djidjo75 Публикувано 26 юни 2019 Сподели Публикувано 26 юни 2019 Здравейте колеги. Фен съм на японските автомобили. Имам Лансер 2003-та, 2000 кубика, сега се оглеждам за Грандис за семейна кола. Искам само и единствено бензин с газова уредба, заради разстоянията които ще се кара колата. Има ли някакви детски болести за които трябва да внимавам при огледите? Някъде четох че при каране на газ се вкопават много клапаните и трябвало да се регулират на около 60 хил. Те не са ли като на 4G63 мотора само регулиращи? Колите които са на газ са на доста километри, все пак за това им е монтирана такава. За какво трябва да се оглеждам при огледа? Ще съм ви благодарен ако ме напътите със съвети Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Federal Публикувано 27 юни 2019 Сподели Публикувано 27 юни 2019 Клапаните не са саморегулиращи. На 100к км препоръчително се регулират. На LPG 50-60k.Стържене от ск.кутия( ръчна)! При тръгване на първа е най ясно! Износен лагер на първичния вал. Може да се кара и така. Евтин е, (10-на лв.)но требе отваряне освен, ако не сменяш съединител! Корава кола без изявени дефекти и проблеми! Моторчета на клапи, клемореди и ей такива досадни неща са напълно реални за кола над 10 год. Над 250к км може да се наложи по сериозни ремонти, но няма начин, примерно стартер или генератор да е вечен ПП По горното е за Грандис 2,4 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 28 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 28 юни 2019 Клапаните не са саморегулиращи. На 100к км препоръчително се регулират. На LPG 50-60k.Стържене от ск.кутия( ръчна)! При тръгване на първа е най ясно! Износен лагер на първичния вал. Може да се кара и така. Евтин е, (10-на лв.)но требе отваряне освен, ако не сменяш съединител! Корава кола без изявени дефекти и проблеми! Моторчета на клапи, клемореди и ей такива досадни неща са напълно реални за кола над 10 год. Над 250к км може да се наложи по сериозни ремонти, но няма начин, примерно стартер или генератор да е вечен ПП По горното е за Грандис 2,4 Благодаря за отговора. Минавам средно по 100 километра дневно и ми трябва наистина надеждна кола. Лансера ми е на над 300к км и смея да твърдя, че е в перфектно техническо състояние. Живея в Германия и колата ми трябва ежедневно, не мога да си позволя нито един ден без кола, за това всеки автомобил който съм купил до сега е минал абсолютно пълно обслужване, без каквито и да е компромиси.Масла, ремъци, филтри и водна помпа, окачване и всичко прилежащо към него, изпускателната система от катализатора до последното гърне се подменя задължително. И Грандис-а който ще взема ще мине такъв ремонт, просто ми трябва да може да ме прибере до Бг на лято. За проблемите питах, защото не искам да вземам немска или френска кола и да се поболявам по електроники, дюзи и тем подобни вродени болести. Имам колеги които прекарват по един месец сумарно в годината, я за планово обслужване, я за чистене на грешки. Не съм някой фанатик, не си чистя колата през ден, просто искам колата да ме предвижи от точка А до точка Б без каквито и да е премеждия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 28 юни 2019 Сподели Публикувано 28 юни 2019 Здравей, Мога да споделя от моя опит до момента при изминати около 40хил. безпроблемни километра с въпросния Грандис и дълги пътувания в Европа. Изводите ми са на база личен опит и доста четене по чуждестранни форуми (най-вече американски, тъй като мотора 4g69 е разпространен там).Според мен трябва да се обърне внимание на нещата по-долу при първоначално обслужване на колата и по този начин ще си осигурете надежден автомобил. - Трябва ти ревизия на стартера. Бендикс и прочие или направо нов. Моя личен не е отказал, просто беше профилактиран и работи без проблем. - От съфорумници знам за податливи корминлни накрайници (вътрешни и външни), но според мен това зависи много от начина на шофиране, експлоатация и пътните у-вия.- Направи добро обслужване на ангренажния комплект + водна помпа. Двигателя е с 2 ангренажни ремъка и балансиращи валове, който трябва да бъдат зацепени по процедура.