Премини към съдържание

Eclipse 2g индикация за масло


Препоръчано мнение

Здравейте! От известно време на сам ми свети жълтата лампа за маслото. Отначало светваше само при продължително движение на скорост, сега обаче на студен двигател свети когато си поиска а на топъл си е както преди, скорост - дълъг участък. Колата е с масло 10W40 motul на 600-700 км. Двигателя е 4g63 атмосферен на 290 000 км. Въпросите ми са два и моля само за кадърни отговори. 1. това може ли да се счита като неподходящ вискозитет на маслото в двигателя? 2. Може ли при условие че показателя на температурата на маслото не дава големи амплитуди, проблема да е във филтър, помпа или датчик?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А и още нещо се сетих, алтернатора ми зарежда на 14.7 без промяна в различните обороти, може ли да ми претика акумулатора

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...това може ли да се счита като неподходящ вискозитет на маслото в двигателя?

 

Здравей колега,

Вискозитетния клас SAE 10W-40 е един от многото позволени. Това което още трябва да се вземе в предвид е смазочната норма поддържана от маслото. За щастие тя се поддържа не само от това масло, а от което и друго модерно на пазара. Това е така, защото двигателя ти изисква остарял и отпаднал стандарт от 1988г, а високите класове масло могат да поддържат бензинова защита от 2017. Какъв ти е стила на каране, как експлоатираш колата и имаш ли датчик за температурата на маслото да споделиш, при работна температура какви стойности виждаш?

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

 

Само да вмъкна, че датчикът на таблото всъщност показва налягане на маслото, а не температура.

 

По принцип (на загрял двигател) къде горе долу ти стои тази стрелка? Всеки път като светне лампичката, има ли промяна в позицията на стрелката, или не?

 

Най-простото, за което мога да се сетя, е лош/губещ се контакт на датчика за налягане долу където е свързан към филтърната камера. Би трябвало да е жълта на цвят. Погледни дали е в ред, ако трябва я зачисти леко с финна шкурка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата се кара пенсионерската. От някакъв удар се е изкривило желязо което на пръв поглед е свързано с теглича и при отпускане на газта от високи обороти ролката на алтернатора упира в него, до отстраняване на този проблем я карам до 2500 оборота. До температурата на водата в двигателя има показател за масло, което явно ме е заблудило че показва температура а не налягане. Обаче стрелката му не дава големи амплитуди. Механик съм и мисля че за двигател е в нормите. Проклетата аларма е жълта до показателя за късите фарове и също моренцето под чайника ме е заблудило. Ще пробвам да зачистя буксата с някаква шкурка. Стискам палци да е тя. Но светне ли лампата стрелката си е долу, смисъл независимо е.

Редактирано от Виктор японеца
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчвам ти за целогодишно каране да намериш и сложиш масло отговарящо едновремено на 3-те показателя:

1. SAE 5W-30

2. ACEA A3/B4

3. API SN

 

Тази комбинация ти гарантира, че двигателя ще получи максимална защита. Избора на марка масло оставям на теб.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на двама ви за отзивчивостта. Ще взема под внимание казаното от вас и се надяваме че за напред ще пиша само похвали :)

Успехи!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При 2G лампата на маслото е само за нивото му.Вариантите са два: или няма достатъчно масло, или просто датчика не дава добър контакт(намира се на картера точно под централната ролка на ремъците).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Има ли проблем,двигател на 220 000 км. Да му се налее масло 5w30 ???

Става въпрос за 4g63 2 генерация.

Редактирано от power4oo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами и мен това масло ми препоръчаха ама аз да ти кажа си ползвам 10 W 40 Castrol и нямам проблем с маслото.

При мен проблема е както каза dimitar tsonev беше при датчика даваше лоша връзка.

Пробвах и 10 W 40 Eneos не видях спад в нивото му за 8000 км.

Колегата Svetliof препоръча следното:

"Препоръчвам ти за целогодишно каране да намериш и сложиш масло отговарящо едновременно на 3-те показателя:

1. SAE 5W-30

2. ACEA A3/B4

3. API SN

 

Тази комбинация ти гарантира, че двигателя ще получи максимална защита. Избора на марка масло оставям на теб.

Поздрави"

Според мен пробвай. 220 000 км не са малко и двигателя вече работи по др начин заради няколкото вида износване на камерите, буталата и сегментите.

Пожелавам ти успех. Пиши какви са ти впечатленията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 5W30 въобще не ти препоръчвам да слагаш...

Причини:

1.Най-важното според мен, тепърва идва лято, температурите на маслото почват да се качват доста, а и ако я ръчкаш, съвсем... Тогава маслото губи смазочните си свойства. Теоретично всяко масло, производителя го дава с различна Тмакс и Т на димене, но на практика 90% от маслата от един вискозитет имам еднакви Тмакс. Разгледай двете таблици и си прави изводи.

