Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Странна история със задната ламбда сонда (Лансер 1.5)


f18

Препоръчано мнение

Януари ми светна грешка P0141 (О2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2). На няколко пъти я чистих – но след 2-3 запалвания пак си светваше. Направо закарах колата в Балканстар – там ми казаха „задната ламбда сонда за смяна”. Поръчаха ми нова сонда (10 дни доставка). След 10 дни отидох – сложиха ми новата и грешката си изчезна. След 20 дни, ОБАЧЕ, грешката пак си светна. Закарах я пак в Балканстар – след обследване на проблема решиха, че новата сонда е проблемна – и нали е в гаранция – поръчаха ми нова – пак 10 дни доставка. И пак след 10 дни отидох и ми сложиха новата. Като при 2-рото слагане задържаха колата 2 дни (според приемчика – правили проби да са сигурни че всичко е ОК – а пробите трябвало да се правят на студен двигател и т. н.). Взимам колата – и всичко е точно. ОБАЧЕ – след около месец – грешката пак светна. И пак след зачистване – на 2-рото запалване си светва.

От една страна – проблема е като че ли не от ламбда-сондата – щото и след 2 нови сонди има светване. А от друга – след слагането на новата сонда – поне за 20-30 дни нещата са ОК (а колата се кара всеки ден – вярно често на къси разстояния). Не мога да кажа каква точно е марката на новите сонди – за съжаление затрих документите за смяната.

Сблъсквал ли се е някой с подобно нещо – че не знам как точно да процедирам?

По принцип мога да си карам и така – задната ламбда не влияе на нищо съществено. От друга – чек еднжина ми свети постоянно – и така мога да пропусна някоя съществена грешка. От 3-та – така със светещ чек-енджин май няма как да мина на един технически преглед като му дойде времето …

Четох по форумите за някакви заглушители вместо задната сонда (ама те по-скоро се отнасят за случаите на махнат катализатор). Не знам дали е изобщо възможно някакво решение (софтуерно примерно) точно тази грешка да се игнорира и да не ми се показва.

Не знам как точно да отработя случката

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво казват от Балканстар в края на краищата, които са сервизирали проблема толкова време и са взели предполагам един куп пари?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво казват от Балканстар в края на краищата, които са сервизирали проблема толкова време и са взели предполагам един куп пари?!

 

Ами след като светна втория път не съм им се обаждал - искам предварително да си проясня за себе си ситуацията и накъде да движа.

Щото - беше ми споменал приемчика (при 2-рата смяна на въпроса ми ако пак светне какво може да е) - ча ако не е от сондата - можело от блока на управлние да е и "ставало по-сложно"- и не съм сигурен че искам да продължавам в тази посока и да наливам допълнително кинти.

Още повече, че си взех друга кола и това ми е един вид 2-ра кола (по-скоро бащата я кара) и ако се отиграе този проблем - мисля и има хляб в нея поне още 4-5 години (никакви други проблеми не прави).

А се насочих към БС с идеята уж бързо да ми оправят проблема - че хич не ми се виси по разни майстори - времето ми е ценно. Ама куцуз ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сондата има 2 вериги - подгревна и измервателна. От грешката се вижда, че пише Heater Circuit, демек имаш проблем с подгрева. Това е проста верига имаща за цел да загрее максимално бързо сондата след стартиране на двигателя. Трябва да има управляващо реле в кутията с бушоните. Може да го размениш с някое друго съседно реле. Може и да не е това проблема, но не ти коства нищо да провериш.

Друго което можеш да провериш е дали като дадеш на контакт, без да палиш двигателя, сондата започва да се затопля. Няма да ти изгори ръката, дигаш с крика и пипаш с ръка сондата след катализатора.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сондата има 2 вериги - подгревна и измервателна. От грешката се вижда, че пише Heater Circuit, демек имаш проблем с подгрева. Това е проста верига имаща за цел да загрее максимално бързо сондата след стартиране на двигателя. Трябва да има управляващо реле в кутията с бушоните. Може да го размениш с някое друго съседно реле. Може и да не е това проблема, но не ти коства нищо да провериш.

Друго което можеш да провериш е дали като дадеш на контакт, без да палиш двигателя, сондата започва да се затопля. Няма да ти изгори ръката, дигаш с крика и пипаш с ръка сондата след катализатора.

Точно така "Heater Circuit" се отнася за веригата на нагревателя вграден в самата сонда, нагревателя е изработен от константанова жичка навита около измервателния циркониев елемент!

-Но веригата на нагревателя както и управлението на подгрева не е проста работа, проста беше на автомобилите до към 1994-5 година. При тях, след стартиране на двигателя , реле подава постоянно ПЛЮС+ на единия кабел на ламда сондата към който е свързан нагревателя, а врорият кабел, край на нагревателя е постоянно свързан кум маса-. Но само на контакт, без да е стариран мотора, нягревателя не работи!

-При автомобилите след 96-7ма и при всички по съвременни системи, особенно днешните, нагревателя получава плюс след стартиране на двигателя, а минус- получава от двигателния контролер(компютър) директно от мощен драйвер! Драйверът е обикновенно MOSFET транзистор или в някой случаи чип , който подава напрежение на нагревателя импулсно, не постоянно.

Когато стартира двигателя импулсите са начесто и дълги, докато нагревателя не постигне номинална работна температура 300-320 градуса. Конртолера разбира и мери температурата по тока на нагревателя както и по съпротивлението променящо се според температърата, демек следи хистерезица, и когато постигне работна температура, импулсите на вкл.-изкл. напрежение стават по редки и по къси, тоест поддържа температурата в този зададен диапазон! Нагревателя на кислородния сензор-сондата е един вид и температуромер за двигателния контролер. Ако нещо не отговаря(не му харесва) по съпротивление и ток, то той отчита грешка и изключва нагревателя, и сондата остава да се грее само от изходящите газове!

-Та за да се изследва този проблем ще отнеме извесно време, може да се окаже съвсем травиално, примерно занижено напрежение в някой момент, лоши връзки по окабеляването, неподходяща ламбда сонда(доста често не отговарят на тези за OEM вграждане) , но е възможно и проблем в драйвера(транзистора) в двигателния контролер. Просто трябва повече замерване и изследване докато се установи точния причинител на проблема!Но Това не става с четене и триене на грешки, има си други методи и апаратура!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок, явно съм се заблудил, защото имам допълнителна широколентова сонда, при която като дадеш на контакт започва да се затопля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

P0141 (О2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2)

....подгряването на задната ви сонда е проблемно,верочтно изгоряло.Това може да се провери като откачите куплунга на сондата и замерите съпротивлението на двата еднакви кабела ,които влизат в сондата, те трябва да са черни или сиви...ако съпротивлението му е около до 10 ома ,значи проблема не е в сондата, ако няма съпротивление , значи е изгоряло....тъй като сте сменили вече сондата,вероятно причината не е в нея, а някъде по трасето ЕКУ-Сонда, и трябва да се провери за окъсяване,замасяване и т..н......Има вариант проблема да е софтуерен , тъй като на А класата са имали този проблем доста .....а този мотор се слага и на Мерцедесите....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...