- Слаб първичен лагер на скоростна кутия. При евентуален ремонт, направо сменяш и комплект съединител. Ще разпознаеш дефектиралия лагер лесно.- Ако слагаш АГУ, бъди сигурен че хората са вече слагали на Грандис и са запознати с двигателя. Трябва ти добра допълнителна смазваща система. - Редовен реглаж на клапани - м/у 30-50 хиляди. Трябва да бъде направено по процедура.- Задните спирачни апарати имат склонност към "запичане" и им е нужно правилно смазване на водачи, обезвъдушване и т.н.- Добре позната болежка е проблем с климатичната система. Има доста клипове в интернет. При мен, все още работи добре.- Ако е карана в Германия/Австрия и т.н съм виждал 3 Грандиса включително и моя със скъсани жила за ръчна спирачка. Списъкът не е малък, но нека не забравяме че все пак това са употребявани автомобили. Всичко описано по-горе може да се провери/подменипри първоначално обслужване и при нужда от подмяна/смяна на всичко това няма да излезе кой знае колко, сравнено с други марки, имайки предвид че искате колата да е надеждна. Дано да съм ви помогнал. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 28 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 28 юни 2019 Благодаря за изчерпателния отговор.Да знаете какъв е дерта с балансиращите валове на тези мотори? След 150-200к км почвали да страдат от тях. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 29 юни 2019 Сподели Публикувано 29 юни 2019 За специфичен проблем с балансиращите валове не съм чувал... по-скоро проблемите са следствие от неправилното им зацепване. Има комплекти за премахване на единия балансиращ вал, но не знам до колко е необходимо. Вземете хубав ангренажен комплект и водна помпа и този който ви я монтира трябва да бъде наясно с процедурата и всичко ще е наред Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Federal Публикувано 29 юни 2019 Сподели Публикувано 29 юни 2019 https://youtu.be/nKDziO6pB2AАко разбираш руски, това ще ти помогне. Пича има таксита само от тази марка Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 29 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 29 юни 2019 https://youtu.be/nKDziO6pB2AАко разбираш руски, това ще ти помогне. Пича има таксита само от тази марка Че то има ли Българин който не разбира Руски, при положение че беше задължителен в училище? Изгледал съм всичките клипове в Тубата като се надявам да съм добил някаква представа какво трябва да гледам. Благодаря ви за помощта, имам няколко термина за огледи и ще видим дали ще има с какво да се похваля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 30 юни 2019 Автор Сподели Публикувано 30 юни 2019 Колата е на лице вече. Днес се убих от път, от единия край на Германия до другия. Колата е 2005-та с газ, което беше и условието ми на търсене. И тука идва следващия въпрос, знаете ли какво масло се налива в казанчето за газовото и за колко време му стига един литър масло? Не мога да кача снимки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Санди81 Публикувано 1 юли 2019 Сподели Публикувано 1 юли 2019 (редакция) Здравейте пичове, извинявам се много но като пуснах тема за проблем със скоростите защо никой не ме светна че има някакъв си лагер който е проблемен, нали обменяме опит, това ми е първата японска машинка и очаквах малко помощ, недай си боже да попитам за компютъра няма и да получа явно информация, DJ Tymbi единствено пое инициатива да помогне, може би се налага да се обръщам само към него,в Volkswagen форума не съм имал такова мълчание, не искам да обидя никой но не е нормално според мен, вземи кола после питай и ще чуеш мълчание. Редактирано 1 юли 2019 от Санди81 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 2 юли 2019 Сподели Публикувано 2 юли 2019 За съжаление напоследък е така... И аз чакам отговор в една друга тема от 4 дни вече. И гледам да се оправям доколкото е възможно сам. Може би сезонът е причината. Или просто никой няма проблеми и си кара колата, а не мисли за ремонти Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 2 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 2 юли 2019 Според мен японските автомобили не са чак толкова разпространени като немските например, и от там идва по-малката посещаемост на форума. Иначе и аз още не съм си отговорил на въпроса какво масло трябва да наливам в казанчето за клапаните. