Премини към съдържание

Въпрос за климатроник


quiksilver

Препоръчано мнение

Здравейте, :mitsu-smiley: притежатели и обожатели. Имам един малко индиянски въпрос за климатроника на Галант 97. Питането ми е - когато си пусна климатроника на дисплея ми светва снежинката, след още едно натискане излиза надпис ЕCО. Та се чудя, що за чудо е т'ва? Ако някой знае моля да сподели :icon_blush: Иначе съм забелязъл, че дори и включен само на парно, пак подържа една температура - абе изпбщо японеца е страшен :rulez:

.....А и само още нещо - Галант 97, 2000 136к.с. е с двигател 4G63 нали? :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това е икономичен режим.

Има теми за това със сигурност в раздел Carisma. Пусни търсачката и провери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, бутонът ЕСО не е за икономичен режим а идва от думичката екология. За пръв и маи за последен път в Мицубиши се вгражда електрически йонизатор на въздуха. И този бутон включва именно него, за пречистване от бактерии и всчкакви миризми, въздуха е пречистен и не изморява водача при продължително шофиране. Мирославе можеш да отвориш САРS и на detali.ru го има но не помня номерата, в раздел отопление и вентилация. tmintov може ако искаш да си свалиш джапката и отзад ще намериш кутиика с надпис "DANGER HIGH VOLTAGE". Поздрави. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, бутонът ЕСО не е за икономичен режим а идва от думичката екология. За пръв и маи за последен път в Мицубиши се вгражда електрически йонизатор на въздуха. И този бутон включва именно него, за пречистване от бактерии и всчкакви миризми, въздуха е пречистен и не изморява водача при продължително шофиране. Мирославе можеш да отвориш САРS и на detali.ru го има но не помня номерата, в раздел отопление и вентилация. tmintov може ако искаш да си свалиш джапката и отзад ще намериш кутиика с надпис "DANGER HIGH VOLTAGE". Поздрави. :icon_dance:

Точно така.............уикенда даже ще направя снимки на системата ,че имам да правя един климатроник............ :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Колеги, бутонът ЕСО не е за икономичен режим а идва от думичката екология. За пръв и маи за последен път в Мицубиши се вгражда електрически йонизатор на въздуха. И този бутон включва именно него, за пречистване от бактерии и всчкакви миризми, въздуха е пречистен и не изморява водача при продължително шофиране. Мирославе можеш да отвориш САРS и на detali.ru го има но не помня номерата, в раздел отопление и вентилация. tmintov може ако искаш да си свалиш джапката и отзад ще намериш кутиика с надпис "DANGER HIGH VOLTAGE". Поздрави. :icon_dance:

 

Точно така.............уикенда даже ще направя снимки на системата ,че имам да правя един климатроник............ :icon_blush:

 

:D :D :D

 

ЕСО бутона означава, че компресора се изключва при по-висока темперетура на изпарителя? Казано с други думи има по-големи паузи на включване и изключване на компресора. Клмитароника е с датчик, а климатика е с терморегулатор.

Има примери, че много от моделите нямат йонизатор под жабката, а имат ЕCO копче за превключване на климатик и климатроник.

Така е и с поленовия филтър, който улавя частичките, но в много модели го няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

tmintov може ако искаш да си свалиш джапката и отзад ще намериш кутиика с надпис "DANGER HIGH VOLTAGE". Поздрави. :icon_dance:

 

Знам, свалял съм жабката, разглобявал съм филтъра и съм го чистил :)

Това е филтърът за моя климатроник, няма друг (текстилен).

 

От ръководството:

 

ЕСО: .....Notwendige Leistung im Energiesparbetrieb

 

което в свободен превод приблизително означава:

 

ЕСО: .....при необходимост редуцира потреблението енергия и мощност.

 

Ако има немскоговорящ да се произнесе :)

 

Това само за протокола де :) по същество няма разлика Economy = Ecology

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D :D :D

 

ЕСО бутона означава, че компресора се изключва при по-висока темперетура на изпарителя? Казано с други думи има по-големи паузи на включване и изключване на компресора. Клмитароника е с датчик, а климатика е с терморегулатор.

Има примери, че много от моделите нямат йонизатор под жабката, а имат ЕCO копче за превключване на климатик и климатроник.

Така е и с поленовия филтър, който улавя частичките, но в много модели го няма.