 

графика1

 

графика2

 

2.Двигателя е прекалено стар за масло с този вискозитет, хлабините, които са зададени от конструкторите му, са в пъти по-големи, от тези на модерните ДВГ, за които препоръчват такъв вид масла.

 

3.Километрите не са хич малко, които са навъртени на автомобила ти и ще го гори, ще трака и т.н.

Личен пример: Миналата пролет сложих Мотул пълна синт. 5W40 и още със първия старт колата работеше като трактор.(моя двигател беше тогава на няма и 15хил.км след пълен основен ремонт) Всеки ден шумеше все повече и повече, и след 1000км го изхвърлих.(не изключвам и маслото да е менте)

 

Аз лично сега карам с Енеос 10в40 пълна синт. :help: и съм на 9к км, но не съм доволен... на 8к проверявах последно, имах изгорено около 2-300мл(по принцип и капка не ми мърда с други...) Освен това след 5к км, колата стана много шумна, студен стар го оценявам от 1 до 10, на -1... докато не стигне 40гр. не спират да тракат повдигачите...

 

Препоръчвам ти да следваш указанията на колегата @svetliof и няма да имаш грижи. :mitsu-smiley:

 

Май малко се отплеснах... сега в други ден му наливам маслото, от което съм адски доволен Гранвил 10в60 и си свиркам... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 5W30 въобще не ти препоръчвам да слагаш...

Причини:

1.Най-важното според мен, тепърва идва лято, температурите на маслото почват да се качват доста, а и ако я ръчкаш, съвсем... Тогава маслото губи смазочните си свойства. Теоретично всяко масло, производителя го дава с различна Тмакс и Т на димене, но на практика 90% от маслата от един вискозитет имам еднакви Тмакс. Разгледай двете таблици и си прави изводи.

 

графика1

 

графика2

 

2.Двигателя е прекалено стар за масло с този вискозитет, хлабините, които са зададени от конструкторите му, са в пъти по-големи, от тези на модерните ДВГ, за които препоръчват такъв вид масла.

 

3.Километрите не са хич малко, които са навъртени на автомобила ти и ще го гори, ще трака и т.н.

Личен пример: Миналата пролет сложих Мотул пълна синт. 5W40 и още със първия старт колата работеше като трактор.(моя двигател беше тогава на няма и 15хил.км след пълен основен ремонт) Всеки ден шумеше все повече и повече, и след 1000км го изхвърлих.(не изключвам и маслото да е менте)

 

Аз лично сега карам с Енеос 10в40 пълна синт. :help: и съм на 9к км, но не съм доволен... на 8к проверявах последно, имах изгорено около 2-300мл(по принцип и капка не ми мърда с други...) Освен това след 5к км, колата стана много шумна, студен стар го оценявам от 1 до 10, на -1... докато не стигне 40гр. не спират да тракат повдигачите...

 

Препоръчвам ти да следваш указанията на колегата @svetliof и няма да имаш грижи. :mitsu-smiley:

 

Май малко се отплеснах... сега в други ден му наливам маслото, от което съм адски доволен Гранвил 10в60 и си свиркам... :D

 

Нещо ,не мога да разбера? Същия колега svetliof препоръчва това масло 5 w30 ,за което попитах .Вие казвате да не наливам това масло,а в същото време да следвам неговите указания ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, моя грешка, не съм видял, че колегата е конкретизирал вискозитет...

 

Исках да цитирам спецификациите само:

"2. ACEA A3/B4

3. API SN"

Като ще си позволя да добавя и "API SM"

 

А вискозитета оставям ти да си избереш от таблицата. Относно марка, ако нямаш доверен дистрибутор, по-добре не се хвърляй на известните марки(повечето са менте, дори и цената да им е висока) и си харесай някое по-малко известно, което шанса да е бутилирано в "гаража на бай Иван" е минимален.

Не искам да рекламирам което и да е масло, но наистина съм доволен от Гранвил, карал съм и с 10в40 полусинт., също нямам оплаквания... а от масовите марки оставам все по-разочарован...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До сега съм карал с Мотул 10w40 и 5w40,и се чудя дали да пробвам с 5w30.За това попитах дали ще е проблем за 4g63 на 220 000 км. Да му налея 5w30?

 

Бих искал да изкажа отново мнение на така зададения въпрос: Ако двигателя е технически изправен и желаеш той да е още по-еластичен и податлив, да, можеш да му сложиш SAE 5W-30.