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 2 юли 2019 Сподели Публикувано 2 юли 2019 http://www.jlm.bg/bg/items/show/Avtogaz-i-metan/JLM-Valve-Saver-Fluid-1L/2/41 Това ще ти свърши работа. Отзивите са добри. Гледам че не си в България, така че трябва да е достъпно и по другите държави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 3 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 3 юли 2019 ://www.jlm.bg/bg...r-Fluid-1L/2/41 Това ще ти свърши работа. Отзивите са добри. Гледам че не си в България, така че трябва да е достъпно и по другите държави. Благодаря, намерих го и тука, ще ми свърши перфектно работа. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 7 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 7 юли 2019 Здравейте колеги. Излезе и първия проблем на автомобила. Светна ми чека, имам OBD2 ELM 327 , но не знайно защо не може да се свърже с компа на колата. Сега не знам дали да си поръчвам директно две ламдасонди и да ги сменя или да изчакам още месец и да видя дали в Бг ще успеят в сервиза да се вържат с компа и да изчистят грешката? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vcolt Публикувано 7 юли 2019 Сподели Публикувано 7 юли 2019 (редакция) Здравейте колеги. Излезе и първия проблем на автомобила. Светна ми чека, имам OBD2 ELM 327 , но не знайно защо не може да се свърже с компа на колата. Сега не знам дали да си поръчвам директно две ламдасонди и да ги сменя или да изчакам още месец и да видя дали в Бг ще успеят в сервиза да се вържат с компа и да изчистят грешката? То по OВD2 са няколко протокола и може точно тоя на Грандиса да не се поддържа от устройството. Иначе ако е някоя от сондите само с чистене на грешка няма да се оправи, ще светне пак, пък след смяната на сондата трябва да се изчисти грешката, т.е. трябва си диагностиката. ПП Може с мултицет да се проверят сондите. Откача се конектора и се гледа за съпротивление за двете черни и за другите. Редактирано 7 юли 2019 от vcolt Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 7 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 7 юли 2019 То по OВD2 са няколко протокола и може точно тоя на Грандиса да не се поддържа от устройството. Иначе ако е някоя от сондите само с чистене на грешка няма да се оправи, ще светне пак, пък след смяната на сондата трябва да се изчисти грешката, т.е. трябва си диагностиката. Ясно, ще изчакам до отпуската, че тука малко калпава системата, хем се чака доста време, хем с неизвестен резултат. Да препоръчате нещо с което да мога да чета и чистя грешките, но за Грандис специално? Странното, е че с OBD-то си влизам в Лансера и си чистя спокойно грешката на чека. Там ми се появява регулярно макар да съм сменил и двете сонди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vcolt Публикувано 7 юли 2019 Сподели Публикувано 7 юли 2019 Ясно, ще изчакам до отпуската, че тука малко калпава системата, хем се чака доста време, хем с неизвестен резултат. Да препоръчате нещо с което да мога да чета и чистя грешките, но за Грандис специално? Странното, е че с OBD-то си влизам в Лансера и си чистя спокойно грешката на чека. Там ми се появява регулярно макар да съм сменил и двете сонди. Протоколът е ISO-9141 (това само за бензиновите двигатели), устройство което го поддържа, би трябвало да може да чете и чисти грешки. Аз си взех някакво по-общо, че да мога и на Колта ми да го ползвам, който е с CAN, та специално за Грандис нямам поглед. Иначе сондите на Грандиса са 4, две преди катализатора и две след, а в ръководството 13А-391 е описано как се проверяват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 7 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 7 юли 2019 (редакция) Протоколът е ISO-9141 (това само за бензиновите двигатели), устройство което го поддържа, би трябвало да може да чете и чисти грешки. Аз си взех някакво по-общо, че да мога и на Колта ми да го ползвам, който е с CAN, та специално за Грандис нямам поглед. Иначе сондите на Грандиса са 4, две преди катализатора и две след, а в ръководството 