Зависи........са стария ми Галант Е54А е така, но на новите с климатроник е така както каза Милен, и има този надпис............бе ще видим уикенда със сигурност, само че като гледам си е бая игра........... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eco режима на климатика или на климатроника не е йонизатор.Това е режим при които има по-голяма пауза между включване и изключване на компресора.Тази функция я има и при домашните климатици.Това е режим при които климатика/климатроника работи в наи икономичния си режим с цел икономия на гориво-конфортна температура в купето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....бе ще видим уикенда със сигурност, само че като гледам си е бая игра........... :icon_blush:

DJ ти да не вземеш "зверчето" ми и да го превърнеш в опитно свинче :icon_blush:

P.S. Прави каквото искаш - за разлика от други майстори поне знам, че оставайки го в твоите ръце е на сигурно място :icon_thumbup: :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ ти да не вземеш "зверчето" ми и да го превърнеш в опитно свинче :icon_blush:

P.S. Прави каквото искаш - за разлика от други майстори поне знам, че оставайки го в твоите ръце е на сигурно място :icon_thumbup: :icon_clap:

Спокойно, така и така ще го разглабям...........просто ще щракам снимчици наред с ремонта........... :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Господа убедени ли сте в това което казвате?? Компресора на климатика изключва само в няколко случая, и това са. Ниско или високо налягане в системата (което се определя от пресостата), повишена температура на фреона в кондензатора (което отново се отразява на налягането) . Само да спомена че системата е направена да поддържа постоянно налягане при различни обороти, и ако ви изключва компресора , то тогава имате проблем. Има също и температурни датчици на кондензатора и на изходящия въздух след изпарителя, ако те не са в ред отново компресора ще изключи. В всички останали случаи тои работи постоянно. А относно бутона ЕСО, до сега не съм виждал автомобил които го има, но да няма йонизатор. Естественно може и да бъркам, но за това което съм виждал съм готов да се обзаложа. :rolleyes:

Може да поразгледате и това.

http://www.detali.ru/cat/mi/mi.dll?SelPrt&...aAzX93eEveuR7c=

Особенно последната картинка :icon_blush:

 

P.S. И моита няма филтър , но за йонизатора мога да ви го снимам още утре, това дали има филтър или не, не е определящо за наличието на тази екстра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко информация от ръководство на потребителя на руски за Галант EA

 

Eco O- Този режим се използва при ниска влажност. Компресора на климатика работи в режим на икономия на енергия.

O - Този режим е ефективен при необходимост от изсушаване на въздуха. Компресора на климатика работи в режим на охлаждане и изсушаване на въздуха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Божо, ти си умен човек, начетен. Обясни ми моля те, как аджеба този компресор сменя режимите, и как консумира по малко енергия. Този вариант с изключването немисля че е верен. Представете си че карате с 4000об/мин и изключи компресора, след 20сек. включи (на тези 4000об/мин), сигурен съм че няма да му е много приятно. По цялата система няма никъде електроклапан или нещо от сорта за да си регулира работата, или режимите. Има само тръби и датчици. Съединителната муфа е изцяло метална за да може да си регулира мощноста с преплъзване да кажем, или управлението му да е импулсно. Е аиде обаснете ми как регулира натоварването, и какви режими сменя. Според простата логика за да е ефективен трябва да поддържа определено налягане на фреона, ако си намали мощноста ще спадне и налягането. Ако някои иска може да си направи експеримента да закачи манометри за проверка на налягането на фреона и да щрака копчетата да види каква е разликата в налягането или през диагностична апаратура да гледа в проценти какво е натоварването на мотора, от там си направете сметка колко ефективен е икономичния режим, които според мен изобщо липсва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изчаках, колегата да доиде че и аз съм голя вода с немския. В ръководството ми е описано така: Бутон ЕСО включва икономичен режим на компресора (посредством баипасен клапан за сваляне на налягането, които при мен го няма, но незнам защо)и заедно с икономичния режим се включва системата за пречистване на въздуха. При моделите с климатроник този режим се изключва когато въздухът се насочи към челното стъкло.

Това е описано. Излиза че явно аз сам на 50% в грешка понеже при мен отсъства този баипасен клапан, а и да си призная при другите автомобили с бутон ЕСО не съм се заглеждал дали го има. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ще се опитам да обясня с простички думи как работи бутона ЕСО в колите на Мицубиши.

 

Започвам с това, че компресора не работи през цялото време, защото има две причини. Първата е че ще обледени цялата система излишно и второто е запазване на неговата надеждност.

На края на всеки компресор има паразитна ролка (шайба), която е зацепена от ремък. Тя има паразитно въртене. Под нея има електромагнит и един елемент на който се казва "котва". Когато сработва компресора через командите на бутона на таблото на колата се подава сигнал, който включва компресора. Той изстрелва електромагнита и така се получава сработването. Не искам да се отвличам с подробни обяснения как се създава налягане в системата, какво правят двата датчика за измерване на темперетурата, пресостата и т.н.

