GALANT Публикувано 27 юли 2007 Сподели Публикувано 27 юли 2007 С интерес прочетох всички мнения в темата "Подполковник Костов". Много пътувам из страната и винаги с включени къси светлини. Прява го за да ме виждат дори когато навът е ярко слънце. Ако не карате на фарове през деня, просто обърнете внимание как виждате идващите срещу вас коли когато са със или без светлини. Направете сами изводите и съм сигурен , че винаги ще карате на фарове. Впрочем, мисля, че карането на фарове извън населените места трябва да бъде ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Превърнете шофирането в удоволствие- колите ни го заслужават. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iNFECTED Публикувано 27 юли 2007 Сподели Публикувано 27 юли 2007 Винаги съм карал на фарове Особено на извънградско ;) :rulez: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cop Публикувано 28 юли 2007 Сподели Публикувано 28 юли 2007 И аз споделям мнението на "GALANT" :good: За предпочитане е да се пуснат фаровете особенно на извънградско ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andy_a Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 И аз съм "ЗА" карането на фарове, особено на дълъг път и през лятото, когато силният контраст между осветени и сенчести места много силно маскира превозните средства. Мисля, че производителите на автомобили трябва да се замислят в тази насока и да въведат специални светлини, които могат да са по-икономични, но достатъчно ярки, за да се запази ефекта от подобрената видимост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bate_pleven Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 Четох една статистика, че при включени светлини през светлата част от деня намалява рисковете от ПТП с 70%, така че и аз съм ЗА да се кара на фарове :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 И аз съм "ЗА" карането на фарове, особено на дълъг път и през лятото, когато силният контраст между осветени и сенчести места много силно маскира превозните средства.... :mitsu-smiley: Това е най-смисленото обяснение, което съм чувал за причината да се кара на фарове през светлата част на деня. Иначе никога не бих карал на фарове, особено когато и слънцето е силно. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HrSt Публикувано 30 юли 2007 Сподели Публикувано 30 юли 2007 една от любимите ми реклами се намира на изхода на пазарджик в посока пловдив. тя е на osram и гласи /цитирам по памет/: "включете светлините. спясяват живот". извън града - винаги на фарове! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hellson Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 аз щом съм в колата, винаги фаровете ми са включени, извън града, във града няма значение Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 една от любимите ми реклами се намира на изхода на пазарджик в посока пловдив. тя е на osram и гласи /цитирам по памет/: "включете светлините. спясяват живот". извън града - винаги на фарове!Колега, аз мисля че повечето водачи използват светнати фаровете през деня като извинение да изпреварват безразсъдно ипринуждават другите да им дават път. Ако ситуацията по пътищата беше нормална, нямаше да има нужда да 'светиш' за да бъдеш забелязан. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shades Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 Като човек, на когото се налага да пътува много съм с две ръце за ползването на светлини при движение извън града. Безспорно е предимството, особенно, както каза колегата при "шарени" участъци, т.е. редуване на много светли със сенчести. От друга страна си има и малко минуси (леко повишен разход заради постоянното потребление на крушките, особенно при включени климатик, музика и т.н., по-бързо износване на крушките, което като цяло не е много висок разход), които лично при мен надделяват в града, където карам само на габаритни светлини. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 ...............особенно, както каза колегата при "шарени" участъци, т.е. редуване на много светли със сенчести...... :mitsu-smiley: И аз казах, че това е единствената причина за да карам на фарове. Иначе никога не бих включил светлините, нито в града нито извън него. Много мразя на слънчево време някой допълнително да ми блести в очите насреща или пък в огледалото. Ако всеки си кара в лентата и изпреварва правилно фарове няма да са нужни през деня. Единствено се съгласявам, че на сенчести места трябват светлини. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 :mitsu-smiley: И аз казах, че това е единствената причина за да карам на фарове. Иначе никога не бих включил светлините, нито в града нито извън него. Много мразя на слънчево време някой допълнително да ми блести в очите насреща или пък в огледалото. Ако всеки си кара в лентата и изпреварва правилно фарове няма да са нужни през деня. Единствено се съгласявам, че на сенчести места трябват светлини. :mitsu-smiley: Аз съм твърдо за фаровете. Веднъж завивах в един завой и слънцето така ме заслепи напълно, че само виждах черно пред мен, а завоят беше труден. На практика завих по мисловна траектория, но си спомням че виждах две светещи точки на фаровете на колата срещу мен и това много ми помогна! Друг проблем е че когато всички карат с фарове, свикваме да виждаме фаровете а не колите, и ако някой си ги забрави... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jolly_roger Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 .....Веднъж завивах в един завой и слънцето така ме заслепи напълно, че само виждах черно пред мен, а завоят беше труден. :mitsu-smiley: :rolleyes: А защо си гледал в небето докато завиваш :icon_blush: ? Шегувам се. Случват се и такива ситуации и човек трябва да е предпазлив, защото и цял живот да внимава, една единствена такава случка може да е фатална. Имам предвид, че трябва да разчитате на себе си, а не на фаровете на насрещно движещите се. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 :mitsu-smiley: :rolleyes: А защо си гледал в небето докато завиваш :icon_blush: ? Шегувам се. Случват се и такива ситуации и човек трябва да е предпазлив, защото и цял живот да внимава, една единствена такава случка може да е фатална. Имам предвид, че трябва да разчитате на себе си, а не на фаровете на насрещно движещите се. :mitsu-smiley: Напред си гледах. Обаче това е малко нависоко в планина и на залез слънцето си свети срещу завоя. Много е силно, а очите имат нужда няколко секунди да настроят блендата В рамките на 2-3 секунди при директно гледане на слънце просто няма как, мисля че не съм само аз така! Обаче двете точки се виждаха идеално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vevas Публикувано 31 юли 2007 Сподели Публикувано 31 юли 2007 когато карате на дълъг път, та дори и той да е прав, когато видиш две коли в двете противополжни ленти за движение в далечината не може да се разбере дали едната изпреварва другата или се разминават. В този случай, ако пред вас има кола, която искате да изпреварите, няма да сте сигурни дали да го направите или не, ако обаче колите са със светнати фарове, в далечината ще се вижда дали идва срещу вас едната от колите или пък и двете карат във вашата посока, т.е. едната изпреварва другата и тогава вие ще бъдете вече сигурен, че може спокойно да изпреварите бавната кола или камион пред вас. Това ми се е случвало на дълъг път и от тогава на дълъг път включвам светлините, за да предпазя себе си и за сигурност на другите. А и това, че в светлосенките не се вижда добре е също голяма причина, поради която използвам светлините през деня. И случки със светлосенки съм имал. Та накрая аз съм "ЗА" да се използват светлините на дълъг път. :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 3 август 2007 Сподели Публикувано 3 август 2007 Определено да се използват фаровете за през деня и то най вече за извън градско движение е голям плюс. В това забързано и натоварено ежедневие много често без да искаме неумишлено си отклоняваме вниманието от пътя, и ако колите с които се разминаваме са с включени светлини то възможноста да ги забелязваме навреме е много по голяма - дори и при раздвоено и разтроено внимание. Така че защо да не увеличим възможноста да бъдем забелязвани, използвайки фаровете си. Все пак сигурноста на пътя зависи от всички участници в движението. А парадокси какви ли не има. Сещам се за един случай - пътувам от Бургас за София преди две години, времето е есента ранен следобед и валеше /силно намалена видимост/. Някъде към Сливен беше интересното и много неприятно преживяване - дълго време карах зад един камион прицеп, чистачките на най бързата позиция, тръгвам да го изпреварвам на права отсечка и уж без насрещно движение но.... тъкмо бях стигнал почти до средата на камиона и изведнъж от цялата мъглявина от разбити водни пръски изплува силует на камион срещу мен. Ставаше дума за газка, дето по нея абсолютно никаква светлинка няма - нито фар нито габарит, беше на прекалено малко разтояние, нямаше да успея да приключа изпреварването. Добре че газката не караше много бързо, спирачки и плътно до прицепа да мога да се върна обратно. Разминахме се само с уплаха, Господ ни спаси. И си мисля как може да има такива ненормалници дето на главен път, при силно намалена видимост и няма да има запалена една кьорава крушка по него. За съжаление такава или подобна действителност се среща и не виждам никакво обяснение което да е в полза на такива шофьори. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
imedarov Публикувано 6 август 2007 Сподели Публикувано 6 август 2007 Във VW форума има едно момче L&R, та той изобрети едно устройство което работи като дневни светлини. 5 сек след запалване на мотора се включват дългите светлини, но на 30%, 40% или 50% (по избор) също така може да се включват и с габарит за да има осветление и на стоповете. Значително намалява консумацията на енергия. Доколкото знам сега ги е осъвършенствал и има функция "Дом" (гасят се 5 сек след изгасяне на мотора) и някакво усобство за присветкване за полицай. И на двете си коли съм с такива джаджи, много е удобно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cop Публикувано 7 август 2007 Сподели Публикувано 7 август 2007 ... Значително намалява консумацията на енергия. Доколкото знам сега ги е осъвършенствал и има функция "Дом" (гасят се 5 сек след изгасяне на мотора) .И на двете си коли съм с такива джаджи, много е удобно. И каква е цената на това устройство ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
imedarov Публикувано 8 август 2007 Сподели Публикувано 8 август 2007 Беше 30лв и мисля няма промяна. Пускам линк към темата с повече обяснения и снимки. DRL Интересното започва от 7-ма стр, 8-ми пост. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.