13А-391 е описано как се проверяват. Благодаря за отговора. Сега проверих, ОВД-то ми поддържа протокола, прави опити да се свърже по 46 протокола което отнема повече от 30 минути, свързва се по ELM, но не може да се свържи по ECU. Проблема е някъде по-на дълбоко, но не ми се заиграва, че да не се наиграя. Ще го лекувам в БГ. Редактирано 7 юли 2019 от djidjo75 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 7 юли 2019 Сподели Публикувано 7 юли 2019 Абе нов автомобил, би трябвало да се свърже по ОБД. Оня ден един познат с Пинин ми се обади че нещо не върви като хората. Имах под ръка OBD2 ELM 327 с bluetooth, закачи от раз, че и показа грешката - липса на искра към 3-ти цилиндър. При вадена на бобината и свеща - всичко клеясало. Ама на моя Вагон такива ОБД-та не минават. Много си играх - само Mut-Scaner и EvoScan пдкарах. С Vag-com интерфейс.А ламбда сонда е зор да се провери дали работи коректно. С мултицет абсурд. С цифров осцилоскоп може и да се види дали клати коректно, ама ако е станала ленива няма как да се хване лесно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 8 юли 2019 Сподели Публикувано 8 юли 2019 Ясно, ще изчакам до отпуската, че тука малко калпава системата, хем се чака доста време, хем с неизвестен резултат. Да препоръчате нещо с което да мога да чета и чистя грешките, но за Грандис специално? Странното, е че с OBD-то си влизам в Лансера и си чистя спокойно грешката на чека. Там ми се появява регулярно макар да съм сменил и двете сонди. Сменяй ламбдите, не разчитай на чистене на грешки. Правят проблем с подгревния елемент и колкото да чистиш грешки винаги ще свети. Купувай сонди само на Denso.Смяната е лесна, всеки ще може да го изпълни. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 8 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 8 юли 2019 И четерите еднакви ли са че така ги намирам или имат разлика? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vcolt Публикувано 8 юли 2019 Сподели Публикувано 8 юли 2019 "Универсални" за предкатализатор са DOX-0113, за след са DOX-0109 - със сплайсване на кабели и си ползваш конекторите от старите, има и някакви DirectFit, които не съм ги виждал в наличности тука.За тия пред катализатора има топлинен щит и вложка шестограм 22 рязана за кабелите ще е от полза. Иначе ако успееш да укажеш на диагностиката кои протоколи да пробва, може и да стане, моята също малко се лигави, включвам в порта, давам на контакт, пускам да чете и не иска, изключвам, давам пак контакт, пускам пак да чете и се връзва. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 11 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 11 юли 2019 Добър вечер. Отново въпрос за нашите возила. запознати ли сте как точно се захваща този вид багажник на Грандис без рейки на покрива?https://www.ebay.de/itm/THROUGH-PAIR-OF-ALUMINIUM-ROOF-BARS-119-CM-WHISPBAR-MITSUBISHI-GRANDIS-RAI/352437834278?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_Във момента съм с багажник който с една скоба се хваща през трегера, но тази скоба се вижда и малко ме дразни.И още един въпрос относно спирачната течност. Колко течност събира цялата система, поръчах от тази два литра и се надявам да ми стигнат за смяната и.https://www.ebay.de/itm/2x1L-LITER-CASTROL-REACT-PERFORMANCE-DOT-4-BREMSFL%C3%9CSSIGKEIT-BRAKE-FLUID-32490093/401449839907?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649Само тя ми липсва и съм готов със събирането на всички течности необходими за пълна подмяна, скоростна кутия, хидравлика, двигател, антифриз и спирачна течност.Смятам, че подмяната на автомобил 2-ра употреба е абсолютно необходимо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 18 юли 2019 Автор Сподели Публикувано 18 юли 2019 Здравейте, знаете ли дали ключът който е за заключване на колата има някакъв чип за запалване или някаква друга защита против кражба? Понеже купих колата само с един ключ си купих втори и смятам в България да ми го направят, като не ме бърка дали ще заключва от дистанционното или не. Но ме бърка ако ми го направят и отключа колата, но не мога да я запаля. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.