Когато натиснете бутона ЕСО колата влиза в така наречения икономичен режим. Какво означава икономичен? Това означава, че в този момент сработват два датчика един в купето и един на компресора, който следи зададените параметри в темперетурата на климатроника, когато има електронни цифри на дисплея или механични, когато бутоните са с обикновени копчета.

От там нататък всички команди се поемат имено от тези два датчика. Ако карате на дълъг път компресора се включва и изключва през определени интервали и поддържа автоматично темперетурата в купето. Като казвам автоматично означва, че ако колата е с механични бутони е излишно да въртите копчетата за студения въздух. Слагате на макс студено и карате. Същото важи и за климатроника. Така се поддържа една приятна темперетура в купето, която е идеална за вас, а също така щадяща компресора. Повечето от вас даже ще усетят кога колата "придърпва" и кога увеличава мощността при превключването на компресора на автомагистрала с постоянна скорост. Това е защото се губят няколко конски сили, за която си има отделна тема по въпроса.

Разликите от режима ЕСО и снежинката (*) е около два три градуса. При режим (*) компресора също изключва, но на много по-големи интервали.

За това се препоръчва следния режим. Когато е топло и в купето и се е напекло достатъчно много лятото се отварят прозорците в движение за няколко минути. След това затваряте почти до края прозорците и пускате режим (*). След няколко минути затваряте прозорците напълно и карате на снежинката. Още след няколко минути натискате бутона ЕСО за дълъг път.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Boss щом така казваш съгласен съм, аз съм в грешка, а може и да не съм чел достатъчно. Все пак моя компресор не изключва ма ще я закарам на сервиз отново. Само един последен въпрос как се пуска все пак йонизатора, понеже е готина екстра и искам да си я ползвам, и как да разбера дали работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Как не ти изключва компресора? Не разбирам какво точно казваш? Вероятно съдиш по това, че ти се върти шайбата непрекъснато или какво по точно? И зимата ли караш с включен компресор? Той се задейства в режим само когато пуснеш от копчето на таблото. Тогава зацепва и електромагнита. Иначе компресора не работи. Иначе ще сменяме компресори след всяко лято или на на година по два. Същия е принципа и на домашния ти хладилник. Йонизатора сработва при включване на системата. Както казах по-горе не всички коли на Мицубиши с климатик са с този уловител на частици.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като го включа от копчето тръгва и не спира докато не го изключа, искам да кажа че тези интервали за които ти разправяш при мен ги няма. Работи постоянно, докато копчето е включено. Ако ме пипиташ как съм разбрал (понеже много ми е трудно писането с този скапан нет) ще ти кажа, карал съм от Пловдив до София с включен диагностичен уред и записах всичко на лог фаил. Както наи вероятно знаеш има връзка между климатика и ECU-то на двигателя (за да може да компенсира натоварването)и от там гледах постоянно кога е включен климатика, т.е. има го и на лог фаила. А за Йонизатора не работи когато съм само на звездичката, на ЕСО не съм го мерил дали се захранва, та затова попитах.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според моето ръководство йонизаторът е непрекъснато включен.

Цялата система представлява една метална спирална лента (като охлюв) и пред нея една фина метална решетка, която работи под високо напрежение, забравих волтажа, но имаше изрично предупреждение да се внимава.

 

Та именно напрежението към тази метална решетка се изключва автоматично, когато въздухът е влажен (дъжд, мъгла и т.н.) с цел предотвратяване на повреди. Тогава на дисплея започва да мига непрекъснато A/P, като индикация, че е изключен.

 

Това е моята информация от книжката ми :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Събота съм в София предлагам да разкостим една кола. Каквоще кажете. Да наслагаме светодиодчета тук там и да видим какво кога вклюва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше така - компресора на А/С беше зацепен постоянно, на ЕСО - от време на време. Ходих при едно аверче да види климатика, добавихме малко фреон и сега и на не ЕСО режима включва и изключва компресора на интервали. На ЕСО - по-рядко като че ли (усещам го по натоварването на двигателя). Последно - не е климатроник, само клима.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да Ви обясня разликата на един климатик /климатроник.Разликата между тях е, че климатика се управлява с термурегулатор,които е фабрично настроен на определена температура,а при климатроника цялото управление е чрез един датчик които следи температурата.При климатроника сам можеш да си избираш режимите на работа.Компресора включва и изключва в зависимост от температурата в купето.Климатичната инсталация се състои от следните елементи:Компресор,Кондензатор,Филтър-дехидратор-ресивер,дроселиращ елемент/Тернорегулиращ вентил-ТРВ/,Испарител.Има още предпазни елементи в системата като Пресостати за високо и ниско налягане и термична защита на компресора.Йонизатора представлява ток с определена честота и напрежение.Според мен йонизатора се включва с включването на климатика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...