 

Горната Графика1 подадена от колегата BikerBoyy я считам за ориентировъчна. Тя не се отнася в никакъв случай за всеки един двигател на пазара, на Mitsubishi или на която и да е друга марка. Един бърз поглед в нея открива "разликите". Забележете вискозитетния клас SAE 0W-30. Първия ред е от -30С до +25С, а втория отново за SAE 0W-30 e от -25С до +40С. Кое е вярното? Недоразуменията не свършат до тук вътре. Правилният подход в случая е да се видят конкретните изискванията на Mitsubishi за този двигател. А те са:

 

OEM recommendation

From -25 to 40 API: SG SAE 10W-30

Above -25 API: SG SAE 10W-40

Above -25 API: SG SAE 10W-50

Above -15 API: SG SAE 15W-40

Above -15 API: SG SAE 15W-50

Above -10 API: SG SAE 20W-40

Above -10 API: SG SAE 20W-50

Below 20 API: SG SAE 5W-40

Below 10 API: SG SAE 5W-30

 

От тях генерално се виждат 2 неща:

1. Изискване за минимална смазочна норма API SG важеща 1988-1992г. Ако сложим масло по последната към момента API SN, то тя надвишава всички предходни: SM/SL/SJ/SH/SG

2. Вискозитетен клас. Тук за целогодишна употреба най-се вписва SAE 10W-30. То има фиксирани граници от -25С до +40С. Конкретно по-надолу за SAE 5W-30 препоръките трябва да се тълкуват така: Ако трайно околната температура е под +10С и надолу, използвайте SAE 5W-30.

 

Ако Mitsubishi Motors Corporation бе направила доразгърната таблица с вискозитетните класове, трябваше за SAE 5W-30 да подаде че е от -(неизвестна температура но по-ниска от -25С) до +40С, както е на SAE 10W-30. Защото когато двигателя загрее до работна температура и имаше изкуствен интелект, то нямаше да може да познае със SAE 5W-30 или SAE 10W-30 е обслужен, защото 2-та вискозитетни класове са от летния SAE 30 вискозитетн клас. Не напразно с грижа към възела препоръчах ако се слага SAE 5W-30 (и намаляме вискозитетния клас от SAE 10W-40, 5W-40 и надолу), да си спрем вниманието на ACEA A3/B4 категорията. Тя гарантира HTHS > 3.5, и конематичният вискозитет на масло SAE 5W-30, ACEA A3/B4 при 100С ще е приблизително 12 cSt. Ако намерим нисковискозно SAE 5W-30 по ACEA A5/B5, можем да слезнем и до около 10cSt, но не е препоръчително, заради предполагаемите хлабини. Т.е. спираме си вниманието на SAE 5W-30 с възможно най-висок кинемтичен вискозитет при 100С. Подплатено с американският API SN, осигуряваме и смазочната норма изисквана от производителя. Парадокс се явява факта, че вискозитетните класове SAE 30 (9,3-12,5 cSt) и SAE 40 (12,5-16,3 cSt) имат дефинирани граници в SAE J 300 на кинем.вискозитет при 100С. Т.е. ако на теория намерим SAE 5W-30 с 12,5 cSt и едно SAE 5W-40/10W-40 отново с 12,5 cSt, тогава какво? SAE xxW-30 или xxW-40 масло използваме? Обикновено маслата от xxW-40 имат кинем. вискозитет при 100С около 14-15 cSt. Веднъж обслужен двигателя със SAE 5W-30 дори и с 12 cSt и му се усети еластичността и поведението (при технически изправен двигател и позволен такъв вискозитетен клас), няма да си помислите да се връщате към по-вискозни масла. Имам впечатления на двигател Mitsubishi който ползваше преди SAE 5W-30 с 12Cst, сега друго SAE 5W-30 с 11,2 cSt, като за периода изминава 25 км повече. Удобно ли е с още 1 ден да отложиш отиването на бензиностанция? Това се получава след прецизно намаляване вискозитета на маслото и вдигане качеството на формулата.

 

Но всеки собственик с грижа към автомобила който притежава, решава каква смазочна защита да му осигури. В конкретния случай за Ecplispe са позволени множество вискозитени класове, от които може да се избира в зависимост от стила на каране и техническо състояние на двигателя. И при използването на SAE 5W-30 с 12 cSt има любопитен факт. Аз използвам такъв вискозитет, но дефакто в работна температура маслото държи поведение като SAE 5W-40. Как? моя пост N:67

 

Дали SAE 5W-30 е масло с прекалено нисък вискозитет, ще кажа една интересна подробност. Марка автомобил (различен от Mitsubishi) за бензиновите си двигатели си от 2002г насам се препоръчат множество масла, измежду които и SAE 0W-20. Над 90 % от собствениците в тамошният форум не само го ползват, ами и се натискат двигателите им да карат с такъв вискозитет. Това е друга крайност, но те си знаят.

 

Както и да е. Надявам се по-нагоре да отговорих изчерпателно за SAE 5W-30. Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много изчерпателен отговор относно теоретичните свойства на 5W30, БРАВО за което. :drinks:

 

Съгласен съм с подробния анализ на конкретния вискозитет, но това го приемам като данни в лабораторни условия.

