше!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...