Премини към съдържание

Странна история със задната ламбда сонда (Лансер 1.5)


f18

Препоръчано мнение

Януари ми светна грешка P0141 (О2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2). На няколко пъти я чистих – но след 2-3 запалвания пак си светваше. Направо закарах колата в Балканстар – там ми казаха „задната ламбда сонда за смяна”. Поръчаха ми нова сонда (10 дни доставка). След 10 дни отидох – сложиха ми новата и грешката си изчезна. След 20 дни, ОБАЧЕ, грешката пак си светна. Закарах я пак в Балканстар – след обследване на проблема решиха, че новата сонда е проблемна – и нали е в гаранция – поръчаха ми нова – пак 10 дни доставка. И пак след 10 дни отидох и ми сложиха новата. Като при 2-рото слагане задържаха колата 2 дни (според приемчика – правили проби да са сигурни че всичко е ОК – а пробите трябвало да се правят на студен двигател и т. н.). Взимам колата – и всичко е точно. ОБАЧЕ – след около месец – грешката пак светна. И пак след зачистване – на 2-рото запалване си светва.

От една страна – проблема е като че ли не от ламбда-сондата – щото и след 2 нови сонди има светване. А от друга – след слагането на новата сонда – поне за 20-30 дни нещата са ОК (а колата се кара всеки ден – вярно често на къси разстояния). Не мога да кажа каква точно е марката на новите сонди – за съжаление затрих документите за смяната.

Сблъсквал ли се е някой с подобно нещо – че не знам как точно да процедирам?

По принцип мога да си карам и така – задната ламбда не влияе на нищо съществено. От друга – чек еднжина ми свети постоянно – и така мога да пропусна някоя съществена грешка. От 3-та – така със светещ чек-енджин май няма как да мина на един технически преглед като му дойде времето …

Четох по форумите за някакви заглушители вместо задната сонда (ама те по-скоро се отнасят за случаите на махнат катализатор). Не знам дали е изобщо възможно някакво решение (софтуерно примерно) точно тази грешка да се игнорира и да не ми се показва.

Не знам как точно да отработя случката

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво казват от Балканстар в края на краищата, които са сервизирали проблема толкова време и са взели предполагам един куп пари?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво казват от Балканстар в края на краищата, които са сервизирали проблема толкова време и са взели предполагам един куп пари?!

 

Ами след като светна втория път не съм им се обаждал - искам предварително да си проясня за себе си ситуацията и накъде да движа.

Щото - беше ми споменал приемчика (при 2-рата смяна на въпроса ми ако пак светне какво може да е) - ча ако не е от сондата - можело от блока на управлние да е и "ставало по-сложно"- и не съм сигурен че искам да продължавам в тази посока и да наливам допълнително кинти.

Още повече, че си взех друга кола и това ми е един вид 2-ра кола (по-скоро бащата я кара) и ако се отиграе този проблем - мисля и има хляб в нея поне още 4-5 години (никакви други проблеми не прави).

А се насочих към БС с идеята уж бързо да ми оправят проблема - че хич не ми се виси по разни майстори - времето ми е ценно. Ама куцуз ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сондата има 2 вериги - подгревна и измервателна. От грешката се вижда, че пише Heater Circuit, демек имаш проблем с подгрева. Това е проста верига имаща за цел да загрее максимално бързо сондата след стартиране на двигателя. Трябва да има управляващо реле в кутията с бушоните. Може да го размениш с някое друго съседно реле. Може и да не е това проблема, но не ти коства нищо да провериш.

Друго което можеш да провериш е дали като дадеш на контакт, без да палиш двигателя, сондата започва да се затопля. Няма да ти изгори ръката, дигаш с крика и пипаш с ръка сондата след катализатора.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сондата има 2 вериги - подгревна и измервателна. От грешката се вижда, че пише Heater Circuit, демек имаш проблем с подгрева. Това е проста верига имаща за цел да загрее максимално бързо сондата след стартиране на двигателя. Трябва да има управляващо реле в кутията с бушоните. Може да го размениш с някое друго съседно реле. Може и да не е това проблема, но не ти коства нищо да провериш.

Друго което можеш да провериш е дали като дадеш на контакт, без да палиш двигателя, сондата започва да се затопля. Няма да ти изгори ръката, дигаш с крика и пипаш с ръка сондата след катализатора.

Точно така "Heater Circuit" се отнася за веригата на нагревателя вграден в самата сонда, нагревателя е изработен от константанова жичка навита около измервателния циркониев елемент!

-Но веригата на нагревателя както и управлението на подгрева не е проста работа, проста беше на автомобилите до към 1994-5 година. При тях, след стартиране на двигателя , реле подава постоянно ПЛЮС+ на единия кабел на ламда сондата към който е свързан нагревателя, а врорият кабел, край на нагревателя е постоянно свързан кум маса-. Но само на контакт, без да е стариран мотора, нягревателя не работи!

-При автомобилите след 96-7ма и при всички по съвременни системи, особенно днешните, нагревателя получава плюс след стартиране на двигателя, а минус- получава от двигателния контролер(компютър) директно от мощен драйвер! Драйверът е обикновенно MOSFET транзистор или в някой случаи чип , който подава напрежение на нагревателя импулсно, не постоянно.

Когато стартира двигателя импулсите са начесто и дълги, докато нагревателя не постигне номинална работна температура 300-320 градуса. Конртолера разбира и мери температурата по тока на нагревателя както и по съпротивлението променящо се според температърата, демек следи хистерезица, и когато постигне работна температура, импулсите на вкл.-изкл. напрежение стават по редки и по къси, тоест поддържа температурата в този зададен диапазон! Нагревателя на кислородния сензор-сондата е един вид и температуромер за двигателния контролер. Ако нещо не отговаря(не му харесва) по съпротивление и ток, то той отчита грешка и изключва нагревателя, и сондата остава да се грее само от изходящите газове!

-Та за да се изследва този проблем ще отнеме извесно време, може да се окаже съвсем травиално, примерно занижено напрежение в някой момент, лоши връзки по окабеляването, неподходяща ламбда сонда(доста често не отговарят на тези за OEM вграждане) , но е възможно и проблем в драйвера(транзистора) в двигателния контролер. Просто трябва повече замерване и изследване докато се установи точния причинител на проблема!Но Това не става с четене и триене на грешки, има си други методи и апаратура!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, явно съм се заблудил, защото имам допълнителна широколентова сонда, при която като дадеш на контакт започва да се затопля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P0141 (О2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2)

....подгряването на задната ви сонда е проблемно,верочтно изгоряло.Това може да се провери като откачите куплунга на сондата и замерите съпротивлението на двата еднакви кабела ,които влизат в сондата, те трябва да са черни или сиви...ако съпротивлението му е около до 10 ома ,значи проблема не е в сондата, ако няма съпротивление , значи е изгоряло....тъй като сте сменили вече сондата,вероятно причината не е в нея, а някъде по трасето ЕКУ-Сонда, и трябва да се провери за окъсяване,замасяване и т..н......Има вариант проблема да е софтуерен , тъй като на А класата са имали този проблем доста .....а този мотор се слага и на Мерцедесите....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...