 

Въпроса ми е какво се случва на практика? Ако да кажем вашият мотор е 1.3 с ~90кс и ~120Nm, може ли да се съпостави той с мотор 2.0 140кс и 180Нм, дали натоварванията, респ. нуждата от по-добро смазване, са еднакви? Друго, дали някой, освен измервателните уреди, би усетил разлика в динамиката на мотор 2.0 спрямо два вискозитета масло(не говоря за 0W20 спрямо 10W60, а за близки по виск. масла)? При вашият случай, най-вероятно има разлика, защото говорим за малолитражен автомобил.

Както споменахте, маслото трябва да се подбере и според стила на каране и състоянието на ДВГ, освен темп. диапазон, в което има оптимални свойства. Оттук идва и въпроса, какво се случва след 100 градуса с 5W30, понеже в графиките повечето изпитвания се правят до тази температура. Но в работен режим, колата спокойно може да стигне над тези граници, тогава какво е cSt на 5W30 и как това ще съхрани двигателя от прекомерно износване? Дали ще имаме достатъчно налягане на помпата при вискозитет, клонящ около 0-3cSt, и как това ще обере луфтове на 25годишна кола(спортен еклипс на 220х.км, на който съдбата му е да го карат младежи предимно около 7500об/м :drive: :D ) ?

 

Да кажем, че в градски условия това е практически непостижимо, освен ако колата не е служебна и не се гаси от сутрин до вечер, НО пример: идва лято, палим си Еклипса и тръгваме за морето, магистрала, пътища, дал господ(бате Бо.ко :D ) и си перем на круиз със 130км/ч на около 3700об./м при темп. на въздуха 35гр., и така около 4 часа ... :plane: До колко ли градуса ще стигне което и да е масло, не само 5W30 ? Аз лично нямам уред за измерване в колата, може да каже някой колега, който има... :drinks:

И последно, това увеличение в пробега с 25км, говорим за пробег от 100км или за един резервоар? Лично според мен това е съвкупност от субективни фактори...

 

Обобщено искам да кажа, че всеки сам прави своя избор какво да предпочете, по-нисък разход... или ремонта на ДВГ(рано или късно), защото "безплатен обяд няма".

Хората на запад, и производители се бият, че могат да карат с все по-тънки масла, но всичко е продиктувано от екологичните норми и маркетингови стратегии за по-нисък разход. На практика средностатистическия европеец може да си позволи чисто нова кола от магазина на всеки 5г., което е точно и времето, в което му изтича гаранцията(или определени км). Човека си кара с възможно най-икономичното масло и не му пука ще счупи ли мотор или не, защото гаранцията му го покрива и в същото време той плаща по-малко на "колонката"... Българина е друга "бира" :first:

Аз правя моя избор към максимално защитаващото масло откъм характеристика, вместо да спестя някоя стотинка за бензин(то така или иначе дали ще давам по 120 или 118.46лв на месец за бензин, е все тая...)

 

И последно искам да подчертая, че НЕ се ЗАЯЖДАМ, а просто искам да коментираме и на практика какво се случва.

Поздрави!

:rulez: :drinks:

 

П.П. колега power4oo, моля да споделиш впечатленията си, след като поставиш конкретно масло. :)

Редактирано от BikerBoyy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SAE 5W-30 и 10W-30 са широко разпространени вискозитетни класове. Ако вземем например турбинираният вариант на Eclipse 2G за USA дори и за 210 к.с. двигателите, препоръките са дори изрично за никовискозни масла с около 10 cSt. Моля забележи, че производителя не препоръчва никакви други вискозитетни класове. Кой двигател би бил натоварен повече в механично и топлинно отношение, европейският атмосферен, или турбинираният за USA? Предполагам вторият. Поздрави.

 

Mitsubishi (USA / CAN), Eclipse, Eclipse 2.0T 2WD, 1995-1999

 

Engine 4G63T (DOHC)

Petrol, 4-stroke, 4 cylinder, Line, 4 valves/cyl, Turbo Intercooler, liquid cooled

Cylinder capacity: 1997 cc

Power output: 210 HP/160 kW at 6500 RPM

Capacity

4.3 liter

+ oil cooler: 4.4 liter

Filter capacity: 0.3 liter

 

OEM recommendation

Above -23 API: SJ-EC SAE 10W-30

Below 16 API: SJ-EC SAE 5W-30

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Над -23°C и под 16°C"

 

Това мисля не е подходящо при летните условия тук.

Както казах, на теория всичко е така, всеки, който има желание, може да го прочете в гугъл. Идеята на моите постове е какво се случва на практика...

Мисля, че много може да се коментира по темата, но май няма смисъл...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...